תביעה בגין שירות לקוי בתקופת אחריות

תביעה בגין שירות לקוי בתקופת אחריות

רכשתי לבית מזגן מיני מרכזי חדש, והמזגן לא פעל בצורה תקינה מיד עם הפעלתו הראשונה. על פי תקנות הגנת הצרכן היו צריכים לתקנו תוך 3 ימים, אך זה נמשך שבועיים שבהם סבלנו 3 בני המשפחה מקור עז וללא יכולת לקבל אורחים. לאחר ה"תיקון" המזגן פעל לא בצורה תקינה כחודש נוסף שבו היה חם מידי או קר מידי.
שאלותי הן:
1. מקום הגשת התביעה - האם בבית משפט שבמקום מגורי? (בביתי חתמתי על רכישת המזגן, ושם גם היה צריך להיות השירות).
2. האם ניתן להגיש תביעה בודדת על הסבל ועוגמת הנפש של 3 בני המשפחה הגרים בבית? או שכל אחד מבני המשפחה צריך להגיש תביעה נפרדת? אם ניתן תביעה בודדת, האם אני מגיש את התביעה בשם שלושתנו? או שכל אחד צריך לחתום על התביעה ולהגיע למשפט?
3. במקרה הזה יש רק סבל ועוגמת נפש. האם הגיוני לדרוש 3000 ₪ במקרה כזה?
אודה מאד על מענה.
 
תשובות:

1. כן, במקום מגוריך (שכן שם היה צריך להיות השירות, ושם גם המחדל).

2. תגישו כולם ביחד. כולם תובעים, כולם חותמים על הטופס (אלא אם זה קטינים, ואז באמצעות ההורים).

3. מי אמר שזה רק סבל ועוגמת נפש?

לגבי מזגן שלא עבד - ראה את פסק הדין הזה. כאן אתם שלושה אנשים, אז אפשר לנסות להגדיל.

מה עם בזבוז זמן? הפסד ימי עבודה?
 
למעלה