תגובה ל``מבחן התוצאה של הפסיכומטרי``

תגובה ל``מבחן התוצאה של הפסיכומטרי``

היום התפרסם ב``מעריב`` מאמר של ד``ר יואב כהן, מנהל המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. הוא כותב שם, בין השאר, כי המבחן הפסיכומטרי ``איננו מבחן אינטלגינציה, אלא כלי המדידה המדויק והתקף ביותר לחיזוי ההצלחה בלימודים האקדמיים``. אם כך, בשביל מה צריך גם את בחינות הבגרות? משיב ד``ר יואב כהן, שגם על מבחני הבגרות לא כדאי לוותר. השילוב של הציון הפסיכומטרי וציוני הבגרות הוא ``שילוב מנצח להבטחת החיזוי הטוב ביותר של ההצלחה בלימודים האקדמיים.`` א.האם הפסיכומטריקה (משהו כמו מדע המדידה של הפסיכולוגיה) היא כל-כל מפותחת, מדוע לא להגדיל את הדיוק, התקפות, המהימנות והאמינות של המבחן הפסכימוטרי, ואז לא יהיה כלל צורך בבחינות הבגרות, כדי להבטיח את החיזוי הטוב ביותר של ההצלחה בלימודים האקדמיים? ב. מה זו ``הצלחה בלימודים אקדמיים? הצלחה בתואר ראשון, שני או שלישי? מה מידת המיתאם בין הציון הפסיכומטרי לבין הציון בתואר ראשון, שני ושלישי? איזו הצלחה בדיוק מבטיח המרכז הארצי לבחינות ולהערכה? ג. האם נבדק אי-פעם המיתאם בין הציון במתמטיקה בבגרות לבין הציון בפסיכומטרי בפתרון בעיות, יכולת הסקה לוגית, הבנת משמעותם של קשרים לוגיים? (אלה חלק מהבדיקות של המבחן הפסיכומטרי, כפי שטוען ד``ר יואב כהן) ד. אם אני לומד את כל המילים במילון, האם אצליח לענות על כל אותן השאלות במבחן הפסיכומטרי, הדורשות רגישות לדקויות המשמעות של מילים? אם כן, נושא זה הוא שינון או שזה חלק מ``דמגוגיה לשמה``, כפי שטוען ד``ר יואב כהן? ה. האם נעשות אילו שהן השוואות, בין אלה המתקבלים בשנה מסוימת למוסדות להשכלה גבוהה - לבין אלה שאינם מתקבלים?
 

unknownguy

New member
תגובה

אתה לא מבין. פסיכומטרי בודק עד כמה למדת עד היום והאם ההתפחות האנליטית-לימודית-שכלית שלך מתאימה לאוניברסיטה (אם תוכל לקרוא מאמר באנגלית, לסיק מסקנה ממאמר או מהסבר של מרצה, לפתור בעיה לוגית או לקרוא מאמר בשפה גבוהה בעברית בלי לרוץ כל 2 דקות לאבן-שושן). הבגרויות, עד כמה שהן מזוויעות בעיני, בודקות עד כמה אתה חכם באופן חלקי ביותר, וב80 אחוז עד כמה אתה מסוגל לשבת על התחת וללמוד. כלומר, האם כאשר תדע שבעוד חודש יש לך מבחן באוניברסיטה תספיק בזמן הזה להגיע מוכן למבחן או שלא תגיע מוכן כי לא למדת מספיק.למדת ברגע האחרון ואתה לא מספיק חכם להסתדר עם הזמן שהיה לך. וכן, המדדים משקפים בסה``כ. אצלנו, בכיתת מחוננים שאני לומד בה הממוצע הפסיכומטרי עמד על 700, ממוצע הבגרות יעמוד כנראה על 105-110. וכפילות הבחינה הזאת נועדה לשפר את המצב שלי שלא הכי למדתי לבגרויות ולא השקעתי מספיק/ידעתי מספיק איך לנהל את הזמן שלי ואסיים עם 104-107 בבגרות, ולאזן את הציון המתאם של אנשים פחות מוכשרים ממני עם הרבה יותר רצון וזמן להשקיע בלימודים ויכולת ניהול זמן יותר טובה שממוצע בגרות 113 לא משקף את היכולת שלהם לכתוב מאמר אקדמי כהוא זה. אני לא יודע מה בדיוק הטענות שלך, אבל הפסיכומטרי מוצדק כל עוד אנשים מקבלים בו 200 ו 300 ואפילו 500 למרות כל הקורסים והמכונים(אני אישית לא מבין איך אפשר לקבל פחות מ 600-650, זה נראה לי אפילו ממש תמוה.) ולא, אלו לא רק האנשים העניים שלא עשו קורס. (בנאדם שלא מסוגל לעבוד ולחסוך 3000 שקל לקורס לבטח לא יצליח בלימודים אלא אם יש לו מגבלה ספציפית המונעת ממנו לעבוד כגון נכות). הבגרויות מוצדקות כבר הרבה פחות, לא מבחינת קיומן דווקא אלא מבחנת מתכונתן. לגבי תואר שני ושלישי. ציוני התואר הראשון מספקים מדד נאמן לגבי התואר השני, ואילו התואר השני עצמו בנוי כך שהוא בודק בדיוק את יכולתו של אדם לעשות תואר שלישי.
 

