שרשור סקירת פרויקט רכבתי

מצב
הנושא נעול.

קובי לו

New member
איזה עוד תחנות מיותרות יש

עוד תחנה מיותרת באמצע שומקום
בפעם האחרונה שביקרתי שם תחנת מלחה הייתה בשלבי סיום.
איזה עוד תחנות מיותרות יש
באמצע שום מקום? אני מניח שאתה מתכוון למלחה. אם ככה אתה מגדיר תחנה שמשתמשים בה 1500 איש ביום, מצבנו טוב. בעתלית ובכפר חב"ד ובבני ברק ביחד אין 1500 איש ביום.
 

Image of me

New member
לעתלית, כפר חב"ד ובני ברק

איזה עוד תחנות מיותרות יש
באמצע שום מקום? אני מניח שאתה מתכוון למלחה. אם ככה אתה מגדיר תחנה שמשתמשים בה 1500 איש ביום, מצבנו טוב. בעתלית ובכפר חב"ד ובבני ברק ביחד אין 1500 איש ביום.
לעתלית, כפר חב"ד ובני ברק
לא נוסעות רכבות מיוחדות, ובמסילה לעתלית, כפר חב"ד ובני ברק הושקעו 0 ש"ח לעומת הכסף שהושקע במסילה לירושלים.
 

קובי לו

New member
נדמה לי שאנחנו פורום של עידוד

לעתלית, כפר חב"ד ובני ברק
לא נוסעות רכבות מיוחדות, ובמסילה לעתלית, כפר חב"ד ובני ברק הושקעו 0 ש"ח לעומת הכסף שהושקע במסילה לירושלים.
נדמה לי שאנחנו פורום של עידוד
השקעת כספים בתחנות רכבות, במסילות ברזל ובקווי אוטובוס וכדומה, לא? הקו לירושלים משרת כמעט 2000 איש ביום, חלק נוסעים לגן החיות, והרוב ממשיכים למלחה. במלחה עוברים ביום חול ממוצע, לא חגים, לא חוה"ם, לא חופש גדול ולא אירועים אחרים (כמו יום ירושלים) בערך 1500 עד 1700 איש. 1600 נניח הוא הממוצע. זו כמות שמצדיקה הקמת תחנה וסלילת קו. אם יוסיפו עוד שתי תחנות שכמה (ביניהם אני) הציעו להוסיף בתוך י-ם, תחנות תלפיות-קטמונים ואת החאן, הרי שכמות המשתמשים היומית בקו בין י-ם לת"א תעלה למעל 3000, כמעט בודאות.
 

mucool2

New member
יש עוד פרמטרים

נדמה לי שאנחנו פורום של עידוד
השקעת כספים בתחנות רכבות, במסילות ברזל ובקווי אוטובוס וכדומה, לא? הקו לירושלים משרת כמעט 2000 איש ביום, חלק נוסעים לגן החיות, והרוב ממשיכים למלחה. במלחה עוברים ביום חול ממוצע, לא חגים, לא חוה"ם, לא חופש גדול ולא אירועים אחרים (כמו יום ירושלים) בערך 1500 עד 1700 איש. 1600 נניח הוא הממוצע. זו כמות שמצדיקה הקמת תחנה וסלילת קו. אם יוסיפו עוד שתי תחנות שכמה (ביניהם אני) הציעו להוסיף בתוך י-ם, תחנות תלפיות-קטמונים ואת החאן, הרי שכמות המשתמשים היומית בקו בין י-ם לת"א תעלה למעל 3000, כמעט בודאות.
יש עוד פרמטרים
אין לי מושג עד כמה תחנת פאתי מודיעין תהיה מיותרת או לא, אבל לדעתי ערן מגזים. גם אם לא יהיה לה שימוש רב, עדיף שתהיה תחנה מוכנה לזמן שהעיר תתרחב מערבה, כי כמו שהבנתי המסילה בקטע הזה תהיה בין מסלולי כביש מהיר, ויהיה הרבה יותר קשה לבנות תחנה אחרי שהוא ייסלל. ומשהו לגבי "פורום של עידוד השקעת כספים בתחנות". בפעם האחרונה שבדקתי לא היתה לפורום אג'נדה בנושא הזה, או בכל נושא אחר. ובלי קשר לתחנה הספציפית הזאת, הקמת תחנות רכבת צריכה להיעשות בחוכמה ולא בפזרנות, וזכותו של כל אדם (גם אם הוא מנהל פורום תח"צ) להתנגד למה שנראה לו מיותר.
 

