האם גם היום...שרות אותומובילים
ב 1922 לאוטו קראו אותומוביל. הטלפון מספרו 197 .לנוסע מותר לקחת 5 קילו חפצים. המחיר בגרוש מיצרי.ולא זזים לפני שהאותומוביל מלא,אחרת מי ידחוף בדרך?
כל הכבוד!!!!שרות אותומובילים
ב 1922 לאוטו קראו אותומוביל. הטלפון מספרו 197 .לנוסע מותר לקחת 5 קילו חפצים. המחיר בגרוש מיצרי.ולא זזים לפני שהאותומוביל מלא,אחרת מי ידחוף בדרך?
תודה לבני.כל הכבוד!!!!
קורא בשקיקה את כל הפנינים שאתה מביא לנו...ומחכה לעוד. רק לציין שהמילה "מכונית" נכנסה לשימוש כבר בתחילת המאה, סמוך לבוא המכונית הראשונה לארץ (1908) בני
ידידי ,למה ההתניה הזו? הרי אתה זוכהתודה לבני.
בני שלום תודה על התגובה. באם לא אקבל feedback לא אציג חומר.
תגובותידידי ,למה ההתניה הזו? הרי אתה זוכה
לתגובות נלהבות ביותר בכול האתר , אז למה לקלקל?
חברת מוניות ירושלמיתתגובות
יהוושע שלום לא התבוונתי להתנות ,אני נהנה להציג חומר, ואני זקוק לתגובות בכדי לדעת איזה חומר להציג והאם הוא מענין.יש לי חומר רב בתחום התחבורה אוטובוסים ומוניות. את החומר אשר היה לי בנושא רכבות הצגתי וקיבלתי תגובות נהדרות. תודה
חברת מוניות ירושלמיתחברת מוניות ירושלמית
שלום. מעניין אותי אם אולי יש לך תמונות באוסף של מוניות ירושלמיות בתקופת המנדט. סבא של אמא שלי, ישראל הרשקוביץ ז"ל, היה בעל חברת מוניות ירושלמית בשנות ה-30 וה-40. קודם לכן הוא היה נהג מונית עצמאי שנסע לעיתים גם למדינות השכנות ואפילו לעיראק. ידוע לי גם שהיה לו קשר לחברת האוטומובילים "קדימה", שמשרד חברת המוניות שלו היה ברחוב יפו בירושלים ושהיו לו 14 מוניות, רובן מדגמים אמריקאים. אשמח לדעת אם אולי יש לך תמונות או כרטיסים/קבלות של חברה זו שאינני יודע מה היה שמה. בתודה.
תוכל לספר קצת על האוסף שלך?חברת מוניות ירושלמית
בתקופה עליה אתה מדבר היה מספר רב של חברות מוניות. יש לי כרטיסים של כמעט כולם . כולם יצאו מרחוב יפו. חלקם נעלמו באיחודים הגדולים בתחילת שנות השלושים אשר יצרו לבסוף את החברות אגד והמקשר. באם אתה משוכנע שהמוניות תפקדו גם בשנות ה40 אזי זה יעזור לי לאתר חברה זו. תנסה לדלות עוד קצת אינפורמציה ולבסוף נאתר אותה.אני מצרף תמונה של כרטיס מוניות חברת נשר מירושלים אשר נסעה לארם נהרים.אגב בגוף הכרטיס רואים צילום של מכונית מדגם פורד .
על האוסף שליתוכל לספר קצת על האוסף שלך?
היכן אתה משיג את הפריטים? מדוע בחרת להתמקד דווקא בתחבורה ציבורית?
יש פריטי תחבורה ציבורית ישראלית גםעל האוסף שלי
האוסף הינו אוסף של כרטיסים, כרטיסיות, מפות,ומסמכים הקשורים לתחבורה הציבורית. המסמך הראשון הינו מ 1918 והאחרון בערך בתחילת שנות ה 60. מעבר לזה אין לי ענין.זה למעשה תחקיר היסטורי, והאוסף הינו מסמך היסטורי.האוסף הוא אוסף אוטנטי, בנוי כרונולוגית,ומסוגל לשחזר כמעט את כל פרקי התחבורה הציבורית בארץ ישראל. אספנות היא למעשה סוג של התמכרות. אתה רץ כמו צייד, בשווקים , בארכיונים, במכירות פומביות, ולמעשה לא יכול לסבול שיש בשוק פריט שאין לך אותו. אוסף הוא כמו רצפת מוזאיקה אשר חסרים בה עדיין אבני פסיפס שלא נמצאו. באוסף שלי אפשר כבר לראות תמונה מסויימת , אבל עדיין לא מושלמת. בעבר אספתי בולים, שטרות. מטבעות.ולתחבורה הגעתי בזכות קרוב משפחה אשר העביר אלי התחלה יפה של אוסף כרטיסים, ובמשך השנים טיפחתי , הגדלתי, ורכשתי ידע.
