שר החינוך, לאט לאט מוריד את המסיכה.....

שר החינוך, לאט לאט מוריד את המסיכה.....

חוזר בתשובה שהפך לרב וניהל מוסדות ובתי ספר חרדיים, הפך לשר החינוך כשהוא כולו אומר ליברליות, וכי לא יכפה את התנהגותו הדתית על החילונים.
בטח שלא. עד שהוא יחשוב שהציבור שכח את ההבטחה, וכעת אפשר להתחיל להשחיל לעם ישראל , עז אחרי עז, בשקט בלי שירגיש.

1.
הוא קבע שתהיה בבתי הספר תפילת בוקר. כאשר קמו ההורים להתרעם ולמחות ולהתנגד, טען שזה רק למי שרוצה (נראה תלמיד שיאמר שהוא לא רוצה. אילו דרכים ימצאו כדי למדר אותו)
2.
הוא קובע שבכל בית ספר יהיה מדריך רוחני. במילה אחרת משגיח דתי שידחוף לימודי דת ומנהגים של דתיים על כל התלמידים.
ברוסית קוראים לתפקיד הזה "פוליטרוק".....
3.
הוא החליט שאסור לתת סיכוי למי שנכשל, וביטל את "מועד ב'".
רוח הסלחנות היהודית והאפשרות לתת סיכוי, לא בבית ספרו. (פרט למקצועות כמו אנגלית ומתימטיקה)
4.
היום הוא הודיע שטיולים של בתי ספר יגיעו לגוש עציון (הנמצאת בשטחים) וזו תהיה הכנה לנסיעה לפולין, ומי שלא ישתף וטיול הזה ובביקור בגוש עציון, לא ישתתף במסע לפולין.
אבל הרי מדיניות משרד החינוך שאין טיולים לשטחים מחוץ לקו הירוק, פתאום זה כן אפשרי ? כי זה ענין של דתיים/מתנחלים ?
כשאני הדרכתי טיולי בתי ספר, לא כללו בתוכנית את מוזיאון מגדל דוד כיוון שהוא היה מעבר לקו הירוק, ופתאום חובה בהוראת שר החינוך לנסוע לגוש עציון ??? (באוטובוסים ממוגנים ועם אבטחה חמושה)

לאט לאט הוא מוריד את המסיכה השיקרית שלו, וכמו כל החרדים, גם הוא תוקף בשיטה של כל פעם קצת עד שיכבוש את כל השטח.
העיקר למרר לחילוניים את החיים. אז מה אם הם הרוב במדינה ???
 
בקר טוב לכולם ! מאיר אני למדתי

בבית ספר של המזרחי וכל בקר התפללו כמה דקות, וגם למדנו תורה ויהדות, לפי דעתי זה בכלל לא יזיק לנוער ללמוד את הדברים האלה ולהזכיר לו שאנחנו יהודים, כי אין להם ידע מינימלי ביהדות, זה חבל מאוד, בכל העולם לומדים את מנהגי הדעת שלהם, מה רע בזה ??. אני לא נהייתי דתיה בגלל הלימודים האלה, למרות שבבית אצלינו היו דתיים ! ללמוד ולדעת חייבים, כי אנחנו יהודים !!!
 
זה לא קשור

נכון שכל ילד צריך להכיר את הדת שמתייחסת לעם שלו, אבל בסגנון של "הכר את האוייב".
המחקר של התורה שעשיתי _מעולם לא התעמקתי כך בתנ"ך) הוכיח לי שאלו לא סתם תחושות אלא פשוט משקרים לכולם כל הזמן וזה לא משנה אם מלמדים את עשרת הדיברות הלא נכונות ושלא ניתנו לעם ישראל או משקרים בענין הכבוד לאשה "כל כבודה בת מלך פנימה" שכביכול נותנת כבוד לאשה, כאשר ידוע שהדת לא נותנת שום כבוד, להיפך, הדת מבזה את האשה ומפלה אותה לרעה ורומסת את זכויותיה, ומה שכתוב לא מתייחס ליהודיות בכלל.

