תאונת ממג
ביום שישי האחרון נפגשנו חבורת קוסמוס לטיסה. היום היה שרבי והרוח שהחלה מערבית הפכה לאחר פרישת המצנח למזרחית ששנתה כיוון לצפונית וחו"ז. החלטנו להפוך כיוון המראה ממערב למזרח וגררנו על כתיפנו הדלות את המצנח והכלי מערבה. לאחר שפרשנו את המצנחים שוב שינתה הרוח פעמיה צפונה ( בנצב להמראה ). בסופו של עניין המראנו וטסנו באזור כשעה כאשר היתה תופעה מעניינת שמעל כ 150 רגל היתה טמפ' של 29 מעלות ומתחת לגובה זה היה קריר נעים ולא יציב. לאחר שנחתנו והתיצבנו לכוס הקפה התקיני ראינו ממגיסט אשר הכין את הכלי שלו בכוון צפון כאשר הרוח התייצבה על דרום מזרחית, משמע רוח גבית בעוצמה של כ 5-12 קמ"ש. השעה הייתה כבר 8:30 בה אנו בד"כ איננו טסים כבר. למותר לציין שבנוסף לרוח הגבית נמצאה לה גבעת כורכר בגובה 2-3 מטר בסוף המסלול ומימינה עמוד מתח ועמודי תאורה. בעודינו מתלבטים האם למנוע מהטייס להמריא החל הכלי ברצת המראה. בערך כשהיה כ 30 מטר לפני הגבעה הבין שלא יוכל לפספס את גבעת הכורכר והוריד מצערת לבטול. באותו רגע היה כבר בגובה של כ 2-3 מטר. ברגע שהכלי נבלם הבין הטייס שהוא עומד להתרסק לתוך גבעת הכורכר וחדש את האצת ההמראה. מכיוון שלא הספיק לצבור גובה החליט משום מה לנסות לעבור בין הגבעה לעמוד החשמל והתאורה. את הגבעה אכן עבר הכלי וגם את עמוד החשמל אך את עמוד התאורה לא הצליח לפספס ומיתר ימין נתפס בעמוד כאשר הכלי היה בגובה של כ 3 מטר . הכלי סבסב ימינה סביב העמוד ונכנס בחוזקה עם צידו הימיני לתוך הכביש הסמוך. התוצאה: טייס שיצא בנס בחיים ובזול (למיטב ידיעתי) בפגיעות קלות. כלי שבור היטב. אגו פגוע ביותר. חבורת טייסים המומה ומלאה רגשות אשם על אי נסיון למניעת ההמראה הנ"ל. לסכום נעשו כל השגיאות האפשריות וכדי שכולנו נלמד לקח (לא בפעם הראשונה וכנראה גם לא האחרונה). עדיין מחכה לתחקור טייס ראשי
ביום שישי האחרון נפגשנו חבורת קוסמוס לטיסה. היום היה שרבי והרוח שהחלה מערבית הפכה לאחר פרישת המצנח למזרחית ששנתה כיוון לצפונית וחו"ז. החלטנו להפוך כיוון המראה ממערב למזרח וגררנו על כתיפנו הדלות את המצנח והכלי מערבה. לאחר שפרשנו את המצנחים שוב שינתה הרוח פעמיה צפונה ( בנצב להמראה ). בסופו של עניין המראנו וטסנו באזור כשעה כאשר היתה תופעה מעניינת שמעל כ 150 רגל היתה טמפ' של 29 מעלות ומתחת לגובה זה היה קריר נעים ולא יציב. לאחר שנחתנו והתיצבנו לכוס הקפה התקיני ראינו ממגיסט אשר הכין את הכלי שלו בכוון צפון כאשר הרוח התייצבה על דרום מזרחית, משמע רוח גבית בעוצמה של כ 5-12 קמ"ש. השעה הייתה כבר 8:30 בה אנו בד"כ איננו טסים כבר. למותר לציין שבנוסף לרוח הגבית נמצאה לה גבעת כורכר בגובה 2-3 מטר בסוף המסלול ומימינה עמוד מתח ועמודי תאורה. בעודינו מתלבטים האם למנוע מהטייס להמריא החל הכלי ברצת המראה. בערך כשהיה כ 30 מטר לפני הגבעה הבין שלא יוכל לפספס את גבעת הכורכר והוריד מצערת לבטול. באותו רגע היה כבר בגובה של כ 2-3 מטר. ברגע שהכלי נבלם הבין הטייס שהוא עומד להתרסק לתוך גבעת הכורכר וחדש את האצת ההמראה. מכיוון שלא הספיק לצבור גובה החליט משום מה לנסות לעבור בין הגבעה לעמוד החשמל והתאורה. את הגבעה אכן עבר הכלי וגם את עמוד החשמל אך את עמוד התאורה לא הצליח לפספס ומיתר ימין נתפס בעמוד כאשר הכלי היה בגובה של כ 3 מטר . הכלי סבסב ימינה סביב העמוד ונכנס בחוזקה עם צידו הימיני לתוך הכביש הסמוך. התוצאה: טייס שיצא בנס בחיים ובזול (למיטב ידיעתי) בפגיעות קלות. כלי שבור היטב. אגו פגוע ביותר. חבורת טייסים המומה ומלאה רגשות אשם על אי נסיון למניעת ההמראה הנ"ל. לסכום נעשו כל השגיאות האפשריות וכדי שכולנו נלמד לקח (לא בפעם הראשונה וכנראה גם לא האחרונה). עדיין מחכה לתחקור טייס ראשי