מי דיבר על מניעים פילנטרופיים?
החוק לא בודק את המניעים. שימור לקוחות למשל, אינו מניע פילנטרופי.
היתה בקשה לתביעה ייצוגית נגד אחת החברות הסלולריות הותיקות, ששלחה סרטים בחינם לצפיה ללקוחות.
זאת מתנה או הטבה וכנראה שוויה שוק שלה היה בסביבות 10 ש"ח. כלומר, זו היתה העלות של הזמנת סרט בשירות הVOD הסלולרי שלהם.
אז אם אתה לקוח ושולחים לך הודעת דוא"ל ואתה מקבל בה "כרטיס" לצפיה בסרט משירות ה VOD לצפיה במחשב שלך, ברור שזו מתנה לגמרי חינמית ולא מותנית בקניה, ברור שהמניע לא פילנטרופי וברור שההודעה לא מיועדת לגרום לך לרכוש שירות או מוצר או להוציא כסף בדרך אחרת, אבל ברור גם שאם כעסת על החברה ושקלת להתנייד, אולי תכעס פחות ותוהב את החברה יותר וגם ברור שתהיה מודע לקיום שירות ה VOD ככה שאולי יצליחו לשמר אותך כלקוח וגם אולי תגדיל את הקניות בחברה בכך שתתחיל להסזמין סרטים לסלולר.
יש הרבה שמציעים הטבות והתנאי הוא מסירת מידע בלבד, לא הוצאת כסף.
התשובות שלי ניתנות בדרך כלל על יסוד השאלות. השואל מניח תשתית עובדתית מסויימת. הוא סיפר ששלחו לו מתנה הטבה מסויימת. הוא לא סיפר שההטבה הזאת מותנית בהוצאת כסף.