תביעה נגד וואלה

למקרה שהקישור אינו מופיע

להלן הידיעה: www.themarker.com טעמה המר של התפוזינה 19:08 05.3.2002 אמיר הלמר הבמאית נירית ירון ובעלה אהוד פרידן הגישו היום לביהמ"ש השלום תביעת לשון הרע כנגד וואלה תקשורת (ואלה: ת"א) , טלטל ערוצי תקשוב, גדי להב ופזית ביניזרי, על סך מיליון שקל. בתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד רם דקל, נטען כי ירון, העוסקת בבימוי תשדירי פרסומת בטלוויזיה, היא הבמאית של תשדיר הפרסומת למשקה "תפוזינה", אשר נעשה על ידה לבקשתו של פרידן, מבעלי משרד הפרסום ראובני פרידן, המשמש כמשרד הפרסום של חברת יפאורה - יצרנית תפוזינה. התובעים טוענים כי בסוף פברואר השנה פורסמה באתר וואלה כתבה שהתייחסה לפרסומת ל"תפוזינה" תחת הכותרת "תהיי יפה ותזדייני", מפרי עטה של פזית ביניזרי, כשלטענתם מדובר בשם בדוי. בכתב התביעה נטען כי הכתבה היא משמיצה ורצופה דברי בלע והתבטאויות גסות, תוך שימוש בביטויים הלקוחים משפת הרחוב, אשר כל מטרתם לפגוע בתובעים. לטענת ירון ופרידן, הקדישו הנתבעים לכתבה יותר משלושה עמודים מלאים. התובעים טוענים עוד כי בכתבה מופנות האשמות כלפי ירון על כך שהיא "מעודדת אונס בכיף" באמצעות הפרסומת. לטענתם, הכתבה המשמיצה גררה תגובות מיידיות מציבור גולשי האתר, אשר הגיבו לכתבה בהשמצות משלהם. לטענת ירון ופרידן, רק לאחר שדרשו מוואלה להפסיק את פרסום הכתבה, היא הורדה מהאתר, אולם מנהליו סירבו לגלות את שם כותב המאמר. עוד נטען כי למרות דרישת התובעים להתנצלות ופיצוי הולם על הנזקים שנגרמו להם, הוצע להם לפרסם מאמר תגובה באתר בלבד. בנוסף, התובעים טוענים כי הכתבה המשמיצה פורסמה באתר בו גולשים רבים ובמקום בולט, וזכתה לחשיפה רבה. הפרסום, לטענתם, גרם לנזק עצום שאת שיעורו לא ניתן לאמוד במדויק. לאור זאת, מבקשים התובעים כי האתר, עורכו והכתבת, אשר שמה טרם נחשף, יפצו אותם במיליון שקל. כמו כן, הם מבקשים כי ביהמ"ש יורה לנתבעים לפרסם בעמוד הראשון באתר ובכותרת ראשית מודעת התנצלות ראויה. טרם הוגש כתב הגנה. גדי להב, ראש מערכת החדשות בוואלה אמר בתגובה כי הכתבה פורסמה במדור התרבות של וואלה ומאחר שהוא עורך מדור החדשות הרי שמו שורבב לכתב התביעה עקב טעות של התובעים וכי וואלה כבר פנתה לתובעים לתקן את כתב התביעה ולהוציאו ממנו.
 
ה(א)קד(למחוק- במקומו ר)ח מת מצחוק

כן , השם של הברט שיניתי קצת. שימותו מצחוק- האדונים וגבירות, ירון את פרידן, נירית וגם כותבת נעלמת- ושיזדהו בפני שופט (המצחיקני הוא שפה לא צריך להציג ת.ז. עם תמונה ולהזדהות בשערי בימ"ש). הפרסומת ל"תפוזינה"הקודמת והחדשה- כבר היו לויכוח על מתירנות בפרסום ודי לזה. אך מה שמצחיק אותי, ובטח גם אותכם, שדווקא מישביקש(פרידן) מהבמאית סרט כ"פרסום כזה" (איפה- ליד שולחם ארוחת הבוקר או בין הסדינים- שהרי זה חוקי כי הם נשואים)הם אלה שתובעים את האתר- והמצחיק הוא שהאת בתקנון שלו - בדיוק כתבה כזו אינו מרשה כנראה. כשזה קורה לאחרר- ש"מתחלק על בננה ושובר רגל ברחוב" - כל עוד לא קרה לי, זה מצחיק. אך אם החוצפה "עולה מיליון שקל"- כמה אפשר להרויח מפרסום העיניין- במכירת המשקה? אוקספורד... רגע, עצור- אל תעששה לי את זה- מה שמצחיק אותנו, לא אומר שעלינו לנהוג כמוהם. וואללה מצחיק- רק בלי אקדח. שימותו הקנאים(או: מה עוד יכול להמציא ראש של פרסומאי, שכנראה שלא בוטח הפעם בבמאית).
 
למעלה