yuval b

New member
למה מקבלים 300?

תמיד יהיה מישהו שיקבל את ה-300-200, ככה בנוי המבחן. בצורה יחסית. אם כולם היו ``מוציאים 600-650`` אז הם כבר לא היו מקבלים 600-650. ואז היה מצב שאפילו בעל פוטנציאל ל-700, יקבל 300. אבל בכל מקרה, גם לפי דעתי מבחני הבגרות לא משקפים את יכולת ההצלחה באוניברסיטה. תלמיד שלומד שבועיים למבחן בהיסטוריה ומוציא 95, לא בהכרח יקלוט בצורה מהירה ויעילה את הנושאים הנלמדים בהנדסת חשמל וכו`.
 

naor77

New member
מסכים עם כל מילה.

וד``א- זה באמת תמוה איך אפשר לקבל פחות מ-600 p-8
 

pomelit

New member
כמה הנחות תמוהות

אתה מניח שמי שלא יכול ללכת לעבוד ולחסוך 3000 ש``ח לקורס, כנראה טיפש - על סמך מה בדיוק? היות שאתה מעיד על עצמך שאתה לומד בכיתת מחוננים, ניתן להניח בסבירות גבוהה למדי שאתה עדין תלמיד, עדין לומד אצל הוריך וחי ברשותם. אתה כנראה מצליח לעבוד ולממן את הקורס הזה, אבל אינך נאלץ לקיים את עצמך מעבר לזה. יש אנשים שאין להם את היכולת להתפנות ולעבוד לטובת קורס, משום שהם טרודים בתלאות החיים האחרות (למשל שכר דירה, חינוך לילדים ועוד). גם אנשים מבוגרים נזקקים לפסיכומטרי לעיתים, מה לעשות. מן הסתם יש אנשים שמצליחים להוציא פחות מ 600 בפסיכומטרי. אולי הם לא יודעים ללמוד, אולי אין להם השכלה ואולי הם מאתגרים שכלית. אבל הם כאן, ויש הרבה כאלה. אין מה לתמוה על כך.
 

shady

New member
מה שנראה לי תמוה

מה שנראה לי תמוה זה איך שמו אחד כמוך ש``אישית לא מבין איך אפשר לקבל פחות מ600-650, זה נראה לי אפילו ממש תמוה`` בכיתת מחוננים. המבחן בנוי באופן יחסי, כמו שיש התפלגות בחברה ככה יש התפלגות במבחן. מכיוון שהתוצאות הן יחסיות לא יכול להיות שכולם יקבלו 700-800. בקשר ל``בן אדם שלא יצליח לחסוך 3000 שקל לקורס לבטח לא יצליח בלימודים``, מאיפה הוצאת את השטות הגמורה הזו?מה הקשר בכלל בין כסף ללימודים?! לפי דעתי ודעת רבים הבגרויות הרבה יותר מוצדקות, כי שם משתקפת יכולת הלמידה של האדם, לא רמת המשכל איתה הוא נולד, אלה כמה הוא מוכן להשקיע, ובינינו זה מה שיקבע את רמת ההצלחה בלימודים האקדמאים/חיים, ולא אם אתה מוצא את השטח בין פירמידה לגליל בדקה או דקה ועשר שניות. אתה בעצמך אומר שמה שיקבע באוניברסיטה זה היכולת לנהל את הזמן, לאחר מכן אתה ממשיך וטוען שאתה לא ידעת לנהל את הזמן, ואז, בניגוד לכל הגיון רטורי אתה אומר שהפסיכומטרי הוא היותר מוצדק?!?! ובקשר לאנשים ``פחות מוכשרים ממך`` שאתה טוען שיכולתם לקבל 113 בבגרות לא משקפת את יכולתם לכתוב מאמר אקדמי, מאיפה אתה יודע מהי יכולתם לכתוב מאמר אקדמי, מי מינה אותך להיות פרופסור להבעה? בקיצור, כמו שבטח שמת/ם לך, המאמר שכתבת מאוד עיצבן אותי ואני בטוח שגם אנשים אחרים, תעשה לעצמך ולנו טובה ותרד מהר מהעץ הגבוה שעליו טיפסת, כי מלמטה רואים שהענף עומד להיסדק.
 

