לגבי השרשור הארוך על היפרדות הנצרות
מהיהדות...כמה הערות קטנות ובכן, הנצרות אכן החלה ככת בתוך היהדות. צדק גם מי שאמר שהיתה בה התעניינות עצומה מקרב האליטת ברומי אך חשוב להדגיש שעד אז היתה התעניינות עצומה ביהדות מקרב אותו מעמד בדיוק. אחת הסיבות לאי הופעתו של גל גיור המוני היה המצוות המעשיות הרבות שביהדות ובמיוחד מצוות המילה אשר לא מצאה חן בעיני הרומים הנהנתנים.. (ובינינו בעיני מי כן מוצא חן הרעיון של ברית מילה ועוד בגיל מבוגר?..) כך מוסברים המניעים הפרקטיים שמאחורי ביטול המצוות. על הצד התיאולוגי הוסבר כי הברית הישנה היא למעשה כולה אליגוריה ומעולם לא היתה הכונה כי המצוות תהינה מעשיות. למי שהעירה כי מוזר לה שכל הדת עומדת על האם ישו קם לתחיה או לא, זה נכון שהיהדות לא תיפול על האם משה חצה את ים סוף אך היא בהחלט תיפול על השאלה האם היה מעמד הר סיני או לא ולכך יש להשוות את הדברים. ישו עצמו לא הציג עשמו כבן האלוהים במובן המילולי של המושג אלא כשליח האל אשר בא להעביר את התורה החדשה והאמיתית ומכאן החיבור הבלתי נמנע לברית הישנה. רק לאחר מותו בועידת ניקיאה הוא הוכרז כבן האלוהים. אם כבר מדברים על זה, ישו ראה עצמו כיהודי לכל דבר אשר בא להטיף ליהודים ולאו דווקא להמיר את דתם של ההמונים. עקרונות הנצרות אינם בלתי הגיוניים אלא מבוססים על ידע מעמיק בלוגיקה אשר היתה תחום לימוד נפוץ באימפריה הרומית, בעיקר במזרח (איזור ארץ ישראל למשל) וזאת אחת הסיבות שבנצרות המוקדמת היה ממש אסור למאמינים ללמוד בעצמם את כתבי הקוד וזאת על מנת שלא יגיעו לכפירה.
מהיהדות...כמה הערות קטנות ובכן, הנצרות אכן החלה ככת בתוך היהדות. צדק גם מי שאמר שהיתה בה התעניינות עצומה מקרב האליטת ברומי אך חשוב להדגיש שעד אז היתה התעניינות עצומה ביהדות מקרב אותו מעמד בדיוק. אחת הסיבות לאי הופעתו של גל גיור המוני היה המצוות המעשיות הרבות שביהדות ובמיוחד מצוות המילה אשר לא מצאה חן בעיני הרומים הנהנתנים.. (ובינינו בעיני מי כן מוצא חן הרעיון של ברית מילה ועוד בגיל מבוגר?..) כך מוסברים המניעים הפרקטיים שמאחורי ביטול המצוות. על הצד התיאולוגי הוסבר כי הברית הישנה היא למעשה כולה אליגוריה ומעולם לא היתה הכונה כי המצוות תהינה מעשיות. למי שהעירה כי מוזר לה שכל הדת עומדת על האם ישו קם לתחיה או לא, זה נכון שהיהדות לא תיפול על האם משה חצה את ים סוף אך היא בהחלט תיפול על השאלה האם היה מעמד הר סיני או לא ולכך יש להשוות את הדברים. ישו עצמו לא הציג עשמו כבן האלוהים במובן המילולי של המושג אלא כשליח האל אשר בא להעביר את התורה החדשה והאמיתית ומכאן החיבור הבלתי נמנע לברית הישנה. רק לאחר מותו בועידת ניקיאה הוא הוכרז כבן האלוהים. אם כבר מדברים על זה, ישו ראה עצמו כיהודי לכל דבר אשר בא להטיף ליהודים ולאו דווקא להמיר את דתם של ההמונים. עקרונות הנצרות אינם בלתי הגיוניים אלא מבוססים על ידע מעמיק בלוגיקה אשר היתה תחום לימוד נפוץ באימפריה הרומית, בעיקר במזרח (איזור ארץ ישראל למשל) וזאת אחת הסיבות שבנצרות המוקדמת היה ממש אסור למאמינים ללמוד בעצמם את כתבי הקוד וזאת על מנת שלא יגיעו לכפירה.