תביעת חנות על מוצר פגום

אביר 212

New member
תביעת חנות על מוצר פגום

שלום לכם מומחי הפורום
אני מצרף כאן את הפנייה שכתבתי למועצה לצרכנות ולחנות בה קניתי את המוצר. נא חוו דעתכם- מה ואיך צריך לעשות במצב כזה. תודה מראש!


לכבוד אלקיים פאסיפיק- שיווק וסחר בע"מ PRO TREK
רחוב חלוצי התעשייה 16 מפרץ חיפה
הנדון: תלונה על מוצר פגום
א.ג.נ.
1. בתאריך 23.2.12 רכשתי בחנותכם נעליים מתוצרת חברת BATES דגם DELTA 6, מידה 41.5, בסכום של 625 ₪.
2. בחנות ערכתי מדידה ובדיקה לנעליים. במהלך המדידה והבדיקה הנ"ל לא חשתי שום תחושה חריגה ולכן החלטתי לרכוש אותן.
3. לאחר כ-3 ימים, של שימוש רגיל וללא כל פעילות חריגה התחלתי לחוש לחץ חזק מאוד על עצם הקרסול הפנימית ברגל ימין גם שלא בזמן הליכה, שנבע מהנעל. בגלל הכאבים החזקים נאלצתי להפסיק את השימוש בהן.
4. לאור האמור לעיל ניגשתי עם הנעליים באריזתן המקורית לחנותכם בתאריך 14.3.12 ע"מ לקבל בחזרה את כספי ולהשיב לכם את הנעליים הפגומות. בני שהציג את עצמו כבעל החנות סירב לקבל את הנעליים והציע לשלוח אותן לתיקון. אני התנגדתי בתחילה אולם משראיתי כי "אין עם מי לדבר" ובני מסרב לקחת אחריות על המוצר הפגום שנמכר לי- הסכמתי בלית ברירה לתיקון.
5. בני הפנה אותי למוכר בשם יוסי. הצבעתי ליוסי בדיוק רב על המקום ממנו נובע הלחץ בנעל ועל המקום בו מורגש הלחץ ברגלי, ויוסי כתב כל זאת בטופס התיקון (מס' 0539) בצורה מפורטת.
6. לאחר זמן ארוך בו המתנתי להודעה מהחנות (זו לא הגיעה. אני התקשרתי לברר ונעניתי בחיוב), הגעתי לחנות לקחתן. התברר לי כי הנעליים נמסרו לסנדלר, והלה הרחיב אותן (את כל הנעל, ולא טיפל רק בנקודה הבעייתית) באמצעות מכשיר מיוחד.
7. מאחר שלא היה זה התיקון הנדרש, ועוד- נגרם בכך נזק לנעל כיוון שהמידה גדלה, דרשתי לקבל את כספי בחזרה אולם בני טען שהתיקון בוצע לפי מה שנכתב בטופס, ולפי מה שמסר לו יוסי העובד שלו. במדידה נוספת התברר בדיוק כפי ששיערתי שהלחץ פחת אך במקצת אולם ההרחבה גרמה לכך שהנעל לא מתאימה עוד למידת רגלי.
8. אמרתי לבני כי אני דורש את כספי בחזרה אולם הוא דחה אותי בטענות מגוחכות ומעליבות כמו "אולי לא שרכת את הנעל היטב, אולי חזק מידי, אולי חלש מידי" וכו', והמשיך להתבצר בעמדתו לפיה: "הוא לא רוצה להפסיד את הכסף". בני הציע לי לשלוח את הנעל לתיקון נוסף וגם להעניק לי זוג גרביים בחינם כדי להתאים את גודל הנעל לרגל. בלית ברירה הסכמתי לתיקון שהציע, אולם במחשבה שנייה העניין לא מקובל עלי: לא יתכן שמוצר חדש יזדקק לסדרת תיקונים לא מוצלחים מיד עם תחילת השימוש בו.

בברכה
 
למה זה לוחץ לך רק ברגל אחת . הנעלים זהות לא?

1. מה לוחץ לך בנעל . יש בליטה . שלוחצת ? כאשר מכניסים את היד מרגישים איזה בליטה שלוחצת . ומה אים נעל אחרת חדשה לא לוחץ לך . הרי את לא הולכת עים הנעל הזו .
קנית נעליים חדשות מחברה אחרת ולא לוחץ לך ? אולי יש בעייה ברגל ימין . היית אצל אורטופד . שיתן לך אישור שהרגליים בסדר וזה לא מהרגל . בעל החנות טוען שיש תקלה בנעליים ?
 

אביר 212

New member
זה לא קרה לי מעולם בשום נעל שקניתי.

אני טוען לפגם בנעל הספציפית (יכול לקרות שמתוך X זוגות נעליים שיצאו ממפעל יהיה זוג עם נעל פגומה, נכון?)
וכמו שכתבתי במכתב- בחנות בדקתי את הנעליים (שתיהן) ולא היה. גם מצב כזה יכול לקרות, שיש בעיה שמתגלה רק אחרי זמן מסויים של שימוש (ולא נובעת מבלאי, שכן הלכתי בהן בסה"כ כ3-4 ימים עד שהופיעה הבעיה). אין לי בעיות ברגליים ברוך ה'.
בעל החנות לא טוען כלום. הוא פשוט לא רוצה להפסיד את הכסף... אני טוען שיש תקלה בנעל ורוצה את כספי בחזרה.
 
זו לא תשובה תקלה בנעל . על מנת שנעל

תעשה בעיות צריך להיות פגם שניראה לעיין . מה קורה ברגל . נפיחות אדום ? .אם 2 הנעלים נישארות זהות ואין שום שינוי במיבנה הנעל . אז אין מה להוכיח . אם הייה יוצא איזה בולטה בנעל שלוחצת
על הרגל ניתן להראות לשופט תיראה כאן ניפרם בנעל וזו הבעייה הגורמת לנפיחות ברגל
 

אביר 212

New member
בפעם הראשונה חזרתי אליהם לחנות

אחרי כשבוע וחצי- שבועיים. בינתיים הסיפור הזה נסחב מהתאריך שמצויין במכתב- עד עכשיו. עדיין יש עילה?
 
תמיד אפשר להגיש תביעה

מה עים השאלות ששאלתי אותך ? למה לא ענית ? . אולי גם השופט ישאל אותך . או הניתבע ישאל אותך
 
תראה, הסכום כאן הוא נמוך יחסית, ודווקא פה

הייתי מתלבט אם להגיש תביעה. תנסה לקרוא את סעיפים 11-15 לחוק המכר
 

אביר 212

New member
סכום הקניה אמנם קטן

אבל אם אני תובע אותו אז אדרוש גם פיצוי בסכום זהה לסכום הקנייה+ הוצאות משפט. זה לא שווה יותר?
 

אביר 212

New member
פניתי כבר למועצה לצרכנות

אבל יותר מידי זמן לא שמעתי מהם...
תודה וכנראה שזה מה שאעשה!
 
למעלה