שנת הסיכומים- סוסי פרא!

YossihNew

Well-known member
|סוס|

שנת הסיכומים חזרה לאחר חודש. והפעם, אנחנו לראשונה בסדרה שהיא בכלל מערוץ זום. סדרה שהופיעה בתקופה שהחממה וגאליס עמדו להיגמר, ובאופן מפתיע, לא הצליחה להמשיך למרות שהייתה מעניינת...

1622797206510.png

סוסי פרא! סדרה שנגמרה לאחר עונה אחת בלבד, אבל השאירה לנו המון טעם של עוד, ואכזבה את כולנו כשלא חודשה.

תקופת השידור: בין ה-1 בפברואר, 2016 ל-11 באפריל, 2016 (קצת יותר מחודשיים).

שודרה: בהוט- סדרות ששודרו מולה- החממה, כוכב הצפון ונעלמים, בערוץ זום.

פתיח: שיר ממש מגניב, אני אהבתי.


עובדות מעניינות: את הסדרה כתב אמיל בן שמעון- היום בעיקר ידוע כבמאי שמביים את הסדרות של אורן יעקבי ושחר סגל. בנוסף, זאת סדרת הדרמה היומית היחידה שהייתה בזום.

הסיפור מספר על נתי וניסו, שני נערים עבריינים שהסתבכו עם פושע בשם "הפנתר". לאחר שהם ביצעו שוד בפקודתו, השניים נשלחים לבצע עבודות שירות. למזלם, בדיוק נפתח פרויקט פיילוט ב"חוות חופש"- חוות סוסים בניהול יורם דנון. הפרויקט הזה מעודד נערים בסיכון לרכוב על סוסים ולטפל בהם.

נתי וניסו נפגשים עם חבריהם לפרויקט- שרון ונני, שני עבריינים לא חכמים במיוחד, ומיקה, עולה מלוס אנג'לס שפתחה מספרה בלי רישיון- עד שאחות של שרון הלשינה עליה. אבל כמובן שהרוכבים הוותיקים של החווה, הנערים העשירים יותר, לא מוכנים לקבל את הפושעים לחבורתם. עימותים פוצחים בין החבורות.

ליבי, מנהיג החבורה, בדרך כלל נוטר טינה לנתי אבל גם מבין שנתי טוב עם סוסים, ולכן הוא נותן לנתי לשמור ולטפל על הסוס שקנה מכספי ירושה- לאוס. עלמה, החברה של ליבי, נמצאת בבעיות כלכליות רציניות שמרחיקות אותה מחבריה העשירים ומחברתה קים, היפה ובעלת השיער הנפלא, היישר אל זרועותיו של נתי, שמנסה להחזיר לה את הביטחון לעלות על הסוסה שלה, ביוטי -עלמה נפלה מהסוסה שלה ומפחדת לעלות שוב.

נדב, הילד הביישן בחבורת החווה, מתרחק גם מליבי בגלל סכסוך על פיתוח אפליקציה, ובעיקר- בגלל שהוא מתאהב במיקה, מה שיוצר בעיות כשהיא רוצה לחזור ללוס אנג'לס. ולא דיברנו על שחורי- שהוא הכי קיצוני בשנאה שלו לחבורת הפיילוט.

הסכסוך מחריף כי מסתבר שבתחרות הסוסים הארצית יהיו רק שני נציגים לחווה, ושהתחרות פתוחה לפיילוטים. לכן שחורי גונב את לאוס ובסוף ניסו הוא זה שמופלל בכך. ניסו משוחרר משם בידי דניאל וולף- דאנו, אדם מסתורי מאוד שהוא יועץ לשר האנרגיה. דאנו, יחד עם בני, אבא של ליבי, מנסים למצוא את אוצר הסלג'וקים שקבור מתחת לחווה. אולם גזים רעילים גורמים לחשש לפיצוץ בזמן החפירות, ולכן אין לדאנו ברירה אלא לסגור את החווה כדי שיוכל לפעול בשקט.

במקביל, המשפחה של עלמה משכירה חדר בבית לליהי תבור, תל אביבית עם בלוג שמצליחה לאגור מידע על אנשים וליצור בלגן עם כולם בגלל זה. היא גורמת לליבי ולעלמה להיפרד והופכת לחברה של ליבי, עד שהמזימות שלה נחשפות. מסתבר שליהי היא תוצר של התעללות מצד מלכת הכיתה, ובתכל'ס היא די חנונית של קומיקס- דבר שהופך אותה לחברה של נני, שהוא עצמו צייר קומיקס לא קטן.

דאנו מפעיל את ניסו, והם מארגנים מירוצי סוסים ליליים. המירוצים מכורים, ומלאים בהימורים. נתי מנצח בכל המירוצים כדי שייבנה כאלוף. המטרה היא שיהמרו על נתי בתחרות הארצית, כך שהוא יפסיד והמהמרים יפסידו את הכסף. וולף אמור להשתמש בזה כעילה לסגירת החווה.

במקביל, מגיע לחווה סוס פראי בשם עזיז, סוס מסוכן ופרוע. נתי מצליח להסתיר את הסוס כדי שלא ייקחו אותו ואף מאלף אותו.

מכיוון שבני מסרב לסכן את ליבי במהלך החפירות, דאנו חוטף אותו. מאמץ של ילדי הפיילוט וילדי החווה מאפשר עיכוב התחרות הגדולה שנתי וליבי מייצגים בה את החווה עד שנדב מצליח לשחרר את בני בעזרת פריצה למערכת הממוחשבת. נתי מנצח בתחרות בניגוד לאיומים של דאנו עליו. הדבר מוביל למעצר של אלו שניסו לבצע את ההימורים ושל דאנו, בידי עמית- אחת מעובדות החווה שהייתה שוטרת סמויה.

נתי זוכה במלגה לטוס לטקסס לבית ספר לרכיבה, וניסו נשלח למוסד לעבריינים כשנתי נשבע שיציל אותו. מיקה ונדב הופכים לזוג, וקים מבינה שהיא מאוהבת בליבי. אבל כשנתי ועלמה הופכים לזוג לבסוף, דאנו בורח מהניידת, ומקבל הוראה מראשי הארגון הסודי שלו - נתי גילה שדאנו חבר בארגון מסוים - לירות בנתי. הוא מכוון אליו רובה ציידים ויורה, ונשמעת הצהלה המבוהלת של עזיז…

לצערנו, מעולם לא הבנו מי נפגע מהרובה. האם דאנו הצליח להשתיק את נתי? האם עלמה נפגעה והגנה על אהובה? או אולי עזיז הגן על בעליו?

סוסי פרא, בניגוד להמון סדרות אחרות שהגיעו לאחר גאליס והחממה, לא חודשה לעוד עונה. וחבל. היא סיפקה לנו המון חומר לדון עליו כשגאליס התכוננה לסוף והחממה כבר הייתה בסוף שלה, עד שנעלמים הגיעה, כמובן, והפכה ללהיט החדש.

חבל שהיא לא המשיכה… בעיני היה לה פוטנציאל והיא הייתה ממש חמודה. ולא לשכוח: זה גילה לנו את שירה לוי…

שנת הסיכומים תחזור עוד שלושה עשר ימים. ואתם עוד תראו שהיום שנחזור יגיע וכולם יבואו להריע לכבודנו. כולם! ואת שנת הסיכומים אף אחד כבר לא ישכח!
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה