תגובה ל"פניה נרגשת"

תגובה ל"פניה נרגשת"

הבוקר קיבלנו את פנייתו הנרגשת של מושי בנוגע למצבו של אתר פינוי הפסולת של הישוב בסוף רחוב מנורה. אין אנו מזלזלים בחשיבות של שמירה על ניקיונו של הישוב ואתר פינוי הפסולת, אולם נראה לנו שבעניין אתר הפסולת יש להפנות חלק ניכר מהביקורת למועצה ולא לתושבים. כל מי שראה אי פעם את אתר הפסולת בסוף רחוב מנורה נוכח לדעת שאין בכוחה של מכולה כחולה אחת כדי להכיל את היקף פסולת הבניין המיוצרת בישוב (גם כשמדובר בפסולת שמקורה רק משיפוצים בהיקף קטן שלא מצדיקים הזמנת מכולה אישית). בכל פעם שעברתי שם נוכחתי שכל המכולות עולות על גדותיהן. קשה להניח שתושבי הישוב היו זורקים פסולת בניין מסביב למכולות או לתוך מכולות המיועדות לגזם, אילו היה מקום במכולה הכחולה. הפתרון לדעתי הוא לדאוג שהמועצה תפנה את המכולות בתכיפות רבה יותר, או שתעמיד לרשות הישוב מכולות נוספות.
 
קודם כל אחריות אישית

אריאל, אני בהחלט מסכים שקודם כל צריך לגלות אחריות אישית ועל כן סידרנו את האתר וניקינו אותו לפני שכתבתי את המכתב (שניתן להגדירו "הנואש"). עכשיו תור התושבים לקחת לתשומת ליבם ולגלות אחריות אישית. אגב, העלויות בפינוי ובסידור האתר נופלות על הישוב, קרי על כיסי התושבים, ועל כן אנחנו גם מחפשים דרכים שיתנו תוצאות ללא שינוי דרסטי בעלויות.
 

ronpel

New member
אין חובה כזאת

אריאל היוזמה להצבת מכולת פסולת בנין היא של הוועד ואינה כלולה בסל שרותי המועצה ולמיטב ידיעתי זה לא קיים כמעט באף רשות מקומית. פינוי פסולת בניין ברוב הרשויות היא באחריות המשפץ ולא הרשות. לצערי יש ניצול ציני של שרות זה של הוועד. תעבור שם היום ותראה את המצב. תושבים שמשפצים שולחים את קבלני השיפוץ שלהם לשפוך שם את הפסולת ללא בקרה. לקבלנים מאד נוח לזרוק בשטח ולא להתאמץ ולשים במכולה. לדוגמא - תושב רחוב מנורה גרר 3 שקים גדולים - שניים השאיר ליד המכולה ולשלישי כבר לא היה לקבלן כוח אז פשוט השאיר אותו בקצה הרחוב. שיפוץ ברמה כזאת דורש שכירת מכולה - אבל כנראה ש400 ש"ח חסכון עומדים מעל הכל. יש תופעה נוספת של קבלני גינון שעובדים גם מחוץ לישוב ובסוף היום מפנים את כל הגזם לאתר שלנו. אני אישית כבר תפסתי שניים על חם. אני בטוח שאם כולנו נדאג לקצת אחריות ציבורית לא תהיה כל בעיה במסגרת הפתרונות הקיימים. בכל מקרה נשמח לקבל הצעות נוספות שעשויות לפתור בעיה זו. צריך רק לזכור שהתקציב מוגבל וכל העמסת עלויות נוספת תפגע בדברים אחרים. רונן
 

leamnon

New member
משהו נוסף

הכל נכון. אבל כמה אנשים ביישוב מודעים לעובדה שהאיסוף השוטף של הזבל מהבתים שלהם עולה ליישוב כסף נוסף ? ועד כמה מודעים לעובדה שרכב הניקיון שמנקה את יישובינו גם הוא מכספי היישוב ? אלו דברים טרביאליים שנעשים בכל יישוב ובכל מועצה על חשבון המועצות בלבד. אבל זה בטח לא בה לחזק את העמדה של אלה שהחליטו לחסוך את אותם 400 שקלים שדיברת עליהם. אמנון
 

