תאונה בשרונה?

ג ל נ ט י

New member
תאונה בשרונה?

צר לי שאני שומע על תאונה וצר לי עוד יותר שזה נישמע כבדרך אגב (איחולי החלמה והודעות מכירת ציוד). ברור לי שיש תחקירים וכבודם במקומם מונח, אולם ראוי לישמוע פרטים ראשונים - לא כן?
 

y u v 12

New member
צודק

קודם כל אני רוצה להגיד לדודו שהנ"ל אמנם קשור אליך אבל בשום אופן לא מוצג כטענות (כמו במקומות אחרים) אלה כרעיון. נכון להיום קיים מנהג לא לפרסם פרטים על אירועי בטיחות עד שיגמר התחקיר הרשמי, מנהג זה נובע מרצון לערוך תחקיר מהימן וטוב שכך אבל צריך לדעתי להפריד בין התחקיר לבין תאור האירוע. אני חושב שכל גולש שעובר חוויה בטיחותית צריך לרשום כמה מילים על כך בפורום ואם יש לו מסקנות ראשוניות הם יתקבלו בברכה גם אם הן לא מלאות או מגובשות, פרסום זה אינו תחקיר רשמי אלה רק אוסף עובדות שיכול לשרת מספר מטרות: 1) מונע רכילות מרושעת. 2) יכול למנוע תאונה נוספת (גם אם אין מסקנות סופיות). 3) גורם לגולש עצמו לחשוב מעט יותר על האירוע, גורמיו והשלכותיו. 4) מגרה את חברי הפורום לחשוב על העניין (ואולי כך למנוע תאונה נוספת). 5) גורר דיון ממנו עולות הרבה נקודות חשובות שיכולות ללמד גולשים רבים. 6) יוצר אווירה של פתיחות שהכרחית ליצירת אווריה לימודית ושיפור בטיחותי. אין מה לפחד מפרסום אירועי בטיחות, אף אחד לא מזלזל בגולש ששגה, להיפך, אני מעריך מי שמסוגל לשים את האגו בצד ולתחקר במקצועיות, זו הדרך להתקדם ברמת הטיסה. האגודה ברוב המוחלט של המקרים לא נוקטת בעונשים ורמת הטיסה נקבעת בליגה (למי שחשוב לו). אני פרסמתי בעבר ארוע בטיחות (טיסה ללא קסדה) וראיתי שעוד גולשים עשו כן (צ'דר עם טיסה ללא רצועות רגליים), קרה משהו? לי אמנם אין מה להפסיד כי אני חדש אבל מישהו מעריך פחות את צ'דר? בקיצור, אין מה להפסיד ויש רק מה להרוויח. לתשומ לבכם
 

atzmony

New member
חברה תירגעו ותנו לבן אדם לנשום

ראיתם לבד שהבחור בטראומה עד כדי כך שמרגיש צורך לפרוש מהספורט הוא ניפצע להזכירכם וכיוון שאף אחד לא ראה את התאונה אז אין אף אחד למעט האדם ה ס ו ב ל שיכול לספר מה קרה וכרגע הוא תחת כאבים עזים ופחדים אז תניחו לו לנפשו וכשיהיה לא תחת השפעת משככי כאבים יספר את מה שעבר עליו ונוכל ללמוד.
 

David Gerby

New member
בעניין הפרסום

גם לי צר לשמוע ואני מסוגל לקבל ביקורת. היו גם טענות כלפי מצד חגי (שהעדיף להחרים את הפורום) במסרים האישיים ולדעתי אתם מפספסים משהו. פרטים ראשוניים אין בעיה לקבל, מהגולש או מהעדים לתאונה - אם הם מעוניינים לכתוב על כך. אבל מה לעשות, תחקיר לוקח זמן ועד לסיומו זה לא יהיה מקצועי והוגן כלפי הגולש (או כלפיכם) לתת פרטי מידע חלקיים או שגויים ובטח שלא מסקנות של החוקר הרשמי (לא שקרה כאן משהו חדש שאנו לא מודעים אליו כבר מתאונות העבר). ההנהלה החדשה - אם תחליט אחרת, נקבל זאת בברכה. ולצורך השוואה לא זכור לי שפורסמו חלקי תחקירים או "פרטים ראשוניים" של תאונות מטוסים מצד רשות התעופה האזרחית ואני מאמין שלא נהוג כך גם בחיל האוויר. יחד עם זאת, באופן אישי אני מעריך דיווח וחשיפה ומי שמעוניין לכתוב על כך בפורום יבורך.
 
השערה ראשונית...

