תאונת דרכים בתחנת הרכבת בהרצליה

מצב
הנושא נעול.
תאונת דרכים בתחנת הרכבת בהרצליה

תאונת דרכים בתחנת הרכבת בהרצליה
הבוקר בשעב שבע התנגשו שלוש מכוניות בדיוק מול הטרמנל. היו נפגעים כי ראיתי אמבולנס. מכונית מסוג גולף נכנסה בשרייד וזאת נזרקה לכוון סוברו ולכוון רכב ביטחון שחנו במפרצי החניה. מה שברור שהגולף והשרייד הלכו טוטל לוסט. כבר מזמן אני חש שהתחנה הזאת בלתי ידידותית לנהגי רכב. אין מעגל תנועה שיאפשר למי שרק מוריד אנשים להסתובב בבטיחות, מול הטרמינל יש כביש צר יחסית שמוביל למגרשי החניה אבל גם במעבר הצר ישנן חניות המאלצות רכבים לצאת ברוורס לתוך המעבר הצר הזה. בקיצור, מגיע צל"ג (ציון לגנאי) למי שתכנן את התנועה בתחנה הזאת.
 

ארזS

New member
מנסיוני הקט במקום הזה

תאונת דרכים בתחנת הרכבת בהרצליה
הבוקר בשעב שבע התנגשו שלוש מכוניות בדיוק מול הטרמנל. היו נפגעים כי ראיתי אמבולנס. מכונית מסוג גולף נכנסה בשרייד וזאת נזרקה לכוון סוברו ולכוון רכב ביטחון שחנו במפרצי החניה. מה שברור שהגולף והשרייד הלכו טוטל לוסט. כבר מזמן אני חש שהתחנה הזאת בלתי ידידותית לנהגי רכב. אין מעגל תנועה שיאפשר למי שרק מוריד אנשים להסתובב בבטיחות, מול הטרמינל יש כביש צר יחסית שמוביל למגרשי החניה אבל גם במעבר הצר ישנן חניות המאלצות רכבים לצאת ברוורס לתוך המעבר הצר הזה. בקיצור, מגיע צל"ג (ציון לגנאי) למי שתכנן את התנועה בתחנה הזאת.
מנסיוני הקט במקום הזה
תכנון הכבישים במקום באמת לקוי (לעומת הטרמינל החדש שהוא פשוט תענוג לדעתי), אבל מה שאני לא מבין זה איך במקום כל כך קטן בשטח שלו היתה יכולה לקרות תאונה שכזאת. ושוב אני חוזר לנקודה שלדעתי מעל 90% מבעלי רשיונות הנהיגה בארץ הם נוהגים ולא נהגים. ויחי ההבדל הקטן.
 
אתה פשוט טועה...

מנסיוני הקט במקום הזה
תכנון הכבישים במקום באמת לקוי (לעומת הטרמינל החדש שהוא פשוט תענוג לדעתי), אבל מה שאני לא מבין זה איך במקום כל כך קטן בשטח שלו היתה יכולה לקרות תאונה שכזאת. ושוב אני חוזר לנקודה שלדעתי מעל 90% מבעלי רשיונות הנהיגה בארץ הם נוהגים ולא נהגים. ויחי ההבדל הקטן.
אתה פשוט טועה...
זה לא קשור להרגלי הנהיגה או לאיכות הנהגים. צר לי, שאתה, כמו השילטון הנחמד שלנו, מאשים תמיד את הנהגים. נהג, (כמו נהג קטר...) זקוק לסביבה ידידותית. התאונה היתה שם במקום צר וברור שתהיה שם תאונה. אגב, היו שם כמה תאונות נזק בלבד. אם מתכנן התנועה הגאון לא תכנן מפרץ חניה להעלאת והורדת נוסעים ואפשרות לתת לרכבים להסתובב, ממש כמו שמישהו יותר חכם עשה באוניברסיטה או בת"א מרכז, אז הבעיה המקצועית היא שלו והבעיה הכספית היא של מי ששילם לו על עבודה גרועה... וברור שאנחנו משלמים את המחיר.
 

