שנתחיל לסכם שנה?

שנתחיל לסכם שנה?

איזה רידימים וטיונים של 2010 נזכור גם ב2014? כמובן בהנחה שעוד נהיה כאן
2011 זה עוד שניה. יצאו השנה המון רידימים וטיונים מעולים. אילו מהם הכי אהבתם? רשימה שלי בקרוב מבטיח...
 

DuBsYs

New member
EARL ZERO & LONE ARK - AND GOD SAID TO MAN

http://www.youtube.com/watch?v=W170bnlHZ-Y כבר המלצתי על הטיון המעולה הזה וללא ספק זהו טיון השנה שלי. כולי תקווה שב2011 נזכה לשמוע עוד דברים ברמה הזאת וגם כמה שיתופי פעולה מפתיעים שלנו עם אומנים בסדר הגודל הזה.
 

Carcass

New member
קשה קשההההה

TOP 10 RIDDIMS: 1.BAD PEOPLE - DI GENIUS. 2.SEX APPEAL - CHIMNEY RECORDS. 3.JIM SCREECHIE - EQUIKNOXX. 4.D.N.A - TJ RECORDS. 5.STREET SWAG - DI GENIUS. CHAMPIONSHIP - DI GENIUS.6. RAIL UP - SANCOFA.7. WINNININS - DI GENIUS.8 DANCEHALL AGAIN - DASECA.9 SMOKIN - CHROME.10 TOP 5 CHUNES: 1.AIDONIA - BAD PEOPLE. 2.TREVER OFF KEY FT. CHEDDA - FAKE JEANS ADMIT IT. 3.DI GENIUS - WHINE UP. 4.MAVADO - JAH JAH IS COMING SOON. 5.AIDONIA - LIFE OVER DEATH.
 
או קיי

הרשימה שלך כמעט זהה לשלי, אבל הייתי מוריד את שני הרידימים (המעולים!) של ג'יניוס ווינינגס וצ'מפיונשיפ, פשוט כי עוד לא היה להם את האפקט שצריך להיות. זה רידימים שרק נכנסים עכשיו ויצאו במכוון לפני הכריסמס. שני הרידימים שאני מכניס לרשימה שלי הם גם הרידימים הבלתי מעורערים של השנה, שניהם יצאו באזור אפריל-מאי ועד לרגע כתיבת ההודעה הזו הם ממשיכים להתנגן בכל דאנס בג'מייקה: ONE DAY & GANGSTER CITY דאנסהול אגאיין גם יצא עכשיו לקראת סוף השנה אבל הוא פשוט מטורף וללא ספק מבחינתי קנה מקום ברשימת עשרת הרידימים של השנה. עוד רידימים שחובה לציין הם בילבורד של PAY DAY, ואם אנחנו על הקו של הגולי אז אי אפשר לסכם את השנה בלי הGULLY BOMB של FRASS אני מת גם על TAN BAD RIDDIM שיצא לא מזמן (הפקה של BREAD BACK למתעניינים). COMPASSION רידים ענק בעיניי, במיוחד הצ'ונים של באדו וצ'ארלי בלאק. גם ביוגל יוצא ענק כהרגלו.... בואו נודה, לרובנו יש בעיות זיכרון, וכבר שכחנו מרידימים חזקים שיצאו יותר לכיוון תחילת השנה כמו THE DREAM של אונגה, GALA של דון קורליאוני, חשוב לציין גם את WORD A PRAYER של TJ שאני מאוד אוהב.. ומה עם צ'ון השנה? אני מתפתה להגיד CLARKS של קארטל. אבל הראשון לא אלה שאחריו... למרות ששוב תראו איך הוא התחיל סידרה שלמה. זה באמת אולי הצ'ון הכי משפיע של השנה בעיניי. רק מה, אני שונא את גאזה סלים. היא פשוט לא באה לי בטוב!!! אז אני פשוט אלך על HOLD YOU של ג'יפשן. יש מישהו שחולק עליי שזה צ'ון השנה חוץ מאסף??? ועוד צ'ון שאין לי דרך להגדיר אותו חוץ ממבריק הוא DREAM של POPCAAN, ושוב למרות הסלידה שלי מהאומן. כשאני מסתכל על השנה החולפת במוזיקה הג'מייקנית אני רואה הקצנה חריפה ביותר בכיוון המוזיקלי שהאי לוקח אליו. ההשפעות מהמקבילות האמריקאיות הן מובהקות ואפשר לראות אותן בכל דאנס, חוץ אולי מוודי וודי של סטון לאב שממשיכים לשמור על טהרת המוזיקה הג'מייקנית בגדול. אבל בכל דאנס אחר שהייתי בו בג'מייקה נוגנה מוזיקה אמריקאית על כל גווניה, וגם גרסאות ג'מייקניות של אותו ז'אנר (ALL I DO IS WEED, MY CUP...). אני לא בא לשפוט את המצב, רק מסתכל עליו בכלליות. זו הייתה ג'מייקה של 2010. תודה ג'מייקה!!!
 
