שרשור "דברים שאולי לא ידעתם על בוב מארלי"

שרשור "דברים שאולי לא ידעתם על בוב מארלי"

ערב טוב חברים, במסגרת שבוע בוב מארלי בפורום רגאיי בתפוז אנשים, ובהמשך לפרסום שקיבלנו בעמוד הראשי היום (תודה לכם שם למעלה!
), אני מקדיש את השרשור הזה דווקא בעיקר לכם, האורחים החדשים שהגיעו אלינו לפורום (אבל ממש לא רק) במטרה לחשוף אתכם קצת יותר לרגאיי שאולי לא הכרתם (ובהתאם לקבל עוד קצת חשיפה בדף הראשי
) אני יוצא מנקודת הנחה שכל מי שקורא את ההודעה הזו כרגע מכיר את שלל להיטיו של בוב כמו Three Little Birds, Could You Be Loved, Redemption Song והרשימה יכולה להימשך עד מחר. ובכל זאת, לא מספיק אנשים נחשפו למוזיקה המדהימה שבוב עשה בתחילת הקריירה שלו, כשהוא עוד גדל כנער צעיר ופרוע באי הקסום. כשמסתכלים על הקריירה של בוב אפשר לראות את הצמיחה של המוזיקה הג'מייקנית מתחילת שנות ה60 ועד לשנות ה80 המוקדמות. למעשה, כשבוב התחיל את הקריירה המוזיקלית שלו, עוד לא היה רגאיי! וסקא היה הז'אנר שנתן את הטון. זו הייתה מוזיקת החירות, אנשים יצאו לרחובות וחגגו את העצמאות שג'מייקה קיבלה ממלכת אנגליה 14 שנים אחרי ישראל. וככה בדיוק זה נשמע - מוזיקה קצבית מאוד ושמחה, שבאה לעשות לאנשים טוב על הלב, לעודד אותם. המון מהשירים שבוב הקליט בצעירותו באולפן ההקלטות היחיד שהיה בג'מייקה באותם ימים (ולא מעט שנים לאחר מכן), סטודיו 1, זכו להקלטות מחודשות, אבל אני חייב לציין שאני אישית מעדיף את הגרסאות הישנות. בכלל, ההקלטות הישנות של בוב מארלי והמקוננים בהרכב המקורי (יחד עם פיטר טוש ובאני וויילר), פשוט עושות טוב על הלב. הנה למשל, One Love, שיר שצריך לשלוח לחוקים של בלייזר חוק שלפיו תמיד כשישדרו את הקליפ הזה בVH1 מישהו יגיד שנעמי קמפבל מופיעה שם כילדה. תקשיבו לביצוע הישן והיפה הזה ותגידו שלא הייתם צריכים לחפור ביצירות הראשונות של בוב כבר מזמן. עוד שתי המלצות שאולי יגרו אתכם לחפור קצת יותר בהיסטוריה של בוב: Do You Feel The Same Way שעל אף האיכות הירודה (ואולי בגללה) גורם לך לרצות להתחיל לקפוץ ולהניע את שתי הידיים קדימה מלמעלה למטה (כמו ריקודי הסקא המסורתיים של אותה תקופה). והשני הוא Simmer Down, מהשירים היותר מגניבים שיצאו בהיסטוריה! למטה צירפתי לינקים לעוד כמה קטעים נדירים של בוב שפחות אנשים מכירים, קצת לפני הפריצה הגדולה. השרשור הזה הוא במה פתוחה עבורכם לשתף אותנו בפרטים שאולי לא כולם יודעים על בוב מארלי. הכו את הפורום!
 

DuBsYs

New member
תיקון טעות

סטודיו 1 לא הייה בשום שלב האולפן היחיד באי וגם לא הראשון. הייו לפניו פדראל ודיינמיקס. מה שכן הוא הייה האולפן הראשון בג'מייקה שהייה בבעלות של אדם שחור.
 
תודה על התיקון

למרות שעדיין היחס לסטודיו וואן הוא כאל אולפן הרגאיי הראשון וכל זה. נו, לפני שזה יפסיק לקפוץ - למי יש עוד המלצות???
 
למעלה