שתפוני בסוד

ailag

New member
שתפוני בסוד

מה ההבדל בין CDO לאבאדה? באינטרנט כתוב שהייחוד של כל אחת זה שילוב בין אנגולה לריינל אבל זה לא ייחוד אם שתיהן עושות את זה.. בע"פ לא הצלחתי להוציא תשובה כשניסיתי.
 

הראל CDO

New member
אי אפשר להסביר את זה בפורום...

וגם קשה להבין את זה כשאת משחקת רק חודש
 

ailag

New member
זה לא יכול להיות כזה מסובך..

גם אחרי השיעור אמרו לי שזה מורכב, אבל זה כי בדיוק הלכנו ולא היה זמן למשפטים ארוכים. תורות מסובכות בפיזיקה אפשר להסביר ברמות כאלו ואחרות בפורומים, את זה לא? חוצמזה, יש אנשים שבוחרים איפה לשחק לפי הקבוצה, גם חדשים, לא? (אני פשוט קיבלתי מידע על CDO אז הלכתי לשם..) אין חדשים שבוחרים בין CDO לאבאדה ועל כן יודעים מה ההבדל? (חוץ משמות מאסטרים ומצבעי חגורות, אלו רק פרטים טכניים)
 

הראל CDO

New member
אף אחד לא בוחר קבוצה כי הוא יודע מה

הולך בה... רק אנשים שכבר יודעים מה זה קפוארה יכולים לעשות את זה... אבל מכיוון שזה נשמע לך כזה קל, אז אני אתן לך דוגמא, שתביני למה זה לא: תתארי לי בדיוק מה את מרגישה כשאת משחקת עם מישהו ברמה שלך תתארי לי בדיוק מה את מרגישה כשאת משחקת עם מתקדם תתארי לי בדיוק מה את מרגישה כשאת משחקת עם מישהו ברמה שלך שבעט בך תתארי לי בדיוק מה את מרגישה כשאת משחקת עם מתקדם שבעט בך (אלו דוגמאות מאוד מפגרות, אבל הקטע פה הוא ההרגשה בין היתר, יש כמובן עוד הרבה מעבר לזה)
 

ToryMaster

New member
אבל ברמת העיקרון

כלומר, אם יותר מתאים לך האנגולה, לא תלך לקבוצה שעושה משהו אחר לגמרי.
 
זה נכון, אבל אלה לא הבדלים ברמה כזו

שקבוצה אחת עושה אנגולה והשנייה רז'ונל, או כל הבדל קיצוני אחר שקל לשים עליו את האצבע. באימון הבודד שהייתי הרגשתי הבדל, אבל מודה שדי קשה לי מאוד לשים עליו את האצבע. (למרות שניסיתי בסיכום שלי). אני מניחה שעם הזמן ועם יותר אימונים (ואולי אראה עוד קבוצות אבאדה, כי גם בין קבוצות באותו סגנון יש הבדלים) אני אוכל להסביר את התחושה הזו במילים ולהראות מאילו דברים היא נובעת. אני לא חושבת שאלה הבדלים כל כך מהותיים שאמורים להוות שיקול בבחירה לאיזו קבוצה ללכת אליה. זה יכול להיות שיקול בעיקר אחרי שאתה רגיל למשהו מסוים, וקשה להתרגל אחרת (כמו שלי קשה עכשיו ואני לא מרגישה בזירה הביתית שלי). יש הבדלים קלים בתנועות עצמן, בדברים שעליהם שמים דגש. במנהגים, במחוות קטנות, שברגע שאתה רגיל לצורה אחת אתה מרגיש מחוץ למים כשאתה בדרך האחרת. אני יודעת שבכל הסגנונות יש כאלה שמשוכנעים שהסגנון שלהם והקבוצה שלהם עדיפים בצורה משמעותית על האחרים, והרבה פעמים לא יודעים בעצמם להסביר למה, או שההסברים שלהם נובעים בעיקר משמועות ולא באמת מהחוויה שלהם. מעטים האנשים שהכרתי שהיו מספיק בעלי ניסיון כדי לעמוד על ההבדלים, היו בקבוצה אחרת ובאמת הרגישו שמה שהולך שם כל כך נוראי שהם לא יכולים לסבול את המחשבה על להתאמן שם. בסה"כ קפוארה זה קפוארה.
 

ailag

New member
יש הבדל גדול

בין תיאור הרגשה מלאה לתיאור ההבדל. תאר לי את ההרגשה כשאתה שמח - זה ארוך ומסובך. תאר לי את ההבדל בין שמחה לעצב - למשל, בעצב מרגישים מופנמים ולפעמים בא לפרוץ בבכי ובשמחה לא. (אני לא מחשיבה דמעות של שמחה בתור "לפרוץ בבכי"..) את ההבדל קל בהרבה לתאר פה. מה גם שאני עדיין משחקת כמו מתחילה אבל קל לי להבין איך אחרים מרגישים כשהם משחקים לפי מראה עיניים. אם תדבר על ההבדל בין הרגשה במשחקים שלהם אני כנראה אבין למה הכוונה. אגב, הרגשתי גם הבדל כשהלכתי לשיעור של הקבוצה שלי במקום אחר (היו שם אנשים שונים אבל את המדריכים הכרתי והקבוצה אותה קבוצה). אני בכ"ז יכולה לתאר את ההבדל (לא תיאור מלא אבל עדיין) אפילו שהכל CDO.
 
