שרשור למתקבלים ולנדחים בי-ם :סכמים

leviatam

New member
שרשור למתקבלים ולנדחים בי-ם :סכמים

אני יודע שרציתי לדעת סכמים לפני קבלתי (על מנת לדעת היכן אני עומד) ואני יודע שעוד אנשים רוצים. 10.67 752 קבלה
 

orbit219

New member
הרעיון מאוד יפה, ותודה, אבל...

אין לנו באמת מושג איך האוניברסיטה העברית עושה את החישובים שלה, וכמה כל אחד ואחת מאיתנו קיבלו במרק"מ, או רק בחלק של השאלונים של מו"ר. לי יש 771 פסיכומטרי, בגרות 10.9, מו"ר 218, ואני עמוק בתוך רשימת ההמתנה של ירושלים. אז נכון שיש הרבה אנשים עם ציונים יותר גבוהים משלי שהתקבלו, אבל יש גם הרבה מאוד אנשים עם ציונים יותר נמוכים משלי שהתקבלו, אז לי לפחות, לא כל כך ברור איך בעברית מחשבים ציונים. מצטערת אם זה נשמע תוקפני משהו, אני סתם מתוסכלת, אני באמת מאוד מעריכה את הנכונות והרצון שלך לעזור
 

orbit219

New member
לא ניסיתי לברר ישירות מה קרה, אבל..

הכל מתנהל בפוקלטה שם בזו סודיות, שאפילו השב"כ נראה לידם כמו קייטנה. כשהתקשרתי לשאול איפה אני בערך ברשימת המתנה אמרו לי שאני לא בין הראשונים, אבל יש לי עוד סיכוי... יותר מעורפל מזה, קשה להיות... אני לא יודעת, אולי השאלונים במו"ר הלכו לי ממש רע, ומה שנתן לי ציון יחסית גבוה זה הראיונות, אולי דפקתי לחלוטין את הראיונות במרק"מ, למרות שבאמת יצאתי בהרגשה טובה... למען האמת מפה בה התסכול שלי, ניחא הייתי יודעת איפה טעיתי, ואיך להשתפר לפעם הבאה, אבל אין לי שמץ של מושג מה התפקשש בדרך, ואין לי גם שום יכולת לדעת אם יש לך הצעות על איך אני יכולה לברר, אני יותר מאשמח לשמוע
 
תקשיבי, אני באמת לא יודעת

אם קיבלת 218 במו"ר אני יכולה רק להניח שבמרק"ם הלך לך גם כן לא רע בכלל, ולכן זה באמת- אבל באמת- לא הגיוני. מצד שני, בירושלים זה 75% מרק"ם, אז קשה לדעת. הייתי מציעה לך לנסוע ישירות לפקולטה ולשאול שם.
 

amnonab

New member
סודיות בפקולטה

תראי, אני לא ממש יודע מה נתן לך את הרושם של הסודיות הזו, אבל נראה לי שפסלת אותם קצת מוקדם מדי. במקרה לפני שבוע הייתי בסידורים בירושלים והגעתי לצילה (במזכירות לימודי רפואה) להגיש לה כמה טפסים. מסתבר שהיא אישה נחמדה מאוד, ישבתי ודיברתי איתה כמה דקות ארוכות, והאווירה הייתה רחוקה מלהיות סודית או תככנית. סה"כ בסופו של דבר יאויישו 100 מקומות בפקולטה (כי זה מה שהות"ת מקציב) והאוניברסיטה מנסה למלא את המקומות האלה במועמדים שנראים לה הכי מתאימים. ולגבי הערה שנאמרה פה בשרשור איפה שהוא - ציונים זה באמת לא הכל השנה. קיבלתי אישור שהמרק"ם אכן מהווה 75% ממרכיב הקבלה הסופי. כלומר, בתחילה סיננה האוניברסיטה את 400 המועמדים הטובים ביותר לפי ציונים בלבד (פסיכומטרי, בגרות, לימודים קודמים וכו', דהיינו מרכיבי הסכם). אותם המועמדים הוזמנו למרק"ם, ואז כל המרכיב הראשוני של הציונים ירד לרמה של 25% ואת שאר 75% תופס המרק"ם וכך מתקבלת ההחלטה אילו 100 לקבל מתוך ה-400 (כמובן שלא יתקבלו בסוף רק ה-;100 הראשונים, מתקבלים בכמה אוניבסיטאות, וכו'). לגבי הטענה שמו"ר גבוה הוא בהכרח ציון מרק"ם גבוה - אמנם לא עשיתי מו"ר, אבל להבנתי המבחנים דומים בנקודות מסויימות ושונים באחרות (אחרת למה י-ם לא פשוט גם שלחה את כולם לעשות מו"ר?). יכול להיות שבמו"ר היית ביום טוב וקיבלת ציון גבוה ובמקר"ם לא הצלחת להראות את היכולת האמיתית שלך והציון נמוך יותר... אני מקווה שזה עוזר ומבהיר מעט. תזכרו שסה"כ הפקולטות לא מחפשות לדפוק אף אחד, וכל הפקולטות בשלבי הרצה כאלה או אחרים של דרכי קבלה שהן לא רגילות אליהן, ואף אחד לא מחפש להסתיר מידע בכוונה... מנסיוני האישי דווקא צוות המזכירות בירושלים מצויין ומאוד "עם הפנים למועמדים", וזה מנסיון לפני ואחרי נסיון המרק"ם. שבוע טוב!
 

