שעות התקשרות מקובלות

שעות התקשרות מקובלות

נושא השעות בהן מקובל להתקשר ללקוחות עלה לא אחת, והוא עלה גם במקרה ההפוך - קרי באיזה שעות מקובל שלקוחות יצפו לקבל שירות, נושא שעלה אחרי שיתוף בתלונות שהתקבלו מלקוחות על כך שאין שירות בשעות הלילה המאוחרות/שבמקומות כמו בנק ומרכזים בסגנון אין מענה לטלפון בשעות הבוקר המאוד מוקדמות (השעות שאנשים עובדים בדרך כלל ישנים בהן, גג מתארגנים לעבודה).

אני מעלה את הנושא שוב אחרי שזכיתי לשיחת טלפון לא צפויה אתמול בשעה 22:30, כאשר התקשר אלי בחור שהתעניין בהתנדבות אצלנו, וחשב שזו שעה לגיטימית להתקשר לנייד של עובדת המקום (קרי, אני). הסיבה שעניתי לטלפון מלכתחילה היא כי הנחתי שאם מתקשרים בשעה כזאת כנראה שמדובר במקרה חירום, וכשהבנתי במה מדובר אמרתי לבחור שיחזרו אליו בנושא הזה. התשובה לא סיפקה אותו, והוא שאל אם יחזרו אליו "עוד היום". אמרתי בחיוך שהיום כבר נגמר, ולכן יחזרו אליו מחר, והוא לא הבין ואמר שמי שהביאה לו את המספר שלי אמרה לו שיתקשר "בשעות הערב", שזה מאוד נבון מצידה שאמרה לו את זה - אבל הוא לא התקשר בערב אלא בלילה... נדרשו ממני 3 ניסיונות נוספים לסיים את השיחה, כי הבחור לא ממש הבין את ההסבר שלי שזו לא שעה לשוחח על הנושא ושיחזרו אליו מחר, והתעקש לשאול שאלות.

שעה לאחר מכן קיבלתי SMS ממתעניינת אחרת, שכלל שאלות שדרשו מענה (אותו היא קיבלה בבוקר), נכון שSMS זה לא להתקשר, אבל זה עדיין נראה לי קצת לא במקום, במיוחד אחרי הקטע עם אותו בחור.

ואחרי השיתוף - מה לכם יש לספר לגבי פנייה בשעות פחות מקובלות? האם גם אליכם התקשרו מהבנק בשעה 21:00 במטרה להציע לכם הלוואה? האם גם אליכם התקשרו להציע ביטוח משלים של קופ"ח בשעה 7:30 בבוקר כשהתארגנתם לעבודה? או שאולי יש לכם סיפורים על לקוחות שהמתינו פיזית ליד מקום עבודתכם והתלוננו שבשעה 6:30 לא היה אף אחד במקום?
 

jen711

New member
אני מסכימה שלהתקשר בלילה זה לא בסדר

ותאמת אני לא מבינה למה לאנשים(לא קולגות) יש את המספר הסלולרי שלך.
אבל לא מזמן גיליתי שישראכרט לא עונה בימי שישי, ודווקא כשהייתי צריכה את השירות לקוחות שלהם.
מסתבר ששירות לקוחות אין אבל תמיכה באתר יש בימי שישי.
 
זה סלולארי של הארגון

ויש אותו למתנדבים שלנו, וזה דווקא הגיוני שמתנדב זה או אחר יתנו אותו לאחרים שמתעניינים, אבל עדיין מצופה שיתקשרו בשעות מקובלות, ושאם אומרים לו להתקשר בערב (כי בשעות היום אני עובדת ולא זמינה לשוחח בנייד), מצופה שיבין ששעות הערב זה לא 22:30... וכמו שלמשרד הוא לא היה מתקשר בשעה כזאת (אני מניחה), אז גם לא מקובל להתקשר לנייד. מהצד השני, קולגה ששיתפתי אותו בזה סיפר לי שהושארה לו הודעה בשעה 1:3 בלילה ממתנדב שטען שחסרים חומרים מסוימים, משהו שבהחלט יכל לחכות לבוקר (לא שאותו עובד יכל לטפל בנושא החומרים באמצע הלילה, במיוחד כשהוא ישן...)
 
קרה לי משני הצדדים

כלקוחה יצא כבר כמה פעמים שהתקשרו אלי מהבנק או מקופ"ח ב 7:30 בבוקר בשביל משהו ממש לא דחוף כמו הצעה להלוואה או לביטוח משלים או שקר כלשהו.
בדירה השכורה שלי יש קו בזק שאני משתמשת בו לעתים רחוקות אבל עדיין נוח לי שהוא קיים. עם הזמן למדתי פשוט לנתק את הצלצול שלו אחרי שקיבלתי שיחות טלמרקטינג ב 23:00 או ב 7:00...

וכנותנת שירות כמעט בכל מוצ"ש כשאנחנו מגיעים להכניס הצגה ב 19:00 אנחנו מקבלים שיחות זועמות של "ניסיתי להשיג אתכם כל היום ואתם לא עונים!!". בהתחלה זה ממש עצבן אותי אבל לאחרונה אני פשוט מחייכת לעצמי ושואלת את הלקוח אם הוא לא חושב שגם לנו מגיע לנוח בשבת. בכל זאת, כולה מוקד הזמנת כרטיסים לתיאטרון, לא עניין של חיים ומוות.
 
