שער לחניה - מה השיקולים המנחים?

הנסיך.

New member
שער לחניה - מה השיקולים המנחים?

שלום אני עומד לפני קניה של שער לחנית הבית, שיטוט באינטרנט מעלה סוגים שונים של שערים, נגללים, נפתחים, מתרוממים... בקיצור - שפע של שערים. מהם השיקולים המנחים כשבוחרים שער? [מלבד מקום, כמובן] אשמח לשמוע חוו"ד \ מחירים \ המלצות או הסתייגיות רון.
 

fireman

New member
שער חשמלי, כמה? למה? איך?

כתבת נכון, המגוון רחב בסוגי הפתיחה, זה וד לפני שידברנו על העיצובים עצמם. קודם כל השיקול הוא עניין של העדפה אישית. הצעתי לך היא להכנס לרכב, להכנס לשכונת הבנה ביתך הקרובה למקום מגוריך, אפילו השכונה בה אתה גר ולהסתובב ולראות את מגוון השערים - אני בטוח שתראה שערים מכל הסוגים, מכל המינים, צבעים, חומרים,אופני פתיחה וכולי ולראות מה יותר מוצא חן בעיניך ומה נראה לך יותר. אצלי למשל מאחר ודרך השער עוברת גם משאית הוא קצת יותר גדול מהנורמל ולכן באופן ברור גם כבד יותר ולכן אופציית הנסיעה על מסילה נראיתה לי המתאימה יותר. שער מתרומם לא התאים לצרכים מבחינת הגובה ומבחינת העובדה שמדובר בחניה שאיננה מקורה כך ששער מתרומם לא ייראה יפה. שער כנפיים אנחנו לא אוהבים וחוששים שמישהו בשעת פתיחה יתנגש בו (שוב, הגודל מחייב כנפיים גדולות שבולטות באופן משמעותי החוצה. בהצלחה.
 

פיטנגו4

New member
סתם הרהור: ../images/Emo13.gif כמה טוב ש

בשכונה שלי, שכולה בניה צמודת קרקע, אין חומות גבוהות, ואין שערים חשמליים. להרבה יש "הכנה" לשערים חשמליים - חיבור של חוט לבית. לכולם החוט נשאר בלי חיבור. לא בגלל שאין פריצות לבתים (הלואי...) וגם לא בגלל שיקולים כספיים. האוירה למי שהולך ברחוב ממש שונה ממה שקורה, למשל, בהרצליה או בקדימה. אצלנו הרבה יותר פתוח ולא מנוכר. גם היחסים עם השכנים בהתאם. הנה נושא למחקר סוציולוגי-חברתי
 

fireman

New member
יש אצלי בשכונה

בתים שאנשים אפילו לא עשו גדרות או אפילו פירקו גדרות קיימות ולעומת זאת יש כאלו שממש ביצרו את הבתים שלהם בסלעי ענק ושערים בגודל של חצי בית. יש איזשהו איזון בין המקרים....מה שהדגמתי זה קיצני לכיוון אחד מול קיצוני לכיוון אחר..... כשיהיה זמן אני אצא לצלם קצת
 