הגדרה מספיק טובה? שרונה היה מאז ומעולם אתר בעייתי,גם בהמראות וגם בנחיתות. אבל אני אתייחס לעניין הנחיתות(למעלה כמובן),הבעיה העיקרית בשרונה היא בעצם הפיתוי הגדול לנחות למעלה...חברה צעירים שנחתו במבוא חמה למעלה עלולים לטעות בהערכת הדימיון שבין שני האתרים כשבעצם ההבדל הוא משמעותי. אני באופן אישי יצא לי לנחות הרבה ברוטורים,אבל אף פעם לא אכלתי "פצצות"בנחיתה כמו שאכלתי בשרונה... רוב השדות הראויים לנחיתה נמצאים קרוב למצוק,מעבר לזה יש עצי בראש שממש מעצימים את הבעיה. הדרך הטובה ביותר לתפעל בנחיתה שם היא להשאיר יד אחת על הבייסבר כשמושכים לנחיתה. אז רוב הסיכויים שהייתה שם נחיתה איטית.יש גם איזה שהיא נגיעה ברמה האישית על הטכניקה(בהקשר למהירות נחיתה) אבל נחכה לתחקיר... לגבי פירסום או אי פירסום,אף אחד לא מחפש פה להחריש או לצלוב. נראה לי פשוט שהדור הוותיק סובל מעייפות החומר,והדברים נאמרו ונטחנו בעבר בלי סוף עד תחושת מיצוי..כנראה שהעדר דור ביניים(וחגי..
) משבש את זליגת האינפורמציה..
 

Hawk17

New member
הברושים האלה... עכברושים

ואמורים להאכיל אותך ממש בחרא אם אתה נוחת לידם. מקרה פרטי שלי: באתי לנחות על הפרוזדור מזרחה(ראה תמונה). קורה שגם נוחתים קצת שמאלה ממנו במקרה של רוח צפון מזרחית. לי היתה נחיתה מאוזנת וחלקה,במזרחית, לא הרגשתי רוטורים, אבל ה"נפילה" עקב מפל הרוח היתה מבהילה. מטריד מה שיכול לצאת מהעצים הקטנים,ופה אני מבקש את דעתכם. האם העצים הקטנים האלה מהווים מקור לרוטורים משמעותיים? בכל מקרה אני יודע ( גם משיחות שעשיתי פעם עם טייסים בעין ורד) שברושים יכולים להיות מכה מבחינת רוטורים, ואם תנחת קרוב לברושים זה עשוי להיות מכאיב ובענק. להלן התמונה המצורפת- מטריד מה קורה במקרה של רוח צפון מזרחית ואתה רוצה לנחות כמו בכוונים שציינתי (ותזכרו שברוחות חזקות המערבולות האלה "נמרחות" עוד יותר רחוק מהעצים..
 

atzmony

New member
אני טסתי פעם אחת בשרונה

ונימרוד שתידרך אותי על העמדה הסביר לי על שדה נחיתה למטה ובנוסף על השדה נחיתה למעלה, נאמר שהוא בכלל מערבית לציר גישה לשרונה או בשדה הצמוד אליו ולא איכן שהראתה שהוא הרבה יותר קרוב לרכס . דבר דומה ישנו במבוא חמה , מספר לא מבוטל של חברה שנחתו בשדות המערבים (במקרה הנ"ל) לכביש וקיבלו רוטורים לא קטנים .
 

ג ל נ ט י

New member
מזכיר תאונה באותו אתר לפני כמה שנים../images/Emo70.gif../images/Emo41.gif

לא ששמעתי את כל הפרטים - ושוב פעם אני מביע את אי שביעות רצוני מההחרשה. אבל בכל מיקרה, היתה לירון תאונה מזעזעת לפני כמה שנים באתר נחיתה עליון של שרונה. ההבדל בין אז להיום היה שבכל זאת שמענו משהו - למרות שגם אז היו מחרישים ומשתיקים - "עד לתחקיר"... גם שם היה מפל רוח ואז, אם זכרוני אינו מטעני, ירון צלל מ 10 מטר למטה. אם לא היו מוצאים אותו ומובילים לבית החולים המצב היה הרבה יותר גרוע. בינינו, מה יש כבר להחריש. אני שומע רוטור, אני שומע גישה לנחיתה שהסתיימה בריסוק (וכנראה צלילה). אז למה לעזזל לא מוסרים פרטים ראשונים, מה ניסגר איתכם אנשים?!
 

