תאונה קשה בכביש 3 בין קסטינה לראם

rubber duck

New member
תאונה קשה בכביש 3 בין קסטינה לראם

לפי הדיווח 7 נפגעים

אוףףףףףףףףףףףףףף
 

נטע88

New member
יתכן שהרכב נסע יותר מדי במרכז הכביש והפריע לתנועה וגם הסתיר

הרוכבים מהנהג/ת...ובכך תרם לכך שהנהג/ת נכנס בו ודחף אותו לתוך הרוכבים...
זאת כמובן,רק עפ"י הפירסום ב-YNET אין לי מקור אחר.וההשערה שלי מבוססת גם על פי כלי ליווי שאני רואה כרוכב...
 
אהההה.....בהחלט הפרעה,אבל לא של חוקי תנועה

זו כבר עליית מדרגה בקורבנות,נניח ורכב הליווי נסע במרכז הכביש,אז?זו סיבה לתאונה מאחור?ואם נסע הרכב במהירות 30-40 קמ״ש ולא ליווה רוכבים גם אז זו סיבה טובה לתאונה מאחור?וברוח הקושיות נניח שטרקטור רחב מלווה את קבוצת הטריאתלטים אז זו גם סיבה להכנס מאחור?בוקר חג,כביש רחב עם 2 נתיבים,תנועה דלילה,הבעיה לא ברוכבים/רכב הליווי,אם יש משהו ללמוד מהתאונה זה מרחק הליווי מהרוכבים,זו אומנם רק השערה(אין לי שום פרט רשמי מהתאונה)אך מעניין מה היה מרחק הרכב מהרוכבים ומה המרחק ״הנכון״?החלמה מהירה לפצועים
 

נטע88

New member
בקיצור-הסיבה היא תרבות הנהיגה הקלוקלת בישראל!!!

ולענין, אי שמירת מרחק מספקת בין הנהג/ת הפוגע/ת לבין רכב הליווי ואי שמירת מרחק בין רכב הליווי לרוכבים...
אם כי בתאונה באותו הכביש נהרגו גרוסמן וסימון ז"ל כאשר רכב של שיכור עקף את רכב הליווי ונכנס ברוכבים!!!
כך שהבעיה מס' 1 היא תרבות הנהיגה בישראל.
גם שוטר איבד את חיו הבוקר...וגם אשה נהרגה ע"י מושב בן זכאי-שתי תאונות עצמיות ששיכות לאותה קטגוריה שהיזכרתי...
שנדע לשמור על עצמנו מהנהגים הישראלים...
רכיבות בטוחות לכולנו...
 

ItsikH

Member
דווקא הגדלת המרחק בין הרכב המלווה לרוכבים יוצרת סיכון אחר
וכבר היו תקדימים, לא רק התאונה שהוזכרה פה מעלי אלא גם התאונה בכביש הסרגל [ללא הרוגים אז למזלנו], של רכב שעוקף את המלווה ואז חוזר לימין ופוגע ברוכבים.
המסקנה היחידה - כל עוד לא נחקרה התאונה עד תומה, רק לפי עצם הארוע - היא שההגנה שמספק רכב ליווי הרבה יותר מוגבלת ממה שנדמה לנו. יתכן שללא רכב הליווי, לו היו הרוכבים נצמדים לימין השול, לא היה קורה להם דבר, ויתכן מנגד [סביר ביותר] שרכב הליווי צמצם את הפגיעה האפשרית ברוכבים גם בתאונה הזו.
 

אורח333

New member
כמעט ולא היה שול. נראה שרכב הליווי הציל חיים של כמה רוכבים



 

bike3

New member
איציק אתה שבוי בקונספציה הזו שנים

כמ ו האנשים שתמיד יזכירו לנו שקסדה לא תמיד עוזרת למנוע פגיעות ראש, גם אתה מתעקש שיש מקרים שבהם רכב ליווי יכול להזיק ולא להועיל. זה נכון, אבל ברוב המקרים המציאות היא הפוכה, לשתי הדוגמאות.
 

