שעורים פרטיים לילדי ADHD

Mai N

New member
שעורים פרטיים לילדי ADHD

בני בן ה- 14:00 מאובחן כ ADHD. בשעות בית הספר , או אם יש צורך אחה"צ, הוא מקבל ריטאלין, וההשגים שלו טובים מאוד. חשוב לו ולנו לשמור על רמת השגים גבוהה בלימודים, ובד"כ הולך לו קל. יחד עם זאת הוא מתקשה ביישום חוקי הדיקדוק ובאיות - בעיקר בשפות זרות. לפיכך, הוא מקבל שיעורים פרטיים הן באנגלית והן בצרפתית, ויתכן שיצטרך לקבל גם שיעורים פרטיים בגיאומטריה - בעתיד הקרוב. בנוסף לאיבחון הנוירולוגי בו נקבעה האבחנה של ADHD, בוצע הן איבחון דידקטי, והן איבחון רגשי, ולא נצפה כל ליקויי למידה למעט בעית הקשב (הקלה), והתנועתיות המוטורית (המאסיבית). יש לו הקלות מסוימות בבית הספר, אך בד"כ הוא לא זקוק להן. לפני כשנה וחצי, השתתף בקורס אסטרטגיות למידה, ולמד בו הרבה. בכל זאת, הוא מתקשה ביישום חלק מהכלים אותם רכש. אנחנו עוזרים לו בנושא, והוא אכן משתף פעולה. יש התקדמות, אך היא איטית. מאחר והנטל הכספי של השיעורים הפרטיים גבוה אנו מחפשים דרכים אחרות לעזור לו, ותהינו האם תוכלו לעזור לנו ברעיונות. קיימת האפשרות (לפחות באנגלית ובגיאומטריה) של עזרתנו - ההורים, אבל הבחור בגיל ההתבגרות, ואנו מעדיפים להמנע ממתן פתח לכעסים עימותים ומריבות. האם יש עיצה אחרת?
 

דליה.ד

New member
שלום לך וברוכה הבאה../images/Emo140.gif

עניתי לך בפורום adhd ואני עונה גם כאן לטובת שאר הגולשים: נראה שכל מה שאתם עושים מצליח (גם אם השיפור איטי את רואה זאת וזה נהדר). אני גם מסכימה שעלינו ההורים להיות ההורים של הילדים ולא המורים שלהם. מנסיוני זה גורם למתח בכל גיל ולא רק בגיל ההתבגרות. תארי לעצמך שאני מורה לחינוך מיוחד ובכל זאת מקפידה לא להיות המורה של ילדי (שלחלקם יש לקויות למידה!). רעיונות (זולים) לעזרה לימודית: 1. האם סבא, סבתא דוד או דודה יכולים לעזור (אבא שלי למשל הוא מורה למתמטיקה ואת כל הנכדים הוא מעביר את הבגרויות!)? 2. האם יש בשכונה, נער בוגר, שמיניסט, סטודנט או מישהו שתמורת שכר צנוע יותר ממורה להוראה מתקנת יוכל לסייע לילד? 3. בדקי בבית הספר האם הילד יוכל לקבל עזרה שם. 4. אם ניתן לארגן קבוצת לימוד - זה מוזיל עלויות אצל מורה פרטית. 5. באינטרנט ניתן ללמוד הרבה אסטרטגיות למידה.
 
הפתרון הטוב ביותר הוא:

למצוא מורה שמתמחה בשילוב אסטרטגיות למידה בהוראת תכנים לימודיים. ציינת כי בנך למד בקורס אסטרטגיות למידה, השאלה היא האם נעשה שימוש בתכנים לימודיים בתהליך הלמידה... מחקרים מוכיחים כי רק שילוב מעין זה מוביל להפנמה, הטמעה ויכולת יישום והעברה בעתיד - מה שכרגע בנך מתקשה לעשות. מציאת מורה שתבטיח לך ללמד את בנך אסטרטגיות למידה תוך שימוש בספרי ההיסטוריה, הספרות והמקרא - זה מה שיאפשר לו להתקדם ולהצליח בלימודיו. בהצלחה!
 

Mai N

New member
את זה אני עושה איתו לפני מבחנים.

והוא מאוד משתף פעולה ואפילו נהנה. עם הזמן אני רואה שיפור - וזה מאוד מעודד. אנחנו נותנים לו גם משימות בבית, הדורשות ממנו תכנון סיווג ומיון - וגם כאן הוא משתף פעולה לא רע יחסית. אם הייתי מוצאת מורה כמו שאתה מציע - היה טוב. בינתיים לא מצאתי.
 
באיזה איזור מגורים אתם מתגוררים?

יש לי כמה רעיונות. ודרך אגב "את" ולא "אתה". אני משתמשת בכינוי של הבעל מפורום אחר. אמרת שאת משתמשת בזה לפני מבחנים. הנקודה היא שצריך להשתמש בזה לאורך כל תהליך הלמידה ולא רק לפני מבחן. כך גם הלמידה הופכת ליעילה יותר.
 

Mai N

New member
ת"א. לפני מבחן, יש לבחור מוטיבציה

והוא 'מסכים' לשתף פעולה, ואף מבקש זאת. בזמנים אחרים, הוא רוצה לעבוד לבד - על פי השיטות והכללים שלמד. הבחור בגיל ההתבגרות, וזה רק טיבעי שהוא רוצה לנהל את עינייניו בעצמו. זו הסיבה שאני מטילה עליו משימות שונות בבית, שאינן קשורות לו אישית. או אז זה מאפשר לי לתת עזרה והנחיות שקשורות בניהול זמן, ניתוח משימות, קביעת סדרי עדיפויות, ומעקב ביצוע. למזלי - הוא משתף פעולה.
 
למעלה