ארזS

New member
אני בכלל לא טועה

אתה פשוט טועה...
זה לא קשור להרגלי הנהיגה או לאיכות הנהגים. צר לי, שאתה, כמו השילטון הנחמד שלנו, מאשים תמיד את הנהגים. נהג, (כמו נהג קטר...) זקוק לסביבה ידידותית. התאונה היתה שם במקום צר וברור שתהיה שם תאונה. אגב, היו שם כמה תאונות נזק בלבד. אם מתכנן התנועה הגאון לא תכנן מפרץ חניה להעלאת והורדת נוסעים ואפשרות לתת לרכבים להסתובב, ממש כמו שמישהו יותר חכם עשה באוניברסיטה או בת"א מרכז, אז הבעיה המקצועית היא שלו והבעיה הכספית היא של מי ששילם לו על עבודה גרועה... וברור שאנחנו משלמים את המחיר.
אני בכלל לא טועה
ברור שמשהו דפוק שם בתכנון ואין ויכוח על זה. אבל לא תצליח לשכנע אותי שיש יותר ממשהו דפוק בתרבות הנהיגה של הישראלים. נקודה. ודרך אגב, יש מפרץ חניה (אולי לא בדיוק מפרץ אבל יש מקום עם שילוט ברור שהמקום מיועד להורדת והעלאת נוסעים). וחוץ מזה, כפי שאני החניתי את רכבי בערב ראש השנה בחניון שבהמשך הכביש לאחר הטרמינל והלכתי קצת ברגל, כך כולם יכולים ללכת ברגל. ולגבי בעלי מוגבלויות בתנועה - למיטב זכרוני יש מקומות חניה קרובים המסומנים כחניה לנכים. ושוב : אם אדם הנוהג ברכבו בשטח שכזה יסע כפי שאני נוסע, אז במקרה של תאונה ("באשמת הנהג השני" כמובן...) לא יוכל להיווצר מצב של "טוטאל לוסט" לכלי הרכב שנפגעו. ורק דרך אגב, בני, תראה איך נושא חשוב שכזה היה לפני זמן קצר בעמוד השלישי של הפורום ללא כל תגובה, בערך יממה לאחר שנכתב, עד שנתקלתי בו (מה לעשות, אבל קשה לאחר 3 ימי חג להגיע לכל ההודעות ושירשור אחד דוחף את השני...).
 
תודה על ההתיחסות

אני בכלל לא טועה
ברור שמשהו דפוק שם בתכנון ואין ויכוח על זה. אבל לא תצליח לשכנע אותי שיש יותר ממשהו דפוק בתרבות הנהיגה של הישראלים. נקודה. ודרך אגב, יש מפרץ חניה (אולי לא בדיוק מפרץ אבל יש מקום עם שילוט ברור שהמקום מיועד להורדת והעלאת נוסעים). וחוץ מזה, כפי שאני החניתי את רכבי בערב ראש השנה בחניון שבהמשך הכביש לאחר הטרמינל והלכתי קצת ברגל, כך כולם יכולים ללכת ברגל. ולגבי בעלי מוגבלויות בתנועה - למיטב זכרוני יש מקומות חניה קרובים המסומנים כחניה לנכים. ושוב : אם אדם הנוהג ברכבו בשטח שכזה יסע כפי שאני נוסע, אז במקרה של תאונה ("באשמת הנהג השני" כמובן...) לא יוכל להיווצר מצב של "טוטאל לוסט" לכלי הרכב שנפגעו. ורק דרך אגב, בני, תראה איך נושא חשוב שכזה היה לפני זמן קצר בעמוד השלישי של הפורום ללא כל תגובה, בערך יממה לאחר שנכתב, עד שנתקלתי בו (מה לעשות, אבל קשה לאחר 3 ימי חג להגיע לכל ההודעות ושירשור אחד דוחף את השני...).
תודה על ההתיחסות
יתכן ששנינו צודקים. מה שברור הוא שתכנון התנועה שם לקוי. ההתיחסות הגורפת שלך ל"נהג הישראלי" היא פשוט לא נכונה. אתה יכול להסתכל גם על הענין בהפוך על הפוך. שלמרות התנאים הקשים בתחנה היו רק X תאונות ביחס לכמות הנסועה שם. ודבר נוסף. אני לא התכונתי לחניה והשארת הרכב. התכוונתי ליצירת מקום בטוח להורדת נוסעים ולהמשך הנסיעה ברכב מיד. זה יש בכל תחנה נורמלית בעולם וגם באוניברסיטה ובארלוזורוב. תרבות נהיגה יותר דפוקה מאצלנו? בוודאי שיש. אני כבר לא מדבר על הודו, אני מדבר על מזרח אירופה, איטליה (כן..כן) וכמובן המזרח התיכון. אני בכלל מאמין שתרבות הנהיגה כאן היא סבירה בהחלט. לא מושלמת אבל סבירה.
 

ארזS

New member
שמח שיש הסכמה

תודה על ההתיחסות
יתכן ששנינו צודקים. מה שברור הוא שתכנון התנועה שם לקוי. ההתיחסות הגורפת שלך ל"נהג הישראלי" היא פשוט לא נכונה. אתה יכול להסתכל גם על הענין בהפוך על הפוך. שלמרות התנאים הקשים בתחנה היו רק X תאונות ביחס לכמות הנסועה שם. ודבר נוסף. אני לא התכונתי לחניה והשארת הרכב. התכוונתי ליצירת מקום בטוח להורדת נוסעים ולהמשך הנסיעה ברכב מיד. זה יש בכל תחנה נורמלית בעולם וגם באוניברסיטה ובארלוזורוב. תרבות נהיגה יותר דפוקה מאצלנו? בוודאי שיש. אני כבר לא מדבר על הודו, אני מדבר על מזרח אירופה, איטליה (כן..כן) וכמובן המזרח התיכון. אני בכלל מאמין שתרבות הנהיגה כאן היא סבירה בהחלט. לא מושלמת אבל סבירה.
שמח שיש הסכמה
ויתכן ששנינו צודקים
ובכל אופן, אמנם הייתי בחו''ל רק פסיק קטן ממה שאתה היית וברור שהמושג שיש לך על תרבות הנהיגגה בחו''ל היא פי כמה וכמה מזאת שיש לי, אבל מהניסיון המועט שיש לי בכבישי ארצנו הקטנטונת הגעתי למסקנה חד משמעית שתרבות הנהיגה כאן היא מתחת לכל ביקורת. כמעט כל הנוהגים עושים זאת בפזיזות מתוך מחשבה ש"לי זה לא יקרה". אני חושב שהסטטיסטיקה מצדיקה את הדברים שכתבתי. הרי לא יתכן שתשעה הרוגים בשלושה ימים זה כתוצאה מהכבישים הלקויים. ודרך אגב, לדעתי המשטרה לא צריכה לחפש את הנוהגים במהירות 180 קמ''ש בכבישים המהירים. נהג פזיז שכזה מסוכן לדעתי פחות מנהג שנוסע ברחוב בר אילן ברעננה (סתם לשם הדוגמא) במהירות של 50 קמ''ש. כן, 50 קמ''ש זה יותר מידי ברחוב הספציפי הזה. ומה אמר לי נהג שהיה מעורב בתאונה ברחוב הזה ? "מה אתה רוצה, נסעתי 50 קמ''ש ממש לפי החוק". והנה הוכחה שהנהג הזה לא יודע את החוק. שהרי לפי החוק מהירות הנסיעה המותרת בשטח בנוי היא עד 50 קמ''ש , בהתאם לתנאי הדרך. זה לא אומר שמותר לך לנסוע במהירות של 50 קמ''ש אם תנאי הדרך לא מאפשרים זאת. טוב, גלשתי קצת מהנושא, אבל רציתי רק להביא קצת מתרבות הנהיגה הקלוקלת לדעתי בישראל (וללא ויכוח אם בחו''ל היא גרועה אף יותר). אם להם מותר להשתגע בכבישים אז גם לנו מותר ?
 

מל קלר

New member
רק תיקון לאנגלית של ארז

שמח שיש הסכמה
ויתכן ששנינו צודקים
ובכל אופן, אמנם הייתי בחו''ל רק פסיק קטן ממה שאתה היית וברור שהמושג שיש לך על תרבות הנהיגגה בחו''ל היא פי כמה וכמה מזאת שיש לי, אבל מהניסיון המועט שיש לי בכבישי ארצנו הקטנטונת הגעתי למסקנה חד משמעית שתרבות הנהיגה כאן היא מתחת לכל ביקורת. כמעט כל הנוהגים עושים זאת בפזיזות מתוך מחשבה ש"לי זה לא יקרה". אני חושב שהסטטיסטיקה מצדיקה את הדברים שכתבתי. הרי לא יתכן שתשעה הרוגים בשלושה ימים זה כתוצאה מהכבישים הלקויים. ודרך אגב, לדעתי המשטרה לא צריכה לחפש את הנוהגים במהירות 180 קמ''ש בכבישים המהירים. נהג פזיז שכזה מסוכן לדעתי פחות מנהג שנוסע ברחוב בר אילן ברעננה (סתם לשם הדוגמא) במהירות של 50 קמ''ש. כן, 50 קמ''ש זה יותר מידי ברחוב הספציפי הזה. ומה אמר לי נהג שהיה מעורב בתאונה ברחוב הזה ? "מה אתה רוצה, נסעתי 50 קמ''ש ממש לפי החוק". והנה הוכחה שהנהג הזה לא יודע את החוק. שהרי לפי החוק מהירות הנסיעה המותרת בשטח בנוי היא עד 50 קמ''ש , בהתאם לתנאי הדרך. זה לא אומר שמותר לך לנסוע במהירות של 50 קמ''ש אם תנאי הדרך לא מאפשרים זאת. טוב, גלשתי קצת מהנושא, אבל רציתי רק להביא קצת מתרבות הנהיגה הקלוקלת לדעתי בישראל (וללא ויכוח אם בחו''ל היא גרועה אף יותר). אם להם מותר להשתגע בכבישים אז גם לנו מותר ?
רק תיקון לאנגלית של ארז
אומרים או "טוטאל לוס" או "טוטאלי לוסט" אז תבחר. נהיגה בטוחה ושנה טובה
 
טוטאל לוסס ולא טוטאל לוסט

אומרים רק טוטאל לוסט
טוטאל לוסס ולא טוטאל לוסט
loss - אובדן. lost - אבוד. הראשון הוא מה שנקרא שם עצם (noun) ואילו המילה לוסט היא ה-adjective של המלה לוסס. לכן צריך לאמר אובדן מלא, קרי, total loss ולא total lost.
 
מעבר למחלוקת על לוסט/לוסס

אומרים רק טוטאל לוסט
מעבר למחלוקת על לוסט/לוסס
מסכים עמך שהתכנון התחבורתי למכוניות בתחנת הרצליה לוקה בחסר ומורגש חסרונו של מעגל שיקל על מכוניות להסתובב חזרה. מעגל כזה יש לא רק בהרצליה הישנה ובאוניברסיטה ובארלוזורוב אלא בהמון תחנות אחרות. למשל חדרה מערב (אמנם לא מעגל תנועה אך הכביש הוא חד סטרי בצורת לולאה ענקית). למשל בית יהושע, נתניה, בית-שמש, הראשונים, כפר-סבא. ובקשר לתרבות הנהיגה, כאחד שהיה המון באוסטריה (אתה) אתה לא מבחין שאצלנו נוהגים בצורה פראית ובהמתית פי אלף יותר מאשר באוסטריה/שוויץ /הולנד/אוסטרליה/דנמרק ???
 
ראשית זה בכל זאת טוטל לוסט וגם לוס

מעבר למחלוקת על לוסט/לוסס
מסכים עמך שהתכנון התחבורתי למכוניות בתחנת הרצליה לוקה בחסר ומורגש חסרונו של מעגל שיקל על מכוניות להסתובב חזרה. מעגל כזה יש לא רק בהרצליה הישנה ובאוניברסיטה ובארלוזורוב אלא בהמון תחנות אחרות. למשל חדרה מערב (אמנם לא מעגל תנועה אך הכביש הוא חד סטרי בצורת לולאה ענקית). למשל בית יהושע, נתניה, בית-שמש, הראשונים, כפר-סבא. ובקשר לתרבות הנהיגה, כאחד שהיה המון באוסטריה (אתה) אתה לא מבחין שאצלנו נוהגים בצורה פראית ובהמתית פי אלף יותר מאשר באוסטריה/שוויץ /הולנד/אוסטרליה/דנמרק ???
ראשית זה בכל זאת טוטל לוסט וגם לוס
כי במכונית היא "הלכה לאיבוד" כשם פועל בזמן עבר. היא lost בצורה טוטלית. אכן המונח הביטוחי הוא "לוס" בהווה. בקשר לנהיגה, ברור שיש לנו הרבה עד שנגיע לאוסטריה. אבל לאמר בצורה גורפת שאנחנו הכי גרועים בעולם, זה גם לא נכון. ולאוסטרים יש הרבה דרך עד שיגיעו לקרסוליים שלנו בכל מיני דברים אחרים. מכל מקום, לא נהגתי רק באוסטריה כך שאני חושב שיש לי קנ"מ להשוואה. אנחנו די ממוצעים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה