שתי שאלות לחברי הפורום...

שתי שאלות לחברי הפורום...

שלום לחברי הפורום

אני חדש כאן ומיד אגיע לשתי שאלותיי :

אך לפני זה קצת רקע:
אני שכיר מיזה כ- 16 שנה בחברה מסויימת (של כ- 80 עובדים) במחלקה הפיננסית , ורוב השנים עבדתי מול חו"ל, במשך השנים הללו פיתחתי מומחיות (ואהבה
)בתחום תוכנת הגיליונות האלקטרוניים ששמה: מייקרוסופט אקסל. (נקרא לה בקיצור אקסל) ובניתי אין ספור קבצים חכמים ופיתרונות מבוססי אקסל לכלל החברה וגם מחוצה לה. (אף הדרכתי אקסל במכללה ואני מחזיק בתעודה שמאשרת לי לעשות כן).

אז מכירים אקסל? יופי
! אז בו נמשיך....

לפני מספר חודשים , הדבר בער בעצמותיי, ופתחתי עסק למתן שירותי אקסל לעסקים וכן הדרכה לעסקים על התוכנה בבית העסק.

החשיבה של לפתוח עסק מסוג נבע מהחשיבה שהמון עסקים צריכים שרות כזה , ואני אסביר:
עסקים קטנים שאין להם כסף רב להשקיע בתוכנות מורכבות יהיו שמחים או לקבל שרותים כאלה או ללמוד לעשות את זה בעצמם (ממני כמובן )
ועסקים וארגונים גדולים שיש להם תוכנות מורכבות ומתוחכמות ולעיתים נדרש להם פתרון מקומי, מחוץ לתוכנה המובנת, בעיה מקומית שהעלות להביא תכנת כדי לשנות את התוכנה אינו משתלם לבעיה הספציפית הזו שהתעוררה. מה שנחמד זה שרוב התוכנות המורכבות הללו שהזכרתי יודעות לייצא את הנתונים לתוכנת האקסל... , וכאן אני נכנס לתמונה!

הבעיה היא שרוב העסקים שפניתי אליהם, כשהם שומעים אקסל, הם [כנראה] חושבים על טבלה פשוטה שהם בונים ולכן (כנראה) לא רואים את השרות הזה כמשהו נחוץ.... וכמו שאתם יודעים, היום לאנשים אין זמן לשמוע הסברים ארוכים ורוצים את השורה התחתונה...

כשאני אומר אקסל , אני מתכוון לדברים "קצת" יותר מורכבים . כגון: ניתוח טבלאות נתונים של מאות או אפילו עשרות אלפי שורות ועמודות ואף יותר, ניהול מלאי ע"י האקסל, גרפים שמראים ניתוחים שונים (ניתוח מצב קיים בעסק , ניתוח תקופה, או ניתוח ענף מסוים) , פעולות אוטומטיות שניתן לתכנת את האקסל לעשות כגון: שליחת מיילים ישירות מהאקסל לתוכנת הדואר (כמו הזמנות לספקים, תעודות משלוח ועוד...)

מי שקצת נגע באקסל, מעבר לטבלה בסיסית, יודע כי האקסל הוא כלי עוצמתי מאוד!! מחד , וגמיש מאידך , ושניתן לחבר ולקשר אותו לשאר תוכנות האופיס (כמו אאטלוק ו וורד) ואף לאינטרנט.

מכיוון שנכנסים לכן/לפורום יזמים ואנשי עסקים, הייתי שמח לשמוע את דעתכם לשתי שאלות:

1. איך לדעתכם כדאי שאציג את הידע והיכולות שלי על האקסל , בשני משפטים, על מנת שישכרו את שרותיי?
2. איך אתם הייתם מגדירים בכלל את מה שרשמתי מעלה? (כי כמו שרשמתי: "מתן שרותי אקסל לעסקים" לא אומר הרבה לזה שמעבר לקו הטלפון ששומע אותי...כנראה...)


אשמח מאוד לקרוא את הצעותיכם / תגובתכם.

בתודה מראש,

שלומי
 

IKMarketing

New member
תשובות

היי,

ראשית אני מאמין שעסקים רבים יוכלו להפיק תועלת רבה מהידע ומהמקצועיות שלך בנושא זה.
כפי שציינת רבים מכירים את השימושים הבנאליים באקסל ולא מבינים שדרושה מומחיות רבה על מנת להפוך אותו מכלי לשימושים פשוטים לכלי עבודה רציני.

לגבי הצגת הידע והיכולות שלך - אכן "מתן שירותי אקסל לעסקים" לא נשמע מזמין לטעמי. הייתי מנסח את זה מעט אחרת כמו מומחה למתן פתרונות תוכנה לעסקים. תציין בשיחה שהשירות שאתה נותן מתאים כמעט לכל בית עסק ונותן תרומה אדירה ליעילות העסק שעשויה לחסוך זמן וכסף. תוסיף ותאמר שאין צורך ברכישת תוכנה מיוחדת ושאתה "תופר" פתרון המתאים לכל בית עסק המבוסס על התוכנות הקיימות של מייקרוסופט. כאן המקום לציין את הניסיון רב השנים שלך בחברה שבה עבדת ושתשמח להגיע לפגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות. כל זה לגבי השיחה הטלפונית.