חגי

New member
דודו - אולי תתנסה גם לשמע מה שאומרים

להמשיך להקשיב לעצמך זאת חכמה קטנה מאד . כל התשובה שלך לא רלוונטית ואם אתה לא מבין למה ,תנסה שוב להתרכז במה שהעירו לך ופחות בתשובה האוטומטית שאתה חוזר עליה שוב ושוב שאינה קשורה לעובדה הפשוטה שאת הפרטים הבסיסיים של התאונה אתה מנסה להסתיר- דבר כפי שציין יובל רק גורם לנזק ומסכן אחרים. לגבי הטראומה של אסי הגולש - צר לי מאד על אסי , בחור עם המון מוטיבציה והתלהבות שיכל לטוס איתנו עד הפנסיה בכייף. אבל מר עצמוני - אם הנל יכל לפרסם הודעת מכירה בפורום באותה הזדמנות יכל לספר מה קרה - אבל כנראה מדיניות טייס ראשי הצליחה להשפיעה על האנשים שחושבים שלפורום חשוב יותר לשמע איזה ציוד הם מוכרים מאשר מה קרה בתאונה. לעניין נוהג התעופה בעולם - כדאי לטייס ראשי לצאת מהקונספציה השגוייה לחלוטין - בכל תאונה מפרסמים כל מה שניתן ביחס לעובדות ולממצאים הראשוניים. הגישה הזאת באה להציל חיים בראש וראשונה ואם ב F-15 בארהב התגלה סדק בכנף , לא מחכים שאחרים יתרסקו בגלל זה - מפרסמים מיד לכל העולם עוד לפני שהגיעו למסקנה חותכת מהיכן הסדק נובע. ולמקרה שלנו - השמועות (כי זה מה שנותר לנו) מדברות על ריתמה שלא ניפתחה- לי זה קרה גם בשרונה ותאור המקרה הופיע בפורום מיד, לא נראה לכם חשוב שתקלה כזאת תפורסם מייד? איזה גישה מטומטמת מחליטה ביודעין לחכות עם פרט כזה "לתחקיר הסופי"? כפי שאתה רואה דודו - במקרים מיוחדים קשה לי להחרים את הפורום.
 

David Gerby

New member
מי פה לא מקשיב?

קודם כל הישג הוא בכך שהחזרתי אותך לפורום. כמו שציינתי, אני מעודד פרסום ודיווח אבל לפני סיום התחקיר אני לא יודע מספיק כדי לפרסם ולכן אני לא הכתובת כרגע. אני גם לא מבין מה הקשר בין מדיניות טייס ראשי בנושא לחוסר דיווח. להיפך, בעשר שנותיי בספורט לא זכור לי שגולשים היו מתקשרים מהשטח לטייס ראשי לדווח לו מרצונם. כשהייתי גולש צעיר לא ידעתי בכלל מי טייס ראשי והיינו מדווחים ליו"ר. לא זכורים לי גם תחקירים מפורטים יותר מדי חוץ מהקראת דוחות תאונה בערבי בטיחות שאלה נכתבו לאחר שכנוע ארוך של הנוגעים בדבר. הדוגמה שנתת לגבי ה F15 לא מתאימה, אולי במידה לתאונת הכבל. כשקרתה תאונת הכבל צד דאגנו להמליץ מייד לא לייצר כבלים בארץ עוד לפני סיום התחקיר. פתאום צריך לקרקע את כל הטיסות בשרונה בגלל שהתגלה לנו פתאום שיש רוטורים בנחיתה למעלה? מי כמוך יודע שתאונה נובעת משרשרת של התרחשויות. אתמול התברר לי שהרוטור והרתמה אינם הגורמים היחידים בתאונה. אני כן מקבל את זה שצריך לרענן נהלים הקשורים לשרונה (או בכלל), בלי קשר לתחקיר. ולהלן: 1. גולשים חדשים - לא לוותר על תדריך מהגולש הבכיר בעמדה. 2. נחיתה למעלה - כפי שגיא ציין, משיכה טובה ולהיות מוכנים לרוטור חריף. חשיבות עליונה לשמירה על פיינל ישר מול הרוח. 3. בעיה בסגירת הרתמה בהמראה - לא לחכות לפיינל כדי לפתוח את הרתמה, להוציא רגליים בהזדמנות הראשונה. 4. החשוב ביותר - לא משנה מה מפריע לכם, לא להפסיק להטיס את הגלשן, במיוחד כשקרובים לקרקע.
 

