שרשור בנושא איטליה

צפון איטליה../images/Emo160.gif

איך באתם לי בזמן! אני מתכננת טיול לצפון איטליה ביוני ל9 ימים . יהיו בטיול פעוט בן שנתיים, ושתי בנות בגיל 7 ו11 +7 מבוגרים(מישפחה מורחבת). עוד לא ממש סגרתי קצוות, אבל בגדול נוחתים במילאנו, מטיילים קצת האגמים ליד- מאג'ורה, קומו ולוגאנו, אולי קצת שוויץ(מה מומלץ?) אח"כ ממשיכים לאגם גארדה, שם נלון (לא ידוע איפה, תקציב של 60 יורו לזוג)ונעשה טיולים באיזור כולל דולומיטים (?) וונציה. כל המלצה בתחום הלינה ויעדים לטיול יתקבלו בברכה, וכמובן גם בכל תחום אחר שקשור לטיול (אוטוסטרדות,מסעדות,ממה להיזהר,על מה לוותר וכו')
 

urielp

New member
מחפש רעיון לשבוע מרומא לורונה עם ילדים 4 ו 6

הכל הולך, חוץ ממוזיאונים, אלא אם כן זה משהו שווה... התקופה: סוף יוני.
 

יונית א

New member
טיול מורכב ומשפחה מורחבת/מורכבת

את מתייחסת לטיול של 13 נפשות? מראש- מסגרת הזמן היא בעייתית- 9 ימים למצוא לינה עבורכם על אחת כמה וכמה בתקציב שלכם. לכן הצעה ראשונית- להתמקד ב-2 יעדי לינה ולא יותר. לצמצם את מרחב הטיול. ובכל מקרה את הדולמיטים לא ממליצה לעשות מתוך לינה בגארדה. החלק הפשוט ביותר הוא אגם גארדה ,יש לו אין ספור אפשרויות לינה-החל מכפרי נופש וכלה בבתים וחוות (זולים יותר) הנקראים באיטליה אגרוטוריסמו-agriturismo כפרי הנופש קשיחים בתאריכים-כלומר לינה של שבת-שבת. חוות גמישות יותר. כפרי הנופש נמצאים על שפת המים בד"כ ויש בהם בריכה(לא כל כך חשוב ביוני) בחוות לא תמיד יש בריכה,והן ברובן לא על המים. טיול נעים.
 
מרומא לורונה

האיזור בין רומא לורונה כולל את הנופים הנפלאים של טוסקנה כולל עיירות מימי הביניים כגון אסיסי, סיינה. העיר היפה באיטליה - פירנצה ואפשרות לעבור גם בפיזה ולראות את המגדל הנטוי. אפשר להינות מהנופים, לרכב על סוסים, לבקר בחוות ולראות כיצד מכינים את האוכל הייחודי וכמובן לבקר בייקבים. לסיום כדאי לכם להגיע עד אגם גרדה כך שהילדים גם יהנו מיום בגרדלנד. טיול נפלא, תהנו.
 

urielp

New member
תודה: יש סיכוי גם טוסקנה, גם פירנצה, גם פיזה

וגם ונציה? כמו כן, האם יש סיכוי לשלב יום טיול בדולומיטים? עוד שאלה: מה מזג האויר בתקופה זו באיטליה (דרום וגם צפון) - האם כמו בארץ?
 
איטליה

בהחלט אפשר לשלב את הכל, אולם, על מנת לאפשר להיות יותר בצפון כולל את ונציה והדולומיטים תצטרכו לדלג על חלק מהמקומות היפים שיש בטוסקנה. לגבי מזג האוויר, הצפון והדולומיטים קצת קר עדיין אולם בדרום מזג האוויר דומה מאוד לארץ.
 

יונית א

New member
עם ילדים צעירים בגילאי ילדייך

מציעה לצמצם שהות בערים גדולות ולהתמקד יותר במרחב של העיירות והכפרים. נכון שלמבוגרים פירנצה מקסימה ,רומא מרתקת ואסיזי יפה אבל עם ילדים צעירים,הייתי משתדלת קודם כל לא לבלוע את כול איטליה בשישה ימים-זה במילא חסר סיכוי וישאיר אתכם שעות רבות במכונית (אלא אם הם חובבי נסיעות ארוכות). אבל תלוי כמובן האם יש ברשותכם כבר כרטיסי טיסה כי אם הטיסות רומא-רומא ,המסלול אחד ואם הטיסות רומא-מילאנו המסלול אחר ואם הטיסה היא מילאנו-מילאנו שוב מסלול אחר. בכל מקרה ב-6 ימים עם ילדים בני 4 ו6 לא הייתי מנסה להרוויח יותר מחבל ארץ אחד, להתבסס יותר על לינה סטטית ולא להתנייד כל לילה ללינה שונה, לעשות טיול רגוע יותר, לבקר באתרי טבע, פארקים, עיירות. להשאיר את הייקבים,את המוזיאונים ואת המסעדות(המצויינות) לטיול "בלי". אי אפשר להתייחס לטיול "עם" (ילדים) כמו טיול "בלי". ילדים מרוצים= טיול מוצלח.
 
