אני חושב בההערכות שלך לא מדויקות
1. כל מסלול של חיל האוויר מתאים מבחינת האורך למטוס כזה. יתרה מזאת, במסלולי חיל האוויר יש גם כבלי עצירה שניתן היה לעשות בהם שימוש. 2. אין שרותי תיקון של תע"א. תע"א לא מוסמכים (למיטב ידיעתי) לטפל בסוג כזה של מטוס. 3. לדעתי אין כאן הרבה שיקול טייס. הוא כנראה הוכוון ע"י הבקרה שלו להעדיף את השדה. כמובן שזה גם תלוי במיקומו. אם הוא היה חוטף את התקלה באזור הצפון, יתכן ואולי היה נוחת ברמת דוד. (ואולי נחתו ואנו לא יודעים....). אני רואה זאת מסיבה אחרת לגמרי - בן גוריון הוא נמל תעופה בינלאומי וככזה, ה"דפיות" של השדה מופצות בצורה מסודרת, גם בתוך מסמך שנקרא ( DOD Air Supplement ). מן הסתם היה אותו לטייס, עם נתוני השדה והרבה יותר בטוח לנחות בשדה שיש לך נתונים עליו. שלא לדבר גם על כך שבב"ג יש ILS שניתן להיעזר בו. עוד - אין לשדה בן גוריון כל בעיה עם שרותי חרום למטוסי קרב. נוחתים שם גם מטוסי קרב של חיל אוויר או זרים אחרים.