תגובה בנוגע לאינטלקטואלים הימנים

תגובה בנוגע לאינטלקטואלים הימנים

1. בגיניסט - אתה מכיר רבים כאלו? אני מכיר אחד (והוא כותב פה בפורום) חוץ ממנו לא ברור לי למי אתה מתכוון, יהושוע מצא? 2. אני מחלק את הפוליטיקה בישראל ל4 קטגוריות - ימין בטחוני, שמאל בטחוני, ימין אידיאולוגי, ושמאל אידיאולוגי. הרוב הגדול שייך לימין והשמאל הבטחוניים, ולעיתים לשני הצדדים גם יחד. אתם בוודאי מכירים את אותו אחד שמוכן גם להחזיר את הכותל רק לא לראות את הפרצוף הערבי המסריח של החלאות האלה מול העיניים ואתם בוודאי מכירים את ההומניסט שדווקא רוצה שלום אבל לא מאמין לערבים. מבחינתי זה כמו זה אינם שמאל ואינם ימין, לא המניע האידיאולוגי מניע אותם, לא א"י השלמה או עקרונות הצדק הקאנטיאנים, אלא הרצון לחיות פה חיים שקטים. לפיכך סקירה רצינית תהיה בקרב "האידיאולוגים" בלבד, שהרי לא יתכן להחשיב כאינטלקטואל ימני מישהו שמחר בבוקר יכול לתמוך בנסיגה לגבולות 67(נניח, אם סרי נוסייבה יהיה מנהיג העם הפלסטיני), וגם ההיפך נכון כמובן. בסקירה כזו השמאל לוקח 80-20 בלי בעיות, באומדן זהיר.
 

Ergil

New member
סליחה?

אולי תגדיר "אינטלקטואל"? אני מנחש, רק מנחש, שאתה רואה את עצמך כאינטלקטואל. ומהי האידיאולוגיה שלך? "ההומוניסט שדווקא רוצה שלום". יש מישהו כאן בפורום שלא רוצה שלום?
 

Charlie

New member
תגובה לאלמונימי

1. פרופ´ ארנס לדוגמה, ד"ר שטייניץ, בנימין נתניהו, ד"ר עוזי לנדאו ועוד. עזוב, תקרא את תגובתי לשמאל@ני, אשמח אם תגיב על הדברים. אין בדיוק קשר בין ה-B.A שלך או ה-M.D לשאלה "עבור מי אתה מתכוון להצביע בבחירות?". 2. בנוגע לחלוקה שלך אתה צודק. יש שמאלנים עם אידיאולוגיה שאינה רק "בואו נברח מהשטחים" אלא יש מאחורי הסיסמה הזו תיאוריה שלמה וכן יש לאנשים הללו תפיסה כלכלית-חברתית מסויימת. המממ, אני לא יודע עד כמה השמאל הזה קיים בארץ שכן החבר´ה שנגד "הכיבוש הציוני המדכא" יושבים בעיקר אצלנו ב"יאפי-לנד" (צפון ת"א, הרצליה פיתוח, כפר שמריהו ורמה"ש...) מתלוננים בסלון (או ליד הבריכה, תלוי בעונה...) של אחד החברים בוילה שלו על המצב ולא שמים קצוץ על המדוגא האמיתי, זה שדופקים אותו קבוע כבר 50 שנה ואת צאצאיו אי שם בנגב הצחיח. אני יודע שאתה מסכים איתי שהשמאל הזה צבוע שכן אם היה משקיע במסכני דימונה ואופקים 20%, לא יותר!, ממה שהוא משקיע בשיקום תדמיתו של ערפאת - מצבם היה טוב לאין שיעור... 3. גם אצלנו בימין יש כאלה ללא אידיאולוגיה שאם תשמיט מתחת לרגליהם את החשיבות האסטרטגית של יו"ש הם יחזרו לקווי 67´. 4. שוב פעם סרי נוסייבה? אני מבין שהוא ירש את פייסל חוסייני ששמענו כבר את דעותיו עם מותו. נוסייבה בוודאי שלא יהיה המנהיג שלהם. כדי להיות מנהיג אתה צריך כנופיה חמושה מאחוריך ואת זה יש רק לראג´וב, דחלאן, אמין אל-הינדי ומרואן ברגותי. אגב, לגבי האפשרות שיחתם הסכם כפי שאתה חולם עליו, ר´ דברים שכתבתי לשמאל@ני - אחרי ערפאת ובמיוחד אחרי 4 שנות נתניהו הקרובות ובאות - לא יהיה אפשר לחתום על שום הסכם... 5. השמאל לא לוקח 80-20 בשום מצב. רוב העם נגד חזרה לקווי 67´ ונגד מסירת הר הבית לערבים והכותל לאו"ם וכיו"ב ולכן ההבחנה שלך שגויה. שכחת כנראה שגם כשברק היה בקמפ-דייויד לא היה לא רוב, לא בכנסת ולא בעם! אדרבא, אני מעוניין שבבחירות הקרובות יעמוד בראש העבודה ביילין כמועמדה לראשות הממשלה ויאמר ב-ד-י-ו-ק מהי תכניתו המדינית (ולא ירמה את העם כפי שעשו השקרן יצחק ו"תלמידו" (לשקר כנראה...) אהוד ברק) ויתן לעם לשפוט. נראה כמה מנדטים תקבלו אז....חחחחח
 
למעלה