פעילות חושית-רעיון וביצוע
היום העברתי שיעור פעילות חושית לקבוצת תלמידים בגילאים 7-9. התלמידים עם שיתוק מוחין,לקווי ראייה,מרותקים לכסאות גלגלים ורובם בשלב אורלי של הכנסת כל דבר לפה. הכנתי מראש 3 זוגות כלי פלאסטיק רחבים ושקופים. בזוג אחד היה אוכל כלבים כופתיות גדולות/אוכל חתולים כופתיות קטנות בזוג שני היה פתיתי נסורת דחוסה גלילית/פתיתי נסורת דחוסה פרורית (קאטס בסט אדום וכחול) בזוג האחרון קליפות גזר ובטטה/תערובת לתוכים ועופות. בשלב ראשון בסיוע הצוות עשינו לכל ילד מסג' לכפות הידים והאצבעות כדי להכין אותם למגע. אח"כ במקביל הכנסו את כפות ידי הילדים לקופסאות והם חשו את זוגות החומרים כאשר אני מסבירה להם במה הם נוגעים ומה ההבדלים (גדול/קטן/יבש/לח/חלק/גרגירימזון/מצע). עצם העובדה שמגישים לילדים מוצרים בשתי הידים במקביל-מצמצם את הנסיון והרצון שלהם להכניס את היד לפה כי הם מרוכזים בשתי תחושות שונות במקביל. אח"כ החלפנו בין הידים כך שהילדים ירגישו את כל החומרים בשתי הידים. בסוף השיעור ליטפנו את החמוסה שהיתה באותו זמן משוחררת בכיתה ודאגה "לנקות" את פרורי המזון שנפלו לרצפה.
היום העברתי שיעור פעילות חושית לקבוצת תלמידים בגילאים 7-9. התלמידים עם שיתוק מוחין,לקווי ראייה,מרותקים לכסאות גלגלים ורובם בשלב אורלי של הכנסת כל דבר לפה. הכנתי מראש 3 זוגות כלי פלאסטיק רחבים ושקופים. בזוג אחד היה אוכל כלבים כופתיות גדולות/אוכל חתולים כופתיות קטנות בזוג שני היה פתיתי נסורת דחוסה גלילית/פתיתי נסורת דחוסה פרורית (קאטס בסט אדום וכחול) בזוג האחרון קליפות גזר ובטטה/תערובת לתוכים ועופות. בשלב ראשון בסיוע הצוות עשינו לכל ילד מסג' לכפות הידים והאצבעות כדי להכין אותם למגע. אח"כ במקביל הכנסו את כפות ידי הילדים לקופסאות והם חשו את זוגות החומרים כאשר אני מסבירה להם במה הם נוגעים ומה ההבדלים (גדול/קטן/יבש/לח/חלק/גרגירימזון/מצע). עצם העובדה שמגישים לילדים מוצרים בשתי הידים במקביל-מצמצם את הנסיון והרצון שלהם להכניס את היד לפה כי הם מרוכזים בשתי תחושות שונות במקביל. אח"כ החלפנו בין הידים כך שהילדים ירגישו את כל החומרים בשתי הידים. בסוף השיעור ליטפנו את החמוסה שהיתה באותו זמן משוחררת בכיתה ודאגה "לנקות" את פרורי המזון שנפלו לרצפה.