מי פה לא מקשיב?
קודם כל הישג הוא בכך שהחזרתי אותך לפורום. כמו שציינתי, אני מעודד פרסום ודיווח אבל לפני סיום התחקיר אני לא יודע מספיק כדי לפרסם ולכן אני לא הכתובת כרגע. אני גם לא מבין מה הקשר בין מדיניות טייס ראשי בנושא לחוסר דיווח. להיפך, בעשר שנותיי בספורט לא זכור לי שגולשים היו מתקשרים מהשטח לטייס ראשי לדווח לו מרצונם. כשהייתי גולש צעיר לא ידעתי בכלל מי טייס ראשי והיינו מדווחים ליו"ר. לא זכורים לי גם תחקירים מפורטים יותר מדי חוץ מהקראת דוחות תאונה בערבי בטיחות שאלה נכתבו לאחר שכנוע ארוך של הנוגעים בדבר. הדוגמה שנתת לגבי ה F15 לא מתאימה, אולי במידה לתאונת הכבל. כשקרתה תאונת הכבל צד דאגנו להמליץ מייד לא לייצר כבלים בארץ עוד לפני סיום התחקיר. פתאום צריך לקרקע את כל הטיסות בשרונה בגלל שהתגלה לנו פתאום שיש רוטורים בנחיתה למעלה? מי כמוך יודע שתאונה נובעת משרשרת של התרחשויות. אתמול התברר לי שהרוטור והרתמה אינם הגורמים היחידים בתאונה. אני כן מקבל את זה שצריך לרענן נהלים הקשורים לשרונה (או בכלל), בלי קשר לתחקיר. ולהלן: 1. גולשים חדשים - לא לוותר על תדריך מהגולש הבכיר בעמדה. 2. נחיתה למעלה - כפי שגיא ציין, משיכה טובה ולהיות מוכנים לרוטור חריף. חשיבות עליונה לשמירה על פיינל ישר מול הרוח. 3. בעיה בסגירת הרתמה בהמראה - לא לחכות לפיינל כדי לפתוח את הרתמה, להוציא רגליים בהזדמנות הראשונה. 4. החשוב ביותר - לא משנה מה מפריע לכם, לא להפסיק להטיס את הגלשן, במיוחד כשקרובים לקרקע.