שרשור חידות פסיכומטריות חדש

tttttttttt1

New member
שרשור חידות פסיכומטריות חדש

אז ככה...השאלות היום הן ברמה קצת יותר גבוה [אולי..לא בטוח] להזכירכם/ן - במבחן אמיתי יש לכם משהו כמו 20-30 שניות לפתור את התרגילים...פה יש לכם/ן כמה זמן שאתם רוצים, אפילו מקום נוח כדי לחשוב על פתרון [בבחינה אמיתית זה לא ככה..וגם אחרי 5-6-7 פרקים הכח כבר מתחיל לאזול...] בכל מקרה זאת רמה אמיתית של בחינה, רמה אמיתית של שאלות ראשונות בפרק [השאלות הקלות!!!] הוספתי היום סוג שאלות חדש, אנלוגיות מהחלק של העברית... בהצלחה =)
 
מממ..

שאלה 2- 45 אולי? זה בקירוב.. שאלה 3- ג' נראה לי
 

tttttttttt1

New member
אמממ אז ככה

אני בינתיים לא אכתוב אם התשובות נכונות..בשאלה 2 אין בקירוב..יוצאת תשובה מדוייקת לגמרי...
שאלה 3 - בשאלות אנלוגיה יש משהו שנקרא "משפט מגדיר יחד"..כלומר במשפט אחד את מגדירה מה היחס בין צמד המילים באנלוגיה המקורית ואז מראה שמתקיים אותו יחס בתשובה שבחרת..אז סתם מתוך סקרנות - אין הגשרת את היחס בין המילים "ברז:מים" יום טוב =)
 
כן זה מה שעשיתי באנלוגיות

אם פותחים את הברז יוצאים מים אם פותחים את התריס יוצא [?] אור
 

tttttttttt1

New member
אמממממממממממממ

אם פתוחים את התריס אז נכנס אור...אם כבר
אני אגיד לך ככה - אם הייתה עוד תשובה-משהו בסגנון של ברז: מים א. תריס: אור ב. מעטפה: מכתב ג. רוח: שבשבת ד. מעבר: אנשים מה הייתה התשובה?
 
עזוב../images/Emo6.gif

התייאשתי חח עוד 3 שבועות אני אמורה לעשות 200 שאלות כאלה בצו ראשון, נראה לי שאני לא אצליח אחת זה נורא מבלבל ><
 

tttttttttt1

New member
חחחח בצו ראשון

אני לא זוכר ששאלו אותי על אנלווגיות וכל זה..שואלים דברים די טיפשיים בחלק של עברית.. אבל החלק של מתמטיקה די מעצבן..במיוחד ששואלים אותך שאלות שלמדת בכיתה ב'..מלא אחוזים וחילוק ארוך וכפל ארוך וכל מיני כאלה דברים ממש ישנים....כדאי שתלמדי את הנושאים האלה טוב לפני המבחן...
 
עשו לנו בבצפר מבחן דמה של הצו ראשון

ודווקא כן היו שם אנלוגיות מילוליות ובאמת השאלות בחשבון מעצבנות.. אבל רובן מאוד פשוטות
 

tttttttttt1

New member
אני בספק אם המבחן בבית ספר

באמת ידמה את המבחן האמיתי... אני עשיתי את המבחן ולא היו לי אנלוגיות..כלומר יש אנלוגיות אבל אנלוגיות צורניות - נותניםן לך 2 צורות שיש להן מכנה משותף..לא אנלוגיות בין מילים...זה מה שהיה לי... ...השאלות בחלק החשבון לרוב קלות אבל עדיין יש שאלות קשות שם..גם לעיתים אין מספיק זמן לפתור את השאלה ולכן היא נראית מסובכת..אני בספק לגבי הקושי - אני בטוח שאם היו נותנים לי לפתור את המבחן ללא לחץ זמן הייתי עונה שם על הכל...אבל הזמן הוא גם גורם משפיע.... בכל מקרה שיהיה בהצלחה...הכי חשוב לא לזלזל במבחן הזה כי הוא חד פעמי וקובע המון [!!] לגבי העתיד שלך בצבא..
 
אה והשאלה של הריבועים..