mucool2

New member
הפסקה הראשונה מתייחסת לתחנת

יש עוד פרמטרים
אין לי מושג עד כמה תחנת פאתי מודיעין תהיה מיותרת או לא, אבל לדעתי ערן מגזים. גם אם לא יהיה לה שימוש רב, עדיף שתהיה תחנה מוכנה לזמן שהעיר תתרחב מערבה, כי כמו שהבנתי המסילה בקטע הזה תהיה בין מסלולי כביש מהיר, ויהיה הרבה יותר קשה לבנות תחנה אחרי שהוא ייסלל. ומשהו לגבי "פורום של עידוד השקעת כספים בתחנות". בפעם האחרונה שבדקתי לא היתה לפורום אג'נדה בנושא הזה, או בכל נושא אחר. ובלי קשר לתחנה הספציפית הזאת, הקמת תחנות רכבת צריכה להיעשות בחוכמה ולא בפזרנות, וזכותו של כל אדם (גם אם הוא מנהל פורום תח"צ) להתנגד למה שנראה לו מיותר.
הפסקה הראשונה מתייחסת לתחנת
פאתי מודיעין.
 

קובי לו

New member
אז תבדוק טוב ותגלה בעצמך

הפסקה הראשונה מתייחסת לתחנת
פאתי מודיעין.
אז תבדוק טוב ותגלה בעצמך
את האג'נדה. האג'נדה היא תמיכה ועידוד התח"ץ על חשבון השימוש בפרייבטים, עד כמה שאפשר וניתן. כלומר זה במפורש פורום שבין היתר יש לו סדר יום ציבורי-פוליטי במובן הרחב של המילה (לא ליכוד מול קדימה או כן מדינה פלשתינאית או לא מדינה כזו, אלא עידוד התח"ץ. שמירת הטבע והנוף). לא תמצא פה שרשור אחד שקורא לממשלה לא להשקיע בתח"ץ ולא תמצא פה ולו שרשור אחד שקורא לזלזל בשמירת הנוף והטבע תוך כדי סלילת קוי רכבת חדשים. וכן תמצא, והרבה, שרשורים שקוראים לעשות בדיוק ההיפך.
 

mucool2

New member
איפה זה כתוב?

אז תבדוק טוב ותגלה בעצמך
את האג'נדה. האג'נדה היא תמיכה ועידוד התח"ץ על חשבון השימוש בפרייבטים, עד כמה שאפשר וניתן. כלומר זה במפורש פורום שבין היתר יש לו סדר יום ציבורי-פוליטי במובן הרחב של המילה (לא ליכוד מול קדימה או כן מדינה פלשתינאית או לא מדינה כזו, אלא עידוד התח"ץ. שמירת הטבע והנוף). לא תמצא פה שרשור אחד שקורא לממשלה לא להשקיע בתח"ץ ולא תמצא פה ולו שרשור אחד שקורא לזלזל בשמירת הנוף והטבע תוך כדי סלילת קוי רכבת חדשים. וכן תמצא, והרבה, שרשורים שקוראים לעשות בדיוק ההיפך.
איפה זה כתוב?
לכל גולש בפורום יש זכות לדעה משלו, ואין שום מניעה גם מחובב פרייבטים ושונא תח"צ מושבע לכתוב כאן (בגבולות הטעם הטוב כמובן). זה שהם לא כאן זה כנראה כי הפורום הזה לא מעניין אותם, אבל עדיין הפורום הוא גוף מאוד לא-מוגדר של אנשים שכותבים מרצונם החופשי, עם דעות שונות (וגם משונות) בכל נושא, ולא הייתי מצהיר הצהרות בשמו. אני בכלל לא מתייחס לתוכן השרשורים (יכול להיות שאתה צודק ויש כאן נושאים שהם בקונסנזוס) אלא לכך שמדבריך משתמע לכאורה שיש לפורום מטרה. אני חושב שלא (ואני עדיין חושב שדעתך לגיטימית
).
 