unknownguy

New member
ימותו הקנאים שקיבלו ציון נמוך

קודם כל הבהרה: אני יודע בדיוק איך עובד העניין היחסי מבחינה סטטיסטית. אך כידוע כיום עדיין לא הגענו למצב ש 600 מקבלים עם 10 טעויות. אני לא זוכר ביוק את היחס שנותנים בספרי הדרכה (שהוא פחות או יותר מדויק) אבל ההתפלגות במספר הטעויות לא רחוקה מזו של הציונים, ז``א נכון שאין דפ``רים שטועים בכל השאלות, אך סביר להניח שמי שקיבל 200 לא ענה נכון על שלושת רבעי מבחן. וראה תוצאות במבחני ההכנה של המכונים השנונים במהלך הקורסים, שם הציון אינו(!) ניתן ביחס לאחרים אלא ביחס לאחוז הטעויות. ומי שרצה להבין את כוונתי הבין, לעומת מתחכמים מסויימים. בעניין הכסף, אני כבוגר תיכון בלי תואר כלשהו וכד הולך לעבוד בעבודה בה אני אמור להרוויח בין 8-16 אלף ש``ח לחודש בחודשים הקרובים. זאת לאחר שהציעו לי גם עבודה בבבנקים, חברות שלולריות ובזק ב 6-8 אלף, בטלמרקטינג בסביבותץ ה 5, במלצרות, שחלוקת עיתונים ולחמניות שמרוויחים יותר מ 5 אלף עבור 6 שעות ביום וכן הלאה. אתה רוצה להגיד לי שאדם מבוגר, בוגר צבא, עם קצת ניסיון בעבודה כלשהי לא יכול להרוויח 3000 ש``ח??????? לגבי הבגרויות: שטויות. זה שאתה אהבל חרשן שהוציא ציונים יפים ונכשל בפסיכומטרי זה לא אשמתי. לרוב הבגרויות שלי למדתי בלילה לפני או כמה ימים לפני מבלי להגיע למעל חצי מהשעורים במהלך השנה, ואני מבטיח לך שהוצאתי ציונים יותר יפים ממך ומ 85% מתלמידי ישראל. אז נכון, בעקבות זה שזה כאלה שטויות ורק מקיאים חומר רוב הזמן זלזלתי וזה מנע ממני להתקבל לתוכנית המצטיינים של אונ ת``א, אבל עדיין לא הייתה לי בעיה להתקבל לפקולטה כלשהי באוניברסיטה. אז כן, אני חושב שמה שאני יכול ללמוד ביום יומיים בסוף השנה גם ילד מפגר כמוך יוכל להבין אחרי שהוא כותב הכל במשך כל השנה, חורש שבועיים לפני הבגרות ובא ומקיא את כל מה שהוא למד. רק לידיעתך, בשבילכם בדיוק יש את הציון 80-85, שנותנים אם ענית על הכל פחות או יותר נכון מבלי להוכיח תובנה כלשהי. כמובן שיש בגרויות שבכלל אין צורך להוכיח תובנה (לשון לדוגמה). וזה לא מוכיח בשום פנים ואופן שהוא יוכל להבין רעיונות אקדמיים ברמה גבוהה כאשר נדרשת הבנה! ולא שינון בלבד ואף אחד לא יאכיל אותו בכפית כמו שעושים בתיכון. חוץ מזה, אני חושב שבכל זאת צריך להיות סינון בסיסי ללא קשר לזכאות לתואר בסופו של דבר. כלומר אין הצדקה להוציא אדם עם תואר בפיזיקה/מחשבים/משפטים/חשבונאות/כלכלה במיוחד או בכל מקצוע אחר כאשר הממוצע האקדמי שלו 58. כיוון שלא ניתן למנוע מאדם כזה לקבל את התואר, יש הצדקה לסנן מההתחלה כך שלתואר של האוניברסיטה יהיה ערך כלשהו לעומת זה של מכללת דרבי.
 

naor77

New member
אז רגע ...