אה כן

אם I OCTANE הוא פריצת השנה של 2009, KHAGGO הוא ה-פריצה של 2010. ביג ארטיסט שמכוון גבוה וחייב להיות ביג ב2011, ולא רק כי המפיק של שאבה הוא המפיק שלו.... ועל זמונדה שמעתם כבר? לא? אז למה אתם לא קוראים מה שאני כותב כאן?? MEMBA MI TELL YUH!!! ומשפט המחץ של השנה: PUT THIS PAN YOUCHUBE!!!
 

tabasco11

New member
אולי נעשה את זה ככה......

אומן השנה- שיר השנה- רידים השנה- פריצת השנה [אומן חדש]- קלאש השנה [לחובבי קלאשים שבנינו]- אירוע השנה- אני חייב לעוף לעבודה אבל כשאחזור אני מבטיח לענות גם בעצמי..... אגב אתם כמובן מוזמנים גם להוסיף...
 
חח משנה את החוקים פתאום?

תן את הדרופ שלך ראסטה, אמרתי פחות או יותר הכל חוץ מקלאש ואירוע. קלאש השנה - התקיים ממש לא מזמן, Global Cup Clash בניו יורק. סופרסוניק יצאו גדולים מהחיים!!! אירוע השנה - גם התקיים ממש לא מזמן, הניין נייט שעשו לכבוד גרגורי אייזקס בקינגסטון. מופע חינם שהתקיים באמצע קינגסטון, ולעולם לא הייתם זוכים לראות כל כך הרבה אומנים שלא הופיעו שנים, בטח שלא בחינם באמצע קינגסטון. אני מדבר על באני וויילר, ג'וזי וויילס, לירוי סמארט שלקח טיסה במיוחד מאנגליה בשביל לעשות שני שירים באירוע. הכל עם להקות חיות מתחלפות. ערב מדהים, ולמזלי הגדול mi did deh deh
 

tabasco11

New member
האמת שלגבי אירוע

התכוונתי דווקא משהו בארץ, סתם מעניין אאותי לראות מה ההלך רוח של הסצינה..
 

