בקהיר ואלג'יר תחתית, בטוניס וקזבלנקה יש רק"ל.
יש להבדיל בין פרוייקטים פעילים לפרוייקטים בבניה, וכן בין נסיכויות הנפט למיניהן (שאיתן אי אפשר להתחרות) לבין הרפובליקות העניות שאת התשתית שלהן ישראל אמורה לעקוף בסיבוב.
לגבי הרפובליקות:
בקהיר יש רכבת תחתית, שנפתחה ב1987
http://en.wikipedia.org/wiki/Cairo_Metro
באלכסנדריה יש רק"ל לאורך החוף, הקו הראשון נפתח ב1863, אותה השנה שנפתח קו התחתית הראשון בלונדון, אך הקו החשמלי הראשון נפתח ב1902 בלבד.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Alexandria
באלג'יר יש רכבת תחתית שנפתחה ב 2011
http://en.wikipedia.org/wiki/Algiers_Metro
בטוניס יש מערכת רק"ל שנפתחה ב1985 עם חמישה שלוחות
http://en.wikipedia.org/wiki/Métro_léger_de_Tunis
בקזבלנקה יש קו רק"ל בודד שנפתח ב2012 והכלים שבו דומים מאד לאלו של הרק"ל בירושלים. הקו סוקר בפורום בעבר.
http://en.wikipedia.org/wiki/Casablanca_tramway
בקזבלנקה יש גם מערכת פרברית הכוללת גם מנהרה באורך 10 ק"מ (הם משתמשים בראשי התיבות הצרפתיים RER) והקו הראשון במערכת זו נפתח ב2002
http://en.wikipedia.org/wiki/Al_Bidaoui
אך הרכבת התחתית של קזבלנקה היא עדיין פרוייקט עתידי בתיכנון, תאריך השקה רשמי מתוכנן ל2017 כך שאם ממשלת ישראל ונת"ע יתעשתו יש סיכוי שלתל אביב יהיה יותר כבוד...
http://en.wikipedia.org/wiki/Casablanca_metro