שתי שאלות....
ראשית, קראתי ב"חצי עין" כי הישיבה בקבוצות בכיתה לא טובה. אפשר לדעת מדוע? מה החסרונות? האם כדאי לנסות לשנות את המצב בכיתות בבית הספר? _יש סימוכין)? שאלה נוספת, קשורה בשיטות הלימוד השונות. בבית הספר של ילדי לומדים לפי חשבון10. לפי מה שהבנו הם יתחילו ללמוד השנה חזקות, בעוד לפי משרד החינוך זה חומר לימוד לכיתה ד'. אותו כנ"ל לגבי לוח הכפל אותו סיימו כבר באמצע ב'. כמובן שאני אם לבת שמתקשה, וכנראה יש לה לקות למידה (אם כי לא ברור שבחשבון...). האם יש פה מורים שיכולים להסביר לי את ההגיון במירוץ הזה? האין זה גורם לעוול לילדים שהיו יכולים אולי לחוות הצלחה אם הקצב היה כמו פעם (או אולי מעט יותר מפעם, אבל למה ילד בכיתה ב' צריך ללמוד מה שבעבר למדו בד'ה')? יכול להיות שאני טועה. אני לא רוצה להישמע מתלהמת, זה בוודאי לא קשור במורים בהכרח, אבל אשמח לשמוע תובנות. ולסיום (וקצת קשור לסעיף ב') כיצד ניתן לשנות את שיטת הלימוד (אם בכלל) הנהוגה בבית הספר?
ראשית, קראתי ב"חצי עין" כי הישיבה בקבוצות בכיתה לא טובה. אפשר לדעת מדוע? מה החסרונות? האם כדאי לנסות לשנות את המצב בכיתות בבית הספר? _יש סימוכין)? שאלה נוספת, קשורה בשיטות הלימוד השונות. בבית הספר של ילדי לומדים לפי חשבון10. לפי מה שהבנו הם יתחילו ללמוד השנה חזקות, בעוד לפי משרד החינוך זה חומר לימוד לכיתה ד'. אותו כנ"ל לגבי לוח הכפל אותו סיימו כבר באמצע ב'. כמובן שאני אם לבת שמתקשה, וכנראה יש לה לקות למידה (אם כי לא ברור שבחשבון...). האם יש פה מורים שיכולים להסביר לי את ההגיון במירוץ הזה? האין זה גורם לעוול לילדים שהיו יכולים אולי לחוות הצלחה אם הקצב היה כמו פעם (או אולי מעט יותר מפעם, אבל למה ילד בכיתה ב' צריך ללמוד מה שבעבר למדו בד'ה')? יכול להיות שאני טועה. אני לא רוצה להישמע מתלהמת, זה בוודאי לא קשור במורים בהכרח, אבל אשמח לשמוע תובנות. ולסיום (וקצת קשור לסעיף ב') כיצד ניתן לשנות את שיטת הלימוד (אם בכלל) הנהוגה בבית הספר?