תביעה נגד הדואר על נזק במשלוח

צלמIנע

New member
תביעה נגד הדואר על נזק במשלוח

שלום,
שלחתי דרך דואר ישראל (EMS) חבילה ובה מצלמה יקרה לחו"ל (קצת פחתו מ- 30,000 ש"ח) אותה מכרתי לאדם דרך אתר 'איביי'
את המצלמה ביטחתי בסכום המקסימלי (25,000 ש"ח) וכמובן שהקפדתי מאוד על אריזתה.
כשהנמען קיבל את החבילה, החלק העיקרי והיקר של המצלמה היה שבור- בלעדיו אין אפשרות לתפעל את המצלמה.
כשביררתי מה עליי לעשות ע"מ לקבל את כספי הביטוח, נאמר לי שעליי לבקש מהנמען לשלוח לי טופס דו"ח נזק שמולא על ידו.
הנמען ניגש לסניף הדואר אצלו, שם נאמר לו שאין רישום שהחבילה בוטחה, ושאין באפשרותם להנפיק לו טופס כזה, אך לאחר שהתעקש הוא מילא את הטופס ושלח אליי.
חודש לאחר המועד שהגשתי בקשה באתר של הדואר התקשרתי כדי לברר אם מתקדם משהו בענייני, אז אמרה לי הפקידה המטפלת בתיק שאין רישום שהנמען פנה לסניף הדואר כדי להצהיר על הנזק, ושהטופס אותו הוא שלח לא חתום על ידי הסניף ולכן הם אינם יכולם לפצוות אותי.
באף אחת מהפעמים בהן יצרתי קשר עם הדואר לא נאמר לי על כך שהטופס צריך להיות חתום על ידי הסניף- להיפך- נאמר לי שרק הנמען צריך למלא את הטופס, באתר הדואר לא רשום דבר בנושא, ונציגי הדואר דחו את הבקשה שלי על הסף מבלי לטרוח לברר את פרטי המקרה, אלא רק על סמך שיחתם עם סניף הדואר בארה"ב.
בינתיים חוייבתי להחזיר לנמען את כל כספו, ספגתי את מאות השקלים שהוצאתי על השילוח, וכעת המצלמה בידי, כאשר לא ניתן להפעילה וכ- 30,000 ש"ח 'הלכו לפח'.
בידיי כל ההתכתבויות עם הנמען, הוכחות שהחזרתי לו את כספו, צילומים שהנמען שלח לי של המצלמה השבורה עוד באותו היום בו קיבל אותה, הטופס אותו שלח לי והמכתבים של דואר ישראל שדוחים את בקשותיי.

אשמח מאוד לעזרה אם וכיצד אוכל לתבוע את כספי הביטוח שגם ככה שילמתי עליהם, ומה עליי לעשות כדי להבטיח את נצחוני במשפט.

תודה רבה מראש!
 
קרא את פסק הדין הזה, הוא מאוד מתאים לעניינך:

http://www.nevo.co.il/psika_html/shalom/s07003975-85.htm

בין השאר כתוב שם, שאם הדואר היה ממש רוצה, הוא היה יכול לבדוק את זה בעצמו מול הדואר בחו"ל.
________________________________________________
לעניין הנזק הניטען , עמדה לנתבעת האפשרות והזכות לבדוק את האירוע על מנת לסתור את הודעת התובעת על קרות הנזק. ככל שסברה הנתבעת שמדובר בדיווח כוזב או בגילוי חלקי של עובדות ע"י התובעת על המשלוח ובכלל זה על האריזה או תכולתה קודם למשלוח, עליה לברר את טענותיה ולבססן והנטל הראייתי מוטל עליה. לאור תניות הפטור מאחריות למשלוח כאמור במדריך הדואר, צפוי היה שהנתבעת תדאג במועד המשלוח לבחון את אריזתו ו/או תכולתו לפי שיקול דעתה. בנוסף, לאחר שהתקבלה ההודעה על קרות הנזק, צפוי היה שהנתבעת או מינהל הגדואר מטעמה יאספו את הראיות כנגד השולח - התובעת על מנת להיפטר מאחריות (ראה: בר"ע 1182/05, 1191/05 אסולין חביב נ' הפניקס הישראלי ואח' (פורסם בנבו) ניתן ביום 9.1.05, עמ' 6 , ע"א 1064/03 אליהו חב' לביטוח בע"מ נ' עזבון המנוחה רחל שחר פיאמנטה ז"ל, [פורסם בנבו], ע"א 1845/90 חוני סיני נ' מגדל חב' לביטוח בע"מ, פד"י מז(5) 661). נכונים הדברים, גם היכן שהנתבעת טסבורה לשיטתה כי היא אינה מבטחת למרות שיצרה מצג כזה כאמור , הואיל והיא מבקשת להוכיח את קיומן של תניות הפטור במסגרת התנאים לאחריות מוגדלת.

