תגובה לshlomikli

^nurv^

New member
תגובה לshlomikli

אני מתחיל ``עץ הודעות`` חדש כי ההוא כבר יותר מידי גדול ומסורבל. כך שכרגע אני עונה לשלומי, ואמשיך בתגובות לשאר האנשים בעץ הזה, כדי שיהיה לכולנו יותר נוח. ועכשיו לתגובה להודעה שנושאה ``ואו, בהחלט מרשים. הרשה לי לענות לך``: אוקיי, הטעות הראשונית שלך היא שברק הציע להם הכל. הצעותיו של ברק, לצערי, היו בלתי קבילות לחלוטין. קודם כל, בקשר לזכות השיבה, הוא מעולם לא הסכים להכיר בה. הוא הסכים רק לאיחוד של מספר משפחות - בלתי קביל. אבל במקום שאני אסביר לך מה היה כל כך בלתי קביל בהצעותיו, אני אפנה אותך לאתר שמסביר זאת בבירור: http://www.gush-shalom.org/generous/index.html אנא ממך, גש אל האתר עכשיו (ההסבר שם הוא ממש לעניין ולא נמרח), והמשך בקריאת התגובה. ``2. פה יש לך טעות חמורה. יחד עם היהודים, הגיעו בתקופת העליה ה-1 גם ערבים רבים. מאוחר יותר הם נודעו כ``פלשתינאים``. אנחנו והם התחלנו לעלות לפה בערך באותו זמן.`` טעות - עוד לפני שהעליות היהודיות הללו, ישבו כאן ערבים. ``למה לעאזזל הוא מכר לנו את האדמות אם הוא כל כך התנגד לזה?????`` הבעיה היא שהקרקעות נמכרו ע``י בעלי ההון, ולאיכרים עצמם לא היה מה לעשות בעניין. הם פשוט פונו מהקרקעות עליהם הם ישבו, אז זה אלמנטרי שהם לא יסכימו לעניין זה, ויתנגדו לכך. אם אתה קורא לתנאי החיים של הפלשתינאים כיום ``קידמה חסרת תקדים`` אז באמת שאין לי מושג איפה אתה חי, ואין לי מושג מאיפה השגת את תפיסת העולם המעוותת שלך. נכון, שיפור במצבם בעשורים האחרונים אולי, אבל בחייך - אין להם שום סיבה להשלים עם המצב שלהם כיום תחת כיבוש, השפלה, התקפות מתמידות (גם ע``י צהל וגם ע``י מתנחלים), הריסת בתים, נישול קרקעות, הקמת התנחלויות וכו`. ונכון, היו מקומות עם ביצות, חול וקוצים, אבל היו גם מקומות שהיו מאוד מתפותחים ופוריים לעומת זאת, יחסית לשאר מדינות האיזור. אתה רואה, כאן בדיוק קיימת סתירה בין שתי הסיפורים - סתירה אשר צריך ליישב ע``י הידברות (למרות שזה כבר לא הכי רלוונטי בימינו). ובקשר למלחמה - אם שרון ימשיך ככה, וימשיך בשלטון לעוד הרבה זמן - לצערי תפרוץ מלחמה. אבל רק העתיד יגיד מי צודק במקרה הזה.
 

^nurv^

New member
תגובה לנובו

א) השנאה היא רק לציונות הכובשת. הם פגעו בנו, כי אנחנו אלה שפגענו בהם בכך שעלינו לכאן בהמונינו. השנאה אינה על קרע דתי, לראיה, ראה את העובדה למשל, שלפני כמה חודשים בוטל בלבנון (ע``י הממשלה ובלחץ אינלקטואלים והוגי דעות ערביים) כנס מכחישי שואה. ב) תפשפש במסמכים של אותה תקופה, ותמצא את העדויות של אנשים אירופאים. אינו יודע אם היו אובקייקטיבים, אבל אתה גם לא יכול להגיד שאנחנו היינו בשיא האובייקטיביות. ד) לא אמרתי שכולם היו כאן ערביים. היה כאן מיעוט יהודי. אבל לא משנה מה היה לפני מאות שנים, אין לנו זכות לבוא לכאן ולדרוש שזאת תהיה המדינה שלנו. מה שהיינו צריכים זה מדינה על מנת לברוח מתופעת האנטי-שמיות. מבחינתי, זה גם היה יכול להיות באוגנדה. בסוף זה יצא בארץ ישראל, שזה גם בסדר גמור, כל עוד אנחנו לא מגרשים ומנשלים אף אחד מיושבי הקבע כאן. ובקשר לקהילת חברון, בין המתנחלים שגרים היום במובלעת החמושה בלב חברון אין אפילו אחד מבין צאצאי הקהילה היהודית הישנה שהיתה שם לפני 1929. רבים מצאצאים אלה נמצאים בצד השמאלי של המפה, ביניהם חיים הנגבי שהוא פעיל מרכזי בגוש שלום, והם קיבלו הזמנה רשמית מעירית חברון לחזור לגור בעיר לאחר סיום הכיבוש. דרך אגב, אני חושש שבהשקפותינו הדתית אין לנו שום דבר במשותף. אין מתנגד ומתרחק מכל דת, ולעומתי, זיקתך לדת ולמסורת היא חזקה, לפי מה שאני מבין. כך שנקודת המוצא הכל כך שונה הזאת בינינו, באמת שעלולה להקשות על הגעה להבנה.
 
למעלה