ItsikH

Member
אין לי קונספציה, ה"קונספציה" היחידה שיש לי היא
שחסר מידע בדוק, מבוסס ומגובה במחקר שיטתי, שיכול לתת מענה לשאלות האלו, כפי שנעשה ברוב תחומי התחבורה האחרים.
 

bike3

New member
תסתכל כמה רוכבים נפגעים ונהרגים מדי שנה כשאין להם רכב ליווי

 

רץ בשטח

New member
בכל מיקרה, זו השאלה של אתמול, השאלה היום כבר אחרת?

כמה רכב ליווי מועיל וכמה מסוכן, ובכמה מיקרים פשוט לא היה משנה לכאן או לכאן?
האם ליצור גני עדן/גטאות לרוכבי כביש בשבת בבוקר?
מה אחוז הרוכבים שנפגעו בתאונה עצמית/עם רכב ברכיבה בקבוצה עם רכב ליווי/רכיבת בדד?
&nbsp
כל אלה השאלות של אתמול. בשנים האחרונות המציאות התחלפה ואלו שאלות משניות לחלוטין. מה שהשתנה הם האופניים החשמליות - בתוך הערים, וגם לא מעט בין ערים שכנות. הם הרוב הגדול על הכביש והמידרכה. הם גם מייצרים את עיקר נפח התאונות של רוכבי אופניים - עם רכבים ועם הולכי רגל.
&nbsp
כל השאלות של אתמול לא רלוונטיות בכלל לרוכבים אלה, שרובם קומיוטרים.
&nbsp
הפתרון היחיד: נתיבי אופניים ומסע מודעות רכב היקף בתקשורת.
&nbsp
ואני בכוונה אומר נתיבים, מאחר והדרך היחידה לייצר את נפח הנתיבים הדרוש במהירות הדרושה ולהציל חיים היא לא בסלילה של נתיבים מושקעים בעלות של מיליוני שקלים לק"מ. היא לסמן נתיבים, ליצר חציצה של פסי הרעדה על הכביש הקיים, להסדיר את מבנה הצמתים (קוביות ירוקות לרוכבים בין פס העצירה לרכבים), ועוד. תזכרו גם שללא מעט מאותם נהגים מתלהמים בכל הכתבות יש ילדים שרוכבים, איך לא, על אופניים חשמליות.
&nbsp
מדינת ישראל מפגרת בשנים אחרי המציאות שנוצרה בשטח, ועד שלא ישתנה המצב, כמות הפצועים והמתים תמשיך לגדול. אנחנו, רוכבי הכביש, מהווים רק פלח קטן מכלל הרוכבים, אבל בהחלט נרוויח מהסדרת הנושא והגברת הלגיטימציה לנוכות של רוכבים בכבישים.
 

ariasdo

New member
נראה לי שאתה מערבב 2 דברים שונים אומנם הכול אופניים אבל ...

אופניים החשמליות זה תוספת של השניים האחרונות עיקר הבעיה בתוך הערים והפרוורים .
כל ילד עושה בהם בעיקר שימושי רכיבות מנהליות לב"ס לחברים זה הפך לכלי תעבורה אצל ילדים ונוער .
שם צריך לעשות הרבה סדר בהסברה ,בהדרכה, בבטיחות , וגם האכיפה מוגברת של כל הגורמים בנושא .

יש גם הרבה תאונות אופניים שהם לא רכבי כביש אלה רוכבי אופניים שעושים שימוש מנהלי להגיע מנקודה אחת לשנייה בעיקר בערים ובפרברים וחיבור בניהם .

שימוש באופני כביש - זה מטרה שונה שגם מחולקת חלק לאימון , וחלק לספורט והנאה . שעיקר מסת הפעילות , בסופי שבוע ובאזורים מוגדרים לפי המקום בארץ , צפון, מרכז, ודרום .

יש גם חולקת משנה אלה שרוכבים לבד או מספר חברים יחד ,לצרכי הנאה , ספורט או אימון , כל אחד אחראי לעצמו .
ויש רוכבים שמתאמנים בקבוצה חובבנית , או תחרותית והם רוכבים ומתאמנים במסה כמות גדולה שם גם יש רכב ליווי .
כאשר זה מקום מסודר הרבה רוכבים , יש אחריות גדולה למאמן או למארגן להבין את הסיכון שיש לקבוצה רכיבה גדולה במציאות של כבישים ונהגים בעיתיים .
צריך לקחת את הקטע הבטיחותי בראש סדר העדיפויות במיוחד בקטעים בעיתיים בכביש מבחינת שולים צומת וכו'.