הבדל לא קל לתאר

כשהוא לא מובהק. לתאר הבדל בין שמח ועצוב, זה לא כמו לתאר את ההבדל בין מאוכזב לעצוב, למשל. כמו שאמרתי, לא מדובר בהבדלים דיכוטומיים אז לא פשוט להסביר אותם. כמה הבדלים שכן אפשר לשים עליהם את האצבע - הדגשים בג'ינגה שונים (מיקום ידיים, כפות ידיים, ועוד כמה דברים) סגנון המשחק בהודה שונה, בעיקר כשמדובר בתנועות שהן "מעברים" (סוגי המעברים, כמות המעברים, החיבור ביניהם לבין עצמם וביניהם לבעיטות...) הביצוע והגימור של חלק מהתנועות (החזקה של תנועה, הסיום שלה, החזקה של האיבר שמבצע אותה ושל שאר הגוף) ואני בכוונה לא אומרת מה יש איפה, כי זה לא אחיד, וברור שלא נתחיל לנתח פה כל תנועה וכל אינטרקציה בין המשחקים... אבל הג'ינגה למשל שונה, וזה אחד הדברים שהכי קל להבחין בו לעין מנוסה. ברוב הפעמים ידעתי להגיד איפה אדם מתאמן לפי הג'ינגה שלו, ואותו דבר הצליחו להגיד עליי אנשים. רואים מגוון שונה של תנועות במשחק, ושילוב שונה שלהן. החזקה של תנועות לפעמים יכולה להיות מאוד שונה, ולפעמים רק קצת שונה ועדיין אפשר לראות את זה. (רגל בפוינט או בפלקס למשל, ברך נעולה או לא וכו'). ולמה לכל הרוחות אני לא ישנה עכשיו...
 

ailag

New member
תודה

גם כשאי אפשר לתאר לפרטי פרטים את ההבדל, תיאור כזה נותן מושג כללי. עכשיו כשאני אראה משחק של אבאדה אני לפחות אדע אילו הבדלים תלויים באנשים ואילו בקבוצה.. וגם נגיד ככה אפשר לדעת שההבדלים יותר בצעדים ובתנועות ופחות באופי. למשל בא אלינו מישהו שהיה פעם באבאדה (נדמה לי שסיפרתי כבר) והתפלא נורא שאנחנו באים באיזי ומתחילים רבע שעה אחרי הזמן.. אז נראה שזה אומר שיש הבדל בין ספציפית איפה שהוא התאמן ואיפה שאנחנו עכשיו, ולא שכל אבאדה מדייקים וכל CDO מתחילים רבע שעה אחרי. ולמה שתשני בשעה כמו 4AM בערב?
 

BUSHMILLS 1

New member
ההבדל הוא מאוד פשוט

ההבדל זאת הטכניקה.. לכל קבוצה יש את הסיגנון שלה..מכיוון שכל קבוצה באה מאסכולה שונה ולפעמים מחלקים שונים של המדינה..שזה גם משפיע יש קבוצות שמעדיפות לשמר את הטכניקה של פעם..שזאת אבאדה ויש קבוצות שמעדיפות לשפר את הטכניקה או לחדש אותה..מה שבעיניי פוגע לפעמים מהיעילות והיופי שלה... לדוגמא אם כבר הזכרנו את אבאדה וקורדאו ג'יאורו..אבאדה זה סיגנון יותר מסורתי...קורדאו זה סיגנון יותר ''מפותח''..כמו שאמרתי..שלפעמים זה פוגע ביעילות שלו...זה גם מאוד תלוי במאמן ויותר מזה במאסטרנדו..(מאסטרה)
 

BUSHMILLS 1

New member
אה ויותר מזה

שכחתי עוד דבר חשוב.. לכל מי שאמר שאבאדה קבוצה של אנגולה וקורדאו של רז'יונל אז זה סתם שטויות.. יש אנגולה גם בקורדאו וגם באבדאה ואותו דבר לגבי הסאובנטו.. מקצב זה מקצב..ומקצבים יש לכולם...ומי שקפואריסט שיודע לשחק רק אנגולה או רק סאובנטו..אז הוא לא קפואריסט
 

Kalimac

New member
באמת, מה?