הנתבעת, לא טרחה באמצעות מינהל הדואר לבדוק מה מצב התכולה של המשלוח אף שלדברי נציג הנתבעת, המינהל בודק את התלונה. הדבר עולה מהודעת המינהל (נ/3) כי האירוע בחקירה, אך בפועל לא הוכח כי בוצעה חקירה, בהיעדר תלונה עם מסירת המשלוח לנמען. לא הוכח, כי מינהל הדואר או הנתבעת, דרשו מהתובעת או מהלקוח בחו"ל, להציג בפניהם את המשלוח על מנת להיווכח בקיומו של הנזק. כך גם אין בהוראות מדריך הדואר, הוראה המחייבת את השולח או הנמען להתייצב בפני מינהל הדואר על מנת להוכיח את הנזק ואין הוראה המחייבת את פתיחת המשלוח, בנוכחות השליח מטעם מינהל הדואר (ראה סעיף 12.4 לחלק ג' במדריך הדואר). כל שנידרש הוא מתן דיווח, תוך זמן סביר ועמידה בתנאי המשלוח.
 

צלמIנע

New member
תודה על התגובה! יצא לי לקרוא בעבר אבל...

מהדואר מסרו לי שכן יצרו קשר עם סניף הדואר בחו"ל, והם אמרו שהנמען לא הגיע להגיש קובלנה על החבילה שניזוקה- שבפועל נמסר לנמען שהחבילה כלל לא בוטחה, לכן אין רישום שהוא פנה אליהם.
השאלה מה אני יכול לעשות הלאה...
 
אבל כן יש לך ביטוח, לא?

וכל הבעייה שלהם זה שהוא לא מילא דוח שם?

תבקש ממנו שייכתוב מכתב (ועדיף תצהיר) שאומר שהמצלמה ניזוקה. תגיש תביעה, ותצרף את זה לתביעה.
 

צלמIנע

New member
הנמען מילא דו"ח נזק כפי שהתבקשתי,פשוט לא חתום

ע"י הדואר שם. זו הסיבה בגללה מסרבים להחזיר לי את כספי הביטוח..
תודה! אעשה זאת
 

צלמIנע

New member
סירבו בדואר לתת לו את הטופס בטענה שהחבילה לא

בוטחה, הוא הצליח איכשהו להשיג את הטופס ומילא בעצמו.
את החבילה כנראה שפתח בבית, ומיד לאחר שראה את הנזק שלח לי הודעה וצירף תמונות.
יש לי גם את כל ההתכתבויות שלי איתו מאתר איביי שהוא אומר שהדואר אצלו טענו שהחבילה לא בוטחה, אם זה יכול לעזור...
 

צלמIנע

New member
כשהוא הלך לסניף אצלו, הם אמרו לו שאין רישום

שהחבילה מבוטחת, לכן הם לא יכולים להנפיק לו את הטופס המבוקש...
 

צלמIנע

New member
זה לא רלוונטי מכיוון שחוייבתי להחזיר את הכסף

לנמען, והוא שלח את החבילה בחזרה אליי.
 
ואי אפשר למלא דו״ח בדיעבד? ועוד שאלה:

על החבילה לא היה אישור שהיא מבוטחת?

אם לא, ניתן לטעון שהדואר יצרו נזק ראייתי. אם הם קובעים שעבור נזק צריך למלא דו״ח, והם אמורים לדעת שבאותו מקום יידרשו ביטוח כדי למלא דו״ח, אז הם היו צריכים לדאוג שעל החבילה יהיה כתוב בבירור שהיא מבוטחת.
 

צלמIנע

New member
לא, לפי מיטב הבנתי מהדואר אי אפשר

ולא רק שלא נראה לי שעל החבילה לא היה כתוב שהיא מבוטחת, גם לא היה שום רישום בדואר בחו"ל על כך שהיא מבוטחת..
 
אז זה מחזק לך את הקייס לדעתי.

ממליץ לך לשקול להיעזר בעו״ד, זו תביעה על הרבה כסף. ושלא כמו תביעות אחרות, אין כאן מרכיבים מנופחים. רוב התביעה כאן היא המוצר עצמו.
 
למעלה