אם יש לי 80 בספרות (ויש לי 70...) אז אין לי תובנה ? הערה נוספת: אין ספק שיש צורך בפסיכומטרי, אבל אני שום מדגיש שצורת הציונים בה נאמדת הבחינה היא פשוט מעוררת גיחוך. העיניין הוא שבתחרות על פקולטות גבוהות, בד``כ ההבדלים בפסיכו בין המתמודדים הוא בטווח של 710, 720, 730, 740... עד כמה שאני הבנתי, ההבדל בין 710 ל-740 הוא הבדל של משהו כמו 4 תשובות נכונות. בתור מישהו שקיבל ציון גבוה, אני מוכרח להודות שניחשתי בממוצע שאלה בפרק... ככה שביום עם מזל הייתי מוציא איזה 780 וביום אחר 740... שזה, כמובן, הבדל של שמיים וארץ. מה שאירוני הוא שעל-מנת לעלות מ740 ל780 צריך קצת עזרה מפיית המזל, אבל על-מנת לעלות ממוצע 105 לממוצע 109 (שזו עלייה אקוויולנטית מבחינת ציון התאמה הסופי) צריך לירוק כמויות אדירות של דם. זה לא הגיוני, וקצת תמוה.
 

unknownguy

New member
תתפלא לשמוע

כמה קל לעלות/להוריד ממוצע בגרות. זה נורא פשוט: נניח שאתה אני. נניח שבכתה י-יא אתה מתכסח עם המורה שלך למתמטיקה בצורה רצינית ביותר בעקבות דפיקת הציונים שלך. נניח שאתה מתבאס, מתעצבן, בטוח שה 80 ציון הגשה שלך הוא בושה וחרפה וממילא תתקן ותעשה בגרות חורף כי פחות מ 90 לא מתקבל על הדעת, ומייעצים לך להתרכז בבגרויות אחרות. ואז אתה לא לומד 3 חודשים לפני הבגרות, מקבל 63, ממוצע סופי 72. כמובן שבקיץ אתה מגלה שבעצם אין לך זמן ללמוד לבגרות חורף כי אתה חורש לפסיכומטרי, שהוא שווה פי 10 מכל בגרות. והנה, לא משנה מה תעשה בעתיד, אלא אם כן יהיה לך חשק פתאומי לתקן בגרות במתמטיקה של כתה יא שזה טונה חומר, ירד לך הממוצע בגרות במשהו כמו 4-5 נקודות. אגב אנגלית זה אותו הדבר בדיוק. וככה לא התקבלתי לתוכנית המצטיינים של אוניברסיטת ת``א, למרות ה 745 בפסיכו, למרות הממוצע 93 בערך בכל הבגרויות חוץ ממתמטיקה.
 

shady

New member
עוד תוספת קטנטנה

עוד משהו אחרון, אני יודע שזה כבר אכזרי, אתה צוחק על ה``אהבלים שחורשים``, אבל אתה בעצמך חרשת לפסיכומטרי קיץ שלם!לפסיכומטרי! אז על איזה תובנה דגולה אתה מדבר?!?! הרי חרשת למבחן שלא אמורים ללמוד אליו! :)
 

naor77

New member
כדי להתקבל לתכנית ל

מצטיינים באונ` ת``א, צריך פסיכומטרי גבוה בהרבה מ 745... זו תכנית ל ``מטורפים`` ולא למצטיינים... :) בדקתי: כדי להתקבל צריך פסיכו 780 ובגרויות 111 או פסיכו 800 ובגרויות 109... ככה שאין לך מה להאשים רק ת`בגרויות :)
 

shady

New member
שטויות

אחרי שקראתי את המכתב שלך אני חושב שמי שאין לו סיכוי להצליח בחיים זה אתה. אפילו אם לא תלמד יום אחד ותוציא ממוצע 100 ב-100 תארים אף אחד לא ירצה להיות קרוב לאדם שכותב בצורה כל כך מתנשאת, מתלהמת, מתלהבת, מעצבנת ושגויה כמוך. הרי לפי מה שאתה אומר לכל בוגר תיכון מציעים כאלו משכורות, אז איך תסביר את האבטלה הגועה בארץ? הוכחת תובנה כל כך לא מעמיקה ושגויה שפשוט קשה לא לצחוק בעת קריאת מכתבך: ``סביר להניח שמי שקיבל 200 כנה על שלושת רבעי מבחן לא נכון`` - לידיעתך אף אחד אף פעם לא קבל 200, בכדי לקבל 200 צריך לענות על כל המבחן לא נכון, וזה קשה כמעט כמו לקבל 800. בקשר לזלזול במכללות (הזכרת את דרבי), שתדע לך שהרבה אנשים מצליחים למדו במכללות או אפילו לא הוציאו תואר אקדמאי (לדוגמא סטף ורטייהמר), הרי ידוע שמי שלומד בטכניון צריך ללמוד הכל מחדש כשהוא מתקבל לעבודה. בקשר ל``אהבל חרשן שנכשל בפסיכומטרי`` - דבר ראשון, אי אפשר להיכשל בפסיכומטרי, הפסיכומטרי הוא אמצעי, לא מטרה. רק שתדע, תהיה חכם כמה שתהיה, בלי היכולת לשבת וללמוד לא תצליח. אז unknownguy, כמו שאמרתי לאחרים, למרות שטיפסת על עץ מאוד גבוה, עדיין אתה מכריח אותנו לרדת לרמה שלך.
 

unknownguy

New member
הצחקת אותי

1)אם המבחן הוא יחסי(!), אז מי שענה על הכי פחות תשובות נכונות קיבל 200, גם אם הוא לא טעה בהכל. כמו שעד לפני כמה שנים שלא כולם עשו קורסים והיו מעט שקיבלו 800 לא היה צורך לענות על הכל נכון כדי לקבל 800, פשוט על הכי הרבה. 2)יש לי חדשות בשבילך: כל המובטלים שאתה מדבר עליהם הם אנשים ש א)אין להם חשק לעבוד ומעידיפים לקבל דמי אבטלה (ראה ערך כל הקבצנים בצמתים שאבא שלי הציע להם לבוא לעבוד בבניין ולהרוויח טוב ואף אחד לא בא, ראה ערך אלה שבאו כי שלחו אותם מלשכת התעסוקה ורק רצו שהוא יחתום שהם לא מתאימים כי לא היה להם כח להתאמץ, ראה ערך חבר`ה שבאו לעבוד ופרשו אחרי יומיים כי היה ``קשה``) ב)הם כנראה לא סיימו תיכון, בטח שאין להם ממוצע בגרות להיכנס לאוניברסיטה, או שבאו מחו``ל ולא יודעים עברית, או שיש להם בעיות אחרות בעקבותן הם לא מסוגלים למצוא אפילו את העבודה הכי פשוה, בטח שלא יוכלו ללמוד באוניברסיטה. תאמין לי שיש מספיק עבודה בארץ: פשוט תפתח מודעות דרושים - בזק, הבנקים, חברות טלמרקטינג, משרדים, עיתונים, חנויות, משרדי תיווך ועוד כולם מחפשים עובדים ללא דרישות מוקדמות כמעט. והסכומים שהציעו לי הם לא סכום שנתון לי כדי להתבטל, אלא עבודה קשה 10 שעות ביום שמבוססת על אחוזים, כלומר על מה שאני אצליח להרוויח בעצמי. 3)אני חוזר בי מדבריי לךגבי ה 80-85. אתה ההוכחה שציוני הבגרות פשוט לא משקפים שום דבר, חוץ מזה שישבת על התחת ולמדת מספיק כדי להוציא את הציונים הנ``ל. 4)אם ללמוד חודש וחצי שעתיים ביום זה לחרוש לפסיכומטרי, אז כן חרשתי. חוץ מזה שהעדפתי לעבוד קצת ולקבל את הציון שאני מסוגל להוציא ולעבוד פחות קשה אח``כ בבי``ס. במקרה בחודש הקודם של החופש הייתי עסוק בלטייל בחו``ל, להוריד ראשים ולבלות באופן כללי. בנוגע לאישיות, נכון אני לא הבנאדם הכי סימפטי בעולם. מצד שני לא חסרים אנשים שרוצים להיות סביבי ואיתי למרות זאת. אתה מבין, כשאתה יודע מה אתה שווה אתה לא חייב ללקק לאף אחד. חוץ מזה שאני כן נחמד לאנשים שמרוויחים את היחס, לדוגמה כאשר הם דנים בדברים בצורה עניינית ולא פלצנית ולא קשורה למציאות. שיהיה לך יום מצויין
 

naor77

New member
הערה אחת :