MUSIC DESIRE

New member
טוב, תורי...../images/Emo2.gif

לפני שאנ מפרטת, אני נוטה להסכים ממש גם עם ההמלצות של שיידי וגם מה שאמרת לגבי הנטייה של המוזיקה הג'מייקנית.. האמתי שאני תולה תקווה באומנים "מקורים" שעוד שומרים על יופיה של ג'מייקה...אבל אין ספק שיש הדרדרות רצינית, אפשר אפילו לתת דוגמאות מממסיבות רגאי שנהיות יותר היפ הופ בהרבה מובנים... בכל מקרה לכל מי שאוהב את האמת האחת במוזיקה הזו, יש הרבה אומנים ישנים שלא נמאס מהם.. טוב אז הרידמים השולטים בעיני הם split personality riddim ואז va knock out riddim שאני מאוד אוהבת..וכל השאר שכבר הוזכרו.. ואני די מעריצה מושבעת של אידוניה.. הוא קונה אותי עם הקול שלו.. אז מהחדשים שלו היה קשה להחליט אבלל כנראה NUH TEK CHAT --- mmmaaaaadddd, וטוב אני אוסיף עוד אחד מוכר we a tek it off .. טיונים חדשים ובוערים שלא הוזכרו... boy shorts mr vegs, bugel tears וim o.k של ביני מאן... ואין לי כוח להרחיב עוד כי אני עייפה... וכן, אין ספק שקלארקס והולד יו חזקים ופופלרים.. אה ואחד המפתיעים היה הרימיקס שהופיע פה של דאנסהול ורוק ישראלי..ראוי להערכה.. שני דברים אחרונים, האחד זה אם מישהו מהפורום יודע אם אפשר לקנות איפשהוא דיסק של קלבתא? והשני זה המלצה של מיקסים חדשים ומטורפים של קותימן ביוטיוב.. משהו ענק! kutiman- sue you תהנו ותבורכו!
 

tabasco11

New member
MY TIME

אומן השנה- לא מעט אומנים חדשים צצו לאחרונה, שמות חדשים כמו KHAGO, KABIKI, CHEDDA וזה רק בשלוף, דווקא אני רוצה לשים את הספוט על שני אומנים צעירים יחסית אבל יש להם כבר קצת קילומטראז' בביזנס- I OCTANE - שהפך את הצרידות לווקליות, ליריקס אינטילגנטי, ב ממקום אחר, רחוק ממלחמות האגו של השנה שנתיים האחרונים, לא רק שזה מבדיל אותו בליריקס אלה גם בסגנון הפחות מיליטנטי, לדעתי מגיעה לו יותר הכרה בארץ [בג'מייקה הוא זכה במצעד ההורדות] האומן השני, דווקא מהדאנסהל, ואולי כמעט ההיפך הגמור ממה שרשמתי- FLEXX- נראה לי מהכמו האדירה של האומני דאנסהל [די ג'ייז] הוא תמיד מפתיע, הוא יכול לשיר את אותם נושאים אבל צורת ההגשה תמיד תיהיה מפתיעה.... שיר השנה- בארץ ללא ספק שקלארקס עשה את העבודה בצורה יסודית, לא שאני אישית עף על זה, טיון שעשה לי את השנה האמת רחוק מרחבת הריקודים בארץ- WASP- CRY FI DEM רידים השנה- כמות לא קטנה של רידימים יצאה, כמו כל שנה, הבעיה שלפעמים אני ממש מתאמץ למצוא את ה-רידים, הרידים שעשה לי את השנה בדאנסהל ללא ספק זה ONE DAY, ביני מאן בשני טיונים מצחיקים, קאגו עם הפריצה הראשונית, והרשימה ממשיכה, בארלי אני חייב לציין שזאת השנה של הלייבל פנטהאוז, לייבל שעוד משנות ה90 מאז מדיי פעם הי יציאות אבל הלייבל היה רדום, השנה יצאה עם רידים שמזכיר לכולם מאיפה הם מגיעים BIG STAGE RIDDIM, מרסיה גריפיטס שרפה את האמא של הרידים שיוצאת בביקורת על על הדאנסים והקהל הצעיר [בג'מייקה וכמעט בכל העולם] טוני רבל גם שורף, בקיצור זה רידים השנה בקטגורית הארלי שלי... פריצת השנה [אומן חדש]- KHAGO [הסבר למעלה....] קלאש השנה [לחובבי קלאשים שבנינו]- תרבות הקלאשים מנסה כרגע להבנות מחדש, הקלאשים ניהיו קצת לעוסים לפעמים כי הליין אפ דומה הדאבים דומים ואין איזה שינוי מרענן שגורם לתפוס את הראש יותר מדיי, אבל אני חייב לציין לשבח את החזרה של אדיס לעצמם [זה אחד משלושת הסאונדים שאני הכי מכבד בערך בתרבות הקלאשים] וכמו שצויין הגלובאל קלאש כרגע השנה היה הכי מעניין, מצפה לראות מה יתפתח ב2011 אירוע השנה- סנטינל, וכל מילה מיותרת.... שתיהיה לכולם שנה מלאת מוזיקה דאנסים הופעות וכל מה שקשור BASCO SEH SO
 