קובי לו

New member
ופאתי מודיעין לא תהיה מיותרת

הפסקה הראשונה מתייחסת לתחנת
פאתי מודיעין.
ופאתי מודיעין לא תהיה מיותרת
שכן היא תשרת את הישובים שבין מודיעין לבין בן שמן והאזור בואך לטרון. אפילו ממושבים שבין רמלה ללטרון שווה יהיה לסוע בפרייבט עד פאתי מודיעין ולא עד רמלה. ברמלה החניה קטנה מדי, תדירות הרכבות לא משהו (פעם בשעה) ובלוד בכלל אין חניה חינם ליד הרכבת ולא הכי בטוח להשאיר להרבה שעות את הרכב... תחנת פאתי מודיעין תהיה כמו בנימינה עבור עשרות קיבוצים ומושבים בשומרון (של פעם לא יהודה ושומרון אלא בעבר לצפון השרון קראו בשם שומרון) ובדרום הכרמל.
 
כמו שאני חושב שלהקים תחנה

יש עוד פרמטרים
אין לי מושג עד כמה תחנת פאתי מודיעין תהיה מיותרת או לא, אבל לדעתי ערן מגזים. גם אם לא יהיה לה שימוש רב, עדיף שתהיה תחנה מוכנה לזמן שהעיר תתרחב מערבה, כי כמו שהבנתי המסילה בקטע הזה תהיה בין מסלולי כביש מהיר, ויהיה הרבה יותר קשה לבנות תחנה אחרי שהוא ייסלל. ומשהו לגבי "פורום של עידוד השקעת כספים בתחנות". בפעם האחרונה שבדקתי לא היתה לפורום אג'נדה בנושא הזה, או בכל נושא אחר. ובלי קשר לתחנה הספציפית הזאת, הקמת תחנות רכבת צריכה להיעשות בחוכמה ולא בפזרנות, וזכותו של כל אדם (גם אם הוא מנהל פורום תח"צ) להתנגד למה שנראה לו מיותר.
כמו שאני חושב שלהקים תחנה
במבשרת או בלטרון זה לא כדאי{ניתן לעיין בארכיון} כל אחד ודעתו הוא.
 

