שרשור טיפים בכל הקשור לאריזה

אלוניס

New member
שרשור טיפים בכל הקשור לאריזה

אנא שרשרו לפה עצות לגבי דברים שמצאתם נחוצים או לא נחוצים בעת המעבר לאירופה. אפשר גם להמליץ על חברות, שירותי דואר וכו'.
 

אלוניס

New member
עצות מתהליך האריזה האישי שלי

לארוז חיים שלמים ולקחת אותם לחו"ל זה לא קל. ולכן יקרה בסבירות גבוהה שתקחו אתכם המון דברים רגשיים לחלוטין שאין ולא יהיה לכם בהם צורך ורק יגדילו את גודל המטען שלכם ואת התשלום עליו (בהנחה שאין לכם מימון מהבוס למשל). כלל האצבע: לנסות לא לקחת כלום מעבר למזוודה לכל אחד. ברצינות! ומה במזוודה ותיק הקטן של העלייה למטוס? - בגדים (ולתת עדיפות לבגדי חורף) - מגבות - מחשב נישא (אם יש) - מצלמות וציוד אחר קליל שאתם חסים עליו את כל השאר: חלקו לבני משפחה, מכרו בשבועות עד המעבר או תנו לצדקה. ספרים ודברים קלילים שבכל זאת לא תוכלו לשער את חייכם בלעדיהם - נסו לארוז בחבילות שקרוב משפחה או חבר קרוב יסכים לשמור אצלו עד שתהיה לכם כתובת, ואז שישלחו אליכם. הובלה בדואר ים תהיה איטית יותר ולרוב זולה יותר ותתאים למשל לספרים שאתם לא צריכים מיד. לדברים שתרצו קודם - נסו דואר אוויר. מה אני מחשיבה כדברים שאפשר לשלוח בחבילות כאלה? ספרים, שמיכות, מעילים גדולים אם אתם נוסעים בקיץ וכו'. "כואב הלב, המקרר שלנו בעצם חדש (או כל מכשיר חשמלי אחר...)": אם יש לכם המון דברים ואתם בטוח לוקחים מכולה ושוכרים חברת אריזה - לא לקחת אף מוצר חשמלי שיש לו תקע ישראלי. מקררים ישראליים גדולים מדי למטבח אירופי ממוצע ואם אתם שוכרים דירה יותר מסביר, לפחות בגרמניה, שברוב הדירות יהיה מקרר ואף תנור אפיה ובישול על חשמל. תנור בישול שעובד על גז - לא לקחת. ברוב המטבחים בגרמניה יש תנור מובנה ואין חיבור לגז בכלל. DVD - לקחת אתכם בטרולי לטיסה עצמה או לוותר. כנ"ל לגבי כל נגן דיסקים אחר, מיקרו-גל ושאר מוצרי חשמל עדינים. הם לא שורדים ברוב המקרים את המעבר בים ומתקלקלים (וחוק מרפי קובע שזה תמיד יקרה או יתגלה אחרי שזמן הביטוח פג). מצעים, מזרן, מיטות - לא כדאי לקחת וגם לא ממש כדאי לקחת אתכם מזרון גדול. באירופה גדלי המצעים שונים לגמרי. מה שאומר שאם תרצו לחדש מלאי - תצטרכו לקנות את הכול דרך הארץ איך שהוא. בגרמניה מצאתי עד כה רק זוג ציפות אחד בגודל של ישראל והמחיר היה כמו סט זוגי חורפי שלם. עדיף להצטייד כאן. אותו כנ"ל לגבי סכו"ם, צלחות, כוסות וכל דבר שתצטרכו מיד בשביל הארוחה הראשונה כאן. רוב הסיכויים שתהיו חייבים להצטייד כאן ואז חבל גם להיות עם הכפל מהארץ שעלה הון להביא. חברת אריזה - אנחנו שכרנו בתחילת הקיץ (שיא העונה) חברה בשם "יעד" אך את האריזה עשו משום מה מחברה אחרת - גאמ"א. המחיר עבור כל קוב היה 250 אירו לא כולל ביטוח, לפני כמעט שנה. בעת האריזה - המצב האופטימלי הוא שיהיה מבוגר ששם עין על כל אחד מהאורזים בכל עת (כדי שלא יקרה שהם יארזו משהו שכבר הבטחתם למכור למישהו, למשל). אני אישית לא ממליצה על אף אחת מהן. הייתי מאוכזבת. מה כן לקחת? או לבקש שישלחו לכם? סרטי די.וי.די ישראליים, לוח שנה עברי, כלי קודש למקרה שאתם שומרי מסורת כי קשה להשיג את המוצרים האלה במחיר סביר. ובכל מקרה - גם אם הבוס מממן - לא לקחת בשום פנים ואופן דברים שכבר כעת שבורים, סדוקים, לא בטוח שעובדים וכו'. באירופה יש מיחזור זבל מאוד מאורגן, במיוחד בגרמניה. על זבל צריך לשלם ולחבל לייבא אותו בייבוא אישי. ספרים - לא ממליצה לקחת ספרים שכבר קראתם או שקניתם ושוכבים על המדף כבר יותר משנה כי "עוד לא הגענו אליהם". ייתכן מאוד שבשלב ראשון תהיו לחוצים כספית ותגורו זמן מה בדירה הקטנה מהתכנון שצפיתם בארץ. ואז כל ספר או ריהוט ומכשור אחר שתופסים מקום או דורשים קניית ריהוט (כוננית וכו') - הם נטל. שיהיה בהצלחה!
 

