שקנאים במנוע F15

ciproxin

New member
הנווט לא מעיק כלל ..

הערותיו חשובות . ביחוד בנושא הגלגלים שיכול להישכח באירוע מסוג זה שקורה מיד לאחר ההמראה עם זמן קצר לנחיתה ואין זמן ולעיתים נשכח ביצוע בד"ח מסודר . הנווט העיר 3 הערות חשובות ולא הפסיק לגבי כל אחת מהן עד שקיבל אישור מהטייס והן : 1. אש במנוע 2.מהירות בפינל 3. הורד גלגלים . כטייסי גלשני אוויר אין לכם מודעות לגלגלים אך כטייס דאון עם גלגלים מתקפלים ראיתי מקרים של טיסים מנוסים הן בדאונים והן בממונעים שבעת חירום נחתו עם גלגלים בפנים . באירוע הנ'ל נחיתה בלי גלגלים או מהירות מהירה מדי( ביצוע OVERSHOOT מעבר לקצה המסלול או אי התפסות בוו) או איטית מדי( הזדקרות ) היתה יכולה להגמר לגמרי אחרת . לעניות דעתי הנווט עשה תפקידו ועשה אותו מצויין אמיר
 

חגי

New member
אני רואה את תפקיד הנווט אחרת

ראשית - כל הערה בתא שאינה מוסיפה- גורעת ומפריעה. הנווט אמנם זיהה אש במנוע אבל המנוע כבה פשוט כי גם הטייס זיהה זאת והוא יזם כיבוי (סגירת מצערת). מנוע שמאל כבה (נאמר פעמיים) נאמר כשהטייס כבר אחרי השלב הזה. מהירות בפיינל - הטייס מודע לחלוטין למהירות- לא היה צורך להעיר זאת. 200 קשר זה מעט מהר מדי לפיינל אבל לחלוטין בגבולות הסביר לשלב הזה של ההנמכה לנחיתה כשהמטוס כבד עם דלק מלא ...אולי אפילו עדיף להגיע טיפה אובר כשיש לך מסלול ארוך ולפחות 2 כבלי עצירה בדרכ רק אם המהירות אינה סבירה - נמוכה מדי כמו 150 קשר או גבוהה מאד כמו 250 קשר , שמחייבת פתיחת מעצור , רק אז הייתי מעיר לטיס בעניין. הורדת הגלגלים היא הערה לגיטימית למרות שגם פה האמירה - 3 גלגלים יש - היא מיותרת. בתור מי שטס כנווט בעברי הרחוק זכורה לי טיסה שמהמראה עד נחיתה לא אמרתי כלום. שום דבר. אני חושב שכשהטייס פתח את החופה ובא לצאת הוא נורא הופתע לראות שישבתי מאחוריו .
 

ciproxin

New member
לא יודע כיצד הבנת מהשיחה

שהטייס מודע למהירות או לעובדה שהגלגלים בחוץ. גם לא ניתן להבין שאינו מודע . הנווט רק רצה לוודא נקודות חשובות אלה . לוודא שלושה גלגלים לגיטימי לאחר הפגיעה שספג המטוס= לא בטוח שהמערכות ההדראוליות או אחרות פועלות . אם בעברך כנווט היית במצב דומה לזה שאנו דנים בו ולא הוצאת מילה - אין לי אלא לקנא בך על קור הרוח שלך . נחיתות רכות וחג שמח אמיר
 
למעלה