תגובה לטענות GOVERNOR
תגובה לטענות GOVERNOR א. לא ניתן להתעלם מן האינטסיביות של הכתיבה וההתייחסות שלו לנאמר באתר. האיש תיכף מגיב תוך הסתמכות על מערכת טיעונים ומקורות נרחבת. כלומר ייתכן והאיש אכן מלומד. אמנם לגופן של טענות אין זה משנה. אולם אינטנסיביות עשויה לחזק את הרעיון שהוא צודק. שהרי מיד יש לו תשובה. אך ייתכן והיכולת הזו משקת עיסוק בשכר אולי גם עם צוות עוזרים בשכר שמקורו בקרן הקרויה "הקרן לישראל" או/ו מפלגת "שינוי" או/ו מכללת "עמק הירדן" המתחזקת את אתר "דעת אמת" מבלי שנראתה הדבקות האקדמית האובייקטיבית שלה בהצגת התשובות ל"דעת אמת". אשר על כן מתווכח כזה ראוי שיזדהה כדי שהרקע הכלכלי של עיסוקו בנושאים אלו יהיה גלוי ושקוף. ב. האיש רוצה לטעון שהשימוש בשיטות ספירה בבליות מלמד על נחיתות מדעית ישראלית של אבותינו. הטענה הזו תהיה דומה לטענה שהמדע האמריקאי בוודאי נחות מן הערבי וההודי שהרי הוא משתמש בשיטות ספירה (עשרוניות) הודיות ערביות... ג. הטיעון הלוגי לפיו הפרכת ראיה מקבוצת ראיות מפילה את כל ההוכחות שגויה. זה נכון כאשר הראיות נבנות אחת על רעותה. אך אם הראיות הן עצמאיות כל אחת לעצמה הרי טענה זו כוזבת. לא השכיל האיש להראות ולהוכיח שמדובר בטענות טוריות ולא מקביליות. ד. נכון שבעולם המדעי המקובל ההערכה הינה שהמדע האסטרונומי התפתח תחילה בבבל ומשם נדד ליוונים. אולם המדע לא נתן עד היום תשובה לקביעת הערך M (מתאים בדיוק נפלא) לשון האינציקלופדיה העברית בערך לוח בעמוד 343. יועיל האיש להביא את המקורות הבבליים והיוונים שדייקו כך. יצויין שבין המקורות שציין ציין מקור אינטרנטי הדן במחזורי הירח. השיעור הממוצע המצויין שם מתאים עד לגודל של פחות משגיאה של שניה לזו שמצויינת בדברי רבן גמליאל. יואיל האיש לחשב זאת, ויווכח שכך הם הדברים. היות ולא היו אז שעונים מדוייקים. בוודאי שלא שעונים אטומיים כפי שיש בימינו, הרי צריך האיש להסביר מנין צמח הדיוק הזה של אורך החודש הממוצע שציין רבן גמליאל. (נכון הוא שלשון הגמרא הוא לא פחות אולם כל בר דעת יבין שזהו שיבוש במסורת הכתובה של הגמרא משני טעמים מצטברים: • משום מה זה הוא בדיוק אורך החודש הממוצע. הישג מדעי כזה בהעדר כלים מדעיים של ימינו עשוי להביא למסקנה היחידה הסבירה = נבואה. יצויין שמוסכמה קיימת בפילוסופיה של המדע שההסבר הטוב ביותר והפשוט ביותר לתופעה הוא ההסבר המדעי התופס. רק למי שאינו רוצה לקחת בחשבון נבואה הסבר זה אינו היותר פשוט. • לא ייתכן שמחדשי החודשים במהלך מאות חידוש חודש וגבית עדויות לא נוכחו לראות שהאורך של החודש לפי עדויות העדים לעתים מזומנות קטן בהרבה מהאורך המינימלי המשתמע מדברי רבן גמליאל. ה. נכון שהלוח העברי מנוהל על בסיס תקונים מן התחום החקלאי וכיו"ב אולם תיקונים אלו אינם מלמדים שאבותינו לא התבססו על חישובים אסטרונומיים מדוייקים ברקע. שהרי אנו מקובלים במסורותינו ההלכתיות הקדומות, עוד מימי הגאונים הגמרא והמשנה שהלוח היה מנוהל תוך מעקב אלגוריתמי מתימטי. כפי שהשכיל לצטט האיש. ו. יעויין באנציקלופדיה העברית בערך לוח ע' 341 שם מצויין שכבר בהתנחלות יהושע היה צורך בעיסוק בלוח. זה הרבה לפני