שקשוקה - פרקי השבוע

שיר m

Well-known member
כי נראה לי שזה מיותר לפתוח שרשור על כל פרק
אבל אני צריכה להגיד שאני מתה על מייקי וסבג
אז:

אני כל כך אוהבת את מייקי וסבג :-)::-)::-):
ואת אפי גם.
 

YossihNew

Well-known member
מנצל את השרשור כדי להביא ביקורת מהארץ:


סדרת הילדים הנהדרת שאתם מפספסים בגלל סערת גליה עוז:

הפרשה סביב ספרה החדש של גליה עוז העיבה על השקת הסדרה "שקשוקה", המבוססת על ספר ילדים שכתבה ב-2007. וחבל שכך, משום שמדובר ביהלום לילדים והורים.

את סדרת הספרים הנהדרת "שקשוקה" החלה הסופרת גליה עוז לפרסם ב–2007. יולי, גיבורת הספרים, היא ילדה אנושית לחלוטין. יש לה חברים, אבל היא אינה מלכת הכיתה, היא חכמה, אבל לא הילדה הכי חכמה באזור והיא טובת לב, אבל לחלוטין לא חפה מפגמים. כאלו הם גם יתר הילדים בחבורה שסביבה. כולם לפעמים טועים וחוטאים, אף אחד מהם הוא לא דמות חינוכית מושלמת, אבל איכשהו שום דבר כזה הוא לא בלתי הפיך.

גליה עוז עלתה לכותרות בשבועות האחרונים בנסיבות אחרות לגמרי ואולי דווקא ההקשר הבולט יותר, סביב ספרה על אביה, עמוס עוז ז"ל, הפריע במידת מה ל"שקשוקה", סדרת הטלוויזיה, לזכות בכל ההכרה שמגיעה לה. היא עלתה לשידור בתחילת החודש בחינוכית, מה שאומר שכל פרקיה זמינים ובחינם ביוטיוב, ואלו — בטח ובטח בחופשת פסח הארוכה הזאת — חדשות נהדרות. מעטות סדרות הטלוויזיה לגילאים צעירים שהן גם ישראליות במפגיע, גם מורכבות רגשית ואוהבות אדם וגם מהנות כל כך לצפייה משותפת של ילדים והורים.

הסדרה בורכה גם בשחקנים מצויינים (החל מחבורת הילדים ועד אייקוניות כמו חנה לסלאו ורבקה מיכאלי) והומור אוהב אדם וגם מצליחה בכל זאת להשחיל מסרים פרוגרסיביים באורח טבעי לחלוטין למסך.

"שקשוקה", שיצרו אבנר ברנהיימר ואסיה לבטוב, מצליחה לעשות את כל זה, להיות נאמנה לרוח הספרים (להוציא ליהוק של כלבה גזעית ומפונפנת יותר מזו הקטנה המתוארת בספרים) וגם לכבד את המסך בהצגת מציאות פגומה ומורכבת — ואף על פי כן מנחמת.​
 

Roei152

Well-known member
מנהל
סבג נשוי :-(:-(:-(:-(:-(:-( בשביל אילנה יכלו להיות נהדר ביחד ....
 
למעלה