fireman

New member
אני מגזים? מתי היית שם בפעם

יש עוד פרמטרים
אין לי מושג עד כמה תחנת פאתי מודיעין תהיה מיותרת או לא, אבל לדעתי ערן מגזים. גם אם לא יהיה לה שימוש רב, עדיף שתהיה תחנה מוכנה לזמן שהעיר תתרחב מערבה, כי כמו שהבנתי המסילה בקטע הזה תהיה בין מסלולי כביש מהיר, ויהיה הרבה יותר קשה לבנות תחנה אחרי שהוא ייסלל. ומשהו לגבי "פורום של עידוד השקעת כספים בתחנות". בפעם האחרונה שבדקתי לא היתה לפורום אג'נדה בנושא הזה, או בכל נושא אחר. ובלי קשר לתחנה הספציפית הזאת, הקמת תחנות רכבת צריכה להיעשות בחוכמה ולא בפזרנות, וזכותו של כל אדם (גם אם הוא מנהל פורום תח"צ) להתנגד למה שנראה לו מיותר.
אני מגזים? מתי היית שם בפעם
האחרונה?......אני זוכר שכשאני הייתי שם בפעם האחרונה נסעתי כמה דקות טובות במהירות של 80 קמ"ש ממודיעין לכיוון החור הזה..... התחנה הזאת היא בדיוק כמו להקים היום תחנה בצומת הנגב, אפילו הבדואים עוד לא הגיעו לשם. תתקשר לקבלן שבונה את התחנה ותשאל אותו מתי הוא מוסר את התחנה לרכבת ישראל, ספק אם הוא בעצמו יודע. אין בשביל מי להפעיל את התחנה הזו.....כנראה מישהו מבין מקבלי ההחלטות ברכבת ישראל כנראה לא הרכיב את המשקפי ראיה שלו ופספס את המילה "תחנה עתידית" כשנתן אור ירוק לתחילת ההקמה.... אני באמת ובתמים לא יודע בשביל מי בנו את התחנה הזאת....בשביל העמודי חשמל?
 

mucool2

New member
בוא נחכה שהקו ייפתח

אני מגזים? מתי היית שם בפעם
האחרונה?......אני זוכר שכשאני הייתי שם בפעם האחרונה נסעתי כמה דקות טובות במהירות של 80 קמ"ש ממודיעין לכיוון החור הזה..... התחנה הזאת היא בדיוק כמו להקים היום תחנה בצומת הנגב, אפילו הבדואים עוד לא הגיעו לשם. תתקשר לקבלן שבונה את התחנה ותשאל אותו מתי הוא מוסר את התחנה לרכבת ישראל, ספק אם הוא בעצמו יודע. אין בשביל מי להפעיל את התחנה הזו.....כנראה מישהו מבין מקבלי ההחלטות ברכבת ישראל כנראה לא הרכיב את המשקפי ראיה שלו ופספס את המילה "תחנה עתידית" כשנתן אור ירוק לתחילת ההקמה.... אני באמת ובתמים לא יודע בשביל מי בנו את התחנה הזאת....בשביל העמודי חשמל?
בוא נחכה שהקו ייפתח
(בעוד כשנה וחצי כנראה.)
 
אני חושש שערן צודק לגבי חשיבות התחנ

אני מגזים? מתי היית שם בפעם
האחרונה?......אני זוכר שכשאני הייתי שם בפעם האחרונה נסעתי כמה דקות טובות במהירות של 80 קמ"ש ממודיעין לכיוון החור הזה..... התחנה הזאת היא בדיוק כמו להקים היום תחנה בצומת הנגב, אפילו הבדואים עוד לא הגיעו לשם. תתקשר לקבלן שבונה את התחנה ותשאל אותו מתי הוא מוסר את התחנה לרכבת ישראל, ספק אם הוא בעצמו יודע. אין בשביל מי להפעיל את התחנה הזו.....כנראה מישהו מבין מקבלי ההחלטות ברכבת ישראל כנראה לא הרכיב את המשקפי ראיה שלו ופספס את המילה "תחנה עתידית" כשנתן אור ירוק לתחילת ההקמה.... אני באמת ובתמים לא יודע בשביל מי בנו את התחנה הזאת....בשביל העמודי חשמל?
אני חושש שערן צודק לגבי חשיבות התחנ
ועתידה.. ממה שהתרשמתי בשטח, חוץ מה "ישפרו סנטר" אין שום דבר באיזור.. מיקום הישפר סנטר (מרכז קניות גדול) מוגדר במפות בתור אזור התעשיה, כאשר בפועל, אין כל מפעל או או בנין או משהו שאפשר לקרוא לו אזור תעשיה.. אין לדעת מתי ואם בכלל תתפתח בניה כלשהי בסביבת התחנה...
 