האנשים שטוענים שהם מכובדים, מתגלים כגנבים נוכלים ורמאים - למשל שר חרדי שנאסר, שר חרדי נוסף שנאסר, רב ראשי שכותב דברי הבל על ושתי שגדל לה זנב, רב ראשי שגונב, רבנים שקוראים להשמדת ישראל ומתחברים לאש"ף, רבנים שפועלים כביכול לטובת העניים אבל צוברים רכוש עתק והעניים נשארים עניים, רבנים שעושים מעשים מגונים ועוד ועוד ועוד, ובסוף כל הדתיים שרים להם: "הוא זכאי, הוא זכאי..." ומחזירים אותם לפוליטיקה, ואם זה לא הולך חלק, מיד כל הנחותים מעירים את "השד העדתי".

אז בסדר, את הבסיס שיכירו , כמו שאמרתי להכיר את האוייב, ולא שכאשר ידברו איתם לא ידעו על מה מדובר, למרות שיש דברים מצחיקים: אחרי התקל שהיה לי עם החבר, הלכתי למקום שבו הם לומדים "קבלה" שהיא כביכול הרמה הגבוהה ביותר בלימודי יהדות, וגם זה שקר מוחלט.
שאלתי למי אין ספר תנ"ך בבית ? לפחות 2/3 מהאנשים הצביעו ולא הבינו למה צריך תנ"ך.
הם פשוט בונים רב קומות אבל מתחילים מהקומה האחרונה. והסתבר לי שמה שהולך שם זה מה שהבנתי מזמן, שכל הקבלה הזו זו חארטה אחת גדולה.
הם בסך הכל יושבים שם ושומעים סיפורים ואומרים להם שזה הבסיס ליהדות. מכאן, שכל הקבלה הזו מחוברת לכריזמה של המספר שככל שיגדלו כישוריו לספר סיפורי-הבל לאנשים כך יגדל מספר "תלמידיו".

יש להם גם ספרים עם כל הסיפורים הללו. הספרים עולים ביוקר (מישהו צריך לעשות כסף, לא? הלא זו המטרה של כל העסק) אבל כותבים ספרים שאנשים קונים בהמון כסף, כשהספרים הללו כתובים בכתב מוזר שלכל אות יש גודל ונפח אחר וזה (כל אות היא פונט אחר ובגודל אחר) בהחלט נראה משונה, אבל זה הכל, סתם משונה כדי לקחת תשומת לב.

מעבר לכל זה,
אין זכות לאף אחד להכריח (וכן,זה להכריח, אחרת עוד יחרימו את מי שמתנגד), ילדים להתפלל לאיזה "חבר דמיוני" שהם לא מאמינים בו,
אין זכות לקבוע מנהיגים רוחניים שכל מטרתם להפוך את בית הספר לדתי, והחילונים לא רואים את הדברים הללו עד שמאוחר מידי,
לא לחייב לערבב פוליטיקה בלימודים ולא לחייב תלמידים לנסוע לשטחים ולהתנות זאת כתנאי לנסיעה לפולין שתלמידים רבים מעוניינים לנסוע כי סבא וסבתא סוף סוף סיפרו להם על השואה.
ובוודאי שאין זכות לשר החינוך למנוע תלמידים את האפשרות לתקן את ציונייהם במועד ב' כנהוג בכל העולם הנאור.

