../images/Emo41.gif שימו לב!!!!! ../images/Emo41.gif
תראה, למחוק את ההודעה אני לא אמחק כי לכל אחד שמורה הזכות להביע את דעתו האישית רק חבל שהיו בה כל מיני תוספות שלא הולמות אותך ולא מוסיפות לכבודך... תראה איזור גוש דן הוא האיזור הצפוף ביותר בארץ מבחינת אוכלוסיה ומבחינה תחבורתית מה שמשפיע על זמן התגובה בצורה משמעותית מאוד....לא סתם בתוך העיר תל אביב יש 3 תחנות כיבוי ולא סתם יש תחנת כיבוי בים המלח שד"א אגב שייכת לאיגוד בו אני מתנדב, איגוד ב"ש. זמן תגובה בכל מערכי החירום הוא דבר חשוב מאוד....בעיית זמן תגובה מוכרת לנו בחלקים גדולים של העיר באר שבע שזמן ההעגה אליהם לוקח 15 דקות במצב תנועה סביר....בשעות עומס זה אפילו מעבר בגלל שתחנת הכיבוי נמצאת בקצה הדרום מערבי של העיר ולעומת זאת העיר מתפתח בדיוק בכיוון הנגדי.... העיר באר שבע שגדלה מאוד בעיקר ב10 השנים האחרונות מתחילות להיות מושפעות מתופעות אורבניות טיפוסיות כמו לחצי תנועה ופקקים אדירים בשעות העומס, אחרי הכל זן עיר של כמעט 200 אלף תושבים....כבר 4 שנים מדובר על הקמת תחנה נוספת בבאר שבע שתהיה התחנה הראשית והתחנה הקיימת תתן שירות לאיזור התעשיה בדרום העיר ולשכונות בלב העיר, התחנה אמורה לקום בקצה הצפון מזרחי ובכך לכסות את כל העיר בנושא זמן תגובה.... לפני מספר שנים הערים רמת גן גבעתיים ותל אביב היו ערים בפני עצמן ומופרדות בשטחים "פנויים" בערך בין עיר לעיר, עם חלוף השנים וגידול האוכלוסיה וקצב הבניה חברו העיר יחדיו לגוש אחד גדול שנקרא גוש דן בעל מערכת תחבורתית מסועפת ועמוסה מאוד וצפיצות אוכלוסין אדירה, בנוסף לעניין הבניה לגובה שקיבל זריקת אנדרנלין רצינית בשנתיים שלוש האחרונות כאשר ברמת גן רואים גורדי שחקים של 70 קומות ובתל אביב גורדי שחקים של לא הרבה פחות מאלו שברמת גן, הצרכים משתנים בהתאם להתפתחות האורבנית וכן התפוקה של שירותי הכבאות מבחינת כיסוי שטח בזמן תגובה סביר או יעיל (לא משנה איך תקראו לו) אבנר אמר משהו על תחנת ים המלח....זו תחנה עם 0 אירועים בחודש...זאת האמת זאת תחנה חדשה שיש בה רכב אחד חדש (מרצדס 1234) אם זה מעניין מישהו...התחנה הזאת היא תחנה שנדרשת שם...ואי אפשר למדוד את הצורך בה ע"י מספר אירועים היות וזהו איזור סיכון גבוה, בגלל ריבוי בתי מלון ומפעלים כימיים כמו מפעל האשלג, מפעלי ים המלח ומפעל המגנזיום....למרות שהתחנה הזו לא אמורה לתת כיסוי מלא במקרה של אירועים באחד מאלו וקיים פק"ל סיוע הדדי בין תחנות האיגוד וצוותים מכל רחבי האיגוד ישוגרו אל ים המלח כאשר התחנה שבים המלח אמורה לתת את המענה הראשוני ואף להתגבר על השריפה בטרם יגיעו צוותי כיבוי אחרים לסיוע וזה כולל מנופים מבאר שבע ודימונה, רכבי אספקת מים מבאר שבע צוותי כיבוי מערד ודימונה ובמקרים חריגים גם רכבי אספקת מים מנתיבות.... עשית כאן דבר חמור, מדדת צורך בתחנה ע"י כמות האירועים בהם הם מטפלים ושטח הכיסוי שלה, קטן ככל שיהיה.... מקרה שקרה לא מזמן אצלנו באיגוד הוא השריפה במפעל הניר "הקליר" באופקים....תחנת אופקים שהיא תחנת משנה קטנה לא מסוגלת להתמודד עם שריפת מפעל בסדר גודל כזה והופעל נוהל סיוע הדדי בין תחנות האיגוד...מיד עם קבלת ההודעה נשלחו שני רכבי כיבוי מתחנת אופקים ובמקביל נשלחו רכב אספקת מים ורכב סער מנתיבות, רכב אספקת מים ורכב סער מבאר שבע וסולם הידראולי מבאר שבע גם כן, בסה"כ 8 רכבי כיבוי... תאר לעצמך שבאופקים לא הייתה תחנה? באותן 20 דקות שלקח לצוותים מבאר שבע ונתיבות להגיע לאופקים נתנו כבאי אופקים מענה ראשוני ובודדו את האש עד להגעת שאר כוחות הכיבוי מהאיגוד... מה אני רוצה לומר כאן בסופו של דבר....יש צורך בפיזור של נקודות כיבוי ותחנות ראשיות ומשניות גדול ככל שאפשר עם כמה שיותר כוח אדם וציוד, שני דברים שמאוד חסרים לנו בארץ ולא לקום ולסגור תחנות ולא משנה כמה הן "כדאיות" כפי שהגדרת את תחנת גבעתיים למשל.... נקודה למחשבה...