שפכטל אמריקאי על הקירות

ERADIKAL

New member
שפכטל אמריקאי על הקירות

אני נמצא בעיצומו של מבצע " החלק קירותיך לאלתר". הסיני היה יקר לי ,לכן לאחר שכבת שפכטל ראשונה על קיר וחצי אמרתי לו סע- יונרה! . עכשיו אישתי, גיסי, אחי ואנוכי משולים לסינים ( או רומנים). האם יש למישהו טיפים \הוראות בנושא החלקת הקיר בשפכטל אמריקאי? איזה סוג עדיף(טמבור או..)? מספר שכבות רצויות? אופי ואופן מריחת השפכטל? כיצד למרוח את הבונדרול- ובכלל כל טיפ בנושא צביעת WASH יתקבל בברכה!
 

שירי71

New member
שפכטל אמריקאי

בן זוגי לא כאן ולכן קשה לי לתת לך שמות של שפכטלים אבל: הדברים הסטנדרטיים שעשינו היה לחכות בסבלנות עד שזה מתייבש לגמרי (וזה לוקח זהן) ולא להתפתות ולחשוב שזה יבש אחרי קצת זמן הרבה חושבים שאם זה יבש בחוץ זה מוכן וזה לא!!! אחרי שזה מתייבש בד"F זה ישקע קצת פנימה ואז לשים עוד שכבה ותמיד לישר עם שפכטל דבר נוסף אחרי הייבוש ולפני הצביעה ליישר כמה שאפשר אנחנו נעזרנו בנייר זכוכית ליישור סופי. ואל תעשו לעצמכם הנחות שקע טיפה שקוע שנראה לכם לא נורא ושאפשר כבר לצבוע ולא לשים עוד שכבה יעשה לכם קיר לא יפה ולא חלק ואחרי שצובעים זה נראה ממש לא טוב הקיצר -המון סבלנות ואורך רוח!
 
לא לחינם גובה מקצוען 40 ש"ח/מ"ר

וגם זה תלוי בטקסטורת החדר הקיימת ובלי מע"מ. לדעתי מי שלא מקצועי- חבל"ז !
 

שירי71

New member
למה?(זו שאלה לקבלן רשום)

למה חייבים איש מקצועי שיעשה שפכטל??? באמת - זה חשוב לי לדעת.
 
למה צריך רצף מקצועי?../images/Emo8.gif

פשוט, כי אין שום סיכוי בעולם שחובבן יוכל להוציא רמת גימור מעולה...ומי שכבר הולך על שפכטל כללי על קירות דירתו- אין סיכוי ולא כדאי שיתפשר על פחות מהמקסימום האפשרי. בשפכטל אין ´חצי עבודה´- או שעושים או שלא עושים, כי כאשר עושים ולא טוב זה יראה יותר גרוע מקיר שמראש אנו יודעים כי מטוייח רגיל. העבודה מחייבת מיומנות, כושר פיסי,סבלנות, פדנטיות ולאכול הרבה אבק.
 

ERADIKAL

New member
האם התיאור הבא נכון?

אישתי גיסי אחי ואני ציפינו את כלל הקירות בבית בשפכטל אמריקאי (טמבורSTARBOUND).לאחר ייבוש מלא של לפחות 8 שעות שייפנו את כל הקירות(י-ד-נ-י-ת!!) עד למגע חלק. עבודה קשה באופן שהקבלן הרשום תיאר אך שכרה וסיפוקה בצידה. שאלתי היא : האם מטרת השפכטל האמריקאי היא לגרום לקיר להיות חלק למגע וצביעה או האם השפכטל אמור לכסות את כל הקיר בלבן( ולכסות על כתמים קודמים)?מה העובי הרצוי של שכבת צבע היסוד בונדרול שנמרח לאחר מכן?
 
מטרת השפכטל אך ורק להחליק!

השפכטל עשוי חומרים גבסיים סופגים ולא יעצור כתמים כמו שסיד ואפילו צבע אקרילי לא יעשו. אם יש כתמים צהובים של ראיבות או חלודה מן העבר יש למרוח על מקומות אלה רק ´פוליאור´ שהינו על בסיס טרפנטין. מריחת הבונדרול היתה לדעתי צריכה להעשות לפני השכפטל כי תפקידו לשמש כשכבה מייצבת לכל השכבות הישנות כמו גם שכבה מקשרת בין השכבות הישנות לשפכטל עצמו שהינו כבד ואם הדבקותו לקיר לא כדבעי, אז מה עשינו?! אין חשש לצבע האקרילי להספג ולהתחבר לשפכטל החדש בלי בונדרול. הבונדרול מיושם במריחת מברשת או בהתזה - שכבה אחת- משהו כמו 150 גרם/מ"ר. קיים בונדרול על בסיס מים ועל בסיס טרפנטין. האחרון יקר יותר ומשובח כפליים. אני משתמש בו רק לקירות חוץ במצב מרופט ומוזנח.
 

ERADIKAL

New member
טוב עכשיו זה קצת מאוחר אבל...

חלק מהאנשים יעצו לי את הצעתך בקשר לבונדרול, אבל בסוף קיבלתי את עצת השיפוצניק שלי+ מוקד טלצבע טמבור. גודל הבית שלי הוא 70 מ"ר ו2 חדרים במקור(3 כעת),גובה תיקרה 2.9, גמרתי בערך 4 ליטר בונדרול מעורבבים ב5% מים ( למעט שירותים אמבטיה ותקרות). כיצד אני אמור לבדוק אם מרחתי את הבונדרול בצורה ראויה והאם אני יכול לעשות מעט תיקוני שפכטל אמריקאי לאחר מריחת הבונדרול וייבושו? האם יש טעם לעשות 2 שכבות בונדרול? מרחתי בונדרול גם על קיר גבס, זה בסדר נכון? אגב, הכתמים שדיברתי עליהם הם צבע קיר ישן שאת טיבו אינני מזהה וקצת חלודה במספר מקומות.האם פוליאור ואח"כ בונדרול יתקנו את המראה, ואיך אתה ממליץ לצבוע את האמבטיה- פוליסיד? אני משתמש בצבע המכונה: שלגיה 2000 שנאמר לי שהוא אינו פחות טוב מסופרקריל2000 למרות שהוא זול יותר( חברת פנטליין כמדומני).
 
למעלה