אני לא מאמין שאני אומר את זה

נדמה לי שאנחנו פורום של עידוד
השקעת כספים בתחנות רכבות, במסילות ברזל ובקווי אוטובוס וכדומה, לא? הקו לירושלים משרת כמעט 2000 איש ביום, חלק נוסעים לגן החיות, והרוב ממשיכים למלחה. במלחה עוברים ביום חול ממוצע, לא חגים, לא חוה"ם, לא חופש גדול ולא אירועים אחרים (כמו יום ירושלים) בערך 1500 עד 1700 איש. 1600 נניח הוא הממוצע. זו כמות שמצדיקה הקמת תחנה וסלילת קו. אם יוסיפו עוד שתי תחנות שכמה (ביניהם אני) הציעו להוסיף בתוך י-ם, תחנות תלפיות-קטמונים ואת החאן, הרי שכמות המשתמשים היומית בקו בין י-ם לת"א תעלה למעל 3000, כמעט בודאות.
אני לא מאמין שאני אומר את זה
אבל אתה צודק.
 

fireman

New member
תראה לי גוף פרטי שיקים תחנת

נדמה לי שאנחנו פורום של עידוד
השקעת כספים בתחנות רכבות, במסילות ברזל ובקווי אוטובוס וכדומה, לא? הקו לירושלים משרת כמעט 2000 איש ביום, חלק נוסעים לגן החיות, והרוב ממשיכים למלחה. במלחה עוברים ביום חול ממוצע, לא חגים, לא חוה"ם, לא חופש גדול ולא אירועים אחרים (כמו יום ירושלים) בערך 1500 עד 1700 איש. 1600 נניח הוא הממוצע. זו כמות שמצדיקה הקמת תחנה וסלילת קו. אם יוסיפו עוד שתי תחנות שכמה (ביניהם אני) הציעו להוסיף בתוך י-ם, תחנות תלפיות-קטמונים ואת החאן, הרי שכמות המשתמשים היומית בקו בין י-ם לת"א תעלה למעל 3000, כמעט בודאות.
תראה לי גוף פרטי שיקים תחנת
רכבת וקו רכבת ב600 מיליון ש"ח בשביל 1600 נוסעים ביום..... תמצא לי אחד כזה.... (אל תטרח, אתה לא תמצא) זרקו כסף לפח והגיע הזמן שגם אתה תשלים עם זה.
 

fireman

New member
אל תניח הנחות בשמי

איזה עוד תחנות מיותרות יש
באמצע שום מקום? אני מניח שאתה מתכוון למלחה. אם ככה אתה מגדיר תחנה שמשתמשים בה 1500 איש ביום, מצבנו טוב. בעתלית ובכפר חב"ד ובבני ברק ביחד אין 1500 איש ביום.
אל תניח הנחות בשמי
תחנת דימונה, תחנה באמצע שומקום. תחנת מלחה היא כשלון כתוצאה מקו כושל, לא מדובר במיקום בעייתי כי אם בקו מחורבן (למרות שגם המיקום לא משהו) תחנת פאתי מודיעין מוקפת בחולות מכל ארבעת כיווני הרוחות, ההגדרה "שומקום" היא תרתי משמע.
 