יוסי n

New member
איך מגיעים למ"ב כזה?

אשמח לדעת איך אפשר להגיע לממוצע בגרויות 118.9 (ממוצע מדהים, אגב). תוכל לפרט קצת את הרכב תעודת הבגרות שלך, והציונים? תודה.
 

r a m i 8 7

New member
פירוט

לפי את"א זה 11.89 ציון מותאם לפני מו"ר 750.66 אחרי מו"ר 735.76 לפי הטכניון 122.04 סכם של 98.07 לפני מו"ר....אחרי המו"ר ירד ל 97.02 תעודת בגרות טכנולוגית במגמת פיזיקה 5 יחידות..אלקטרוניקה ומחשבים 5 יחידות..מערכות אלקטרוניות 5 יחידות.. פירוט: אנגלית 5 יח' - 98 עברית (לערבים) 5 יח' - 100 ערבית (לערבים) 5 יח' - 94 אזרחות יחידה אחת - 98 היסטוריה יחידה אחת - 97 מתמטיקה 5 יח' - 100 פיזיקה 5 יח' - 99 אלקטרוניקה ומחשבים - 100 עבודת גמר (פרויקט) 5 יח' במערכות אלקטרוניות - 100
 
אמאלה.

רגע! משהו מוזר לי פה. ממה שכתבת אפשר להבין שבמגזר הערבי ניגשים רק ל2(?!) יחידות חובה? גם אם נניח שאתם ניגשים ל3 יחידות בשני המקצועות-'ערבית'(ואתה השלמת ל5), עדיין זה חוצפה כי במגזר היהודי אנחנו נדרשים לגשת ל9 יחידות חובה, שמורידות לנו את הממוצע. בכלל יותר מידי חשוד הקטע הזה שיש לא מעט ממוצעים כאלה גבוהים במגזר הערבי, בעוד ש'אצלנו' מעל 113 זה כבר מאוד אבל מאוד נדיר.
 

r a m i 8 7

New member
פירוט...מחכה לפירוט במגזר היהודי

לפני כל התמיהה אחי בוא נשווה... אצלנו במגזר מקצועות החובה הם: מתמטיקה - ברמה של לפחות 3 יחידות אנגלית - ברמה של 3 יחידות לפחות..אני חושב שזה אולי השתנה השנה אפילו ל 4 יחידות אבל אם זה השתנה אז זה בטוח בשני המגזרים..היהודי והערבי.. ערבית - ברמה של 3 יחידות...ובד"כ זה מוריד המון לתלמידים ערבים..גם בגלל שזה 3 יחידות ובלי בונוס...ןיותר חשוב מכך..זה שהוא מוריד הרבה כי קשה להשיג ציונים גבוהים..כי הערבית שבה אנחנו נבחנים אינה הערבית המדוברת אלא הכתובה...כך שהציון שלי בערבית הוא באמת חריג.. עברית לערבים - 3 יחידות לפחות אזרחות - יחידה אחת היסטוריה - שתי יחידות ככה שאם אתה מסכם יוצא 15 יחידות חובה לפחות!! לא 9..אז אני מחכה ממך לפירוט מקצועות החובה במגזר היהודי..זה מאוד חשוב לי..כי אני גם סגן מנהל באתר הערבי הראשון לעזרה בכל נושאי הבגרות במגזר..וכל הנושא מאוד מעניין אותי..תודה מראש.. נ.ב: אם תסתכל היטב לפירוט הציונים שלי...תמצא שם יחידה אחת של היסטוריה ולא שתיים..וזה קורה אך ורק כשאתה לומד לתעודת בגרות טכנולוגית..דבר זה תקף הן במגזר הערבי והן ביהודי...
 
ה9 יחידות חובה שנסי דיבר עליהן

לא כוללות את אנגלית ומתמטיקה. יחידות החובה במגזר היהודי הן: אזרחות - יחידה אחת. היסטוריה - 2 יחידות. ספרות - 2 יחידות. תנ"ך - 2 יחידות. הבעה עברית (לשון וחיבור) - 2 יחידות. מתמטיקה - 3 יחידות לפחות. אנגלית - 3 או 4 יחידות לפחות, אני לא בטוחה.
 

r a m i 8 7

New member
תודה...אז זה שווה!

אז גם במגזר היהודי זה 15 יחידות החובה כולל האנגלית והמתמטיקה...אז זה כמו שציפיתי..שווה בשני המגזרים..
 

orbit219

New member
יש לי שאלה לגבי היחידות במגזר הערבי

בכל בתי הספר יש לכם אפשרות להרחיב ערבית ל-5 יחידות? אפשרות להרחיב עברית ל-5 יחידות? האם הרבה אנשים אצלכם מרחיבים עברית וערבית ל-5? מה נדרש מכם בבגרות בעברית?
 

r a m i 8 7

New member
תשובה..

אוקיי..אז בנושא של הרחבת הערבית ל 5 יחידות...רוב התלמידים לא מרחיבים..וזאת בשל העובדה שבבתי הספר לא נותנים אופציה כזאת..למשל בבעת ספרי (תיכון אורתודוקסי ערבי) בחיפה שלפי דעתי הוא בית הספר הכי טוב בארץ (מבחינת שני המגזרים)...לא מלמדים ל 5 יחידות..מלמדים רק ל 3...מי שרוצה להרחיב..יש לו אפשרות לקנות ספרים ולקרוא לבד..אבל הבעיה היא שהספרים לא כולל את כוווול החומר..אז אתה נכנס עם אופציות בחירה מצומצמות..לכן תלמידים רבים לא עושים את זה..למרות שמנסיון אישי זה מעלה את ממוצע הבגרות בהרבה...במיוחד שזהו מקצוע חובה.. בנוגל לעברית...הרוב דווקא כן מרחיב ל 5.בוא נאמר 75% מבתי הספר מרחיבים ל 5...למה? כי חלק גדול מהחומר קרוב מאוד לעברית המדוברת שרובנו מדברים ביום יום..זאת לעומת הערבית...שאנחנו מדברים את המדוברת כל הזמן...והבחינה היא בערבית הכתובה... בנוגע למה לומדים ב 5 יחידות בעברית אז זה כל מיני: יחידה ראשונה זה או כתיבת חיבור או קטע אנסין של הבנת הנקרא.. יחידה שנייה זה דקדוק..יש לציין שנושא הדקדוק אינו מורחב בדיוק כמו במגזר היהודי..אבל מאוד מאוד קרוב.. שאר שלוש היחידות הן ספרות...של כל מיני...סיפורים..סיפורת...שירת ימי הביניים..שירה קלאסית..שירה חדשה..של ביאליק...נעמי שמר..חייפ חפר..זבוטיינסקי...אבן גבירול וכו'... בוא נאמר שזה מקביל ברמה לערבית לעברים..אבל זה קצת יותר קשה..כי כמו שאתה רואה..כאן נכנסים הרבה יותר לפרטים..בניגוד למקצוע ערבית לעברית שלפי תוכנית הלימודים שלו...הוא מאוד שטחי...על קצה המזלג..ואולי זה מה שגורם לו להיות מקצוע יבש..
 

leviatam

New member
רואים שהמירקמ והמור הוריד לך הרבה

מעניין מה זה אומר...
 

r a m i 8 7

New member
חחח..תשובה מספקת..

