שיקולים לבחירת שער לחניה
צריכים לנבוע מכמה גורמים: 1 - מה מחייבת הרשות המקומית (אם יש חיוב כזה ושווה לבדוק לפני הכל); 2 - מסגרת התקציב ועלויות; 3 - מה ניתן לבצע מבחינה טכנית; 4 - המיקום בארץ ומיקום מבצעי השער שנבחר; הסברים והרחבהף 1 - יש רשויות שדורשות לשכונות (בעיקר חדשות) קיימות שהשערים יראו בצורה מסויימת כשהם סגורים וייצבעו בצבע מאוד מסויים. קיימות רשויות אשר ניתן לבצע איזה שער שרוצים, אך בתנאי שאינו נפתח לכיוון המדרכה, גם לא תוך כדי סגירה ופתיחה. הדרישה לשערים דומים/שווים מחייבת לברר מה הרשות דורשת, לקבל את דרישתם בכתב ולפעמים, אם לא הוגש בעת הבקשה להיתר בניה של הבית, דורשות לבצע הגשה להיתר על בניית השער. הדרישה לשערים שאינם בולטים, גם לא הפתיחה וסגירה, אל המדרכה, נובעת בעיקר מתביעות כנגד רשויות בגלל תאונות שנגרמו להולכי רגל בעת פתיחה או סגירה של שערי הרמה על ציר מרכזי ושערי כנף נפתחים לרחוב. 2- מסגרת התקציב = מה יש לכם להוציא על השער. עלויות = כמה השער עולה, כאשר שער של תריס גלילה מגולוון חשמלי, יהיה הזול ביותר ומקובל מאוד כיום בירושלים ושערים מתרוממים למסילה העשויים מפנלים (גם-כן חשמליים) יהיו היקרים ביותר. באמצע הסקלה מבחינת עלויות, יהיו השערים הנפתחים על ציר מרכזי עם קפיץ ומשקולת (חשמלי), אשר מחופים בשלל חיפויים הקיימים בשוק (עץ, פח ופלסטיק). זול יותר יהיה אותו שער ידני (בלי שלט) עם משקולת המקלה על ההרמה. קיימות חברות המיצרות ומרכיבות, כולל אחריות, אבל מוצריהן יקרים עד פי 3 ממוצר מקביל המיוצר בידי מסגר מומחה לנושא. הבעיה היא למצוא מסגר כזה מספיק קרוב למקום בו ימוקם השער, כי מסגרים אינם אוהבים ליסוע רחוק לעבודות הנחשבות "קטנות". 3 - מה שניתן לבצע מבחינה טכנית תלוי במקום במיקום השער, בשפועים של משטח הכניסה ביחס למדרכה ועוד. אם המשטח עולה מהמדרכה לחצר, שער כנף או שנים הנפתחים פנימה, יחייבו מקום לכך וייבנו עם פטנט אשר בו חלק מהשער עולה על ציר עם הפתיחה פנימה ויורד חזרה עם הסגירה בעוד ששער כזה שנפתח החוצה יהיה חייב להיות כ-2מ' בתוך החצר ובפתיחה הוא באוויר. כאשר השער ממוקם יחסית למדרכה עולה או יורדת במקביל לשער, תריס גלילה חשמלי יהיה בעיה לבצוע. לתריס גלילה חשמלי, יש לקחת בחשבון גובה ועומק ארגז. 4 - המיקום קובע את המחיר, אם החברה המיצרת/מרכיבה קרובה או רחוקה וכנ"ל במקרה של מסגר.