קצת שיגעה אותי אבל בסוף נראה לי שעליתי על איך פותרים.. סימנתי את הצלעות של הריבוע הקטן ב-a (הוא ריבוע אז מן הסתם כל הצלעות שלו שוות) ואם השטח הוא 3 אז a^2 = 3 a=1.73 ואז ממשיכים לסמן כי כל שאר הם גם ריבועים ובסוף מגיעים לזה שהשטח הוא 27 [יצא לי 26 נקודה משהו אבל נגיד..] כן?
 

tttttttttt1

New member
הערות קטנות-

בפסיכומטרי אין מחשבון ולכן לא מצפים ממך שתדעי לחשב כמה זה a^2=3 מה שהם כן מצפים ממך זה שתכתבי ש-a שווה שורש שלוש....תמשיכי מכאן ואז התשובה יוצאת בול, בלי צורך לעגל
 

dark dumb

New member
או.קיי

בשאלה 1 בשתיי הקבוצות הסכום שווה - 150ש"ח שאלה 2 - 45 (בהנחה ש-א' ו-ב' שווים
) שאלה 3 - תריס:אור (?)
 

tttttttttt1

New member
תשובות....

תשובה ראשונה נכונה.. לגבי תשובה שניה - אני לא אגיב כי הערת הסוגריים צריכה להמחק [!] ...נכון שבאופן עיקרוני לפעמים ניתן להניח שמשהו אחד שווה למשהו אחר בגלל שזה נראה ככה..אבל בשאלה כזאת שהיא לא במסגרת פסיכומטרי דרושה הוכחה לזה שהם שווים [ואגב, מחברי הבחינה מודעים לקטע שתלמידים "מניחים" לפעמים שמשהו שווה למשהו כי זה נראה ככה ולכן לפעמים הם שמים שאלות ששםם זה נראה ככה אבל זה לא נכון..ומי שהניח שהם שווים טעה....אז אני אתן לך לחשוב שוב על השאלה ולחזור עם תשובה בלי הערות סוגריים
 

tttttttttt1

New member
תראה את מה שכתתבי כמה הודעות

לפני...תכתוב משפט מגדיר יחד [סתם מעניין אותי לדעת איך הגדרת את זה] ...יכול להיות שהאנלוגיה הזאת יצאה קלה מדי...אבל ברמת עיקרון אני רוצה לראות איזה משפט מגדיר יחס כתבת...אחרי שתכתוב אני אגיד את התשובה הנכונה
 

dark dumb

New member
אני בת...

ולא עשיתי את זה כמשפט, זה פשוט נראה לי הכי מתאים. הברז מחזיק את המים, קובע אם לצאת או לא, והתריס מחזיק את האור, קובע אם להכנס או לא...
 

tttttttttt1

New member
אופס..סורי..אני חייב להתחיל

לקרוא פרטים של אנשים - כדי לראות אם הם זכר או נקבה
... בכל מקרה - האנלוגיה הזאת הייתה די קלה..המטרה שלי הייתה להביא אתכם למצב של להגדיר משפט יחס בין צמד המילים...אולי פה זה ברור..אבל יש אנלוגיות שיש 2 תשובות מתאימות למראית עין אבל רק אחת נכונה... המשפט הנכון שרציתי שתגיעו עליו הוא "הברז מווסת את כמות המים כמו שתריס מווסת את כמות האור" האנלוגיה הזאת הופיע בבחינה אמיתית והיא הייתה קשה כי הייתה עוד תשובה אחת [שלא זכרתי מה היא הייתה] שנורא בילבלה...אם אני אזכר אני ארשום כדי שתבינו על מה אני מדבר..אולי אחר כך אני אחפש אנלוגיה ששם יש משהו דומה... בכל מקרה התשובה הייתה נכונה..
 

The Shoe

New member
ל2

45 ויש אף הסבר! האם האם- טוב מכיוון שכל הצורות הן ריבועים לכל ריבוע כל הצלעות שוות. צלע ריבוע א= שורש שלוש, מכיוון שיש לה צלע משותפת עם ב' ב'=א'. ב+א שווה לצלע ריבוע ג' 2 שורש 3. צלע מלבן קטנה שווה לצלע ג' ועוד צלע ב' שווה 3 שורש 3. צלע הקצרה שווה לצלע ריבוע ד' 3 שורש שלוש ככה שצלע ארוכה שווה 3 שורש 3 ועוד 2 שורש 3 שזה חמש שורש 3. עושים נוסחאת שטח ויוצא 45 הסבר ארוך אבל לחא נוראP:
 

tttttttttt1

New member
למרות שלא ממש הבנתי איך הגעת

ל-5 שורש שלוש..אני חושב שדי נסחפת עם על המשוואות האלה..צלע הריבוע הגדול אמורה להיות 3*שורש שלוש אם אני לא טועה...
 
למעלה