Woking

New member
מה יש להוסיף?

באופן אישי אני חושב שעם ספרים עדיף לקמץ בגלל שהם שוקלים הרבה. חוץ מזה יש דברים שנהיים לא רלוונטים כמו ספרי בישול (החומרים פשוט שונים). להחליף תקע זה ממש לא בעיה, אבל עם מכשירי חשמל למטבח באמת יכולה להיות בעיה של התאמה. לכל השאר יש איקאה.
 

אלוניס

New member
קודם כל

זאת עוד הוצאה כספית להביא חשמלאי שישנה את התקע. יש סיכון שהמכשיר לא יאהב את זה בטווח הארוך. ככה התקלקל מייבש הכביסה שלי עוד בארץ. התקע שלו נמס יום אחד, הוחלף ולא לקח יותר מחודש חודשיים עד שהוא התחיל לעשות רעשים אחרים והפסיק לעבוד. אני למשל חיפשתי לא מעט אחר מתמרים נורמליים ואני ממעטת להשתמש בהם כי הם לא יציבים בשקע ומסוכן להפעיל איתם מיכשור לאורך זמן בלי השגחה. לקח שבועיים עד שבעלי הצליח למצוא חוט חלופי למחשב הנישא שלי. רק דוגמא. לוקח 6-8 שבועות עד שהכול מגיע. ומה עד אז? לא לשאוב אבק? לא לקרר מוצרים? לא לשמוע מוזיקה? לא לגהץ? לא לכבס? למזלנו מצאנו דירה סבירה ובעלי בית נחמדים שהשאילו לנו לא מעט דברים עד שהכול הגיע. מקווה שלכל אחד יסתדר ככה. נמנענו לקנות כי ידענו שיהיה כפול. בתכל'ס נראה לי שהיה לי יותר נוח למכור הכול בארץ ובמקום לשלם עוד על הובלה להשתמש בכסף שהוצאתי על קניית הכול חדש פה וזהו. בפעם הבאה נהיה חכמים יותר.
 

een ogenblik

New member
אמממ, אנחנו החלפנו תקעים לבד

ללא בעיות. חוץ מלמגהץ, אבל זה כי אנחנו לא מגהצים. גם במתמרים השתמשנו, לפחות בתחילה, ללא בעיות. מערכת החשמל בגרמניה כה שונה מהמערכת בבלגיה? או שזה נובע מהמערכת ההונקונגית?
 

אלוניס

New member
זה נובע מזה

שאני בעיקר מדברת על ההתחלה. כשרק אחד מבני הזוג יודע את השפה, יש ים תיאומים, חיפושים, התארגנויות והתאקלמויות - ממש לא כיף לא להיות מסוגל להשתמש במכשיר חשמלי שחיכית לו כי השקע לא מתאים. והזמן הולך על דברים יותר חשובים כמו חיפוש עבודה וכאלה. אח"כ אכן אפשר להסתדר איך שהוא. ויש לי תחושה לפי התיאור שלך שרוב הנזקים שקרו לנו עם מכשירי החשמל נבעו מחברת השליחה הרשלנית. בגלל זה החשק להשתמש שוב בשירותיה של חברה כזו אי פעם בעתיד ירד לאפס. למרות שבטח יש כאלה יותר מקצועיים. חוץ מזה שלנו לא הייתה אופציה של מחסן ובני המשפחה שלי לא פרגנו לקשר עוד בשלב הנישואין, אז בטח שהם לא עזרו במיל כשהודעתי שאנחנו יורדים מהארץ. בדקנו אופציה של איחסון וזה גם לא היה זול. אם יש מחסן בחינם ובני משפחה תומכים - זה כמובן הופך לשיקול אחר לגמרי.
 