אבל זה בדיוק מה שאמרתי : החילוניים שאננים ולא רואים את המאמצים הבלתי נילאים של הדתיים להשליט את הדת על המדינה, כאשר בכל מדינה נאורה הפרידו את הדת מהמדינה.
הבעיה שאף אחד מהחילונים לא רואים את החרדים בעיניים של החרדים.
כל סכסוכי ה-"חצרות", "משטרת הלבוש", "משמרות הצניעות", מכות רצח בין תומכי א' ומתנגדי ב', יש להם גם "מדים", לכל נאמני איזה רועה רוחני יש לבוש משלהם שהם המדים בהם הם מזהים מיד אחד את השני.
החילונים לא רואים או מתעלמים מכל ההמצאות של הדתיים והשקרים שלהם כדי להשתלט על המרחב הציבורי כמו נושא "שירת הנשים" שהם טוענים שזה מ-"דאורייתא" וזה שקר מוחלט. אבל עובדה שבצבא נכנעו להם ובמוסדות ציבור נכנעו להם, כי חילוני רגיל לא מאמין שדתי ישקר בענייני דת, והדתי מנצל זאת וצוחק על החילוני ומשקר כל הדרך לבנק.

כל דבר שמאבד את המידה שלו, הופך להיות רע ואסון.
תקדים בית שמש הוא ההוכחה החיה שהחרדים לא מסוגלים לנהל עיר וחיים ציבוריים, כי כולם בטלנים המסתרים בישיבות וחיים על חשבון החילוניים. בלי שום חובות בלי לשלם מיסים ובלי לשרת בצבא שמגן על המדינה ובלי להשתלב בחברה הישראלית ובעשיה, הם רק דורשים שיתנו להם, עוד ועוד ועוד, והכל על חשבוני.
אבל הם רוצים בכל זאת להשתלט על המדינה, ושהחילוניים יהיו חוטבי-עצים ושואבי מים עבורם.

ואף אחד לא רוצה לראות את התמונה שהצעירים וכל מי שיכול, עוזב את הארץ לצמיתות כי אי אפשר להמשיך לחיות שבכל חור הדתיים מכניסים רגל.
אני מאמין שהירידה תלך ותגבר (ומדברים על זה בכל פורום כלכלי) וככל שיותר אנשים חכמים עוזבים , הרמה פה תרד ותגביר את הירידה, וסופו של דבר הערבים צודקים - לא צריך להרוג את היהודים, הם עושים זאת טוב מאוד לבד, ובתוך 30-50 שנה ישראל תהפוך למדינת הלכה ותוך 50 שנה נוספות תחזור להיות מדבר עם גיטאות יהודים פה ושם, עם עד אז הערבים לא יטבחו את כולם.

"מזל שלי" שאני כבר לא אהיה פה כדי לראות איך החרדים שונאי ישראל הורסים את המדינה, את המולדת שלי, בסיוע הממשל החילוני הטיפש.
 
מאיר, אתה כל כך צודק, אבל

מי שומע אותנו? צריך להבין למה העם הלא דתי הולך בתלם כי הם עובדים, מצאת החמה עד צאת הנשמה והפרזיטים לא עובדים ויש להם את כל הזמן שבעולם להמשיך ולעשות את מה שהם עושים בהצלחה ! אנחנו החופשיים נמשיך לעבוד מבקר עד ערב לפרנס את השחורים האלה! ללכת נגדם , זה להלחם ואין מי! , פעם היה השומר הצעיר שעשה עבודה טובה, היום גם הם נחלשו !!!
 
לאה, ואני מתנגדת לכך - מי שרוצה

ללמוד תפילה ודת - שילך לבית ספר דתי. לא לחילוני. לא רוצה שיכפו על הילדים משום היום אנחנו נמצאים במצב של כפייה דתית. האם שמעת שמי שיבקר בגוש עציון חייב לחבוש כיפה והבנות בלבוש צנוע? ואם האנשים מגוש עציון יבוא לבית ספר חילוני הם יורידו את הכיפה? הורים רבים הודיעו שהם לא יתנו לילדיהם לבקר בגוש עציון משום שהם לא רוצים שילדיהם יחבשו כיפה והם צודקים.
פירון הוא רב. הוא דתי מאוד. והוא מחדיר דת מהדלת האחורית. כבר עכשיו אנחנו מתחרדים יותר ויותר.
ולהזכירך לאה - את למדת לפני כמה? 60 שנה? אז המצב היה שונה. אצלי בבית הספר למדנו תלמוד. למדנו תפילות. אבל זו היתה תקופה אחרת. היום - כל דבר כזה דוחף יותר ויותר להתחרדות.
 