שוייצר1

New member
תענוג,חגי איש יקר

חגי, התגעגעתי איזה כיף לראות אותך שוב בפורום. אתה מקור ידע, נסיון ובעל יכולת התבטאות - בקיצור חסרת לכולנו אשמח אם לא תעלם שוב, יש המון צעירים שצמאים לכל פיסת מידע ולך יש המון מה לתרום. אני לצערי בקושי מצליח לנסח שלושה משפטים ברצף
יצא לי לשוחח בטלפון ולשתף אנשים במסקנות בקשר לארוע. עודד זכה שלשום לסיור אתרים איתי (שרונה, מוחרקה) כולל הסבר על נחיתה ברוח חזקה, מפל רוח, רוטור... אפילו שבשיחתנו האחרונה כשהייתי באזור דלית אל כרמל וביקשתי שתרענן את זכרוני בכיוון הדרך לעמדה במוחרקה נזפת בי וצעקת עליי על חוסר יכולתי לזכור את הדרך לבד, על יכולות הניווט וההתמצאות שלי וטענת שזה נס שאני מצליח לחזור הביתה מהעבודה. למרות הכל אוהב אותך המון ומקווה לקרוא הודעות שלך בפורום..
 

ג ל נ ט י

New member
שוויצר - אולי תפסיק עם "האיש יקר" שלך...

אף אחד לא יודע למה אתה מתכוון כשאתה אומר את זה
 

שוייצר1

New member
"איש יקר"

זה בסה"כ כינוי השמור לאנשים היקרים ללבי, בהזדמנות זו אולי תפסיק עם השוויצר שמי הוא שוייצר
 

amitceder

New member
מצטרף לקריאה באותה הזדמנות

באותה הזדמנות - קוראים לי צדר ולא צ'דר. אני לא גבינה.
 

atzmony

New member
מר חגי

לכתוב מספר מילים בודדות בכדי ליצור הקלה נפשית לבין לכתוב תיאור ארוך ומדיוק(כי הרי כל דבר פחות מזה לא יספק אותך או את הדורשים בכך) הוא גדול . הבחור תחת השפעה של משככי כאבים (MO) ונראה ומדבר כמו מסומם לכן תסלח לו אם כל מה שמעניין אותו כרגע זה הכאבים העזים אותם הוא סובל והחשש כי ידו לא תחזור למצבה לפני התאונה . לפי מה שהבנתי עדים לתאונה אין כי הבחור נאלץ ללכת עד לעמדה כדי שמישהו ידע שקרה לו משהו. ובנימה של שוויצר אומר שלמרות שאיני מסכים אם הרבה דברים היוצאים ממקלדתך אני חושב שהפורום אינו שלם בלעדיך.
 

חגי

New member
בהתחלה כתבתי זאת כמסר אישי

כי אין לי שום כוונה להמשיך ולכתוב למרות שיש צדיק אחד בסדום. אבל רגע לפני ששלחתי אותו הבנתי שחשוב שאחרים יבינו את המסר . .... אני בא בטענות לדודו ולכל שאר האנשים שהיו באתר ויש להם מידע על התאונה. כמובן שגם אסי יכל היה לכתוב הודעה אחרת בפורום אבל הכל מתחיל אצל טייס ראשי שחושב שאי פרסום הפרטים היא הדרך הנכונה . איך אפשר לדעת פרטים ראשיים ועניניים על תאונה ולא לפרסם את זה - נשגב מבינתי. למשל העובדה שאתה בעצמך הוספת - "הבחור נאלץ ללכת עד לעמדה כדי שמישהו ידע שקרה לו משהו" אתה בעצמך חוטא בכך שאתה מודע לפרט חשוב כזה ולא מציין אותו. במקום ללמד מכך ומהר ,כי אולי מחר עוד 10 אנשים יטוסו וגם הם לא יהיו מודעים לחשיבות בחירת שדה שנמצא בקרבת כביש/ בתים / אנשים- נצטרך לחכות לטייס ראשי שיסיים את חקירתו? נו אתה מבין כמה שזה מטומטם?! אגב זה לא הפרט היחידי שחשוב לתחקר אותו ומהר , אבל כנראה שהבד"ח שדודו מקדש - חשוב יותר.
 

David Gerby

New member
מה חדש? כרגיל

אתה לא קורא ולא מקשיב, רק לעצמך, אבל רובינו התרגלנו לזה ואני לפחות חי עם זה בסדר. אני לא רואה סיבה להגן על עצמי שוב והויכוח המטופש הזה מזמן עבר את גבולות הביקורת הבונה. אין לי ספק שהיית יכול לעשות את העבודה טוב יותר אם היה לך הרצון והאנרגיות להתמודד עם ממורמרים דמותך, אבל כנראה שבקטע הזה אתה חלש. ה"בד"ח" שאתה טוען שהוא שלי כבר לא שלי בארבעה ימים האחרונים ולכן אם אתה רוצה לשנות את המצב, קח על עצמך את התפקיד ותראה לנו איך זה כן צריך להיות (ותתחקר בהזדמנות גם את התאונה הזו).
 
למעלה