שתי שאלות על שמן שחור שנפלט

אסף 4

New member
שתי שאלות על שמן שחור שנפלט

לאחרונה גיליתי שכאשר המנוע פועל הטיסן שלי מתלכלך באיזה שמן שחור שנפלט כנראה בזמן פעולת המנוע מהאגזוז. אחרי שאני גומר להטיס (מנקה את הטיסן מהשמן הזה) ומגיע הביתה אני שם את הטיסן במקומו ואז אחריי שהוא איזה יום מונח מתחיל השמן הזה לטפטף גם מהחיבור שבין הטבעת שלפניי הספינר וגוף המנוע..(מכיוון המיסב הקידמי) אז לשאלות.... 1. מה לעשות? מאיפה זה מגיע (אוליי המיסב הקידמי שלי שחוק?) 2.האם בכלל אמור להפלט איזה שמן או נוזל מהאגזוז או שאמורים להפלט רק גזים? חוץ מזה המנוע פועל נהדר מניע מהר ופועל יפה כל הטיסה לא משמיע רעשים מוזרים ולא כלום. תודה רבה אסף
 

flugzeug

New member
טוב שם משמן טוב ../images/Emo117.gif

אני לא ממש סמכות בענייני RC ,אבל בכל זאת: אני מניח שמדובר על מנוע שתי פעימות. דלק למנועי שתי פעימות צריך להכיל לפחות כ-15 אחוזים שמן. מכיוון שהשמן לא ממש נשרף, הוא נפלט החוצה מהמשתיק (ומלכלך את כל הטיסן) או מצטבר במשתיק. כלומר אתה מתאר מצב נורמלי לחלוטין. דאג לבצע אחרי הטיסה את הפעולות הבאות: 1. ניגוב הטיסן לאחר ריסוס עם מסיר שומנים חלש (סנו רסס-כבס או דומה) 2. הפוך את הטיסן על מנת שהשמן שהצטבר במשתיק יתנקז החוצה 3. עטוף את המנוע והקאול בסמרטוט גדול ונקי, במיטב מסורת ישראל סבא
 

rubber duck

New member
לגבי השחור

חפש משהו שמחכך - אלומיניום באלומיניום זה מה שיוצר את הצבע השחור סיכוי סביר שמשהו באגזוז חופשי , אם כי זה יכוטל להיות עוד המון דברים בהצלחה
שרון
 

hifly

New member
שמן שחור

גם אתה היית שחור אם היו מעבירים אותך בתנור עם חום של אלפי מעלות..
. השמן לא נישרף אבל הוא מתבשל בתוף תא השרפה , וזאת התוצאה. כמו כן שאריות שלו נשארות בבית גל הארכובה והם נוזלות דרך המיסב הקידמי. כניראה שאין אצלך אטימה מוחלטת מה שלא מזיק למנוע אבל גורע מעט מביצועיו. אמיר
 

אלי כץ

New member
פליטת שמן שחור

לא נאמר באיזה מנוע מדובר ולא באיזה דלק. ככלל, מנוע לא אמור להוציא שמן שחור - פליטת שמן שחור מצביע על מצב לא תקין. אפשרות סבירה הינה מקום בו יש חופש ובו חיכוך של אלומיניום באלומיניום - למשל חיבור האגזוז, חיבור הקרבורטור. אפשרות נוספת הינה חופש בין הפין של הבוכנה לבין הטטל עקב שחיקת מיסב הלחץ העליון של הטלטל. כדאי לבחון את חיבור האגזוז ולחפש סימני חיכוך. חופש בטלטל ניתן לזהות על פי חופש בנקודה מתה עליונה של המנוע. אפשרות נוספת הינה פגם במיסבים היוצר חיכוך בין הטבעת לבין הכדורים או חלקי גוף מנוע - הדבר יביא בסוף לתקיעת מיסב, נזק לשרוול והרבה כסף. ייתכן והציר של המנוע התעקם (האם היה ריסוק ?) ומתחכך בגוף המנוע או שנכנס שם חול.... בסיכומו של דבר, ממליץ לאתר את הגורם אחרת תגלה (ייתכן שאחרי הרבה טיסות) נזק כבד. לגבי חום המנוע, טמפרטורה של מנוע, בגוף, באיזור פתח הפליטה, הינה כ-100-130 מעלות במצב תקין (יכול להיות גם עד כ-180 - מדוד ובדוק עם OS) למי שמתענין, ניתן רכוש מד חום מיוחד לזה. בטמפרטורה זו שמן סינטטי לא נשרף. כמו במכוניות, תכונות השמן הנפלט מהוות אינדיקציה למצב המנוע.
 

hifly

New member
טמפ בראש מנוע

אני התכוונתי לטמ"פ הבעירה בזמן פיצוץ לא לטמ"פ גוף המנוע. אמיר
 
למעלה