שאלה טובה!!יש פריטי תחבורה ציבורית ישראלית גם
בשווקים בעולם? מה הדבר הקיצוני ביותר שעשית עבור פריט באוסף? (השקעת סכום כסף גדול, נסיעה לחו"ל במיוחד וכו...). תודה על העושר הרב שאתה מביא לפורום, גם אם לא מגיבים לכל פריט שאתה מציג (לא כולם מחוברים לפורום באותן שעות ולא כולם מתעניינים באותם נושאים).![]()
אתה מנסה גם ללכת לאחור מבחינתעל האוסף שלי
האוסף הינו אוסף של כרטיסים, כרטיסיות, מפות,ומסמכים הקשורים לתחבורה הציבורית. המסמך הראשון הינו מ 1918 והאחרון בערך בתחילת שנות ה 60. מעבר לזה אין לי ענין.זה למעשה תחקיר היסטורי, והאוסף הינו מסמך היסטורי.האוסף הוא אוסף אוטנטי, בנוי כרונולוגית,ומסוגל לשחזר כמעט את כל פרקי התחבורה הציבורית בארץ ישראל. אספנות היא למעשה סוג של התמכרות. אתה רץ כמו צייד, בשווקים , בארכיונים, במכירות פומביות, ולמעשה לא יכול לסבול שיש בשוק פריט שאין לך אותו. אוסף הוא כמו רצפת מוזאיקה אשר חסרים בה עדיין אבני פסיפס שלא נמצאו. באוסף שלי אפשר כבר לראות תמונה מסויימת , אבל עדיין לא מושלמת. בעבר אספתי בולים, שטרות. מטבעות.ולתחבורה הגעתי בזכות קרוב משפחה אשר העביר אלי התחלה יפה של אוסף כרטיסים, ובמשך השנים טיפחתי , הגדלתי, ורכשתי ידע.
ימי הטורקיםאתה מנסה גם ללכת לאחור מבחינת
האוסף , כלומר לפני 1918 , לימי הטורקים? כרטיס דיליז´אנס למשל , או כרטיסי רכבת מימי הטורקים? מה לגבי ת מ ו נ ו ת של אוטובוסים ורכבות מאז?
יפה . היעד אליו נוסעת המונית אינוחברת מוניות ירושלמית
בתקופה עליה אתה מדבר היה מספר רב של חברות מוניות. יש לי כרטיסים של כמעט כולם . כולם יצאו מרחוב יפו. חלקם נעלמו באיחודים הגדולים בתחילת שנות השלושים אשר יצרו לבסוף את החברות אגד והמקשר. באם אתה משוכנע שהמוניות תפקדו גם בשנות ה40 אזי זה יעזור לי לאתר חברה זו. תנסה לדלות עוד קצת אינפורמציה ולבסוף נאתר אותה.אני מצרף תמונה של כרטיס מוניות חברת נשר מירושלים אשר נסעה לארם נהרים.אגב בגוף הכרטיס רואים צילום של מכונית מדגם פורד .
מה זה ארם נהריים?חברת מוניות ירושלמית
בתקופה עליה אתה מדבר היה מספר רב של חברות מוניות. יש לי כרטיסים של כמעט כולם . כולם יצאו מרחוב יפו. חלקם נעלמו באיחודים הגדולים בתחילת שנות השלושים אשר יצרו לבסוף את החברות אגד והמקשר. באם אתה משוכנע שהמוניות תפקדו גם בשנות ה40 אזי זה יעזור לי לאתר חברה זו. תנסה לדלות עוד קצת אינפורמציה ולבסוף נאתר אותה.אני מצרף תמונה של כרטיס מוניות חברת נשר מירושלים אשר נסעה לארם נהרים.אגב בגוף הכרטיס רואים צילום של מכונית מדגם פורד .
יש עוד מסמכי רכבת לסוגיהם?תגובות
יהוושע שלום לא התבוונתי להתנות ,אני נהנה להציג חומר, ואני זקוק לתגובות בכדי לדעת איזה חומר להציג והאם הוא מענין.יש לי חומר רב בתחום התחבורה אוטובוסים ומוניות. את החומר אשר היה לי בנושא רכבות הצגתי וקיבלתי תגובות נהדרות. תודה
מסמכי רכבת נוספיםיש עוד מסמכי רכבת לסוגיהם?
נ ה ד ר !!!!!!!!!!!! אני מייד נרשםמסמכי רכבת נוספים
יהוושע שלום בכדי להגשים חלום של נסיעה לאפריקה הרחוקה ברכבת צריך רק להרשם. לפניך הפרטים : פרסומת של חברת תומס קוק משנת 1931 לנסיעות בקו קהיר,לוקסור, אסואן. בקרונות שינה תוצרת פולמן החברה האמריקאית הידועה עד היום. פשוט מדהים כמה זה היה פשוט!! המסמך מקורי!!
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.