תביעה על נזקים שנגרמו בעסקה שבוצעה ללא מפגש..

haimgds

Member
תביעה על נזקים שנגרמו בעסקה שבוצעה ללא מפגש..

אני מתנצל אם אני שואל שאלות שנענו אך לאחר שיטוט בפורום לא מצאתי את כל התשובות להן אני נדרש. להלן המקרה ואני מצטער אם זה קצת ארוך.

לפני כחודש וחצי הכנסתי את הרכב למוסך מתמחה בפ"ת לשם תיקון פגוש. עקב בלאי וקרע בדיפון הפנימי של הרכב שאלתי את בעל המוסך אם יוכל לתקנו אך הוא אמר כי אינו יכול והמליץ לי על רפד חיצוני.
כאשר הרכב היה במוסך קיבלתי שיחת טלפון מהרפד בה הוא טען כי הוא יכול לתקן את הקרע תמורת סכום של 600 ש"ח, שאלתי אותו אם הוא בעל ניסיון בתיקון מעין זה ויכול לבצעו היטב והוא טען כי יש לו ניסיון רב בתיקונים כאלה והבטיח לתקנו תוך 3 ימים. עקב כך אישרתי לו בע"פ לבצע את התיקון וכן אישרתי לו לבקש מבעל המוסך תשלום מקדמה של 300 ש"ח וסיכמתי עם בעל המוסך שאחזיר לו את סכום המקדמה כשאאסוף את הרכב לאחר התיקון.
כאשר אספתי את רכבי לאחר 3 ימים גיליתי כי הדיפון הפנימי של הרכב טרם תוקן והוחזר ולהפתעתי נאמר לי כי הרפד קיבל את מלוא הסכום של 600 ש"ח עבור העבודה. מחוסר ברירה המשכתי להשתמש ברכב במצב בו הדיפון הפנימי חסר אע"פ הבעיות שנגרמו עקב כך. פניתי לרפד שוב ושוב אולם בכל פעם המציא תירוץ חדש מדוע העבודה טרם הסתיימה ובכל פעם הוא הבטיח כי העבודה תסתיים מייד. לאחר חודש וחצי הדיפון הפנימי הוחזר והותקן ברכב אלא שהקרע בריפוד לא תוקן היטב, מספר חלקים מהדיפון אבדו ונגרמו נזקים נוספים עקב עבודה לא מקצועית. מייד אחר כך התקשרתי אל הרפד והוא הודה כי היו כשלים בביצוע העבודה ואמר כי יחליף את הריפוד ההרוס בריפוד שיפורק מרכב אחר. לאחר שפניתי לרפד שוב ושוב במשך שבוע מאז ההחלפה הוא אמר לי כי הוא עדיין מחפש ריפוד מרכב אחר. אך לאחר שבוע מזמן ההתקנה ועד עתה אני מנסה שוב ושוב להתקשר אילו, להשאיר הודעות ולשלוח הודעות SMS אך ללא תשובה. כתבתי מכתב מפורט עם תיאור המקרה ובקשה לפיצוי על סך כל הנזקים שנגרמו לי ושלחתי אותו לבעל המוסך בו תוקן הפגוש כדי שיעביר אותו לרפד אך מאז לא קיבלתי מהרפד תגובה.

ישנם מספר דברים שהייתי שמח לבדוק לפני הגשת תביעה.
-מעולם לא פגשתי את הרפד פנים מול פנים וכל הקשר בינינו התנהל בטלפון, מה שידוע לי (מכרטיס ביקור) הוא שם העסק, שם בעל העסק ומספר הטלפון שלו בלבד, מה שמעלה מספר בעיות.
*בסיום העסקה לא קיבלתי חשבונית מהרפד והתשלום אילו בוצע במזומן ע"י צד שלישי, האם יש לצרף זאת לכתב התביעה?
*חיפוש ב 144 מצא את הכתובת והיא תואמת למספר הטלפון ולשם העסק. האם ניתן להתייחס לכתובת זו ככתובת תקפה? (מעולם לא הייתי שם)
*האם קיימת חובה לשליחת מכתב עם תיאור המקרה לנתבע לפני הגשת כתב תביעה? להבנתי כל מה שרשום שם ידוע לנתבע כמלתחילה.
*האם ניתן להשתמש בשירותי שליחות משפטית, מחברה שעושה גם זיהוי(?) כדי להגיש את כתב התביעה?
*האם ניתן למסור את המכתב ששלחתי ביחד עם כתב התביעה ולטעון כי הנתבע יודע על הנזק לפני שנמסר אילו כתב התביעה?
-עלות תיקון הנזק שנגרם אינה זולה. האם ניתן לתבוע בהתאם להצעת מחיר (בכתב או בע"פ) או שיש לבצע את התיקון ולצרף קבלה/חשבונית (כפי שנעשה בביטוח רכב)
-בכתב התביעה יש לתת את פרטי הנתבע ובהם מספר זהות ומען מגוריו או מען עסקו. האם להשאיר ריק אם אין לי את הפרטים?
-בכתב התביעה יש לתת את הפרטים הבאים: "המקום שנועד שבהם נוצרה ההתחייבות לתשלומו של סכום הכסף הנתבע, בין בהסכם בין בעלי הדין ובין בדרך אחרת". ו"המקום שנועד, או היה מכוון, לקיום התחייבות" עקב העיסקה שבוצעה טלפונית וכי אין אני יודע היכן בוצעה בפועל העבודה אז מה עלי לרשום שם?
-כתובת הרפד היא בת"א, כתובת המוסך היא בפ"ת ואני גר באיזור השפלה. היכן עלי להגיש את התביעה?

אשמח לשמוע עצות אם שכחתי משהו...
 

haimgds

Member
הקפצה

אני יודע כי זה מקרה מעט ביזארי ואשמח לתשובות על הנקודות הבעייתיות (עסקה שבוצעה ללא מפגש, תשלום במזומן ללא חשבונית וכו')
 
למעלה