עמיקם10

New member
גם בגלל הפרזיטים-רוב הקיבוצים הופרטו.

בכל קיבוץ היו עשרה ויותר שפשוט לא עבדו. עגנון כותב ב'סיפור פשוט' [רומן שקנו לי ליום הולדת]
'בהרגשה עמומה הרגיש ברוך מאיר שכל שאינו יושב בטל יגיעתו אינה לחינם'.
 
אני לא התרשמתי ככה

הייתי עד הצבא מועמד בקבוצת יזרעאל. תפקידי היה מרכז המשק האחראי על כל המינהלות בחצר, תיקונים, טיפול ב-"גיוסים" (כך הכרתי את מי שהיתה חברתי זמן קצר, אלכסנדרה זייד,הנכדה של..) הסעת אוכל לעובדים בשטח, אחרי כל החליבה להסיע את הכדים למחלבה בתל יוסף, הוצאת אשפה מחדר האוכל, העברת פרודוקטים של ירקות ופירות מהשדות/כרם/מטעים למטבח, וכו.

אני לא זוכר אף אחד במשק שלא עבד.
ואני הייתי רוב היום, חוץ מהיציאות למזבלה/תל-יוסף/לשטח, בתוך חצר המשק.
 

עמיקם10

New member
ב-15 שנה רואים ושומעים קצת יותר...

היו מקרים שקם מישהו באסיפה ושאל מה עושה זו וזה. אנשים לא יצאו מהחדר..שנים. בספר על אפיקים מתאר המחבר - מקרים כאלה. לעומתם היו חברים שלא הסתפקו בשמונה שעות עבודה.
ובכלל בכל מקום עבודה - יש כאלה ויש כאלה. על גיוסים אני בכלל לא מדבר..ככלל חברים לא חשו שהמקום שייך להם. התחושה שלי אישית- שלו הייתי חושב כך- עד היום הייתי שם- כי אין מקום טוב יותר. רק צריך לדעת את המגרעות ולצפצף על זה. לא לקחת אישית שום דבר. ולהילחם על מה שאתה חושב שצריך ואת זה נסיתי. הרבה טוענים שכשאתה נלחם ונכנס לעימותים כולם כמו מתנהגים כמו בעדר. גם בסרט על קיבוץ נחשון - שזה מה שהביא אותי לכתוב על הנושא. ככלות הכל זה היה לפני יותר מ-40 שנה.
 
אי אפשר להשוות

את אפיקים עם 1000 חברים ויזרעאל עם 80 חברים כשלכל אחד תפקיד חשוב במשק.

הייתי ביזרעאל אמנם רק שנתיים אבל יש לי מהם זכרונות טובים בהחלט. גם כשהושאלתי למזרע לשלושה חדשים (עד היום אני מקבל את הדו"ח ממבטחים) כדי לבנות את השער לסכר של דגניה (כן, אני בין שלושת העובדים שבנינו את השער של הסכר, שני מסגרים ואני עסקתי בקורות עץ הברזל), גם למזרע הייתי מוכן להצטרף אבל בגילי אין סיכוי, וגם החצי השני יתנגד.

לעומת זאת בקיבוץ ענק כמו בארי בעל מפעל המעטפות, שם נוכחתי לראות באבטלה סמויה בהחלט.
אבל קח את נוה אור או גשר הגדול , ראיתי שם מועסקים גם בגילאי גבורות, בעיקר כמובן בתפקידי ניהול ופיקוח.
 