קובי לו

New member
אכן שכחתי את תחנת דימונה

אל תניח הנחות בשמי
תחנת דימונה, תחנה באמצע שומקום. תחנת מלחה היא כשלון כתוצאה מקו כושל, לא מדובר במיקום בעייתי כי אם בקו מחורבן (למרות שגם המיקום לא משהו) תחנת פאתי מודיעין מוקפת בחולות מכל ארבעת כיווני הרוחות, ההגדרה "שומקום" היא תרתי משמע.
אכן שכחתי את תחנת דימונה
ששם זה באמת בכלל בדיחה. יכלו לבנותה עוד 1 ק"מ לכוון העיר, וכבר היא היתה במרחק הליכה סביר מחלקים גדולים של דימונה. אגב, יש לך מושג, כמה אנשים נוסעים מדימונה ביום יום לת"א? לאו דוקא ברכבת. אלא גם ברכבת, גם באוטובוסי אגד/מטרופולין (או כל מפעיל אחר) וגם בפרייבטים? כי המטרה של תחנת דימונה היתה החיבור לת"א. בגלל זה הרכבת מדימונה לב"ש מגיעה כ-8 דקות לפני שיוצאת מהאונ' בב"ש רכבת לכוון ת"א. אם היו גם מאריכים ולו בק"מ אחד את הקו לדימונה וגם עושים נניח 9 רכבות ביום לכל כוון ולא 5, שתי פעולות קטנות אלו, הם היו משלשים ומרבעים את כמות הנוסעים, גם ללא הגעה ישירה לב"ש מרכז, אלא לב"ש אונ'-צפון.
 

fireman

New member
כמה נוסעים ברכבת מדימונה?...

אכן שכחתי את תחנת דימונה
ששם זה באמת בכלל בדיחה. יכלו לבנותה עוד 1 ק"מ לכוון העיר, וכבר היא היתה במרחק הליכה סביר מחלקים גדולים של דימונה. אגב, יש לך מושג, כמה אנשים נוסעים מדימונה ביום יום לת"א? לאו דוקא ברכבת. אלא גם ברכבת, גם באוטובוסי אגד/מטרופולין (או כל מפעיל אחר) וגם בפרייבטים? כי המטרה של תחנת דימונה היתה החיבור לת"א. בגלל זה הרכבת מדימונה לב"ש מגיעה כ-8 דקות לפני שיוצאת מהאונ' בב"ש רכבת לכוון ת"א. אם היו גם מאריכים ולו בק"מ אחד את הקו לדימונה וגם עושים נניח 9 רכבות ביום לכל כוון ולא 5, שתי פעולות קטנות אלו, הם היו משלשים ומרבעים את כמות הנוסעים, גם ללא הגעה ישירה לב"ש מרכז, אלא לב"ש אונ'-צפון.
כמה נוסעים ברכבת מדימונה?...
זה תלוי אם אתה מחשב גם את הנהג, הפקח והמאבטחים כנוסעים....
 

fireman

New member
אגב, בקו דימונה באר שבע 90%

אכן שכחתי את תחנת דימונה
ששם זה באמת בכלל בדיחה. יכלו לבנותה עוד 1 ק"מ לכוון העיר, וכבר היא היתה במרחק הליכה סביר מחלקים גדולים של דימונה. אגב, יש לך מושג, כמה אנשים נוסעים מדימונה ביום יום לת"א? לאו דוקא ברכבת. אלא גם ברכבת, גם באוטובוסי אגד/מטרופולין (או כל מפעיל אחר) וגם בפרייבטים? כי המטרה של תחנת דימונה היתה החיבור לת"א. בגלל זה הרכבת מדימונה לב"ש מגיעה כ-8 דקות לפני שיוצאת מהאונ' בב"ש רכבת לכוון ת"א. אם היו גם מאריכים ולו בק"מ אחד את הקו לדימונה וגם עושים נניח 9 רכבות ביום לכל כוון ולא 5, שתי פעולות קטנות אלו, הם היו משלשים ומרבעים את כמות הנוסעים, גם ללא הגעה ישירה לב"ש מרכז, אלא לב"ש אונ'-צפון.
אגב, בקו דימונה באר שבע 90%
מנפח הנוסעים לדעתי נוסעים במוניות שירות..... לא באגד ולא ברכבת
 

traiNir

New member
אולי יקום שם איזור תעשיה\פארק מדעי

עוד תחנה מיותרת באמצע שומקום
בפעם האחרונה שביקרתי שם תחנת מלחה הייתה בשלבי סיום.
אולי יקום שם איזור תעשיה\פארק מדעי
אולי יקום שם איזור תעשיה\פארק מדעי, ואז התחנה לא תהיה באמצע שום מקום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה