תגבור ונלה/ויאפקס כמענה רגעי לדכדוך

xfwind

New member
תגבור ונלה/ויאפקס כמענה רגעי לדכדוך


האם לפי נסיון שני הגולשים (יענקלה ועוגי) יש סיבה טובה לחשוב כנ"ל?

אמא שלי בד"כ חייכנית, נוחה ואופטימית.
מאתמול שקעה לתוך אבלות רטרואקטיבית על מותו של אבי (שנפטר לפני שנתיים וחצי). "לא לא אמרתם לי", "כולם יודעים ורק לי לא מספרים", "איפוא כל הקרובים" וכ'. מסרבת להתאפר, לפתוח TV - ומתלוננת ששקט...

מאחר ולפני כמה חודשים שקעה מעט בהתמקדות אחרת, התייעצתי עם רופא שאמר לי שאין בעיה להעלות בחצי את מינון ה"ונלה".

חשבתי הבוקר לתת לה עוד חצי כדור - אם הנושא לא ירד מסדר היום שלה (לפעמים אחרי שינה טובה חוזרת למצב תקין).

מה דעתכם?


ואנקטודה שולית ומדהימה בעיני - 3 הטלפונים מאמא שלי בעניין האבל שנפל עליה הגיעו אלי כשהייתי בעצמי בלוויה (רק אשתי ידעה כך שאין מצב שאמא שלי שמעה והתניעה איזה בלבול).

 
בהתחשב בזה

שיכולים לעבור מספר שבועות (3-4 בדר"כ) עד ששינוי במינון מתחיל לתת אפקט מלא, אז מענה מיידי זה לא יהיה בהכרח. אם היא מקבלת פעם אחת ביום, אפשר להתייעץ עם הרופא בקשר ללחלק את אותו המינון\המינון החדש ליום ולערב.
 
אם תרצו אין זו לוויה...

אינני מכיר את התרופות שציינת.
המצב בכללותו לא צריך להלחיץ. זו התדרדרות קלה שאפשר להתמודד איתה גם בלי תרופות.
זה שאמא מסרבת להתאפר ולפתוח TV הוא מכיוון שהיא מודעת לכך שהיא מתאבלת. אין לדעתי שום השפעה להתדרדרות עתידית אם היא תתאפר ותפתח TV. לא צריך בכלל לנסות להשפיע עליה להתאפר ולפתוח TV.
ההתמודדות עם עצם התופעה שלפתע האי מודעת לכך שבן זוגה נפטר, והטענות שלא גיליתם, היא במתן תשובה שלדעתך תתאים לאותו רגע. בפעם אחרת אפשר לתת תשובה אחרת. לא צריך לשכנע אותה שהוא נפטר מזמן. תשובה שעולה על דעתי "לא גילינו כי חשבנו שזה יצער אותך מאד. טעינו ואנחנו מבקשים ממך סליחה"
אגב אצל אשתי היתה תופעה הפוכה: היא שכחה שאמה נפטרה בגרמניה כמה שנים לפני כן ודרשה לנסוע לגרמניה לבקר אותה. התופעה ארכה יותר משנה. היא היתה מכניסה בגדים למזוודה, וכשניסיתי להחביא את המזוודה, שיגע אותה שאינה מוצאת את המזוודה. סרוקאל שקיבלה באותו זמן, לא הועיל לסצינה זו (היפוטתית אולי בלי היה יותר טוב או יותר גרוע).
באשר למקריות המדהימה של היותך בלוויה, תחשוב מה היה קורה אם היית בחגיגת יום הולדת. אזי במקום להתלונן מדוע מסתירים שאבא נפטר, היתה מתלוננת מדוע מסתירים שיש לאבא יום הולדת
 

xfwind

New member
הפתעה


קמה בבוקר אחרי שינה טובה. מבסוטית, המטפלת איפרה אותה, לבשה בגדים טובים ורואה TV - קונצרטים של אנדרי ריאה (ישתבח שמו לעד)

כאילו כלום.

אבל
על התגובות המלומדות, למדתי והפנמתי. (כן יענקלה, כל פעם אני מבין עוד טיפה של מה שעברתם
).

 
למעלה