תאורת כבישים בלילה....

coconut56

New member
תאורת כבישים בלילה....

זה עולה כסף? למה אומרים שבשעון קיץ זה יותר זול לחברת החשמל? והאם בכלל תאורת בניינים, גורדי שחקים או סתם רחוב, עולה כסף? ומי מממן? לדעתי תאורת לילה זה הדבר הכי יפה שיש. בגלל שפעם אחת טסתי בטיסת לילה מעל אירופה ומלמעלה רואים כאלה נקודות כתומות כאלה וזה ממש יפה
 

רז חשמל

New member
אין ארוחות חינם....

כל תאורה עולה כסף השאלה היא מי משלם. על תאורת רחובות משלמת העיריה, תאורת כבישים המדינה וגורדי שחקים מוארים ע"ח הדיירים כמו תאורת חדר מדרגות בבית משותף. שעון קיץ מוביל לחסכון באנרגיה מכיוון שסך שעות העבודה באור יום גדל וסך שעות העבודה בחושך קטן. גם שעות העבודה המצריכות מיזוג אוויר מתקצרות בשעון קיץ. ובעניין צפיה ממטוס על תאורת ערי אירופה - אני בטוח שזה יפה אבל לא בטוח שאתה היית מוכן לשלם כל כך הרבה כסף על אנרגיה בשביל זה.
 

coconut56

New member
אוקיי אבל......

בקשר לתאורת גורדי שחקים, אז גם הדיירים וגם פנסים\זרקורים מאירים את הבניין...
 

רז חשמל

New member
גם על הזרקורים משלמים

גם על הזרקורים משלמים הדיירים, הם מחוברים למונה החשמל הציבורי של הבניין והתשלום מתחלק בין הדיירים.
 

BOLDER

New member
חשבון פשוט

בד"כ כל נורה בכביש הינה בהספק של 100 וואט תכפיל במספר הנורות ברחוב שלך תכפיל בשעות העבודה של התאורה (כ-10 שעות ליממה) תכפיל ב30 יום ותחלק ב1000 לקבלת קילוואטים. את התוצאה כפול במחיר קילווואט ותראה כמה כסף משקיעה עירך/ הרשות בה אתה גר כדי להקנות לך בטחון בלילה.. בהצלחה
 

doram44

New member
תאורה אדריכלית- מבנים.

התשובה על שאלת השימוש בתאורה אינה פשוטה. האם אנחנו מבצעים כול דבר בחיינו מהכיוון הכלכלי בלבד. לשימוש בתאורה מלאכותית בשעות הלילה יש הרבה סיבות. חלקן בטיחותיות ,חלקן ביטחוניות, חלקן סוציולוגיות. האם צריך להאיר מבנים בחושך? לא הייתם מעיזים לשאול את השאלה במקום אחר בעולם. כיום ברור שלעיר מוארת בצורה יצירתית ומגוונת יש משיכה לתיירות פנים וחוץ. הגישה המחייבת תכנון עיצובי למבנים בעלי חשיבות, צמחה והתפתחה בצרפת של סוף שנות השבעים שמונים ,לא סתם קוראים לפריז עיר האורות... כיום תיכנון אורבני של תאורה כולל חשיבה מורכבת מוקדמת להארה של אותם מבנים בעלי חשיבות בעיר כחלק ממרקם מתוכנן היטב.+ מחשבה ותיכנון קודם של דרכי גישה רחובות וכבישים לפי אופיים.התחשבות באופי השכונות מגורים או מסחר, מבנה טופוגרפי של העיר מבטים ממרחקים שונים. הארה חיצונית מורכבת מקשיים רבים פרט לעניין הכלכלי שאולי מכוסה על ידי עליה באיכות החיים ובכמות התיירות ... צריך לחשוב על אחזקה וואנדליזם, כמות אנרגיה, חשיבה ירוקה, ומניעת סינוור. רק כדי לסבר את האוזן אציין שישנה תנועה גדולה של אדריכלים ומומחי הארה שנקראים התנועה להחזרת החושך. תנועה זו צוברת כוח רב ודוגלת במניעת זיהום סביבה הנגרם משימוש באור מסנוור ,בוהק ומפוזר ללא ביקורת. התנועה נלחמת על הגדרת איזורי האור והחושך ומניעת הארה ללא אבחנה ממחשבה שיש איכות לחושך בחיי אדם. התנועה גם מוליכה את המעבר מנורות הנתרן (צהובות המוכרות כמנורות הכבישים) למקור אור בעל טמפרטורת צבע גבוהה ותואמות גבוהה מתוך מחקרים שהוכיחו שבראית הלילה קיימת סטיה לכיוון הכחול של הספקטרום כמו גם צורך בראיית צבעים טובה יותר . בהזדמנות אצרף את האתר המתאים.
 
למעלה