כיום, מי שלא עונה על שום תשובה (בדכ אנשים שקוראים את המבחן מעצבים באמצע המבחן...), מקבל 200. מי שעונה על כל התשובות, מקבל 800. הערה שתיים: נכון שלשבת ``על התחת`` ולחרוש לא בדיוק מראה על אינטליגנציה, אבל הצלחה באוניברסיטה קשורה באופן גורף למוטיבציה והשקעה, כפי שמודדות הבגרויות. יום טוב !
 

shady

New member
תוספת קטנה

עוד משהו אחד, כרגע הבנתי שאמרת שבשביל אנשים כמוני יש את הציונים 80-85. הייתי רוצה להיות גדול נפש, ולהגיד שלא אכפת לי מה אתה חושב בקשר לציוני, אבל איכפת לי. אז רק שתדע - לא ירדתי באף מקצוע ריאלי מ-96, ובאף מבחן הומני מ -93,94. הממוצע שלי אחרי הבונוסים הוא בערך 117-118, וזה באמת בלי ללמוד הרבה. באמת חשבת שמישהו שיכול לפסול כל כך המקצועיות תשובותיך הוא מה שאתה מגדיר ``דפ``ר``?!?! Get a life (;
 

naor77

New member
הממוצע המקסימלי

בבגרויות הוא 116.5 (אני מדבר על אונ` ת``א). בכל מיקרה, אם יש לך מקצוע ריאלי עם 96, ומקצוע הומני עם 93, אין לך 118, זה בטוח. בכל מיקרה, יש לך ציונים יפים מאוד ! כל הכבוד ! :)
 

shady

New member
דיברתי על הטכניון

בטכניון הם נותנים 30 אחוז בונוס על 5 יחידות מתמטיקה ומחשיבים את זה מתוך 10 יחידות. אני לומד (יותר נכון למדתי): 5 מתמטיקה 5 אנגלית 5 מדעי המחשב 5 מערכות חשמל 5 אלקטרוניקה ומחשבים ועוד 9 של החובה, כלומר מתוך 39 יחידות(מתמטיקה 10), על 30 יש בונוס של לפחות 20 אחוז ויותר, אז אפשר ממוצע יותר מ-116.5. unknownguy- לשם שינוי הסכמתי איתך על כמה דברים. הראית מודעות עצמית וזה מעלה מאוד חשובה (בלי ציניות). אבל דבר אחד: יש הרבה אנשים שרוצים לעבוד, מתים לעבוד ואין להם עבודה. אתה חושב שזה כל כך כיף לשבת כל היום בבית ולא לעשות כלום, כמה זמן כבר אפשר להחזיק מעמד? ואני לא מדבר איתך רק על כאלה שלא עשו בגרויות, גם על אנשים עם תוארים אקדמאיים שפוטרו מעבודתם, לאו דווקא כי לא היו טובים, ומה לעשות, אין יותר מדי מישרות אקדמאיות עם תנאים טובים, ואנשים כאלו לא ילכו לעשות טלמרקטינג, ומין הסתם גם לא יקבלו אותם(כמו שלא מקבלים לפעמים אנשים מסיבות של under-rated גם לא מקבלים מסיבות של over-rated מהסיבה הפשוטה שהם יזלזלו בעבודה, יראו בזה משהו זמני, וכמובן בשל כך הספקם יהיה יותר נמוך),חרגתי קצת מהנושא, אז זה הכל להפעם.
 

