תביעה נגד הדואר על נזק במשלוח
שלום,
שלחתי דרך דואר ישראל (EMS) חבילה ובה מצלמה יקרה לחו"ל (קצת פחתו מ- 30,000 ש"ח) אותה מכרתי לאדם דרך אתר 'איביי'
את המצלמה ביטחתי בסכום המקסימלי (25,000 ש"ח) וכמובן שהקפדתי מאוד על אריזתה.
כשהנמען קיבל את החבילה, החלק העיקרי והיקר של המצלמה היה שבור- בלעדיו אין אפשרות לתפעל את המצלמה.
כשביררתי מה עליי לעשות ע"מ לקבל את כספי הביטוח, נאמר לי שעליי לבקש מהנמען לשלוח לי טופס דו"ח נזק שמולא על ידו.
הנמען ניגש לסניף הדואר אצלו, שם נאמר לו שאין רישום שהחבילה בוטחה, ושאין באפשרותם להנפיק לו טופס כזה, אך לאחר שהתעקש הוא מילא את הטופס ושלח אליי.
חודש לאחר המועד שהגשתי בקשה באתר של הדואר התקשרתי כדי לברר אם מתקדם משהו בענייני, אז אמרה לי הפקידה המטפלת בתיק שאין רישום שהנמען פנה לסניף הדואר כדי להצהיר על הנזק, ושהטופס אותו הוא שלח לא חתום על ידי הסניף ולכן הם אינם יכולם לפצוות אותי.
באף אחת מהפעמים בהן יצרתי קשר עם הדואר לא נאמר לי על כך שהטופס צריך להיות חתום על ידי הסניף- להיפך- נאמר לי שרק הנמען צריך למלא את הטופס, באתר הדואר לא רשום דבר בנושא, ונציגי הדואר דחו את הבקשה שלי על הסף מבלי לטרוח לברר את פרטי המקרה, אלא רק על סמך שיחתם עם סניף הדואר בארה"ב.
בינתיים חוייבתי להחזיר לנמען את כל כספו, ספגתי את מאות השקלים שהוצאתי על השילוח, וכעת המצלמה בידי, כאשר לא ניתן להפעילה וכ- 30,000 ש"ח 'הלכו לפח'.
בידיי כל ההתכתבויות עם הנמען, הוכחות שהחזרתי לו את כספו, צילומים שהנמען שלח לי של המצלמה השבורה עוד באותו היום בו קיבל אותה, הטופס אותו שלח לי והמכתבים של דואר ישראל שדוחים את בקשותיי.
אשמח מאוד לעזרה אם וכיצד אוכל לתבוע את כספי הביטוח שגם ככה שילמתי עליהם, ומה עליי לעשות כדי להבטיח את נצחוני במשפט.
תודה רבה מראש!
שלום,
שלחתי דרך דואר ישראל (EMS) חבילה ובה מצלמה יקרה לחו"ל (קצת פחתו מ- 30,000 ש"ח) אותה מכרתי לאדם דרך אתר 'איביי'
את המצלמה ביטחתי בסכום המקסימלי (25,000 ש"ח) וכמובן שהקפדתי מאוד על אריזתה.
כשהנמען קיבל את החבילה, החלק העיקרי והיקר של המצלמה היה שבור- בלעדיו אין אפשרות לתפעל את המצלמה.
כשביררתי מה עליי לעשות ע"מ לקבל את כספי הביטוח, נאמר לי שעליי לבקש מהנמען לשלוח לי טופס דו"ח נזק שמולא על ידו.
הנמען ניגש לסניף הדואר אצלו, שם נאמר לו שאין רישום שהחבילה בוטחה, ושאין באפשרותם להנפיק לו טופס כזה, אך לאחר שהתעקש הוא מילא את הטופס ושלח אליי.
חודש לאחר המועד שהגשתי בקשה באתר של הדואר התקשרתי כדי לברר אם מתקדם משהו בענייני, אז אמרה לי הפקידה המטפלת בתיק שאין רישום שהנמען פנה לסניף הדואר כדי להצהיר על הנזק, ושהטופס אותו הוא שלח לא חתום על ידי הסניף ולכן הם אינם יכולם לפצוות אותי.
באף אחת מהפעמים בהן יצרתי קשר עם הדואר לא נאמר לי על כך שהטופס צריך להיות חתום על ידי הסניף- להיפך- נאמר לי שרק הנמען צריך למלא את הטופס, באתר הדואר לא רשום דבר בנושא, ונציגי הדואר דחו את הבקשה שלי על הסף מבלי לטרוח לברר את פרטי המקרה, אלא רק על סמך שיחתם עם סניף הדואר בארה"ב.
בינתיים חוייבתי להחזיר לנמען את כל כספו, ספגתי את מאות השקלים שהוצאתי על השילוח, וכעת המצלמה בידי, כאשר לא ניתן להפעילה וכ- 30,000 ש"ח 'הלכו לפח'.
בידיי כל ההתכתבויות עם הנמען, הוכחות שהחזרתי לו את כספו, צילומים שהנמען שלח לי של המצלמה השבורה עוד באותו היום בו קיבל אותה, הטופס אותו שלח לי והמכתבים של דואר ישראל שדוחים את בקשותיי.
אשמח מאוד לעזרה אם וכיצד אוכל לתבוע את כספי הביטוח שגם ככה שילמתי עליהם, ומה עליי לעשות כדי להבטיח את נצחוני במשפט.
תודה רבה מראש!