לי נוצר הרושם שהרוכבים מסתערים על כל קטע כביש ללא התחשבות בתנאי הדרך והמצב .

אנחנו הרוכבים לא אובייקטיביים תמיד נעביר את האשמה לנהגים , בכביש אין שחור לבן יש הרבה בתחום האפור .
צריך להבין מה קרה בכל תאונה ולהסתכל גם על הדבשת שלנו , מה ניתן היה לעשות כדי למנוע או למנוע לעתיד מקרים כאלה שזה בידיים שלנו
( עד שישפרו מעשית את הכבישים והמסלולים כולל התאמה והתחשבות ברוכבי הכביש שזה לערכתי עדיין חזון למועד ) .

הכתבה בבייקפאנל יוצרת תחושה שהכול היה בסדר והמסקנות : הבעיה זה בנהגת והדגש שרכב הליווי הציל את הרוכבים .
בקצב הזה שאנחנו חושבים שהכול אצלנו בסדר לא נגיע רחוק בסוף יעשו מגבלות עלינו , מכוניות לא יורדו מהכביש .

יש בסוף הכתבה בבייקפאנל אחד התגובות היא עניינית לתאונה ( תגובתו של אבי הירשקו למרות שבפורום לא אהבו אותו מסיבות ידועות הבנה בתחום האופנים תמיד היה לו )

( הנושא חשוב מאוד אבל קצת קשה לי בעברית להסביר את כל מה שיש לי בראש )


יום טוב

אריה סדובניק
 

אילון22

New member
מתחת גשר צומת רבדים- אין הסבר הגיוני לתאונה כזו, אולי SMS...

נראה כטמטום וחוסר מיומנות בנהיגה...
 

ariasdo

New member
יש מצבים שזמן התגובה מבוסס על הבנה וראיה מתקצר ולכן ...

השימוש ברכב הליווי צריך להיות לפי כללים ברורים
ללא קשר למקרה הנ"ל , ובהזדמנות זו החלמה מהירה לפצועים .
מקווה שאת המקרה הזה יחקרו ויפרסמו מסקנות על מנת שבעתיד יוכלו למנוע מצבים כאלה .

רכב ליווי זה רכב איטי בכביש ולכן צריך להיות בולט עם מהבהבים שמתאים לכל תנאי דרך וראות .
אני באמת מאמין אין לאף נהג רצון לפגע - הבעיה זה טווח הזיהוי כאשר יש הפרש המהירות כ 70 ק"מש
זה אומר שמרחק התגובה קצר אם הזיהוי היה במרחק 100-150 מ' הזמן להגיב זה בין 5- 10 שניות .

בכללי : הנהג בארץ , לחוץ עצבני ,ממהר, חסר סבלות וערנות , ועושה תוך כדי נסעה פעולות נוספות .

כל מצב שגורם שינוי בזרימת התנועה בכביש זה מתקון לתאונה , גם אם יש זיהוי לרכב לווי הוא נוסע לאט חצי בשולים וחצי על הכביש .
המצב הזה נותן פיתוי לנהגים לעקוף . אם רכב הלווי קרוב לרוכבים ונתקעים בו נוצר פגיעה ברוכבים .כמו התאונה הזו .
אם רכב הליווי שומר מרחק מהרוכבים , יכול לגרום שרכב עוקף יחזור לימין ויפגע שרוכבים ( היו תאונות בשני המצבים האלו )
אבל לפי זכרוני היו יותר תאונות שרכב הליווי נפגע ובגלל הקרבה לרוכבים נפגעו ממנו .

כדי להקטין את מרכיב המזל צריך להימנע כמה שניתן ברכיבה בכבישים שאין שולים במיוחד קבוצה גדולה עם רכב לווי
זה בידיים שלנו הכוונה בידיים של המאמן או המחליט על המסלול , כולל גם לקבוע כללי זהירות לרוכבים ולרכב הליווי וקצב מתאם לקטעים בעיתים בכביש .

שבת שלום

אריה סדובניק
 

tkatzir

New member
החלמה מהירה לפצועים

וחזרה מהירה לרכיבות.
&nbsp
טל.
 
למעלה