תאונה ללא מקיף וללא טסט

Fellowship

New member
תאונה ללא מקיף וללא טסט

אימי עשתה תאונה (לא ברור מי אשם) שהסתיימה בנזקי רכוש בלבד,
היתה התנגשות בין רכבה לבין רכב אחר, כל אחד מהנהגים טוען שהוא נסע באור ירוק והשני באדום.
שוטר סיור שהגיע למקום שחרר את כולם ואמר שמכיוון שאין פגיעות גוף, שיטפלו בהמשך דרך הביטוח.
לאימי היו כאבים בחזה, למען הסר ספק היא פונתה עצמאית למיון,
בוצעו בדיקות, לא נמצא שום ממצא מדאיג, שוחררה עם משככי כאבים למכות היבשות והמלצה ל 7 ימי מנוחה.

היא נהגה על יונדאי גטס GLI שנת 2008 (בעברה מהשכרה), יד 3, המחירון המשוקלל הוא כ 7,000 ש"ח.
לרכב לא היה ביטוח מקיף (משיקולי עלות וכדאיות), אלא רק חובה וצד ג'.
היא נהגה עליו כ 4 חודשים ללא ביצוע טסט (האגרה שולמה, המבחן לא בוצע).
הפגיעה היא בחלק הקדמי: טמבון, מכסה מנוע (וכנראה גם בחלקים שמתחתיו, הרכב לא נוסע) והחלק שבין הטמבון לדלת.

1. בהנחה וחברת הביטוח של הנהג השני תתבע אותה, וחברת הביטוח שלה תתנער מכיסוי צד ג' שיש לה,
בטענה שהוא לא תקף לאור כך שלא בוצע לרכב טסט,
להבנתי יש פס"ד שקובע שחברת הביטוח לא יכולה להתנער ושאי ביצוע טסט לא מאיין את הביטוח, האם נכון?

2. במידה וחברת הביטוח לא מתנערת, האם כדאי להנחות את חברת הביטוח שלה לתבוע את חברת הביטוח של הרכב השני?
כאמור, אין לאמי ביטוח מקיף, לכן הסיכוי לקבל שיפוי בגין הנזק לרכב הוא רק ע"י תביעה/מו"מ עם חברת הביטוח השנייה, האם נכון?
בנוסף, אולי כדאי לתבוע את הצד השני, אפילו רק ברמה האסטרטגית (מכיוון שלא ברור מי אשם), או שאין טעם?

3. במידה ואימי תחליט לספוג את אובדן רכבה ולא לתבוע שום דבר מאף אחד (בתקווה שצד ג' שלה יכסה את הנזק של הנהג השני),
מה האופציות העומדות לרשותה בנוגע לרכב הנוכחי?
הוא לא נוסע, הוא בלי טסט, היא לא מעוניינת להשקיע בתיקונו (אפילו לא לקבל הצעת מחיר).
האם ניתן למצוא קונים לרכב במצב זה? אם כן, היכן וכיצד? לא נראה לי שפרסום בלוחות הוא רלוונטי.
האם למגרש לפירוק רכבים? כיצד התהליך עובד? הרכב לא יכול לנסוע והוא גם ללא טסט, האם עובד של המגרש מגיע בד"כ ללקוחות?
אשמח לקבל המלצה למגרשים באיזור חולון/בת ים/ראשל"צ.

4. מישהו אמר לה שאסור לה למכור את הרכב, אלא היא צריכה לשמור עליו במצבו הנוכחי,
מכיוון שסביר להניח שלאחר שהנהג השני יגיש תביעה, יגיעו כדי לבדוק את הרכב וכו'.
האם יש הגיון כלשהו בטענה הזו? (לדעתי ממש לא).

5. לאחר שהרכב לא יהיה בבעלותה, אפשר לקבל החזר יחסי של אגרת הטסט וגם של הביטוח, האם נכון?

6. ע"מ לקבל טופס 17 מקופת החולים לכיסוי עלות של 930 ש"ח עבור המיון בבית החולים, היא נדרשה לדווח על התאונה במשטרה,
כאשר היתה במשטרה, החוקר הזהיר אותה שהוא עומד לחקור אותה והציע לה להתייעץ עם עו"ד (כנראה סטנדרטי),
בשל כך היא ויתרה והלכה מהתחנה, בקופה כמובן מתעקשים על אישור מהמשטרה.
האם יש דרכים עוקפות כדי לקבל טופס 17/החזר בגין התשלום עבור המיון, או שחייבים לעבור דרך המשטרה?
(במידה וחייבים, כנראה שהיא תוותר, עדיף לשלם 930 ש"ח, זה יהיה זול יותר מאשר תשלום לעו"ד או פוטנציאל הסתבכות)

תודה רבה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
ננסה להתיר את הסיבוך

1. להתייעץ מידית עם הסוכן או חברת הביטוח שלה.
2. לבדוק אם יש מצלמת רמזור, אם יש לבדוק מי מהרכבים נכנס באדום.
3. לא לקחת סיכונים, אין לדעת איך העניין יתפתח, בבית החולים הפגיעה נרשמה כתאונת דרכים, אין לדעת אם הנהג השני לא הלך להיבדק ואז ממילא אמך תוזמן לחקירה במשטרה
4. בקשר לנזקי הרכוש - תן לחברות הביטוח להסדיר את העניין ביניהן
5. בקשר לנזקי הגוף - לגשת שוב למשטרה, למסור עדות ולבקש אישור למיון ואז לא תידרש לשלם, במידה ואין מצלמה המשטרה לא תוכל לקבוע מי אשם בתאונה שלדברייך נגרמה בגלל אי ציות לרמזור ולא בגלל פגם ברכבה של אמך כך שלא תוגש נגדה תביעה על גרימת תאונה
במידה וחברות הביטוח לא תסתדרנה יש סיכוי שהן תתבענה זו את זו, במקרה כזה (ובפרט אם דווח למשטרה שלא מצאה מי אשם) השופט בד"כ מחליט לחלק את האשמה בין הצדדים וקיימות שתי אפשרויות ראשיות - האחת שכל צד ישא בנזקיו והשניה שיסוכם הנזק הכללי ושני הצדדים יחלקו בו
בקשר להחזר הכספי - אם הרכב יוכרז כנזק מלא ויורד מהכביש יוחזר החלק היחסי של אגרת הרישוי, הביטוח לא יוחזר מאחר ונעשה בו שימוש.
 
למעלה