תביעה נגד חברת תעופה

תביעה נגד חברת תעופה

שלום
לפני כחודשיים טיסה שלנו לארץ ממקסיקו סיטי בוטלה ובעקבותיה הגעתי לארץ באיחור של 24 שעות מתאריך היעד המקורי.
שלחנו מכתב תלונה לחברת התעופה (איבריה), שלה אין נציגות בארץ. קיבלנו תשובה שלא מגיע לנו פיצוי בנסיבות אלו
הייתי רוצה להגיש תביעה קטנה, היות ונגרמה לנו עוגמת נפש גדולה. האם יש טעם? ואם אין נציגות בארץ, מול מי התביעה?
תודה
 
הסיבה שבגלל בוטלה הטיסה:

חברת איבריה טענו שהטיסה בוטלה בגלל תקלה טכנית. הם הציעו טיסה חלופית, במקום 2 קונקשים שהיו אמורים להיות, קיבלנו 3. העיכוב הראשוני היה 8 שעות. בזמן הקונקשן השלישי, הזמן בין הטיסות היה רק שעה וחצי בשדה תעופה ענק, לא הספקנו להגיע בזמן לצ'ק אין וכשכבר הגענו נאמר לנו א. שסגרו את השערים בגלל השעה המאוחרת ב. הטיסה בכל מקרה מלאה...

היתה כאן פשלה רצינית של חברת התעופה, גם ביחס המזלזל כלפינו בכל התהליך. נאלצנו לישון בשדה התעופה על ספסל כי גם כל בתי המלון בשדה היו מלאים...הגענו לארץ באיחור של 24 שעות. לא מחובתם לפצות במקרה כזה?
 
זה נראה שכן, אבל בסופו של דבר יכול

להיות שזה יהיה תלוי בשאלה מה בדיוק התקלה הטכנית (ראו דוגמא בקישור).

זה לגבי פיצוי שקבוע בחוק, לפי קילומטרים שהטיסה הייתה אמורה לטוס (לפי חוק שירותי תעופה, יש טבלה בהמשך המאמר). בכל מקרה, אם היחס שקיבלתם לא היה ראוי, ניתן להגיש תביעה בכל מקרה כנראה. לגבי מה יפסוק בית המשפט - זה תלוי בעוד הרבה גורמים.
 
למעלה