י מ י ת 2

New member
אני לא ידועת איך התחיל הדיון על הקיבוצים

כמי שחיה למעלה משישים שנה בקיבוץ אני יכולה להעיד שקיבוץ כמו כל חברה אנושית יש בה כאלה ויש אחרים. מי שמצטרף לקיבוץ מקבל עליו מראש קודים מסוימים שאינם מתאימים לכל אחד. השינוי בקיבוצים חל משום שהקודים הקומונליים כפי שהונהגו לפני עשרות שנים ועוד לפני קום המדינה כבר לא כל כך מתאימים ובכל תקופה יש לעשות התאמות
גם החיים בארץ בכלל אינם דומים למה שהיה פה לפני שנים. בכל מקרה ממה שאני מתרשמת גם לאחר כל השינויים שעוברים הקיבוצים עדיין הם מחויבים לקודים מוסריים ואתיים ונאמנות למגילת העצמאות בדרגה די גבוהה.
באשר לשר החינוך ברור שהוא מנצל את הנחמדות שלו כדי להכניס למערכת החינוך אלמנטים שלא מתאימים לה. הוא רוצה לתת לחינוך היסודי צביון שלא מתאים לכלל האוכלוסיה. ברור שהוא השר ובידו הכח השאלה היא מה יעשו ההורים ועד כמה הם יהיו מעורבים ואיכפתיים. אמנם זה טוב שכל ילד ידע איך מתפללים וכד' השאלה היא איך עושים זאת. כפי שזה נראה עכשיו זו כפיה. התנ"ך לא שייך לדתיים. התנ"ך שייך לכל העם ואפשר ללמד אותו בדרך חילונית. התנ"ך הוא ספר ששייך לכל הדתות ועליו נשענת כל התרבות המערבית כך צריך ללמד אותו.
 
אגב התנ"ך

בקורס שנשלחתי אליו ע"י המשטרה לפני שנים רבות באוניברסיטה העברית בירושלים "חברה ומדינה", סיפרתי בעבר על דיון ביני לבין פרופסור ישעיהו ליבוביץ , בנושא "מי אני".
ובסיכומו קבעתי שאני חילוני נטו, מה שנקרא "אפיקורוס", לא מאמין ב-"חבר הדמיוני" ובכל ההבלים המתלווים לכך, אלא מאמין: בבני האדם לטוב ולרע, ובמדע.

ואז נשאלה מפיו השאלה:"אם היית במטוס שנופל לים ומגיע לאי בודד בידיעה ששנים רבות לא תוכל להיחלץ משם. מה הפריט שהיית לוקח איתך לאי ?
עניתי "לדרמן" (אולר רב כלי) שבלעדיו כמעט ואי אפשר לעשות שום דבר., אבל תשאל אותי אם יש שני דברים שאוכל לקחת איתי, מה הם?
הוא שאל,
עניתי :"לדרמן" ותנ"ך.
כולם היו בהלם. הרי אני במוצהר נגד, אז איך אני בוחר דווקא בתנ"ך ? הסברתי שהתנך יש בו המון סיפורים מומצאים והוא בהחלט יכול להפגיש שיעמום ואפילו יכול להיות מצחיק, בתנאי שמתייחסים אליו בהתאם כספר אגדות וסיפורים עם רמז קל להיסטוריה, ולא כאל ספר קדוש.

אגב, בהדרכת טיולים תמיד היה לי תנ"ך בתרמיל , מכיוון שיש בו קורטוב של היסטוריה (בזהירות הנדרשת) ותמיד אפשר להשתמש בו למטרת הדרכה, לחבר בין המציאות בשטח לסיפורים בו.

ועוד אגב, מי שרוצה לבדוק אם התנ"ך שלו מקורו בהדפסה ע"י יהודים ו/או בארץ או שהמקור בבתי דפוס באירופה, יבדוק אם יש לו בספר דניאל את פרק 13 , כיוון שבכל התנ"כים שיהודים היו מעורבים בהדפסה, נמחק פרק 13 שעוסק בפרשת "שושנה והזקנים". (הסיפור מופיע ב-"מגילת שושן" בספר ירמיהו כ"ט כא-כג בתמצית, עם שמות נביאי השקר מחוללי האירוע).
 

