תביעה כנגד לקוח שלא משלם
שלום אני מעוניין להתייעץ האם המקרה שלי מתאים לתביעות קטנות, ובמידה שכן, כיצד אני יכול להכין את התביעה באופן המיטבי ע"מ לקבל את המגיע לי
אני עוסק בפיתוח תוכנה, ובמהלך השנה האחרונה ביצעתי פרוייקט עבור חברת תוכנה גדולה, ללקוח שלהם.
הפיתוח התמשך הרבה מעבר למתוכנן, ובמהלך כל השנה החולפת קיבלתי את שכרי עפ"י תעריף שנקבע בתחילת העבודה, עם הכנסת דיווח השעות כל חודש למערכת שלהם, קבלת אישור, וקבלת שיק עבור חשבונית.
ללקוח שלי יש כרגע סכסוך עקב התעכבות הפיתוח עם הלקוח הסופי (שהוא לקוח שלהם) אבל בגלל הסכסוך הם מסרבים למסור לי את התשלום עבור חודשים פברואר-מרץ, שעומד על סה"כ 100 שעות עבודה. הלקוח שלי אינו מעוניין לשלם לי את מאה השעות האלה. הטענה שלהם היא שהם מעוניינים לחייב את הלקוח שלהם עבור השעות שביצעתי, אבל הלקוח שלהם אומר שהכמות של השעות (לאורך כל השנה) מגזמת לחלוטין ואינה מתאימה לעבודה שבוצעה בפועל.
כאן המקום לציין שמספר רב של רכיבים במערכת פותחו יותר מפעם אחת, עקב שינויים רבים מאד שהלקוח שלי ביצע בעיצוב הגרפי של המערכת. כל הפיתוחים שבוצעו יותר מפעם אחת בוצעו לפי בקשתם ולאחר שהסברתי להם שאלו רכיבים שכבר בוצעו והביצוע הנוסף של רכיבים אלה גם מעכב את הפרוייקט וגם גורר עבודה נוספת.
מעבר לכך ההתחשבנות שלהם עם הלקוח שלהם אין לה דבר וחצי דבר עם ההתחשבנות מולי. החוזה שהם חתמו עם הלקוח שלהם הוא לפי מחיר "פיקס" ואילו שיטת העבודה (על הפרוייקט הזה) מולי היא לפי תעריף שעות.
האם זהו מקרה שמתאים לתביעות קטנות?
האם הם בתור חברה יכולים להגיש נגדי תביעה נגדית כלשהי ע"מ להטיל עלי איום מסוג כלשהו?
העיכוב בתשלום (קרוב ל-20 אלף שאני מחכה להם כבר כמעט 3 חודשים) גרם לי לקשיים תזרימיים עצומים, ולבעיות כלכליות קשות מאד בבית, נאלצתי לקחת הלוואות מחברים, ונאלצתי לוותר על שעות עבודה רבות ע"מ להכין ללקוח שלי מסמכים שמפרטים את הבעיות שהיו בפרוייקט, ותכתובות עמם בנוגע לדרישת התשלום שנענו בלך-ושוב, ובטענות חוזרות לגבי זה שהם לא יכולים כרגע לגבות את הסכום מהלקוח שלהם ולכן לא ישלמו לי
כמה עוגמת נפש אפשר לתבוע על מקרה כזה?
יש עוד כמה דברים שכדאי לי לדעת על תביעות קטנות במקרה כזה שיועילו לי?
תודה מראש
שלום אני מעוניין להתייעץ האם המקרה שלי מתאים לתביעות קטנות, ובמידה שכן, כיצד אני יכול להכין את התביעה באופן המיטבי ע"מ לקבל את המגיע לי
אני עוסק בפיתוח תוכנה, ובמהלך השנה האחרונה ביצעתי פרוייקט עבור חברת תוכנה גדולה, ללקוח שלהם.
הפיתוח התמשך הרבה מעבר למתוכנן, ובמהלך כל השנה החולפת קיבלתי את שכרי עפ"י תעריף שנקבע בתחילת העבודה, עם הכנסת דיווח השעות כל חודש למערכת שלהם, קבלת אישור, וקבלת שיק עבור חשבונית.
ללקוח שלי יש כרגע סכסוך עקב התעכבות הפיתוח עם הלקוח הסופי (שהוא לקוח שלהם) אבל בגלל הסכסוך הם מסרבים למסור לי את התשלום עבור חודשים פברואר-מרץ, שעומד על סה"כ 100 שעות עבודה. הלקוח שלי אינו מעוניין לשלם לי את מאה השעות האלה. הטענה שלהם היא שהם מעוניינים לחייב את הלקוח שלהם עבור השעות שביצעתי, אבל הלקוח שלהם אומר שהכמות של השעות (לאורך כל השנה) מגזמת לחלוטין ואינה מתאימה לעבודה שבוצעה בפועל.
כאן המקום לציין שמספר רב של רכיבים במערכת פותחו יותר מפעם אחת, עקב שינויים רבים מאד שהלקוח שלי ביצע בעיצוב הגרפי של המערכת. כל הפיתוחים שבוצעו יותר מפעם אחת בוצעו לפי בקשתם ולאחר שהסברתי להם שאלו רכיבים שכבר בוצעו והביצוע הנוסף של רכיבים אלה גם מעכב את הפרוייקט וגם גורר עבודה נוספת.
מעבר לכך ההתחשבנות שלהם עם הלקוח שלהם אין לה דבר וחצי דבר עם ההתחשבנות מולי. החוזה שהם חתמו עם הלקוח שלהם הוא לפי מחיר "פיקס" ואילו שיטת העבודה (על הפרוייקט הזה) מולי היא לפי תעריף שעות.
האם זהו מקרה שמתאים לתביעות קטנות?
האם הם בתור חברה יכולים להגיש נגדי תביעה נגדית כלשהי ע"מ להטיל עלי איום מסוג כלשהו?
העיכוב בתשלום (קרוב ל-20 אלף שאני מחכה להם כבר כמעט 3 חודשים) גרם לי לקשיים תזרימיים עצומים, ולבעיות כלכליות קשות מאד בבית, נאלצתי לקחת הלוואות מחברים, ונאלצתי לוותר על שעות עבודה רבות ע"מ להכין ללקוח שלי מסמכים שמפרטים את הבעיות שהיו בפרוייקט, ותכתובות עמם בנוגע לדרישת התשלום שנענו בלך-ושוב, ובטענות חוזרות לגבי זה שהם לא יכולים כרגע לגבות את הסכום מהלקוח שלהם ולכן לא ישלמו לי
כמה עוגמת נפש אפשר לתבוע על מקרה כזה?
יש עוד כמה דברים שכדאי לי לדעת על תביעות קטנות במקרה כזה שיועילו לי?
תודה מראש