ב ז ו ק ה

New member
so long twenty ten - סיכום שנה

טוב זו הייתה שנה של אמנים צעירים, הרבה מאד רליסים של חבר'ה רעבים, סאונד משופר. שנה שבה דווקא הותיקים ישבו על הגדר והתמהמהו (טוב, אולי חוץ מקרטל). היו בה כמה רידימים שישארו איתנו ללא מעט זמן. רידימים זכורים: THUNDER BALL - רידים אלים שימשיך להתנגן ב 4 בבוקר ולהפוך כל מסיבה לאיזור מלחמה BAD PEOPLE - כמובן Mad Collabo - ה-רידים שילווה אותנו הרבה הרבה (הרבה) מאד זמן. רידים שחדר למיינסטרים באופן לא מפתיע. מעולה. Roof top - הרידים הזה גם כן יעשה את העובדה עוד הרבה זמן. COSA NOSTRA SMOKING RIDDIM REMEDY Gangster City CATALOG RIDDIM - רידים מעולה שאיכשהו במועדון סגור נשמע פשוט מדהים. ג'יניוס עשה שם עבודת סאונד לתפארת. STREET SWAG ONE DAY - הרידים הזה הוא התמצית של כל מה שכיף במוזיקה הזאת שאנחנו אוהבים. אחלה צ'יונים, כיף לשמוע אותו, רידים שייצר המון להיטים ועד עכשיו הטיוים ממנו נמצאים בראש המצעדים באי - למרות שהוא יצא באפריל (!). איפה דון קורלאון היה השנה? באותה נשימה כל הכבוד ענק לראשאן, זי ג'יי ליקוויד, סטיבן מק'גרגור כמובן ועוד כמה מפיקים שהיו יותר אסרטיביים השנה ונתנו את הטון. חידושים טובים: Boops riddim Steel frog Duck אמנים שפרצו: גאפי ראנקס הבריטי שפרץ לעולם עם איכויות ששכחתי שיש קונצ'נס - שסופית עלה לליגה של הגדולים איי אוקטן - שעשה עבודה מעוולה השנה וסיפק את הסחורה בניו רוטס. ג'י וויז הצעיר קאגו באופן כללי האמנים הצעירים עשו המון השנה וחלק מהדברים אף התעלו על האמנים הוותיקים..טיונים של צעירים שלקחו רידימים שלמים. ההרגשה הייתה שלא כל הותיקים התאמצו השנה (ביחס לשנים אחרות) זו הייתה גם שנה שבה הקונצ'נס הרים ראש והיו כמה יציאות מענינות גם בחזית הזאת ניו רוטס וחימום: CITY LIFE - רידים מעולה, זה הרידים שהכי אהבתי בניו רוטס השנה. FEEL SO GOOD MELODIES ועוד הרבה ששכחתי להוסיף אלבומים שאהבתי במיוחד: GAPPY RANKS - Put the stereo on Spragga Benz - Shotta Culture חבל שלא מוציאים עוד אלבומים, כאילו הפורמט הזה איבד מיוקרתו - מיקסטייפים זה לא הכל! זהו - ת'כלס אחלה של שנה. נראה מה צפוי לנו ב 2011 BLESS!
 
אני רואה את הדרופים של כולם

ונזכר שיש מלא דברים שלא זכרתי או לא חשבתי לציין. איזה כיף זה! בואו נמשיך לדבר בעברית על רגאיי ודאנסהול לתמיד!
 
למעלה