ronpel

New member
חשוב להציג את כל התמונה

אנו מקבלים מן המועצה תקציב של מעל 30 אלף ש"ח לחודש וזכאים לנצל אותו עבור מה שנחליט. במועצות אחרות מימון זה לא קיים. תקציב זה גבוה בהרבה בהפרש המשולם בגין פינוי האשפה מן הבתים או פינוי המכולות. גם בישובים אחרים הגינון והניקיון ממומנים בחלקם הגדול ממיסי הוועד של התושבים ואין אצלם תקציב שוטף מן המועצה. חשבון פשוט מראה שעדיף לנו להשאר בשיטה הנהוגה במטה בנימין. חג שמח רונן
 

watcher3

New member
אתה צודק אבל

גם אני חושב שזה תופעה מכוערת ולא פעם כשאני זורק במכולות אני רואה איך אנשים זורקים ליד גם כשהמכולה לא מלאה. וזה לא תרוץ אם היא מלאה. אבל. אם לכל דבר אנחנו דואגים. לזבל מהבתים, לגינון , למכולות. אז מה בדיוק אנחנו כן מקבלים מהמועצה. או שאנחנו רק צריכים לשלם להם ארנונה כי זה החוק והם פטורים מלתת שרותים כי הם מועצה ומטפלים בהרבה יישובים? איפה פה הצדק? ניתן את כל הכסף כולל כספי הארנונה ליישוב ולפחות נראה משהו ממנו. מלהתעלק ולבקש שנבוא להפגנות למעם מתנחלים מטורפים איננו רואים דבר מהם. או שמא אני סומא בחשיכה?
 
../images/Emo124.gifהוקרת תודה על היש!!!../images/Emo51.gif

סומא אני לא יודע, אך שומה עליך להוקיר ולהעריך את מה שאנחנו כן מקבלים – וודאי וודאי! קראתי את שכתבת (בהתעלם מהסיפא של דבריך שבהחלט היתה מיותרת) ומיהרתי להשיב, בעיקר בכדי שגם אתה תדע מה אתה כן מקבל ואולי תלמד להעריך זאת, ביחוד עקב העובדה שמסביבנו המערכות המוניציפליות קורסות תחת הקיצוצים והניהול הכושל והמועצה שלנו מצליחה לא רק לשרוד אלא גם להצטיין בניהול כספי מאוזן לאורך שנים בד בבד עם תשלום שכר בזמן, העברת תקציבים לישובים והאצלת סמכויות ניהול באופן יוצא דופן, וכל זאת בהיותה המועצה האזורית הגדולה בארץ הן טריטוריאלית והן מבחינת מספר הנפשות, ועל אף כל הקשיים הפוליטיים והבטחוניים המציבים אותה גם בראש רשימת המועצות האזוריות הנפגעות מארועי המאבק עם הפלסטינאים. עד כאן ההקדמה. ולתכל'ס, רשימה לא מלאה של נושאים הממומנים ע"י המועצה ומטופלים באמצעות הישוב: תקציב ועדים: כ-400,000 ₪ בשנה לצורך הניהול השוטף והטיפול בנושאים שבאחריותנו (בהתאם לקריטריונים שונים ובהם גודלו של הישוב, מצבו הבטחוני ודרוגו הסוציואקונומי). מענק מבני ציבור: 450,000 ₪ התקבלו כמענק מהמועצה לבניית המתנ"ס. רכב בטחון: השתתפות בשליש מעלות הרכב (1/3 מועצה, 1/3 משרד הבטחון ו-1/3 הישוב). גידור ומרכיבי בטחון: ביצוע גידור ותחזוקה, כולל תאורת גדר, דרך בטחון, ריסוסי עשביה ופעולות נדרשות. כיתת כוננות: ביפרים לכיתת הכוננות, הקמת מתחם אימונים וביצוע אימונים. גני ילדים: הצטיידות, מחשוב, מיזוג, מתקני חצר, תקצוב שוטף, מימון פעילויות, ביצוע שיפוצי קיץ ותיקונים נדרשים, הקמת גן שפה על כל הכרוך בכך. השתתפות בשכר: המועצה משתתפת באמצעות המתנ"ס האזורי בשכר רכזת קהילה ובשכר רכזת נוער. פעילויות תרבות: המועצה מסבסדת באמצעות המתנ"ס האזורי פעילויות נוער ותרבות מבוגרים. תאורת רחובות: מימון מלא של עלות החשמל לתאורה. פינוי אשפה וגזם: מימון חלקי (50%) עקב דרישת הישוב לפינוי באמצעות מיכלים ביתיים. במידה והפינוי היה מתבצע באמצעות מכולות כנהוג בישובים אחרים במועצה הפינוי היה במימון מלא (שווה ערך למימון הנוכחי). רשימה לא מלאה של נושאים בהם המועצה מטפלת מתוך תקציבה השוטף: ביוב ותברואה: תחזוקה שוטפת ומונעת, ביצוע קוים, תכנון פתרונות קצה וביצועם, ריסוסים וטיפול בהדברה. רווחה: עו"ס וסיוע נדרש. ביטוח: מימון מלא של ביטוח רכוש ציבורי, ביטוח אחריות צד שלישי, ביטוח תאונות אישיות לתלמידים. אכיפת חוקי עזר: כלבים וחתולים (ואכן, דרוש שיפור דרסטי באכיפה בנושא זה), בנייה וכדומה. מתן היתרי בניה: באמצעות מהנדס המועצה, מחלקת תכנון, ארכיון המועצה והוועדה לתכנון ובניה (במימון חלקי של המבקשים). תאורת רחובות: מימון מלא של תחזוקת התאורה. גדר ההפרדה: טיפול בהרחקת תוואי הגדר מגבולות הישוב כולל מימון בג"צ במידת הצורך. מוקד בנימין: מתן גיבוי בטחוני והכוונת כוחות בעת ארועים 24 שעות ביממה 365 יום בשנה. צח"י: הקמת צוות חרום ישובי, הדרכתו ושמירה על כשרותו. רשימה לא מלאה של נושאים בהם המועצה מטפלת במימון ממשלתי, ציבורי ואגרות: הסעות חינוך: משרד החינוך. בית ספר: ליווי מקצועי בשיתוף משרד החינוך, תשלום שכר, הצטיידות. גני ילדים: שכר גננות, סייעות ואנשי מקצוע במימון משרד העבודה ומשרד החינוך. בניית גני ילדים: בישוב 6 גנים במימון משרד העבודה, השיכון ואגרות מבני ציבור. בניית בית הספר: בישוב בית ספר בהליכי סיום בנייה, כולל פיתוח ומגרשי ספורט (בעתיד אף אולם ספורט), במימון מפעל הפיס ואגרות מבני ציבור. תחבורה: ביצוע כביש הכניסה באופן תקני (לכשיאושר הביצוע ע"י מ.א. חבל מודיעין. הכסף קיים). ביצוע שיפורי תנועה ברחוב הפסגה ובקרבת בית הספר. רכב בטחון: 1/3 מעלות הרכב באמצעות משרד הבטחון והשתתפות בעלויות אחזקה שוטפות. גנרטור חרום לתאורת גדר: משרד הפנים. חידוש סימון כבישים: משרד התחבורה. הרשימה המכובדת שלעיל איננה מעידה על שביעות רצון מהמצב הקיים אלא רק מציינת כמה עובדות רק בכדי שהתיחסותנו לא תהפוך לצינית שאינה מוקירה תודה על מה שיש. ניתן גם לעיין במשרדי באוגדן נוהלי עבודה והגדרת תחומי פעילות המונה מאות עמודים. אוגדן זה יהפוך בקרוב לאמנת שרות בין המועצה לישובים ובו תופיע באופן מפורט חלוקת המשימות בין המועצה לישוב. כך גם כל תושב ידע בדיוק מה הוא מקבל ולמי עליו לפנות בכל נושא. חג שמח!
 

watcher3

New member
כנראה שנחפזתי מדי.

למושי שלום. וחג שמח. קראתי את דבריך ואכן כנראה נסחפתי בעת כעס ומחוסר ידע. דברי בסוף נבעו מהתסכול והתחושה (שלדעתי אינני היחיד) שכמעט כל מה שמתבצע ביישוב הוא בזכות הוועד המקומי כי המועצה אינה יכולה לתמוך בו. באתי על תיקוני ועמך הסליחה. כנראה שנושא המכולות (שדלעתי הוא פריווילגיה שהתושבים לא יודעים להעריך) , והתאורה כנראה הוסיפו את השמן למדורת הכעס והתסכול. בפעמים הבאים אשקול את מילותיי יותר. ולפחות אדאג שיהיו בידיי הנתונים. בברכת חג שמח.
 
למעלה