דבר ראשון, אבאדה היא קבוצה של הקפוארה המחוזית, מאחר המסטרה שלנו הוא תלמיד של מסטרה בימבה. אמנם אנו מתאמנים גם על האנגולה אבל אנחנו לא anogoleiros ואני מניח שכך גם ב-CDO, תקנו אותי אם טעיתי. ה-mestres גם של אבאדה וגם של CDO הם תלמידים של בימבה ותו לא; זה עניין "תורשתי" אם תרצה. דבר שני, אם יש משהו שאבאדה מיוחדת בו, זה החידוש והקדמה שהיא מחפשת לשפר וליעל את הקפואירטסה מכל הרבדים (טכניקה, נגינה, מצבים משתנים וכו') - זאת זאת העבודה של מסטרה קמיזה! הוא זה שמנסה לחשוב על דרכים חדשות כדי לפתח את הקפואירה כמה שיותר תוך כדי שמירה על מסורות עתיקות יומין. יש הרבה שיקראו לו "Mestre Bimba" החדש מאחר שמה שהוא עושה מאוד דומה למה שבימבה עשה בזמנו; ולכן אבאדה כיום נחשבת לקבוצה המובילה בעולם מכיוון שהיא מגיעה לכל האנשים ומנסה להתאים עצמה לכולם, מכל הבחינות. אני לא אומר "אבאדה זה הכי, אחי", אני רק מציין עובדה שאין בה כל שמץ של יוהרה, אע"פ שאם זה נשמע כך, אני מתנצל, זו לא הייתה הכוונה. אתה יכול לומר מה שתרצה, אבל angoleiro שמתאמן רק אנגולה כי זו המסורת אצלו הוא לא קפואיריסטה? באמת? שוב, אבאדה מנסה לגרום לקפואירסטה "לטעום" מכל הדברים שיש לקפואירה להציע ועם הזמן היא רק מצליחה יותר ויותר להחזיר את המסורות הישנות תוך כדי "עדכונם" לזמנים יותר מודרנים. מי אתה, אגב?
 

BUSHMILLS 1

New member
נכון ש

גם אבאדה וגם CDO אלה תלמידים של בימבה ..בסופו של דבר.. אבל תסכים איתי שמבימבה יצאו המון מאמנים שלכל אחד יש את הסיגנון שלו והטכניכה שלו והדרך ראיה שלו...?(כמו שציינת את העבודה של מסטרה קמיזה שהביאה את אבאדה למה שהיא היום..) נכון שיש את האנגולרוס..שההתמצאות שלהם היא אנגולה ...אבל לדעתי אני לא חושב שבזה מסתכמת הקפואירה...אני יודע שאנגולה זה משחק מאוד מורכב וששאר המשחקים התפתחו מהאנגולה..אבל עדיין..אני חושב שקפואריסט טוב צריך לדעת להשתלב בכל הודה..ולא להגיד ''אה..זה סאובנטו..אני לא יודע לשחק..'' או ההיפך עם אנגולה..אני לא פוסל מסורת..וידעתי שבעקבות מה שרשמתי יבואו כל מיני תגובות בסיגנון..ואני ממש לא שולל את CDO..(הייתי תלמיד של עידו שנה וקצת.)..רק לדעתי איבדו קצת את המסורת... שוב זאת דעתי...זה לא שאני אומר פה חוקים..ככה אני רואה את הדברים.. אגב..תום מאבאדה..
 
אם אתה חושב

שאתה יודע להשתלב בהודה של אנגולה, אתה טועה טעות מרה. כנ"ל לגבי כמעט כל אחד מהדרגות הגבוהות שאתה מכיר שאינו אנגולרו באמת. תראה פעם הודה של אנגולרוס שעושים רק אנגולה ותבין שזה סגנון ששונה שנות אור מכל מה שאתה עושה ומכיר, עם המון כללים והמון מחוות והמון דברים שצריך לדעת. אין קשר בין להיות אנגולרו טוב לשאר הסגנונות - זה פשוט ממש לא אותו דבר. ובכלל, יש הרבה סגנונות אחרים בקפוארה ש"קפואריסט טוב" לא ישתלב בהם. הודות דורו אמיתיות, אני יכולה להגיד לך שהרבה קפואירסטים מצוינים מכל הקבוצות לא בהכרח ידעו להשתלב בהן וימצאו את עצמם עם משהו שבור ופחות איברים.
 

Gaspaz

New member
אין הבדל

ההבדל הוא במורים מן הסתם, אבל גם בתוך כל אחת מהקבוצות יש הבדל בסגנון בין כל מורה.
 
למעלה