עמיקם10

New member
חבר ושכן 15 שנה בקיבוץ

- אמר לי לפני 8 שנים לאחר ההפרטה - שלגביו לא השתנה כלום. הוא עבד באותו מקום. המשכורת מספיקה לו לאותם דברים. לפי מה שאני רואה בסרטים-וקורא יש כאלה שירדו בקיבוץ ברמת החיים.
מי שהיא אמרה לנו שיש הרבה מריבות על הדברים האלה. לפני 40 שנה זה לא היו קיים בכלל. לא רו על השן אלא על יציאה ללימודים. והיו עוד דברים. אני אישית הלכתי לבדוק בחוץ אם יש מקום אחר..טוב יותר ולא היה...אלא שהאישה רצתה את הדברים החדשים והאחרים-גם הילדים היו אז בלינה משותפת והיא לא רצתה לחזור- וכך היה.
עוד דבר שאני חייתי בעיר מגיל 11 עד גיל 15. ראיתי עוני ומחסור צנע ויחסים לא טובים במשפחה ואילו האשה נולדה בקיבוץ..לכן נראה לה שבעיר לה- טוב יותר.
לגבי הילדים שלנו ששמעו מאיתנו ואפילו החברים להם חלק חזרו לקיבוץ. הם לא רוצים את זה. הם אוהבים את הקניות. רוצים חופש להחליט בכל דבר. וזו גם היתה הסיבה שהלכנו משם. אבל הבעיה העיקרית שם שכמעט כולם עזבו והאוכלוסיה בקיבוץ התחלפה. רק 50 אחוז מהשמות אני מכיר בדור שני ושלישי. הקיבוץ כמו שהיה פעם [כנראה] טוב לצעירים. אחרי זה מתפתחים עניינים וריבים ורוגז. וצרות עין היא צרה צרורה.
לגבי החיים מחוץ לקיבוץ. 40 שנה בעיר לימדו אותי דבר אחד-שלא להתקשר לאנשים יותר מדי. ושנה וחצי אני בראשון- ומכיר איש אחד..שהיה גר מעלי בדירה הקודמת בגילי ומקבוצת ההתייחסות שלי. כעת חצי שנה בדירה חדשה -לא יודע שמות לא מכיר לא רוצה להכיר. והאשה עוד פחות.
מקווה שלא סטיתי מהנושא..ן נכון יוליקה ?] ואני מפרט אותו כי בעיית החברות והיחסים בחברה הישראלית- גם בעיר ואולי רק בעיר- הם חלק מהמאפיינים בישראל. השונות כל כך רבה- שכור היתוך היא מילה לא מספיקה לתיאורה. בין הישראלים המקוריים-שחיו כאן משנות ה-80 נגיד-יש פחות חילוקי דיעות. מאידך מזכירים משיהו ישר עולה אם הוא מזרחי-[אפילו על אייל גולן] או ליברמן שהוא רוסי. כשזה בכלל לא שייך. כאן התקשורת תורמת באופן שלילי כי כל אחד מנסה להיות איבר חוכם. להתבלט ולעשות לעצמו שם-גם אם אין לא שום כשרון. אבל זו תרומת המפיקים שיודעים שבלי בלגן הם לא שווים כלום. אז בוקר טוב.
 
נזכור לו חסד נעוריו

במסגרת המחקר שלי על התנ"ך, כתבתי ששר החינוך כידוע הוא חוזר בתשובה אשר בשנים 1995-2007 ניהל אולפנית וישיבה בפתח תקוה.
הוא גם עסק במתן תשובות באתר "כיפה" לטובת ש"ות בנושא דת.

בין היתר כאשר נשאל על נשים מול גברים, התשובה היתה שבנושא מעמד האשה בחברה , לדבריו - האשה היא פחותה בהרבה מהגבר בכך שהוא גדול וחזק והוא העיקר, ואילו האשה נוצרה מעצם קטנה וצדדית לא ממש חשובה מגופו של הגבר והיא רק חלק קטן מהשלם.....

ואני שואל - איפה כל הפמיניסטיות ?
 
למעלה