תודה, לא ממש רוצה כפרי נופש

יותר בכיוון של חוות, כבר עשיתי חיפוש של חוות (די מקיף לדעתי) והגעתי לשתיים אחרונות,שלא נמצאות על האגם,וזה גם לא ממש חשוב לי. אני אכן חשבתי להתמקד בשני יעדי לינה, מהסיבה שנוחתים במילאנו מאוחר, ואם אנחנו כבר שם נבלה עוד יום באגמים בסביבה, מאג'רה, קומו ולוגאנו. האם יש עוד מקומות מומלצים בשוויץ באיזור, חוץ מלוגאנו? האם איזור הנ"ל של האגמים מספיק יומיים?
 

יונית א

New member
יום לטובת שלשת האגמים

קומו מאגורה ולוגאנו או שלא הבנתי? כי לטעמי לפחות לפחות שלשה ימים מינימום ,כאשר ללוגאנו הייתי נותנת גם יותר (וממאג'ורה אפשר גם לעבור לאורטה ).
 

shlomitj

New member
מדריך טיולים חדש

שמי שלומית ואני המחברת של "המשפחה המטיילת- מדריך לטיולי משפחות, צפון איטליה" שיצא השבוע לחנויות! יש במדריך מסלולי טיול בדיוק באזורים עליהם דיברת: מאג'ורה (כולל החלק השוויצרי!), קומו, גארדה, ונציה והדולומיטים. יש בספר גם המון טיפים והמלצות לטיול עם הילדים ובכלל (כולל למשל נושא האוטוסטראדות). בכל מקרה, לטיול של 9 ימים הייתי קובעת מקום לינה אחד בגארדה (רצוי מאוד בדרום-מזרח האגם)- ל5-6 לילות ובסיס לינה שני בסביבת אגם לוגאנו ליתר הלילות. חוץ מלוגאנו כדאי מאוד לבקר בלוקארנו ובבסביבתה (כמו עמק ורזאסקה למשל, אם אתם חובבי טבע). אם את מחליטים להקדיש שלושה ימים בלבד לאזור - אני הייתי נותנת למאג'ורה 3 ימים (2 בצד השוויצרי ואחד בצד האיטלקי) ומוותרת (לטיול הזה) על קומו.
 
טוב... עכשיו אני קצת מבולבלת...

לפי מה שאני יודעת במג'ורה יש ליראות את האיים איזולה בלה ואיזולה מדרה כאשר יוצאים מסטרזה,שזה מכסה חצי יום(?) חוץ מזה מה עוד יש לעשות במג'ורה? את שוויץ תיכננתי לראות דרך אגם לוגאנו, ובקומו רק את בלאג'יו. איפה יותר כדאי להיכנס לשוויץ? דרך מג'ורה או לוגאנו? האם לא נקבל "הרעלת אגמים"? נראה לי שבאיזה שלב נרגיש "עוד אגם". אילו מקומות יש ליראות בשוויץ? מבחינתי אין בעיה להתמקד רק במג'ורה זה רק יהייה לי נוח יותר. איפה נמצאת לוקארנו? מה עושים שם? זו עיירה?
 

shlomitj

New member
אגמים

אכן את צודקת שדובר בהרבה אגמים, אך לא לחינם נקרא האיזור הזה "אזור האגמים".... אם לנסות לעשות לך קצת סדר אז ככה: יום אחד הצד האיטלקי של אגם מאג'ורה: האיים, המוטארונה ואורטה (זה בהנחה שאתם זריזים מאוד כי בכיף אפשר לתת לזה גם יומיים) יום אחד לוקארנו וסביבתה. לוקארנו נמצאת על השפיץ הצפוני של אגם מאג'ורה. בסביבה של לוקארנו אפשר להתרחק קצת מהאגם ולראות עמקים קסומים. יש גם טיול נהדר להר שעולים אליו עם רכבל . יום אחד לוגאנו וסביבתה. גם לאזור של לוגאנו אפשר להקדיש כמה ימים- הכל תלוי בקצב ובמה אתם אוהבים. יש שם גם המון מסלולי טיול רגליים המתאימים למשפחות. אם יש עוד יום לסביבה - אז מלוגאנו לעבור לאגם קומו דרך מנאג'יו ומשם מעבורת לבלאג'יו. כמובן - שמלא פרטים מדויקים, מפות, תמונות, טיפים והמלצות - תוכלי למצוא במדריך שלי! מקווה שעזרתי! שלומית
 
למעלה