בינא

Member
שיקולים לבחירת שער לחניה

צריכים לנבוע מכמה גורמים: 1 - מה מחייבת הרשות המקומית (אם יש חיוב כזה ושווה לבדוק לפני הכל); 2 - מסגרת התקציב ועלויות; 3 - מה ניתן לבצע מבחינה טכנית; 4 - המיקום בארץ ומיקום מבצעי השער שנבחר; הסברים והרחבהף 1 - יש רשויות שדורשות לשכונות (בעיקר חדשות) קיימות שהשערים יראו בצורה מסויימת כשהם סגורים וייצבעו בצבע מאוד מסויים. קיימות רשויות אשר ניתן לבצע איזה שער שרוצים, אך בתנאי שאינו נפתח לכיוון המדרכה, גם לא תוך כדי סגירה ופתיחה. הדרישה לשערים דומים/שווים מחייבת לברר מה הרשות דורשת, לקבל את דרישתם בכתב ולפעמים, אם לא הוגש בעת הבקשה להיתר בניה של הבית, דורשות לבצע הגשה להיתר על בניית השער. הדרישה לשערים שאינם בולטים, גם לא הפתיחה וסגירה, אל המדרכה, נובעת בעיקר מתביעות כנגד רשויות בגלל תאונות שנגרמו להולכי רגל בעת פתיחה או סגירה של שערי הרמה על ציר מרכזי ושערי כנף נפתחים לרחוב. 2- מסגרת התקציב = מה יש לכם להוציא על השער. עלויות = כמה השער עולה, כאשר שער של תריס גלילה מגולוון חשמלי, יהיה הזול ביותר ומקובל מאוד כיום בירושלים ושערים מתרוממים למסילה העשויים מפנלים (גם-כן חשמליים) יהיו היקרים ביותר. באמצע הסקלה מבחינת עלויות, יהיו השערים הנפתחים על ציר מרכזי עם קפיץ ומשקולת (חשמלי), אשר מחופים בשלל חיפויים הקיימים בשוק (עץ, פח ופלסטיק). זול יותר יהיה אותו שער ידני (בלי שלט) עם משקולת המקלה על ההרמה. קיימות חברות המיצרות ומרכיבות, כולל אחריות, אבל מוצריהן יקרים עד פי 3 ממוצר מקביל המיוצר בידי מסגר מומחה לנושא. הבעיה היא למצוא מסגר כזה מספיק קרוב למקום בו ימוקם השער, כי מסגרים אינם אוהבים ליסוע רחוק לעבודות הנחשבות "קטנות". 3 - מה שניתן לבצע מבחינה טכנית תלוי במקום במיקום השער, בשפועים של משטח הכניסה ביחס למדרכה ועוד. אם המשטח עולה מהמדרכה לחצר, שער כנף או שנים הנפתחים פנימה, יחייבו מקום לכך וייבנו עם פטנט אשר בו חלק מהשער עולה על ציר עם הפתיחה פנימה ויורד חזרה עם הסגירה בעוד ששער כזה שנפתח החוצה יהיה חייב להיות כ-2מ' בתוך החצר ובפתיחה הוא באוויר. כאשר השער ממוקם יחסית למדרכה עולה או יורדת במקביל לשער, תריס גלילה חשמלי יהיה בעיה לבצוע. לתריס גלילה חשמלי, יש לקחת בחשבון גובה ועומק ארגז. 4 - המיקום קובע את המחיר, אם החברה המיצרת/מרכיבה קרובה או רחוקה וכנ"ל במקרה של מסגר.
 

הנסיך.

New member
שני דברים -

קודם כל, המון תודה על התשובה המקיפה. שנית - לגבי הפרמטרים השונים שציינת: 1. אין הנחיות לפי הרשות המקומית כלל, כל שער קביל. 2. מסגרת התקציב היתה 5K ש"ח, שיחות עם חברים \מכרים שהינם בעלים של שערים דומים הניבה את מסגרת התקציב האמורה אבל שיחה עם מספר יצרני שערים [שממוקמים די רחוק, אם לומר את האמת] הניבה עלויות גבוהות בהרבה, כך שאו אניאלץ לשקול מחדש את הכיוון בו בחרנו, או שמסגרת התקציב תיאלץ להשתנות. 3. מבחינה טכנית כל שער בא בחשבון, כאשר ההעדפה המקורית היתה לשער גלילה [הכי נוח] או כנף מתרוממת, ובשתי האופציות מדובר בהפעלה עם שלט. אופציות זולות יותר בהן נתקלתי היו שערי כנפיים [מעדיף שלא, לא נוח] או שער שנע על מסילה, שוב ההעדפה היא גלילה או כנף אחת מתרוממת. 4. המיקום בארץ הוא די מרכזי, איזור השפלה. ופה אני מניח \ מקווה שנכנס השיקול של מרחק המתקין ממקום ההתקנה, שכן אחרת הפרשי המחיר בין הצפי להצעות שקיבלתי יהיה אמיתי, וזה פחות טוב מבחינתי. אם יהיה לך מה להוסיף - אשמח מאוד, ובכל מקרה, המון תודה, מחר אנסה לפנות למסגרים בסביבת מגוריי ולקבל מהם הצעות מחיר. רון.
 

הנסיך.

New member
זה לא מה שהבנתי מחברים שכבר סיימו

פיתוח החצר שלהם, שכוללת גם שער חשמלי, אבל תודה על העידוד בכל מקרה ;) והגדיל לעשות מסגר אחד אליו התקשרתי, וכששאלתי לפשר הצעות המחיר - ממה היא מורכבת, הוא ענה "חוטי חשמל, דלק, אנשים, מתכת, ברגים..." אני מניח שאני ראשון הלקוחות שמתעניין על מה משלמים כשקונים שער חשמלי. רון.
 

בינא

Member
קבל שם יצרן מומלץ ל"דלת נגללת"

טוביהו - עבודות מתכת רח' גיסין 76, ק. אריה, פ"ת טל: 03-9225371 פקס: 03-9225367 יש תצוגה של הסוגים השונים במפעל.
 
למעלה