מטון והבבלים. ז. שמות אליליים לחדשים אינם מלמדים שתורת חישוב הלוח באה מבבל. יש לזכור שעולי בבל באו ארצה מגלות בית ראשון לאחר ששהו בסביבה תרבותית בבלית. מה זה עושה לעם אפשר ללמוד בנקל מן הגלות היהודית ברוסיה הסובייטית. ברור כשמש שללשונם חדרו מושגים תרבותיים בבליים מהם אליליים קלוקלים. היום פה בארץ כשמדען יהודי (אפילו חרדי) מדבר עם מדען בעולם הגדול על תאריך הוא מציין יום לפי שמו האלילי, חודש לפי שמו האלילי הרומי, ושנה לפי הספירה האלילית הנוצרית. האם בכך יש להוכיח שהדובר אמץ לעצמו תרבותית מושגים אלו. ח. משום מה לא התייחס האיש לעובדה שהפיגור של הלוח העברי בשיעור של 16 יום מביאו אט אט לתחום בו תוך שנים לא רבות חג הפסח יפסיק להיות חג האביב. האם אין כאן תחזית בעלת אופי נבואי של הלל השני שקבע את האלגוריתם הנוכחי של חישוב הלוח העברי, לגבי המועד שעד אליו יהיה צורך להשתמש בלוח העברי האלגוריתמי המקובל כיום?! יצויין שיש היום מאמצים ניכרים בציבור שלומי אמוני ישראל להביא להקמת סנהדרין שלכאורה בשלו כל התנאים להקמתה. זו תהיה רשאית לקבוע סדרים חדשים לחישוב הלוח כך שיובטח פסח בחג האביב. ט. ולבסוף. הכי חשוב, הדבקות של האיש בחיטוטים וחיפושים ללא לאות להוכיח את אפסות חז"ל ותרבותנו העברית העתיקה תוך שימוש בשמות גנאי ותאורי גנאי גסים ולא עניניים של חז"ל מלמדת שהאיש לא ראוי לתשובה משני טעמים מצטברים: *הוא אכול שנאה עצמית (לצער הלב) וכידוע שנאה מקלקלת את השורה. *סגנון ההידברות שלו לא מתאים לשום פורום רציני בו אנשים מביעים דעות ומנסים לברר אמת
תגובה לטענות GOVERNOR א. לא ניתן להתעלם מן האינטסיביות של הכתיבה וההתייחסות שלו לנאמר באתר. האיש תיכף מגיב תוך הסתמכות על מערכת טיעונים ומקורות נרחבת. כלומר ייתכן והאיש אכן מלומד. אמנם לגופן של טענות אין זה משנה. אולם אינטנסיביות עשויה לחזק את הרעיון שהוא צודק. שהרי מיד יש לו תשובה. אך ייתכן והיכולת הזו משקת עיסוק בשכר אולי גם עם צוות עוזרים בשכר שמקורו בקרן הקרויה "הקרן לישראל" או/ו מפלגת "שינוי" או/ו מכללת "עמק הירדן" המתחזקת את אתר "דעת אמת" מבלי שנראתה הדבקות האקדמית האובייקטיבית שלה בהצגת התשובות ל"דעת אמת". אשר על כן מתווכח כזה ראוי שיזדהה כדי שהרקע הכלכלי של עיסוקו בנושאים אלו יהיה גלוי ושקוף. ב. האיש רוצה לטעון שהשימוש בשיטות ספירה בבליות מלמד על נחיתות מדעית ישראלית של אבותינו. הטענה הזו תהיה דומה לטענה שהמדע האמריקאי בוודאי נחות מן הערבי וההודי שהרי הוא משתמש בשיטות ספירה (עשרוניות) הודיות ערביות... ג. הטיעון הלוגי לפיו הפרכת ראיה מקבוצת ראיות מפילה את כל ההוכחות שגויה. זה נכון כאשר הראיות נבנות אחת על רעותה. אך אם הראיות הן עצמאיות כל אחת לעצמה הרי טענה זו כוזבת. לא השכיל האיש להראות ולהוכיח שמדובר בטענות טוריות ולא מקביליות. ד. נכון שבעולם המדעי המקובל ההערכה הינה שהמדע האסטרונומי התפתח תחילה בבבל ומשם נדד ליוונים. אולם המדע לא נתן עד היום תשובה לקביעת הערך M (מתאים בדיוק נפלא) לשון האינציקלופדיה העברית בערך לוח בעמוד 343. יועיל האיש להביא את המקורות הבבליים והיוונים שדייקו כך. יצויין