בנוסף, הייתי ממליץ לך להתחיל למתג את עצמך כאוטוריטה בתחום - להקים אתר אינטרנט ושם לתת טיפים וטריקים בחינם, תבניות חינמיות של סוגי עסקים שונים וכו'. כמו כן תנסה לצבור לעצמך מאגר של אנשי קשר בחברות ותתחיל לדוור אותם בחדשות וטיפים.

אפשרות נוספת היא להדריך קבוצה של בעלי עסקים בתוך מסגרות שונות (קורסים והכשרות למנהלים וכיו"ב)

התחום שבחרת בו מעניין מאד ונישתי מאד ואני מאמין שתוכל להרוויח ממנו.

בהצלחה!

איציק קמיליאן
03-5755135
 
תודה רבה איציק על תשובתך וזמנך

קראתי בעיון את דבריך.

אז ראשית דבר, תודה ע הפירגון ועל הרוח הגבית. אני באמת ובתמים חושב שאני יכול לסייע להרבה מאוד עסקים להגיע לתפוקות גבוהות יותר עם פחות משאבים (פחות זמן עבודה, פינוי זמן עובדים לדברים אחרים, ובקיצור: "יותר תפוקה בפחות מאמץ" )
או כמו שחבר ניסח לי את זה יפה: "אתה שלומי כמי שלוקח פרה שנותנת 50 ליטר בשש שעות וגורם לה לתת 150 ליטר בשלוש שעות, ובפחות מאמץ"


לגבי אתר, יש לי אתר , דף בפייסבוק ואף ערוץ יו-טיוב משלי שבהם אני משתף (בכיף) בסירטונים ובמאמרים של "כיצד לעשות באקסל?"
מכיוון שכל הכלים הללו יש תיעוד של צפיה וכניסות , אני יכול לראות עליה באחוזי הצפייה, דבר שנותן רוח גבית להמשיך ליצור.

לגביי הדרכת מנהלים,
רעיון מצויין ! אהבתי אותו מאוד ואתחיל לפעול ולבדוק היכן יש? ואיך אני יכול להשתלב במסגרות כאלו...

שוב,
רבה איציק, עזרת לי מאוד.


שלומי
 

Simple Finance

New member
במקרה הנושא קרוב לליבי

שלום שלומי,

ראשית - כל הכבוד על היוזמה.

שיווק טלפוני בד"כ לא עובד, בטח לא במקרה שלך, מהסיבות שציינת בעצמך.
יכול להיות שכדאי לך להכין מצגת / קלסר שמפרטים את מה שאתה מציע, ולהתחיל לשווק ברגליים.

לדעתי, אתה צריך לכוון את הפניות שלך לחברות שאין להם מחלקה כלכלית. כלומר, חברות בסדר גודל של לא יותר מעשרים-שלושים עובדים.
חברות גדולות יותר, בד"כ מעסיקות כלכלנים שלא חושבים שהם צריכים, או לא רוצים עזרה.

בהצלחה!
(תרגיש חופשי ליצור איתי קשר בפרטי. אולי נוכל לשתף פעולה)
 
תודה רבה על הקדשת זמנך לתשובתך

ראשית, תודה, אני לבטח אצור קשר בפרטי, נראה שיש לנו על מה לדבר....


ובקשר למה שרשמת, קראתי בעיון , ובאמת ראיתי כי הטלפונים שעשיתי עד היום לא הניבו הרבה....

על המצגת (יותר נכון סירטון תדמית) אני עובד בימים אלו וגם לדעתי זה משהו שהוא MUST , כי בדקה וחצי אפשר להראות יכולות שבמלל קשה מ-א-ו-ד להעביר.
מה שלא הבנתי כל כך מדברך הוא שאתה רושם "....להתחיל לשווק ברגליים".
אני לא רואה , תכל'ס , כיצד ניתן לגשת לחברה/לארגון , להיכנס למנכ"ל או סמנכ"ל ללא קביעת פגישה מראש (בטלפון), ולהגיע למצב אני מראה לא סירטון תדמית או מצגת על העבודות שעשיתי ועל יכולת האקסל.
פשוט לא נראה לי שזה ראלי סיטואציה כזו. ותקן אותי אם אני טועה....

וכן, אני ושב שאתה צודק בדעה של לפנות לחברות של עשרים שלושים למרות שאני מגיע מחברה של 80 עובדים ויש המון עבודה בקבצי אקסל (אולי בגלל שאני דחפתי לכיוון ואולי מפאת מציאות שדורשת זאת כאשר המערכות הבנויות אינן גמישות מספיק לספק את הדרישה המשתנה של מקבלי ההחלטות בארגון )

בכל מקרה,
ונדבר בקרוב....

שלומי
 

Simple Finance

New member
בכיף

גם אם לא תצליח באותו רגע לגשת למנהל הרלוונטי ולהציג לו, יש סיכוי שתוכל אולי לדבר עם המזכירה ולנסות לתאם פגישה במועד אחר.
במקרה הגרוע תשאיר כרטיס ביקור, פלייר וכו', שזה בכל מקרה עדיף על שיחה טלפונית.
קח לך יום "טיול" בהרצליה פיתוח (או בכל איזור אחר שנראה לך מתאים), ותנסה לשווק את זה.
כמובן לא לפני שאתה מתכונן כראוי, הן מבחינת חומר שיווקי, והן מבחינת סימולציות תרחישי שיחה.

להשתמע...
 
למעלה