הגשת הודעה על פגיעה בעבודה
אין צורך לחכות לתום ימי אי-הכושר כדי להגיש לביטוח הלאומי את ההודעה על פגיעה בעבודה. אם מדובר בימי אי-כושר רבים, הדבר עלול לעקב את תשלום דמי הפגיעה. אם אתה עובד אצל מעביד גדול ומסודר, שיש לו הסדר עם המוסד לביטוח לאומי, אזי המעביד ישלם לך את ימי אי-הכושר כולם ויקבל את תמורתם מאוחר יותר מן המוסד לביטוח לאומי. אצל מעבידים כאלה, ההודעה על פגיעה בעבודה שלחת מן המעביד ישירות אל המל"ל וכל שעליך לעשות בדרך כלל, הוא לגשת למחלקת כח-אדם במפעל, לתת להם את התעודה הרפואית, למלא את הפרטים הנדרשים בטופס ולחתום, הם יטפלו בשאר הפרוצדורה. אם מדובר במעביד קטן יותר, שאין לו הסדר עם המוסד,(ובהנחה שתהיה מעל 12 יום בימי אי-כושר) הרי שהמעביד ישלם לך את תשעת הימים הראשונים ואחריהם ישלם לך המל"ל את יתרת ימי הפגיעה. מעביד מסודר, גם קטן, ידאג בדרך כלל, למילוי הטופס ולהעברתו למל"ל, אולם כדאי לברר זאת, ליתר בטחון. עליך לברר אצל המעביד אם הוא מגיש למל"ל "הודעה על פגיעה בעבודה" (טופס ב.ל. 211) שאותו אתה יכול למצוא באתר הטפסים של המל"ל (ראה קישור ב
טאגליינס). אם הטופס מוגש על ידי המעביד, אזי כל שעליך לעשות הוא להביא למעביד "תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה" אותה קיבלת מן הרופא המטפל ובה מצוינים ימי אי-הכושר שלך לעבודה. במידה ולאחר תום תקופת ימי אי-הכושר בתעודה, יקבע הרופא שעדיין אינך מסוגל לעבוד, יתן לך "תעודה רפואית נוספת לנפגע בעבודה", גם אותה עליך לדאוג להעביר למל"ל. אם המעביד אינו מגיש בעצמו את טופס ההודעה על פגיעה בעבודה, תצטרך את לדאוג למלא את הטופס, להחתים את המעביד ולהגישו לביטוח הלאומי.