שרשור מה עושים - בעקבות המלחמה
טוב, אני לא בטוחה שזה שרשור ראוי, אבל .. י שדברים פרקטיים שצריך לעסוק בהם במקביל לדאגה האינסופית.. אז תרשו לי לשתף אתכם בכמה שאלות, ואשמח אם יהיו תגובות או תוספות. ימים של מלחמה. לפחות אצלי יש בעיה של חצי מהתלמידים מגויסים. עכשיו, יש בעיה. מצד אחד - לגיטימי, מצד שני - איך מעבירים להם את החומר? ומה עושים עם האחרים? האם מלמדים כרגיל?ה אם מתייחסים למצב? הרי מצד אחד -אלה תלמידים בוגרים, לא חייבים לעשות איתם "שיעור חברה", מצד שני, הם מוטרדים, וראיתי כבר בשבוע שעבר איך החיסרון של החברים שלהם עשה שינוי בהתנהגות ובמית הקשב שלהם. אז.. להתעלם מזה? לא נראה לי טוב. ו.. האם אני צריכה להתחיל לשלוח להם חומריםלבתים? למילים? הרי הם לא יסתכלו על זה בכלל. מצד שני - בקורס שאני מלמדת לא יוכלו לעשות להם הקלות. אז אולי לפחות את אלה שנמצאים צריך ללמד ללא שינוי? ו.. מי בכלל יכול ללמד? ואם כבר, אז כמו ששאלה kah - איך אפשר ללמוד בכלל בזמן הזה? איך אפשר להביא את עצמך לריכוז? אני יודעת שמהרגע שהתחילה המהלומה הקרקעית הזו, אני צמודה לרדיו, ומזפזפת בין אתרי החדשות השונים באינטרנט. לטלויזיה - לא התקרבתי, כי אני לא רוצה "להתהפנט" ולהיות "תקועה" מולה כל היום והלילה... (מה גם שהם פשוט מקשקשים את עצמם לדעת). מצד שני - חייבת להמשיך במחקר. מצד שלישי - לא קצת אגואיסטי לחשוב עכשיו על לימודים ומחקר? לא קצת מנותק מהמציאות? (כל הזמן נקיפות מצפון כאלה על זה שיש אנשים שחיים חיים רגילים עכשיו. ראיתי את האנשים בבתי הקפהבימים האחרונים - לא הצלחתי להבין איך זה קורה, מצד שני - בהחלט מבינה איך זה קורה. אוף. לא יכולהלהיות נחרצת אפילו בעניין הזה). מה דעתכם? ובכלל- האם לאקדמיה צריך להיות תפקיד כלשהו בימים האלה? האם האקדמיה (או העובדים בה) צריכים להיות בעלי דיעה ואף לומר אותה? ואם כן - איזו? ואם לא - למה? ואם כן - איפה לומר ואיך? ואם לא - אז איפה בדיוק מקומה של ההשכלה ? מיליון שאלות. לא בטוחה שיש לי תשובות.
טוב, אני לא בטוחה שזה שרשור ראוי, אבל .. י שדברים פרקטיים שצריך לעסוק בהם במקביל לדאגה האינסופית.. אז תרשו לי לשתף אתכם בכמה שאלות, ואשמח אם יהיו תגובות או תוספות. ימים של מלחמה. לפחות אצלי יש בעיה של חצי מהתלמידים מגויסים. עכשיו, יש בעיה. מצד אחד - לגיטימי, מצד שני - איך מעבירים להם את החומר? ומה עושים עם האחרים? האם מלמדים כרגיל?ה אם מתייחסים למצב? הרי מצד אחד -אלה תלמידים בוגרים, לא חייבים לעשות איתם "שיעור חברה", מצד שני, הם מוטרדים, וראיתי כבר בשבוע שעבר איך החיסרון של החברים שלהם עשה שינוי בהתנהגות ובמית הקשב שלהם. אז.. להתעלם מזה? לא נראה לי טוב. ו.. האם אני צריכה להתחיל לשלוח להם חומריםלבתים? למילים? הרי הם לא יסתכלו על זה בכלל. מצד שני - בקורס שאני מלמדת לא יוכלו לעשות להם הקלות. אז אולי לפחות את אלה שנמצאים צריך ללמד ללא שינוי? ו.. מי בכלל יכול ללמד? ואם כבר, אז כמו ששאלה kah - איך אפשר ללמוד בכלל בזמן הזה? איך אפשר להביא את עצמך לריכוז? אני יודעת שמהרגע שהתחילה המהלומה הקרקעית הזו, אני צמודה לרדיו, ומזפזפת בין אתרי החדשות השונים באינטרנט. לטלויזיה - לא התקרבתי, כי אני לא רוצה "להתהפנט" ולהיות "תקועה" מולה כל היום והלילה... (מה גם שהם פשוט מקשקשים את עצמם לדעת). מצד שני - חייבת להמשיך במחקר. מצד שלישי - לא קצת אגואיסטי לחשוב עכשיו על לימודים ומחקר? לא קצת מנותק מהמציאות? (כל הזמן נקיפות מצפון כאלה על זה שיש אנשים שחיים חיים רגילים עכשיו. ראיתי את האנשים בבתי הקפהבימים האחרונים - לא הצלחתי להבין איך זה קורה, מצד שני - בהחלט מבינה איך זה קורה. אוף. לא יכולהלהיות נחרצת אפילו בעניין הזה). מה דעתכם? ובכלל- האם לאקדמיה צריך להיות תפקיד כלשהו בימים האלה? האם האקדמיה (או העובדים בה) צריכים להיות בעלי דיעה ואף לומר אותה? ואם כן - איזו? ואם לא - למה? ואם כן - איפה לומר ואיך? ואם לא - אז איפה בדיוק מקומה של ההשכלה ? מיליון שאלות. לא בטוחה שיש לי תשובות.