הגר"ע יוסף שליט"א
..."מיד לאחר פטירת אמי מורתי, כשעברנו להתגורר בבית אבי מורי", מספר בנו הרה"ג רבי משה, "חששנו מאוד מפני ההפרעה שעלולה להיגרם כתוצאה מהתרוצצות הילדים בבית. השתדלנו לעשות הכל על מנת למנוע זאת. מדי שבת, היינו שולחים ילד אחד או שניים לגיסתי, על מנת שבבית תשרור פחות אנדרלמוסיה. בשבת הראשונה ראינו שעל פני אבי מורי שרה עגמימות. לא ידענו להסביר את פשרה. בשבת השנייה, שבה על עצמה אותה אווירה קודרת. בשבת השלישית, הרב אמר לנו גלויות: אתם אחראים לצער שיש לי בשבת. "לא הבנו על מה ולמה. והרב אמר לנו: במקום שלכל הפחות בשבת אשב עם כל הילדים, אתם דואגים לכך שהם לא נשארים איתנו בשבת. ואז הסביר לנו באריכות שבשבת הילדים צריכים להיות בבית. זה הזמן שבו יושבת כל המשפחה יחד, לשמוע על התקדמות הלימודים של כל אחד". הסיפור הזה, כך מסתבר מסגיר את המוטו של יחסו המופלא של הגר"ע יוסף לנכדיו. מספרת כלתו: "יש לי מכשיר אינטרקום שמשמיע את קול הבכי של התינוק בן חמשת החודשים, כדי שאשמע אותו בשעה שהוא בוכה. אם אני בדיוק עסוקה במשהו ולא מספיקה להיכנס לחדרו, הרב כבר מקדים אותי ורץ להוציא אותו, שחלילה לא יבכה. הוא פשוט לוקח אותו על הידיים וממשיך ללמוד יחד איתו. "לא מזמן יצאתי לכמה רגעים לחנות ביודעי שהתינוק שקוע בשינה. כששבתי הביתה, ראיתי שהרב שהיה קודם לכן במטבח ואכל, כבר לא נמצא במטבח. לא ייחסתי לכך חשיבות. לתומי סברתי שהוא סיים לאכול ושב ללימודו. אבל מהאינטרקום נשמעו כל העת רחשים. לא הבנתי מי מסתובב בחדר. ניגשתי לחדר התינוק וראיתי את הרב יושב על כיסא וטופח על גבו בעדינות. 'הוא פשוט בכה, טיפלתי בו', אמר הרב כמתנצל". למרות העובדה שכל סדר יומו מוקדש ללימוד תורה, הדאגה של הגר"ע יוסף לילדים הגדלים בביתו אינה יודעת גבולות. "לכל אחד הוא מעניק תשומת לב מיוחדת מאז שנולד... ...פעמים לא מעטות נכנס הרב אל חדרים של הילדים בעת עריכת שיעורי הבית והוא ממש מעניק להם עצות, מה לכתוב וכיצד. מעבר לכך, כל ילד, בעת הגיעו לשלב של לימוד כתיבת האותיות, עובר שלב מיוחד. כאן הוא מביא לידי ביטוי את כתב ידו הנהיר והמפורסם בבהירותו המופלאה שאין לה אח ורע. עובדה זו, כך מסתבר, היא בעיני הגר"ע יוסף, לא פחות חשובה מכל דבר אחר שהוא בעיניו דרך חיים. הרב נוטל דף עם שורות וכותב עליו את כל אותיות האל"ף-בי"ת, מעניקו ביד הילד או הילדה שמתחילים עתה ללמוד לכתוב, שמזה יראו וכן יעשו, שילמדו כיצד יש לכתוב את האותיות. פעם אחת, מספר הרה"ג רבי משה יוסף, אמרה בתנו לרב: סבא, המורה אמרה לי היום שהשתפרתי מאוד בכתב. איך למדת לכתוב כך, שאל הרב. והיא ענתה בטבעיות: שבא כתב לי את כל האותיות ומזה למדתי והשתדלתי לכתוב כך. באותה שעה, קורת רוח נסוכה הייתה בפניו של הרב. גילוי זה של התעניינות ישירה ויורדת לפרטים הוא בבואה לנוהגו של הרב עם ילדיו עצמו בכל מרוצת השנים אשר ככל שהיה טרוד ועסוק בענייניו, הקדיש תמיד לילדיו. ("בקהילה", מוסף אושפיזין, סוכות תשס"ד)