תאונות ורמזור לא עובד....

אהובה.א

New member
תאונות ורמזור לא עובד....

את מי צריך להאשים בתאונה אתמול בצומת גולני שבה נהרג נער בן 19? את חברת החשמל שהחליטה לארגן לתושבי הצפון הפסקות חשמל יזומות בגלל עומס החום והפעלת מזגנים? או את מע"צ שלא דאגה שהרמזורים יעבדו עם גנרטורים (לפחות צומת סואנת כמו צומת גולני)? או אולי את נהג המשאית שנכנס לצומת מבלי לנסות להאט? או את ההרוג שפנה ימינה ולא ראה את המשאית? לדעתי , כולם פה אשמים. חברת החשמל שהמונופול שלה עלה על כולם על העצבים והגיע הזמן לעשות משהו בנדון. מע"צ שלא דואגת שרמזורים בצומת גדולה כמו גולני יופעלו אוטומטית עם גנרטורים. נהג המשאית שנכנס לצומת כאילו היא שייכת לו בלבד. הוא היה אמור להיכנס לצומת בזהירות יתר. וההרוג המסכן שחוסר נסיונו הוכח כאן. אם היה נהג עם נסיון גדול יותר -האסון לא היה מתרחש. חבל שילד בן 19 היה צריך לאבד את חייו בשל כך. חבל שהורים נהרסו כי בנם לא חזר הביתה.
 

be_roo

New member
אשם יש רק אחד

נהג שנכנס לצומת מבלי לתת זכות קדימה כחוק. אין לי חיבה גדולה לחברת חשמל, בטח לא אחרי מה שהם עשו ביומיים האחרונים, ועדיין, מי שמגיע לצומת והרמזור לו עובד, צריך לפעול כפי שהחוק מורה לו כאשר המחוקק צפה אפשרות מסוג זה. אמזורים יכולים שלא לעבוד מסיבות מגוונות. לעטון שיש לשים גנרטור בכל צומת, או צומת סואן, זה לא פרקטי במיוחד, וגם אם הדבר אפשרי, הרי ששוב, תמיד יתכן שרמזור לא יפעל בשל תקלה. אין לי מושג לפי מה קבעת שנהג המשאית לא האט, או שלו היה מאט היתה נמנעת התאונה. הדבר היחיד שידוע כרגע, זה שעל פי כיווני הנסיעה, הנהג ההרוב לא נתן זכות קדימה ונהג בחוסר זהירות משווע כאשר נכנס לצומת בו הרמזור תקול.
 
את צודקת בהחלט

ונראה לי שישראל פרידמן יסכים איתנו: כאשר נוהגים, ברגע שמבחינים בתקלה ברמזורים או כל מצב מסוכן אחר - דבר ראשון, מאיטים ואולי עוצרים, וממשיכים באיטיות ובזהירות ותוך תשומת לב מירבית לכל מה שקורה מסביב ולכל מי שמתקרב. חבל שלא כל הנהגים מגיבים לפי עקרון זה בנסיבות שונות...
 

isra533

New member
מודעות סביבתית

צדקת דוד כאשר אמרת שצריך להיות מודע לסביבת הנהיגה בכל זמן הנסיעה. זוהי בדיוק ההדרכה החסרה להרבה מאד נהגים. לשימחתי ברוב המקרים שאין תשומת לב מלאה לסביבת הנהיגה לא קורה שום דבר למרות המצב המסוכן הנוצר. ברוב המקרים בהם נהגים עוברים צמתים באדום או בעקיפה על פס לבן או אי עצירה בתמרור עצור ועוד ועוד... לא מתרחשת תאונה. לאחר מעשה אפשר תמיד למצוא את הנהג או הגורם האשם בתאונה, לצערי זה מאוחר מדי, התאונה התרחשה כבר ומישהו שילם בחייו. כל המחשבה חייבת להיות איך למנוע את המקרה. במקרה המדובר שני הנהגים אחראים באותה מידה להווצרות המצב המסוכן. הצעיר שנכנס לצומת מבלי לבדוק אם המצב מספיק בטוח ונהג המשאית שלא הבחין בנהג שנכנס לצומת. כל אחד מהם היה יכול למנוע את הווצרות המצב המסוכן שגרם לתאונה הנוראית. לצערי רק אחד נשאר כדי ללמוד מהמקרה ואני מקווה שילמד.
 
למעלה