unknownguy

New member
3 הערות

1) זה שהרבה אקדמאים מאבדים את מקום עבודתם קשור במידה רבה לאינפלציה במכללות ולהורדה מתמדת של הדרישות לקבלה לאוניברסיטה, בשיטות כגון ביטול הפסיכומטרי. הרי מתוך 1920 עורכי הדין החדשים שמתחילים לעבוד השנה, אולי 500 באמת ראויים. הבעיה היא שחוזה שכירות סתמי, או אפילו משהו קצת יותר מסובך, יכול כנראה לעשות כל שמוק שסיים משפטים עם ממוצע 60, באחת המכללות הנודעות לשמצה. 2) אגב עיינתי רבות במודעות הדרושים ויש ביקוש די גדול לאקדמאים לכל מיני תחומים. אבל כמה בעיות מונעות מהם לקבל עבודות אלה: א.בחלק מן העבודות יש צורך לשנות תחום (לדוגמה כלכלן מובטל יכול בקלות לקבל עבודה כמנהל חנות במגהספורט, ככלכלן זוטר באחת העיריות או כל מיני אפשרויות אחרות) ולא לזכות בעבודה עם הרבה כבוד ומשכורת מנופחת. אז נכון שלא בשביל זה למדת באוניברסיטה, אבל כנראה שלא היית מספיק טוב/ אין ביקוש למה שלמדת, כך שבינתיים אין סיבה שלא תעבוד בשכר של לא- אקדמאי ממוצע, שבד``כ בשביל להרוויח אותו עובד פי 3 יותר קשה ב. יש נטייה לאחרונה לייחס לבוגרי אקדמיה אינטלגינציה ורוחב אופקים. לדוגמה מועדוני פו``פ המופנים לאקדמאים בלבד. אך בסה``כ הדרישות לקבלה לאוניברסיטאות בחוגים מסויימים (מזרח תיכון, מדעי המדינה, גיאוגרפיה, ואפילו פילוסופיה וספרות) מצחיקות, ובטח שבמכללות, ואין שום בעיה לאדם הממוצע ומטה להעביר 3 שנים באוניברסיטה מכללה ו``להסתדר`` כך שבסופו של דבר יהיה לו תואר אקדמי עם ציון 60-75 או אפילו יותר. ראה לדוגמה את העובדה שמתלמידי משפטים נדרש עד סיום שנה א להגיע לרמת פטור באנגלית, לפיכך היית מצפה שמשפפטן שלא סיים בדרבי, אלא באוניברסיטת ת``א, ידע אנגלית ברמת פטור, כלומר ברמה גבוהה למדי. מצד שני, ידוע לכל כי ישנם תרגומים לכל המאמרים הנמצאים בשימוש בידי הסטודנטים, וכאשר אין פשוט מתאגדים כמה סטודנטים ונותנים לתרגום. מגדילים לעשות סטודנטים הקונים עבודות או תלמידות מכללת ``אחווה`` אשר נותנות למורה שאני מכיר לעשות להן את העבודות, ואף להסביר להן את הכל כך שיגיעו למבחנים שלהן (שאותן הם מקבלות מראש או נעשים עם חומר פתוח ולא בגלל ששהשאלות קשות במיוחד) מוכנות מבלי להתאמץ. ואלו המורות שייכנסו למערכת החינוך הישראית עוד שנתיים שלוש. 3) בכל מקרה עיסוקנו הרי לא באקדמאים, אלא בצעירים השואפים להתקבל לאוניברסיטה, ואשר בד``כ לא בוחלים לא בטלמרקטינג ולא בניקוי מדרגות בדרך לתואר, וגם אם הם over-qualified למשרות אלו (אני מאמין שאני הרבה מעל לרמה של טלמרקטינג או ניקיון, אבל אין הרבה מקומות עבודה שייקחו צעיר כמוני בלי ניסיון לעומת איזה פקיד אהבל ממוצע שיש לו ניסיון של 20 שנה בלתייק או משהו) הם לא בוחלים בכמעט אף עבודה (ואם כן בעיה שלהם) כדי לממן לעצמם את המעט שהם זקוקים לו כדי ללמוד.
 

shady

New member
מצטער אבל אני לא מבין...

לא מבין מה אתה נטפל לאוניברסיטת דרבי. אבא שלי מלמד גם בטכניון, גם באוניברסיטת חיפה וגם בדרבי(סניף המפרץ), בשלושת המוסדות את אותו הקורס והוא אמר לי שהרמה היא בערך זהה, ורמת ההשקעה שלו בשלושת המקומות גם דומה.
 
למעלה