אוף שיפסיקו להתקשר אליי בזמן העבודה

אני אף פעם לא בפוקוס.
ובכלל הלוואי ולא היו מתקשרים אליי בכלל עם כל מיני הצעות זה ממש מטריד!
אם אני ארצה לקחת הלוואה אני ידע להשיג אותכם תאמינו לי או אם ארצה לעבור לחברת סלולר כזו או אחרת אני אדע להשיג גם אותם.. ובכלל שונאת את ההצעות של הביטוח משלים הזה אוף תנוחו שאני ארצה אני יעשה תפסיקו לבלבל את המוח!
שלא נדבר על חברות טלמרקטינג הם בכלל נוכלים.
 

a wild rose

New member
זה אחד הדברים שמעצבנים אותי כלקוחה

מצד אחד, אני מבינה ששעות הפעילות של ארגונים שנותנים שירות מקבילות לשעות העבודה הרגילות, אבל מהצד השני - יש שעות שלרוב האנשים לא נוח לשוחח בהן, וכשאתם מוציאים שיחות ללקוחות הייתי מצפה שתקחו את זה בחשבון. כבר התקשרו אלי בשעות לא נוחות כמו שעות בוקר מוקדמות (לפני 8! יש אנשים רבים שבשעות האלו מתארגנים לעבודה או מארגנים ילדים) בשביל להציע לי ביטוח מושלם וכדומה.

אבל מה שבאמת עצבן אותי, ובזה נתקלתי לא מעט לאחרונה, זה אותם נותני שירות שיש באתר שלהם אפשרות למלא טופס יצירת קשר כולל שעה מועדפת להתקשרות. לאחרונה ביררתי על מעבר בנק, ובשני בנקים שונים אחרי שמילאתי במפורש את האפשרות של התקשרות בשעות הערב (רובריקה שהייתה קיימת בשניהם - שעות 18:00-21:00), התקשרו אלי בשעות הבוקר כשהייתי בעבודה ולא יכולתי לדבר. באחד המקרים תיקנו את זה מייד והטלפון הבא הגיע בשעה תואמת (למרות שבהתחלה הנציג טען שהם לא עובדים בשעות כאלו ושכנראה הייתה טעות באתר), בבנק השני זכיתי כל פעם להתנצלות והבטחה שיחזרו אלי בשעות שביקשתי, ועדיין פעם אחר פעם התקשרו בשעות בוקר-צהריים, עד שבפעם השישית כמדומני ביקשתי שיסירו אותי מהרשימה כי אם בשלב הזה הם לא טורחים להתייחס לבקשה הפשוטה שלי, אני לא מעוניינת להיות לקוחה שלהם.

מקרה אחר שקרה לי היה של שירות שביקשתי ובמשך תקופה ארוכה לא שמעתי מהם, עד שיום אחד אחרי שיחה מחסום שלא נענתה (הייתי בישיבה בעבודה), קיבלתי מייל בו נכתב שלא הצליחו לתפוס אותי טלפונית ושאלה אם הבעיה נפתרה. עניתי למייל הזה בפירוט, הסברתי למה אני עדיין זקוקה לשירות, אבל לא זכיתי למענה. במספר הטלפון של אותו שירות אין מענה אלא רק תא קולי בו אפשר לברר סטטוס (כשהסטטוס שלי הוא "בבירור"...). אחרי שתי פניות נוספות במייל התקשרה אלי נציגה שטענה שניסתה לתפוס אותי פעמים רבות ולא עניתי, וכשאמרתי שאני אדם עובד התשובה שלה הייתה "גם אני עובדת!" בטון לא הכי נחמד. כשאמרתי שלא הושארה לי שום הודעה וגם המייל שצויין לעיל היה ההתייחסות היחידה שקיבלתי מצידם, לא היה לה הסבר למה היא לא השאירה הודעה או שלחה מייל קודם אם כל כך ניסתה להשיג אותי. קשה לי גם להאמין שהם לא מודעים לכך שיש אנשים שעובדים בשעות היום בעבודה שלא מאפשרת לענות לשיחות, לפחות רוב הזמן.

בכללי היא גם הייתה כל כך עצבנית בשיחה הזאת, שלא ממש טרחה להקשיב לי ולכן גם לא ממש קיבלתי סיוע ממנה.
 

a wild rose

New member
עוד קטע לא ברור בנושא הזה

היו לי 3 שיחות שלא נענו ממספר חסום, שבוצעו בטווח של פחות מ-2 דקות - הפלאפון לרוב נמצא עלי, אבל קרה והשיחות האלו התבצעו כשלא הייתי לידו. לא יכלו להמתין מספר דקות לפני שניסו שוב? למה נראה להם שמי שלא היה זמין בדקה האחרונה יהיה זמין כעבור מספר שניות?

הבעסה היא שאני חושבת שאני יודעת מי התקשר, וזה גורם שאני מעוניינת לשוחח איתו, ואין לי מספר ישיר שלו.
 
למעלה