שני שאלות מכס (מגיע מאר"ב)

mamet

New member
שני שאלות מכס (מגיע מאר"ב)

שלום,
1.אני מגיע מארה"ב עם 40 מכשירי סללור (כולם סמרטפונים אבל משומשים ויחסית ישנים נרכשו באיביי תמורת 14$ למכשיר) לצורך הצגת דמו
האם מכשירים משומשים שנקנו בכזה מחיר חייבים במכס?? מע"מ?? ובאיזה ערך??
אם התשובה היא כן יש אפשרות (הייתי מעדיף שלא להסחב איתם אבל..) שאקח את המכשירים איתי חזרה לארה"ב לאחר כשבוע האם זה משנה??
2.במזודה נוספת שאני מביא איתי יש חלקי חילוף לרכב שחבר משפץ
ערכם הכולל של כל חלקי החילוף ביחד הוא כ250$
(פנסים - מנועים לחלונות , סליל וכבלי הצתה)
מה החוק אומר לגבי מוצרים שכאלו??
חייב במכס?? במע"מ?? ובאיזה ערך??


אני מודע לכך שזה לא ממש הפורום המתאים אבל אינני מוצא מענה ברשות המיסים וזהו הפורום הכי קרוב למה שאני מחפש
אני מתנצל על ההתפרצות
ומודה מראש למשיבים
 

חיה בר

New member
שתי שאלות מכס (מגיע מארה"ב)

שלום רב,
לתשומת ליבך:
א. אין יבוא של 40 מכשירים טלפונים סלולרים ביבוא אישי. אופציה כזאת כלל לא קיימת. המקסימום הוא שני מכשירים ביבוא אישי.
ב. קיימת דרישה ליבוא טלפונים סלולרים בהצגת האישור ממשרד התקשורת. לא ניתן לשחרר מפיקוח רשות המכס ללא אישור מרשות המוסמכת ולא חשוב אם מדובר על מכשירים חדשים או משומשים.
ג. ליבוא של טלפונים יש מס קנייה 15% מערך CIF וכמובן יש מע"מ.
2. כל ישראלי יכול לייבא בליווי עצמי עד 200 $ לפריט ללא הצהרה ולעבור במסלול ירוק. אבל דרישה לאישור ממשרד התחבורה ליבוא חלקי חילוף למכוניות חלה גם ליבוא אישי וללא אישור ממשרד התחבורה לא ניתן לשחרר מפיקוח רשות המכס חלקים גם ביבוא אישי.
יום טוב
www.hayabar.co.il
 

eladogden

New member
מוסיף ומחזק את דבריה של עמיתתי למקצוע

א. אם אתה מביא את המכשירים לתצוגה בלבד, ומחזיר אותם לארה"ב שבוע אחרי - ולא ייעשה במכשירים שום שימוש מעבר להיותם פריטי תצוגה והם לא יימכרו ולא יישארו בארץ - אתה יכול להנפיק בארה"ב תעודת מעבר 'קרנה'. חשוב לדעת - אתה מפקיד ערבות בארה"ב ע"מ להבטיח שהפריטים יוחזרו לארה"ב. במידה והטובין לא חוזרים במלואם ו/או נעשה בהם שיפור/שינוי - הערבות תחולט! במקרה של פנקס 'קרנה' - המשלוח ישוחרר באולם הנוסעים ללא שחרור ממכס וללא מיסים.
ב. עדיין תדרש להנפיק אישור משרד התקשורת למכשירים אלו, ע"מ לוודא שהם לא מתנגשים בתדרים השמורים לגופים ממשלתיים/צבאיים בישראל ולא משבשים תדרי רדיו קיימים;
ג. הדרישה לאישור משרד התחבורה לחלקי חילוף לרכב (משומשים/חדשים) היא מוחלטת, ואין טעם לנסות 'לעקוף'. המטען ייעצר במסלול הירוק, אם לא תצהיר עליו (שכן מדובר בטובין שחייבים להיות מעוכבים עקב חוקיות הייבוא החל עליהם) אתה עלול להיות חשוף לקנס גם. מסוף המטענים בנתב"ג מלא בעיכובים של חלקי חילוף שנתפסו ללא אישור משרד התחבורה. מומלץ לבקש אישור משרד התחבורה (ניתן לקבל מידע על קבלת אישור/ים באתר המשרד, או במוקד הטלפוני) ואני חייב לציין שבמקרים שהכל שריר תקין ואמיתי - המשרד לא מחפש לשלול אישורים. אבל זה חייב להיעשות מבעוד מועד, טרם הייבוא של החלקים/חלפים.

בברכה
 
למעלה