שבין המקורות שציין ציין מקור אינטרנטי הדן במחזורי הירח. השיעור הממוצע המצויין שם מתאים עד לגודל של פחות משגיאה של שניה לזו שמצויינת בדברי רבן גמליאל. יואיל האיש לחשב זאת, ויווכח שכך הם הדברים. היות ולא היו אז שעונים מדוייקים. בוודאי שלא שעונים אטומיים כפי שיש בימינו, הרי צריך האיש להסביר מנין צמח הדיוק הזה של אורך החודש הממוצע שציין רבן גמליאל. (נכון הוא שלשון הגמרא הוא לא פחות אולם כל בר דעת יבין שזהו שיבוש במסורת הכתובה של הגמרא משני טעמים מצטברים: • משום מה זה הוא בדיוק אורך החודש הממוצע. הישג מדעי כזה בהעדר כלים מדעיים של ימינו עשוי להביא למסקנה היחידה הסבירה = נבואה. יצויין שמוסכמה קיימת בפילוסופיה של המדע שההסבר הטוב ביותר והפשוט ביותר לתופעה הוא ההסבר המדעי התופס. רק למי שאינו רוצה לקחת בחשבון נבואה הסבר זה אינו היותר פשוט. • לא ייתכן שמחדשי החודשים במהלך מאות חידוש חודש וגבית עדויות לא נוכחו לראות שהאורך של החודש לפי עדויות העדים לעתים מזומנות קטן בהרבה מהאורך המינימלי המשתמע מדברי רבן גמליאל. ה. נכון שהלוח העברי מנוהל על בסיס תקונים מן התחום החקלאי וכיו"ב אולם תיקונים אלו אינם מלמדים שאבותינו לא התבססו על חישובים אסטרונומיים מדוייקים ברקע. שהרי אנו מקובלים במסורותינו ההלכתיות הקדומות, עוד מימי הגאונים הגמרא והמשנה שהלוח היה מנוהל תוך מעקב אלגוריתמי מתימטי. כפי שהשכיל לצטט האיש. ו. יעויין באנציקלופדיה העברית בערך לוח ע' 341 שם מצויין שכבר בהתנחלות יהושע היה צורך בעיסוק בלוח. זה הרבה לפני מטון והבבלים. ז. שמות אליליים לחדשים אינם מלמדים שתורת חישוב הלוח באה מבבל. יש לזכור שעולי בבל באו ארצה מגלות בית ראשון לאחר ששהו בסביבה תרבותית בבלית. מה זה עושה לעם אפשר ללמוד בנקל מן הגלות היהודית ברוסיה הסובייטית. ברור כשמש שללשונם חדרו מושגים תרבותיים בבליים מהם אליליים קלוקלים. היום פה בארץ כשמדען יהודי (אפילו חרדי) מדבר עם מדען בעולם הגדול על תאריך הוא מציין יום לפי שמו האלילי, חודש לפי שמו האלילי הרומי, ושנה לפי הספירה האלילית הנוצרית. האם בכך יש להוכיח שהדובר אמץ לעצמו תרבותית מושגים אלו. ח. משום מה לא התייחס האיש לעובדה שהפיגור של הלוח העברי בשיעור של 16 יום מביאו אט אט לתחום בו תוך שנים לא רבות חג הפסח יפסיק להיות חג האביב. האם אין כאן תחזית בעלת אופי נבואי של הלל השני שקבע את האלגוריתם הנוכחי של חישוב הלוח העברי, לגבי המועד שעד אליו יהיה צורך להשתמש בלוח העברי האלגוריתמי המקובל כיום?! יצויין שיש היום מאמצים ניכרים בציבור שלומי אמוני ישראל להביא להקמת סנהדרין שלכאורה בשלו כל התנאים להקמתה. זו תהיה רשאית לקבוע סדרים חדשים לחישוב הלוח כך שיובטח פסח בחג האביב. ט. ולבסוף. הכי חשוב, הדבקות של האיש בחיטוטים וחיפושים ללא לאות להוכיח את אפסות חז"ל ותרבותנו העברית העתיקה תוך שימוש בשמות גנאי ותאורי גנאי גסים ולא עניניים של חז"ל מלמדת שהאיש לא ראוי לתשובה משני טעמים מצטברים: *הוא אכול שנאה עצמית (לצער הלב) וכידוע שנאה מקלקלת את השורה. *סגנון ההידברות שלו לא מתאים לשום פורום רציני בו אנשים מביעים דעות ומנסים לברר אמת