חחח..רוצה עוד מידע יפה? המו"ר גם הוריד לכל בני ה 19 את הציון ובהרבה..רק להזכיר שבני 19 הם רובם ערבים..גם זהההה אומר משהו..נכון?! נראה לי מאוד מוזר שמבין עשרות המועמדים הערבים שאני מכיר..רק 2 מהם ציון המו"ר העלה להם את הסכם..ועוד מה זה העלה!! אלק העלה!! העלה לכל אחד משהו כמו עשירית..לעומת הרוב שהם כמוני..לי ירד 1.05...זה גם נתון מאווווד מעניין..שצריך להישקל לפעמים הבאות לפי דעתי.. זה לא מתקבל על הדעת לבוא לשאול בן 19 על חוויות שהוא לא עבר...אם כבר רוצים לדבר ולגלות אישיות אז שיפתח נושא ושידון בו...לא לשאול על דברים שלא עברתי...אני אתן כמה דוגמאות..כדי שלא תגידו לפסיקו להתבכיין..כי זה לא הסטייל שלי..חונכתי להגיע למטרה שלי ללא כל התבכיינות על המצב..כי התבכיינות כבר לא תשנה..למשל..במירק"ם..אחד המראיינים שאל..מתי לקחתי החלטה והרוב התנגד לה..ובסוף לא פעלנו לפי דעתי...על מה דיברתי? על אירוע שקרה בהיותי י"ר מועצת התלמידים בביה"ס...כי זה כל מה שיש לי..המראיין הסתכל בי ככה כאילו מה אתה אומר???!! איזו חוויה זאת?? תספר משהו יותר רציני?? אבל מה אני יכול לספר לו..אני בסך הכול בנאדם שגמר תיכון לפני שנה...כיום עובד כמדריך פסיכומטרי באחד ממכוי ההכנה לפסיכומטרי במגזר..באף ריאון לא שאלו אפילו מה אני עושה עכשיו..אפילו לא שאלו על עבודות התנדבות...על תפקידים מנהיגותיים..(חוץ מחלק הכתיבה במו"ר) שלרובנו לא היה זמן לסיים..אז הייתי שלוש שנים יו"ר מועצת התלמידים בביה"ס..מנגן על כינור 10 שנים..שנתיים פעיל במועצת הנוער החיפאית מטעם העירייה..סגן מנהל ואחד משני הבונים של האתר הערבי הראשןם לעזרת תלמידים בבחינות הבגרות...ציון פסיכומטרי מעל 700 כבר בכיתה י"א מפעם שנייה לא פעם שישית או שביעית...כל זה מהו שווה?? 187...13 נקודות פחות מהממוצע...אבל בוא נאמר את האמת...זה היה צפוווווווי!!!! זה היה כתוב על הקיר מאז ששלחו את ההסבר על הבחינה...והיו גם הרבה כתבות והרבה טורים...שמבחן זה פשוט מכשיל בני אדם צעירים..ובמבחן זה יש חשיבות לגיל ככה שהוא לא בדיוק נייטרלי.. אבל אני חוזר ואומר דבר זה היה תפוי...לכן לא התבכיינתי..ולקחתי ציונים שישמרו אותי במקום בטוח..פשוט ישבתי ולמדתי כל תקופת התיכון והשגתי את הממוצע שהשגתי..אבל לפי דעתי יש מקום לשקילה מחדש לכמה מהמרכיבים בבחינת מו"ר..רוב הרעיונות במבחן מצוינים..וקיום המבחן הוא דבר חיוני למדי לפי דעתי..צריך איזשהו מרכיב אנושי בתוך כל השיקלול הזה של הציונים...אבל גם שמרכיביו ישקלוו היטב כך שהגיל של המועמד יהיה ניטרלי..וכך שמשקל המבחן לא יעבור את ה 33% לפי דעתי...כי לקחת ולתת למבחן כזה 50%..אז אתה פשוט אומר שכל המאמץ בפסיכומטרי ובבגרויות שווה למבחן ביום אחד..וזה מוגזם לפי דעתי.. ורק רוצה לתת הערה לבני 19 האחרים שאומרים שמו"ר לא הפריע להם..תזכרו שאתם התקבלתם..לפני שהתקבלתם..כשראיתם את ציוני המו"ר דבריכם היו בדיוק להפך...גם אם התקבלתי לטכניון ולת"א ומחכה לקבלה לירושליים לעומת שאני אלמד בטכניון...לא צריך לשנות את הגירסה..תנו דעה אובייקטיבית..לא דעה שתלויה במצב בסטטוס באתר האוניברסיטה..
 
למעלה