diday

Member
מסכים שלא כדאי להעביר מכשירי חשמל

מישראל, במיוחד במחיר של 250€ למ"ק, רוצה אבל לתקן אותך. מאד נדיר בגרמניה לעבור לדירה בשכירות שבה יש מטבח, וגם אם יש לא יהיו מכשירי חשמל. המטבח הוא ברובם המוחלט של המקרים רכושו של השוכר ש: 1. יקח אותו איתו לדירה הבאה, או 2. יבקש עליו כסף מהשוכר הבא, או 3. ישאיר אותו אבל ישתדל לקחת את מכשירי החשמל איתו הסיבה העיקרית ל3 היא שמטבחים זולים שנפוצים יותר ויותר, לא שורדים בדרך כלל מעבר לדירה הבאה. אגב, מהם גדלי המצעים בישראל?
 

een ogenblik

New member
במעבר שלנו היה שונה,

בכך שעברנו מישראל למדינה אחת, ולאחר שנה עברנו למדינה אחרת ביבשת אחרת. סביר להניח שהשיקולים שעמדו בפננו אינם דומים לשיקולי מי שעובר מישראל ישירות למדינה בה הוא מתכוון להתגורר. בתחילה, להונג-קונג הגענו עם מה שאפשר לקחת במזוודה בלבד, וזה כלל בעיקר בגדים. את כל רכושנו עלי אדמות בארץ (מה שנשאר לאחר חלוקה לכל מכרינו, ידידינו ודורשי שלומנו) השארנו ארוזים במחסן. בהונג-קונג הצטיידנו במכשירים חשמליים שונים (לא הכל קנינו), ואותם כבר העברנו דרך חברת משלוח לבלגיה. ההפרש בין מחירי מבצע בהונג-קונג למחירי בלגיה הפך את המשלוח לכדאי. הכוונה היא לטלויזיות, מכשיר וידאו, סטראו, מחשב, מיקרוגל, טוסטר אובן, טוסטר, ועוד אילו מכשירים שהגיעו לרשותנו (כולם עדין עובדים, חוץ מה-VCD והמחשב, שלשניהם לקח כארבע שנים להתפגר, כך שאי אפשר להאשים את המשלוח). מכיוון שכבר שילמנו על הוצאות משלוח, שלחנו גם די הרבה ציוד נוסף על מכשירי חשמל (בעיקר ביגוד, אך גם מעט כלי מיטה שנקנו לשימוש במהלך אותה שנה, וחפצי נוי שאיני יכולה בלעדיהם). העובדה שאיגדנו את הכל למשלוח מאורגן, עזרה לנו לנסוע בציוד קל, ולבלות חופשה באיים בתאילנד ובארץ, לפני שהגענו לבלגיה סופית כחודש לאחר עזיבת הונג-קונג. כאשר התברר שאנו באמת הולכים להשאר בבלגיה לתקופה ארוכה, ארגנו את משלוח הפריטים החשובים לנו. ספרים, חלק מאוסף החנוכיות, חלק מהתמונות. ריהוט וכלי מטבח, למרות שהם ארוזים עדין, כבר לא ישלחו כנראה. אנחנו מצויידים טוב מספיק, ואין סיבה לחשוב שהוצאות משלוח יהיו כדאיות. (למרות שיש מספר פריטים, סנטימנטליים בעיקר, שאשמח אם יום אחד יחזרו לשהות איתי באותו בית.) המשלוח נעשה בארגזי דואר ים (בעיקר), ובמזוודות (שלנו ושל מי שמבקר אותנו) לאורך תקופה ארוכה. אבל העצה האמיתית שלי היא לא להזדרז לשלוח את כל מה שיש בישראל לאירופה במעבר. עדיף להגיע ולקבל פרספקטיבה על החיים באירופה, לפני שמחליטים מה מבין מה שהושאר מאחור חשוב להמשך החיים, אם בכלל. כיום רק ספרים ממשיכים להשלח מהארץ באופן סדיר. כן, מגיעים גם לוחות שנה, אבל היינו חיים טוב מאוד בלעדיהם.
 

berlinale

New member
בגדים

בניגוד חריף לקודמי (שאני מקבלת את שאר ההמלצות שלהם), אני ממליצה לקחת רק בגדים: - שמאוד אוהבים - שמאוד יפים עליכם - שיתאימו למז"א בארץ היעד - וחוץ מזה קצת תחתונים וכו'. בגדי חורף מהארץ שווים פה לבגדי סתיו או אביב במקרה הטוב. וממש אין טעם לקחת בגדים שאתם לובשים פעם במאה שנה.
 
למעלה